[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:41

SSDesign schreef:
Zo, dat is een hele waslijst. Zelf heb ik geen/weinig verstand van Nikon, vooral van Canon. De Canon 300D, 350D, 400D, 450D, 500D zijn allemaal redelijk oud. Die zou ik links laten liggen. Kun je die eigenlijk nog wel nieuw kopen? Zo te zien zijn dit tweedehands camera's? Als dat het geval is, dan is de kans groot dat ze al heel veel clicks op de teller hebben staan.

Canon D500 bestaat niet.

Canon 1000D: bij die ene heb je er een flitser en grip bij. SD kaarten zijn niet heel duur, zonnekap zal er bij beide bij zitten. Ik vind de prijs voor beide setjes nogal hoog, want ook de 1000D is niet nieuw meer.

In dit geval zou ik voor de 600D gaan, eigenlijk vooral omdat die het nieuwste is. Tassen en andere accessoires zijn relatief goedkoop. Maar ook die camera vind ik vrij duur. Is een nieuwe 1100D niks??

Bedankt voor je reactie! Ik heb nu alleen naar degene gekeken die tweedehands aangeboden worden. Ik heb even gekeken naar de 1100D, dat zou ook nog een optie zijn! Wat voor lens zou ik daar nog bij moeten kopen om goede foto's te kunnen maken van dieren in beweging?

Kim de Groot Fotografie
Website --- Facebook

SSDesign

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:44

Tja... Dieren in beweging. Het is maar net wat je budget is ;)

De 18-55 is een prima lensje als eerste lens, maar niet geschikt voor dieren in actie (of je moet er heel dicht op staan, maar dat is bijna niet te doen). De 55-250 is een leuke lens voor actiefoto's, maar zeker niet geschikt als het wat donkerder weer is. Maar prima om mee te beginnen en ook nog redelijk geprijsd. Als je echt voor kwaliteit wil gaan, ga dan voor een 70-200 f/4.0 zonder IS. Beste in z'n prijsklasse. Maar dan maak je je set wel opeens een stuk duurder. Al kun je die wel prima tweedehands kopen (goed testen, misschien iemand meenemen die er écht verstand van heeft). Maar deze vraag kun je beter stellen in het objectieventopic :)

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:51

SSDesign schreef:
Tja... Dieren in beweging. Het is maar net wat je budget is ;)

De 18-55 is een prima lensje als eerste lens, maar niet geschikt voor dieren in actie (of je moet er heel dicht op staan, maar dat is bijna niet te doen). De 55-250 is een leuke lens voor actiefoto's, maar zeker niet geschikt als het wat donkerder weer is. Maar prima om mee te beginnen en ook nog redelijk geprijsd. Als je echt voor kwaliteit wil gaan, ga dan voor een 70-200 f/4.0 zonder IS. Beste in z'n prijsklasse. Maar dan maak je je set wel opeens een stuk duurder. Al kun je die wel prima tweedehands kopen (goed testen, misschien iemand meenemen die er écht verstand van heeft). Maar deze vraag kun je beter stellen in het objectieventopic :)

Oke, bedankt voor de informatie. Mijn totale budget (dus met een goede lens voor beweging erbij) is echt maximaal €500,-

Kim de Groot Fotografie
Website --- Facebook

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:34

Kan iemand me wat tips geven? Haha.
Wat is beter, de Nikon D3100 voor 264 euro met kitlens of de Canon EOS 1100D + EF-S 18-55 DC + EF 75-300 DC voor 330 euro?

Ik vind de prijs fijner klinken als het om de Nikon gaat, plus HD filmen, 14mp en 11punts AF.. Maar ik lees overal dat je snel uitgekeken bent op de standaard lens. Voor foto's van dieren in actie is die lens van de Nikon ook niet echt wauw dacht ik. Ik ben trouwens beginner.

:D

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:47

2e hands dus? Of is het een setprijs ? Valt zo erg weinig over te zeggen, aangezien de staat ook meetelt.

Ben je je er van bewust dat de 1100d + 18-55mm samen 230euro kosten ?
Een 75-300 zou ik niet nemen, dan zou ik eerder een 55-250 nemen, 154 euro nieuw.

Voor 54 euro extra heb je dus een NIEUWE set met zelfs nog een betere zoomlens. Dan weet je zeker dat je geen kapotte dingen koopt en heb je garantie.

1100d

Lens 55-250

Zijn het nieuwe set prijzen zou ik alsnog niet voor de 75-300 gaan, maar voor de set zoals ik bovenaan heb aangegeven.

Nikon kan ik helaas weinig over zeggen. De voordelen die je noemt zijn ook zeker iets om af te wegen, hoewel een 1100d een prima instapcamera is.
Wel vind ik een groot voordeel van canon, dat zij veel 70-200's hebben. (Dé lens voor paarden). Een je dus niet gelijk een hele dure daarvan hoeft te kopen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:22

Suzz14 schreef:
Wat is beter, de Nikon D3100 voor 264 euro met kitlens of de Canon EOS 1100D + EF-S 18-55 DC + EF 75-300 DC voor 330 euro?

