[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:43

Courses schreef:
Had 'm al gespot ja! Zeker een pluspunt dat ze er garantie op hebben zitten, echter heb ik 't idee dat het nog wel iets goedkoper kan :Y)

Tja, mkIII is natuurlijk beter, maar als student zijnde moet je consessie's doen. Een 5D tegenover mijn huidige 40D is al zo'n opstap dat ik de mk II vs mk III stap nog wel even wil laten voor wat het is :)

Wil je per se FF, omdat je voor de 5D kiest? Een goede 7D is tweedehands tegenwoordig ook voor 700-800 euro te koop en wellicht een te overwegen tussenstap?

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:00

liedje89 schreef:
Air schreef:
[ Afbeelding ]

Ik dacht ik ga even kijken of ze de 650d nog wel in de winkel hebben en wat hij dan kost met de BTW-actie 8)7

Wat gek, bij de media markt in ede was hij 412,- tijdens de BTW actie en normaal dus 499 :o? 8)7. Nu voel ik me een beetje blond dat ik dat niet gepost heb toen ik dat zag vrijdag, ik was er vanuit gegaan dat hij bij alle mediamarkten even duur zou zijn, balen als je nog een andere mediamarkt in de buurt had gehad had je misschien nog wel geluk gehad -O-

Jeetje wat een verschil, dat is echt idioot! :=
Maar geen andere Media Markt in de buurt helaas, denk ook niet dat ze hem dan veel goedkoper hadden.

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:28

ikke schreef:
Courses schreef:
Had 'm al gespot ja! Zeker een pluspunt dat ze er garantie op hebben zitten, echter heb ik 't idee dat het nog wel iets goedkoper kan :Y)

Tja, mkIII is natuurlijk beter, maar als student zijnde moet je consessie's doen. Een 5D tegenover mijn huidige 40D is al zo'n opstap dat ik de mk II vs mk III stap nog wel even wil laten voor wat het is :)

Wil je per se FF, omdat je voor de 5D kiest? Een goede 7D is tweedehands tegenwoordig ook voor 700-800 euro te koop en wellicht een te overwegen tussenstap?

Ja, mede voor het nabewerken. Verder zie ik persoonlijk geen heil in een 7D kopen ten opzichte van mijn 40D. Tuurlijk, hij is verniewd. Maar voor dat geld koop ik liever een FF dan een body waar ik eigenlijk vrijwel weinig goede verhalen over hoor. Persoonlijke voorkeur gedeeltelijk ook wel, maar ben niet zo te spreken over de 7D dus dat is geen optie voor mij :)

| Fashion & Beauty fotografe |
Find my photography here! - http://on.fb.me/1ztmsmW
| http://www.thirsanijwening.com |

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:35

Courses schreef:
ikke schreef:

Ja, mede voor het nabewerken. Verder zie ik persoonlijk geen heil in een 7D kopen ten opzichte van mijn 40D. Tuurlijk, hij is verniewd. Maar voor dat geld koop ik liever een FF dan een body waar ik eigenlijk vrijwel weinig goede verhalen over hoor. Persoonlijke voorkeur gedeeltelijk ook wel, maar ben niet zo te spreken over de 7D dus dat is geen optie voor mij :)

ALs je voor FF wil gaan, is de 5D geen verkeerde keuze, al moet je bij de MKII wel even opletten dat de autofocus goed is; Aandachtspuntje bij de MKII.

Waarom ben je daar niet zo tevreden over en welke negatieve verhalen ken jij dan van de 7D? Ik ken diverse mensen ie er zeer tevreden mee zijn, zelfs naast een 5D.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:41

Ik hoor vooral veel dat ze, nadat ze de 7D gekocht hebben, toch inzagen dat het geen slimme keuze was en liever meteen FF hadden gekocht dan die tussenstop. Als ik kan kijk naar de specs vind ik de 7D er niet dermate uitspringen dat die tussenstap het voor mij waard is om daar eerst 800 euro voor neer te leggen. Ik heb mijn 40D momenteel alweer bijna 5 jaar en ik ben er behoorlijk klaar mee. Ik mis enorm veel ruimte en dimensie in het nabewerken (platen met de 5D mk II vs 40D bewerken, 40D is dan echt huilen). Daarnaast heb ik sowieso met deze body al enorm veel gezeur gehad, error 99 een paar keer erin. Ben niet tevreden met de sensor die erin zit en ik heb het idee dat het 'welbekende' probleem die de 40D heeft, de onscherpte, ook in die van mij zit.

Nu kreeg ik de tip m'n 40D dan eens te kalibreren, maar ik ben gewoon zo klaar met dat ding dat ik echt een andere wil. De 50D/60D is voor mij een te kleine stap om te overwegen gezien ik dan binnenkort tegen hetzelfde probleem aan ga lopen als wat ik met m'n 40D heb. Een instap body heb ik overwogen (mede vanwege de sensor in de 500D/600D lijn) maar ik vind die body's qua handligging echt veel te klein gezien ik momenteel altijd met m'n 40D + grip werk. 1D body's zijn naar mijn idee meer voor het echte sportwerk, en dat is een tak die ik zelf totaal niet benut dus daar zie ik persoonlijk ook de heil niet helemaal van in, zodoende kwam ik uit bij de 5D. Ik durfde daar eerst nooit echt een overweging in te maken omdat ik bang was dat ik het 'pro body maar niks weten' verhaaltje zou krijgen, echter merk ik gewoon aan mezelf dat ik elke keer met tegen zin m'n eigen body op pak.

