[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:44

Heb je al eens gekeken op een website van één van de vele fotozaken? Daar kun je in eerste instantie al info vinden welke camera's binnen je budget passen en welke aan jouw wensen/eisen voldoen.

Jolanda Scheepen Fotografie Paardenfotografie met oog voor detail

Jolandaa_

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:52

Ik zit te dubben tussen een d3100 en d3200. Ik hoopte dat iemand voor of tegens zou geven of evt een ander model hierin. Ik heb 2 lenzen die ik als 'setje met camera' gekocht had die ik graag mee nam.

Nu zie ik ook vaak een 18-105mm aangeboden met een body. Is dit een meerwaarde ten opzichte van mijn 18-55 en 55-200 mm of een beetje overbodig. Mijn lenzen hebben wel een motor erin die bij de d60 ontbrak..

Ik wil absoluut geen shoots gaan doen maar wel als eigen hobby mezelf verbeteren omdat il het liefst de hele dag met dat ding rond sjouw. Ik op mijn werk (zorgboerderij met een hoop dieren en bloemen) fotos maak voor eigen gebruik.

Eentje die sneller reageert dan de d60 en ook mee werkt op de tijden dat ik wil. Hij laat hier en daar wat steken vallen en valt ook regelmatig uit. Vandaar dat ik een nieuwe zoek. Ook is hij niet meer te repareren voor t geld wat ik max er aan uit wil geven en mag ie na 3,5 jaar goed werken met pensioen (heeft meer emotionele waarde voor mij als financieel maar dat is iets anders) ik hoop dat ik mijn vraag/zoek weg wat beter geformuleerd heb.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:33

ik weet niet echt het verschil tussen de D3100 en D3200, maar wat ik wel weet is dat de 18-105 niet echt meerwaarde is, tenzij je vaak moet wisselen, maar ja, zo'n bedrag voor even wissellen, kan je ook een stap voor naar achteren doen :P

Lipicas te koop, weinig gebruikt
, extra smal, maat 37!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:37

Nee precies. ik vind het wisselen niet vervelend.

Maar mijn punt was passen deze er altijd op ? Die maten veranderen niet in loop der jaren?
Ik heb ook de d5100 voorbij zien komen. Plus was een kantelbaar scherm maar als ik vergelijk spreekt 5200 meer aan. Vrijdagavond de stad maar eens in. Naar de foto vakman. Zaterdag mediamarkt. Eens kijken en vergelijken en meningen aanhoren. Al lijkt mij de mening van de foto vakaman iets betrouwbaarder..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:41

MM niet heen gaan voor advies! weten er echt niks van....

kantelbaar scherm is op zich wel leuk, maar heb nu in de bijna 2 jaar dat ik fotografeer 1x gedacht, nu zou ik die wel willen :P

, extra smal, maat 37!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:45

Als je veel filmt of veel vanaf statief fotografeert is zo een flapschermpje wel praktisch. :)

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:07

Jolandaa_ schreef:
Ik zit te dubben tussen een d3100 en d3200. Ik hoopte dat iemand voor of tegens zou geven of evt een ander model hierin. Ik heb 2 lenzen die ik als 'setje met camera' gekocht had die ik graag mee nam.

Nu zie ik ook vaak een 18-105mm aangeboden met een body. Is dit een meerwaarde ten opzichte van mijn 18-55 en 55-200 mm of een beetje overbodig. Mijn lenzen hebben wel een motor erin die bij de d60 ontbrak..

Ik wil absoluut geen shoots gaan doen maar wel als eigen hobby mezelf verbeteren omdat il het liefst de hele dag met dat ding rond sjouw. Ik op mijn werk (zorgboerderij met een hoop dieren en bloemen) fotos maak voor eigen gebruik.

Eentje die sneller reageert dan de d60 en ook mee werkt op de tijden dat ik wil. Hij laat hier en daar wat steken vallen en valt ook regelmatig uit. Vandaar dat ik een nieuwe zoek. Ook is hij niet meer te repareren voor t geld wat ik max er aan uit wil geven en mag ie na 3,5 jaar goed werken met pensioen (heeft meer emotionele waarde voor mij als financieel maar dat is iets anders) ik hoop dat ik mijn vraag/zoek weg wat beter geformuleerd heb.

Dat is al een heel ander verhaal. Uit je eerste bericht kreeg ik niet de indruk dat je zelf al wat had opgezocht. Nu stel je concrete vragen.
Ik gebruik zelf Canon en heb geen ervaring met Nikon, maar anderen hier ongetwijfeld wel.

Jolanda Scheepen Fotografie Paardenfotografie met oog voor detail

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:08

Ik heb vandaag ook de hele dag gespendeerd aan google en het actuele aanbod cameras, dus weet wat gerichter te zoeken. Uit andere fora of vergelijkingssite word de 5100 en de 3200 vergeleken. En buiten de grote prijsverschillen die overigs ook in t voordeel werkt spreekt de 3200 t meeste aan.