Ik vind de prijs fijner klinken als het om de Nikon gaat, plus HD filmen, 14mp en 11punts AF.. Maar ik lees overal dat je snel uitgekeken bent op de standaard lens. Voor foto's van dieren in actie is die lens van de Nikon ook niet echt wauw dacht ik. Ik ben trouwens beginner.

Ik heb als beginner de toenmalige Canon EOS 1000D met kitlens gekocht, maar was al heel snel inderdaad uitgekeken op de kitlens.. De 75-300 heb ik vrij snel daarna aangeschaft en gebruikte deze voor paarden/honden en actiefoto's etc en kan hem niet meer wegdenken, ik vind het wel een hele fijne lens voor die prijsklasse.. de 55-250 is wel wat beter, maar ik heb met de 75-300mm altijd hele leuke foto's kunnen maken (als je voorbeelden wil, kan ik je via pb mijn website geven :) ) Ik vond het 300mm bereik toch net wat fijner met paarden en honden in actie fotograferen.
De kitlens gebruik ik alleen voor thuis, binnen
Zou dan zelf toch voor de Canon gaan als ik jou was, maar ligt er aan hoeveel waarde je hecht aan filmen bv. Ik heb daar nooit veel waarde aan gehecht, een srl met filmfunctie. Op mijn nieuwe camera zit het er wel op, maar als het er niet op had gezeten dan had ik dat ook geen probleem gevonden.
De 1000D heeft 10,1 MP en mijn nieuwe heeft 18MP, maar ik kan niet zeggen dat de 10,1 van de 1000D dan zoveel slechter was. Ligt ook aan de instellingen die je gebruikt, lichtsterkte etc.. Dan kun je met de 1000/1100D ook echt wel hele mooie foto's maken!

““You could rattle the stars. You could do anything, if only you dared. And deep down, you know it, too. That’s what scares you most.”

― Sarah J. Maas

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:50

Wel of geen film-optie: ik moet zeggen dat ik met grote regelmaat gebruik maak van die optie, met name tijdens lessen (bijrijder, partner, stalgenoten) maar ook voor andere doeleinden. Ik zou het niet graag missen aangezien het kwaliteitsverschil tussen de Ixus en de 7D aanmerkelijk is.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:51

Ik heb ook een filmoptie (70D) maar heb het nog nooit gebruikt...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:02

Het filmen is een leuke extra, maar ik zou mijn besluit daar niet van laten afhangen als ik een spiegelreflex koop, da's mijn mening.. Ik vind de filmfunctie op zich ook wel leuk , maar ik heb mijn camera daar niet voor gekocht en zou het ook niet missen als het er niet op zat

““You could rattle the stars. You could do anything, if only you dared. And deep down, you know it, too. That’s what scares you most.”

― Sarah J. Maas

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:59

Als jullie zouden moeten kiezen tussen een 1100D en een 600D welke heeft dan jullie voorkeur en waarom?

Kim de Groot Fotografie
Website --- Facebook

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:04

kimmm94 schreef:
Als jullie zouden moeten kiezen tussen een 1100D en een 600D welke heeft dan jullie voorkeur en waarom?

Dan zou ik voor de 600D kiezen. Dit is een segment hoger met iets meer mogelijkheden/opties. Tenzij ik daardoor geen budget meer heb voor een fatsoenlijke telezoom voor bij de paardjes.

Ik heb liever een 1100D met Canon EF 70-200mm f/4.0L USM dan een 600D met een Canon EF 75-300mm.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:05

Bagheera_206 schreef:
kimmm94 schreef:

Dan zou ik voor de 600D kiezen. Dit is een segment hoger met iets meer mogelijkheden/opties. Tenzij ik daardoor geen budget meer heb voor een fatsoenlijke telezoom voor bij de paardjes.

Ik heb liever een 1100D met Canon EF 70-200mm f/4.0L USM dan een 600D met een Canon EF 75-300mm.

http://www.kamera-express.nl/product/12176855/canon-eos-600d-18-55mm-is-ii-55-250mm-is-ii/

Zou dit totaal setje goed zijn?

Kim de Groot Fotografie
Website --- Facebook

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:34

AnneXxX schreef:
2e hands dus? Of is het een setprijs ? Valt zo erg weinig over te zeggen, aangezien de staat ook meetelt.

Ben je je er van bewust dat de 1100d + 18-55mm samen 230euro kosten ?
Een 75-300 zou ik niet nemen, dan zou ik eerder een 55-250 nemen, 154 euro nieuw.

Voor 54 euro extra heb je dus een NIEUWE set met zelfs nog een betere zoomlens. Dan weet je zeker dat je geen kapotte dingen koopt en heb je garantie.

1100d

Lens 55-250

Zijn het nieuwe set prijzen zou ik alsnog niet voor de 75-300 gaan, maar voor de set zoals ik bovenaan heb aangegeven.

Nikon kan ik helaas weinig over zeggen. De voordelen die je noemt zijn ook zeker iets om af te wegen, hoewel een 1100d een prima instapcamera is.
Wel vind ik een groot voordeel van canon, dat zij veel 70-200's hebben. (Dé lens voor paarden). Een je dus niet gelijk een hele dure daarvan hoeft te kopen.

