Moderators: xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight
Douraque schreef:Hallo iedereen,
Ik ben mij op dit moment aan het oriënteren op een digitale spiegelreflexcamera (heb thuis nog een analoge). Ik zoek een simpel model waarbij ik mijn ogen heb laten vallen op 1100d of d3100. Maar nu kwamen vandaag de folders binnen en zag ik in de folder van de Aldi een spiegelreflex staan voor 129euro. Ik weet natuurlijk dat het een budgetmerk is, maar mijn vraag is of dit een beetje goede specificaties heeft tav de megapixel, zoom ed?
Het gaat om deze: http://www.aldi.nl/aldi_16_mp_superzoom ... _5744.html
Sharon_2105 schreef:Als jullie zouden moeten kiezen tussen een Nikon D3100 met de 55-200 of een Canon eos 650D met de 55-250
wat zouden jullie nemen en waarom?
JolandaS schreef:Sharon_2105 schreef:Als jullie zouden moeten kiezen tussen een Nikon D3100 met de 55-200 of een Canon eos 650D met de 55-250
Je moet beide even in een winkel voelen en kijken welke het lekkerste in je handen ligt, welke menu's/knoppen je prettig vindt etc.
En als dat niet uitmaakt, dan voor de Canon gaan. Als je nl. je 55-250 lens over een tijdje wil upgraden naar een 70-200 mm, heb je bij Canon meer keuze dan bij Nikon.
Peer_hvj schreef:Als je even de zoekfunctie gebruikt kun je alles.vinden. Volgens mij is t namelijk al meerdere malen benoemd. Ik kan de verschillende zo 1,2,3 niet allemaal opnoemen, maar ik weet wel dat ik zelf spijt heb dat ik de 1100 heb gekocht en niet se 600. Er zitten wat meer functies op, het schermpje is draaibaar (en dit mis ik soms heel erg bij de 1100) je kan HD filmen en nog wat kleine verschillen
Met deze actie zou ik t wel geweten hebben. Beetje jammer dat deze actie er vorig jaar niet was haha
Sharon_2105 schreef:JolandaS schreef:Sharon_2105 schreef:Als jullie zouden moeten kiezen tussen een Nikon D3100 met de 55-200 of een Canon eos 650D met de 55-250
Je moet beide even in een winkel voelen en kijken welke het lekkerste in je handen ligt, welke menu's/knoppen je prettig vindt etc.
En als dat niet uitmaakt, dan voor de Canon gaan. Als je nl. je 55-250 lens over een tijdje wil upgraden naar een 70-200 mm, heb je bij Canon meer keuze dan bij Nikon.
Ok bedankt! Ik heb nu al een nikon d3100 maar vind de kleuren zo mooi warm bij canon. Of verbeeld ik me dit?
EmmyJoycee schreef:Peer_hvj schreef:Als je even de zoekfunctie gebruikt kun je alles.vinden. Volgens mij is t namelijk al meerdere malen benoemd. Ik kan de verschillende zo 1,2,3 niet allemaal opnoemen, maar ik weet wel dat ik zelf spijt heb dat ik de 1100 heb gekocht en niet se 600. Er zitten wat meer functies op, het schermpje is draaibaar (en dit mis ik soms heel erg bij de 1100) je kan HD filmen en nog wat kleine verschillen
Met deze actie zou ik t wel geweten hebben. Beetje jammer dat deze actie er vorig jaar niet was haha
Ik heb ook de 1100D En wil over naar een nieuwe want dit vind ik maar nikset deze camera kan je ook filmen
Gebruikers op dit forum: PetalBot en 1 bezoeker