Maar wil ook van volkers advies erop hebben. Of komt er binnekort een nieuwe uit die qua Prijs/kwaliteit op hetzelfde niveau zit?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:03

Ik ben niet zo thuis in Nikon dat ik weet wat er uit komt. Ik weet alleen dat bij Canon de 700D uit is en dat de 70D en 7D2 uit zullen komen. :=

De Nikon D3100/D3200 is de instap serie van Nikon. De D5100/D5200 zit daar een segment boven en de D7000/D7100 zit daar weer een segment boven.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:31

Ik wacht nog steeds vol spanning op de 7DII :D

Langzaam zie ik hen gaan die ik nog bij mij had,
de bocht om van het pad.
Wat gouddoorschenen stof, dan wordt het in de hof nog stiller dan voorheen.
De liefsten, mijn liefsten - Eén voor één.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:03

Nikka schreef:
Ik wacht nog steeds vol spanning op de 7DII :D

Je hebt nog even om te sparen. :') Waarschijnlijk toch niet eerder dan eind dit jaar en je bent al weer half jaar verder voordat hij betaalbaar wordt. :(

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 09:54

Nee, dat zit wel goed. Zit te springen om een nieuwe camera, manlief wil er al een uit het hogere segment voor me aanschaffen.

de bocht om van het pad.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:00

Gianti schreef:

kantelbaar scherm is op zich wel leuk, maar heb nu in de bijna 2 jaar dat ik fotografeer 1x gedacht, nu zou ik die wel willen :P

Ligt er aan welke MM.. Hier in Den haag werkt een vriendin van mij die wel degelijk weet waar zo over praat hoor ;)

Website online PhotoForAll
mijn facebook met foto's
Profiel gewijzigd 16-11-2012

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:04

DesireeK schreef:
Gianti schreef:

Ligt er aan welke MM.. Hier in Den haag werkt een vriendin van mij die wel degelijk weet waar zo over praat hoor ;)

dat is dan meer uitzondering dan regel :')

hier vroeg een man het verschil tussen 50mm 1.8 en 1.4, krijgt die als antwoord "de prijs" :roll:
wel leuk om ze vragen te stellen waar ze geen antwoord op weten :Y)

, extra smal, maat 37!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:05

Nou, dat zouden ze hier niet antwoorden. _O- :')

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:07

Ik ben ook een keer als een haas weggegaan bij MM, wat een ellende. Sowieso kan je voor de betere spullen en een bijbehorende betere prijs beter naar andere zaken gaan. Ik vind MM niet eens zo goedkoop eerlijk gezegd.

de bocht om van het pad.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:11

Nikka schreef:
Ik ben ook een keer als een haas weggegaan bij MM, wat een ellende. Sowieso kan je voor de betere spullen en een bijbehorende betere prijs beter naar andere zaken gaan. Ik vind MM niet eens zo goedkoop eerlijk gezegd.

de prijzen verschillen zelfs per filiaal

, extra smal, maat 37!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:13

Gianti schreef:
Nikka schreef:

de prijzen verschillen zelfs per filiaal

Dat is toch niet gek?
Online-prijzen zijn ook anders dan winkels.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:07

Ik heb het niet over online prijzen. Veel goede fotozaken verkopen zowel in de winkel als online voor nette prijzen. Je moet soms wel even kijken waar je voor de beste prijs heen moet.

de bocht om van het pad.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:21

Uiteindelijk gekozen voor de d3200. Past beter bij mijn verwachtingen, budget, kunnen en willen. Erg fijn advies gehad. Net al even getest binnen en ben nu al zo veel beter af dan mn vorige! Bedankt!

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:14

Voor advies is MM meestal niet de geschikte zaak, voordeel weer dat ze flexible zijn met hun prijzen.
Ze nemen de prijs over van de goedkoopste (echte)fotoshop als je ze daarop wijst.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:28

Advies van de foto vakman gehad, niet mm. Overigs vandaag mijn keus aan een kennis fotograaf gelegd en die was hey eens met t advies

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:38

al heel wat gelezen, maar voor actie foto's zal een spiegelreflexcamera beter zijn ?
heb nu geen moeite met portret, maar met actie... soms met kat kan ik haarscherp hem op foto zetten, met een tongetje eruit, maar is heel lang bezig, en kan minstens 10 sec. niks :(

oooh, kom maar eens kijken! wat ik in mijn schoentje vind :D
<3 unicepower unihorses @ [ITP] fotoshoot met uni! voltige rijden en meer :D
10-9-'13 scooby Y;( 20 jaartjes oud geworden

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:46

Hoi allemaal, ik heb al veel en vaak meegelezen over spiegelreflexcamera's !
Nadat ik altijd met mijn telefoon foto's heb gemaakt en een compact camera wil ik nu wat uitgebreider gaan proberen..

Mijn voorkeur is uitgegaan naar de Nikon d3100 met kitlens 18-55 en heb hier veel advies langs zien komen met de lens 55-200 VR .
Ik heb nog totaal geen ervaring in de spiegelreflex zal dus wel even goed moeilijk worden qua instellingen/sluitertijd ect. :=

Wat ik graag wil fotograferen is natuurlijk mijn hond :D portet foto's en actie foto's wat ik nu gewoon niet mooi voor elkaar krijg en paarden..

Is dit een goede combinatie daarvoor?

En mag ik nog vragen of er nog een leuke actie aan komt wat betreft btw vrije dagen? Kan daar niks over vinden op google.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:48

Mijn werk (MM) niet.. Wellicht september en anders januari weer.