Nee, zag ze allemaal op mediamarkt staan haha :j

Ja, ik wil ook liever een andere lens dan een kitlens maar mn budget is niet zo hoog als arm studentje.
Wat je daar laat zien is inderdaad wel een leuke optie, met die lens.
Ik hecht denk ik wel wat waarde aan de filmfunctie, omdat ik de opleiding CMD volg op dit moment en wie weet komt het van pas (ik vind filmbewerking zelf enorm leuk ook).

Oeff moeilijk... :')

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:43

HelmerG schreef:
Suzz14 schreef:

Ik heb als beginner de toenmalige Canon EOS 1000D met kitlens gekocht, maar was al heel snel inderdaad uitgekeken op de kitlens.. De 75-300 heb ik vrij snel daarna aangeschaft en gebruikte deze voor paarden/honden en actiefoto's etc en kan hem niet meer wegdenken, ik vind het wel een hele fijne lens voor die prijsklasse.. de 55-250 is wel wat beter, maar ik heb met de 75-300mm altijd hele leuke foto's kunnen maken (als je voorbeelden wil, kan ik je via pb mijn website geven :) ) Ik vond het 300mm bereik toch net wat fijner met paarden en honden in actie fotograferen.
De kitlens gebruik ik alleen voor thuis, binnen
Zou dan zelf toch voor de Canon gaan als ik jou was, maar ligt er aan hoeveel waarde je hecht aan filmen bv. Ik heb daar nooit veel waarde aan gehecht, een srl met filmfunctie. Op mijn nieuwe camera zit het er wel op, maar als het er niet op had gezeten dan had ik dat ook geen probleem gevonden.
De 1000D heeft 10,1 MP en mijn nieuwe heeft 18MP, maar ik kan niet zeggen dat de 10,1 van de 1000D dan zoveel slechter was. Ligt ook aan de instellingen die je gebruikt, lichtsterkte etc.. Dan kun je met de 1000/1100D ook echt wel hele mooie foto's maken!

Ja, een betere lens klinkt goed. Maar inderdaad, ik vind het wel handig dat ik full HD kan filmen met de Nikon. Jammer dat er geen evendure kit is voor Nikon D3100 + 18-200mm ofzo. Ik denk namelijk toch dat ik meer aan de Nikon heb, behalve de lens _O- jammerjammerrrr..

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:01

Jeeeeey gister mijn 70d gekocht. Nu alles uitvinden en proberen. Zoveel verschil in functies is verhouding met mijn 1000d.
Ga binnenkort wel wat kitlensjes verkopen die ik toch niet ga gebruiken om mijn 70d

Nouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:30

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:43

Afbeelding

Ik dacht ik ga even kijken of ze de 650d nog wel in de winkel hebben en wat hij dan kost met de BTW-actie 8)7

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:10

w w w . s o g n o f o t o g r a f i e . n l

1 vast bedrag, alle foto's achteraf. Dat is service en kwaliteit bij Sogno Fotografie.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:20

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:21

Precies, voor de nieuwe betaal je 150 minder :')

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:22

Heeft er iemand nog een 5D mk II over? :P

| Fashion & Beauty fotografe |
Find my photography here! - http://on.fb.me/1ztmsmW
| http://www.thirsanijwening.com |

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:27

ikke schreef:
@Air: als je een paar tientjes bijlegt heb je een 700D met dezelfde lens..........
Met een 18-55 STM kan het zelfs voor minder: http://www.cameratools.nl/digitale-came ... 18-55-stm/

Dat is geen goedkope site.. Die met IS is bij de MM normaal blijkbaar €599, bij Kamera-express €589. :+
Helaas heb ik er geen geld voor, maar dacht als de 650d nou flink afgeprijst is.. maar helaas :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:28

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:34

Had 'm al gespot ja! Zeker een pluspunt dat ze er garantie op hebben zitten, echter heb ik 't idee dat het nog wel iets goedkoper kan :Y)

Tja, mkIII is natuurlijk beter, maar als student zijnde moet je consessie's doen. Een 5D tegenover mijn huidige 40D is al zo'n opstap dat ik de mk II vs mk III stap nog wel even wil laten voor wat het is :)

| Fashion & Beauty fotografe |
Find my photography here! - http://on.fb.me/1ztmsmW
| http://www.thirsanijwening.com |

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:41

Air schreef:
[ Afbeelding ]

Ik dacht ik ga even kijken of ze de 650d nog wel in de winkel hebben en wat hij dan kost met de BTW-actie 8)7

Wat gek, bij de media markt in ede was hij 412,- tijdens de BTW actie en normaal dus 499 :o? 8)7. Nu voel ik me een beetje blond dat ik dat niet gepost heb toen ik dat zag vrijdag, ik was er vanuit gegaan dat hij bij alle mediamarkten even duur zou zijn, balen als je nog een andere mediamarkt in de buurt had gehad had je misschien nog wel geluk gehad -O-

Ironically common sense is not common...