Het enigste probleem waar ik dan wel tegen aan ga lopen is in het begin het glaswerk. Mijn 70-200 is een paar maanden terug verkocht (na een hele dure reparatie …) en mijn 17-85 ruil ik dan mooi in samen met m'n 40D want die is ook al 4x weggeweest onderhand, en zo'n goede kwaliteit glas zit daar nou ook weer niet in. Dan houd ik mijn 50mm over, tja, dat moet voor nu dan maar even. Ik heb geen moneys om zowel m'n body als m'n objectieven lijstje af te werken, want een 24-70 is second hand alsnog vrij aan de prijs.

| Fashion & Beauty fotografe |
Find my photography here! - http://on.fb.me/1ztmsmW
| http://www.thirsanijwening.com |

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 07:23

Het hangt er heel erg vanaf wat je precies met je body wilt gaan fotograferen. De 7D komt uit 2009 en destijds was hij ver zijn tijd vooruit met de AF met 19 kruisgevoelige punten tov 550D en 60D. Inmiddels zijn we 5 jaar verder en is de techniek vooruit gegaan. Eindelijk heeft na 4 jaar de 70D de AF geerft van de 7D. Ik zou persoonlijk de 70D verkiezen boven de 7D ivm de features. De 7D heeft ongeveer dezelfde ruis/detail verhouding als de 550D/600D/60D omdat zij allen dezelfde sensor/processor (Digic4) hebben. Dus het is wel een vooruitgang op je 40D. Ik wil de 7D zeker niet af fakkelen. Ik ben er nog steeds erg blij mij. Dankzij de super AF werkt hij erg fijn bij minder licht, maar ook bij bewegende objecten zoals galoperende paardjes of rennende hondjes. Of ze nou van links naar rechts gaan of dat ze op je af komen. De 7D trekt het. :+ De AF van de 5D2 is een beetje gehandicapt als je de AF van 70D/7D bent gewend en je doet veel sportfotografie. Als je veel studiowerk doet dan maakt het qua AF niets uit. Is de 6D dan geen optie voor jou? De sensor en AF zijn een stuk beter dan de 5D2 en is net even iets beter betaalbaar dan de 5D3 en doordat je de 6D nieuw kunt kopen heb je ook de volledige garantie. Dat is mss wel fijn als je er afhankelijk van bent voor school en opdrachten.

Ik wacht braaf op de 7D2 om mijn 7D te vervangen... :+ Zou de 7D2 dan echt dit jaar op de markt komen? :=

RF_Pictures

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:53

Hallo mede bokkers kan er iemand mij helpen?

ik heb al jaren een 300D van canon ik wil graag overstappen op een andere spiegelreflex omdat ik merk dat ik bij deze camera al uitgeleerd ben. Ik twijfel nog tussen een canon of een nikon. Iemand
? stuur desnoods een PB?

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:01

Als je al canon hebt is het makkelijker om daarbij te blijven. Nikon en canon zijn in principe even goed, ligt er alleen aan welke body's je vergelijkt. Neem je een instapcamera van canon tegenover een prof. Nikon body is dat natuurlijk geen eerlijke vergelijking. Handig om te vermelden:je budget

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:08

AnneXxX schreef:
Als je al canon hebt is het makkelijker om daarbij te blijven. Nikon en canon zijn in principe even goed, ligt er alleen aan welke body's je vergelijkt. Neem je een instapcamera van canon tegenover een prof. Nikon body is dat natuurlijk geen eerlijke vergelijking. Handig om te vermelden:je budget

Mijn budget ligt onder de 900 euro

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:23

Wat echt een leuke body is, is de canon 70d. Hierbij ga je echt een flinke stap omhoog ten opzichte van je huidige body. Durf alleen niet te zeggen of deze al onder de 900euro te koop is. Zag hem laatst wel voor 919 :)
Waarom deze body. Zie post hierboven van Bagheera

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:38

AnneXxX schreef:
Wat echt een leuke body is, is de canon 70d. Hierbij ga je echt een flinke stap omhoog ten opzichte van je huidige body. Durf alleen niet te zeggen of deze al onder de 900euro te koop is. Zag hem laatst wel voor 919 :)
Waarom deze body. Zie post hierboven van Bagheera

Bij nikon waren de megapixsels wel hoger dus ik weet niet wat nou het beste is..

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:45

Ik heb 2 weken geleden de 70d aangeschaft nadat ik wat uitgeleerd op mijn 1000d. Ben nu al heel blij met mijn keus. Had hem ook op internet voor 919 gezien maar van de reviews werd je niet echt vrolijk. Ben toen bij kamera-express.nl uitgekomen en naar de winkel gegaan. Daar naar toe gegaan en gekocht voor 939

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:54

Ash_ schreef:
Ik heb 2 weken geleden de 70d aangeschaft nadat ik wat uitgeleerd op mijn 1000d. Ben nu al heel blij met mijn keus. Had hem ook op internet voor 919 gezien maar van de reviews werd je niet echt vrolijk. Ben toen bij kamera-express.nl uitgekomen en naar de winkel gegaan. Daar naar toe gegaan en gekocht voor 939

Ik kwam net de D5300 tegen van nikon met een mooi prijsje van 800,-

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 06:15

Megapixels is echt niet het enige belangrijke bij een body he. Zelfs is het zo dat een body met meer MP terwijl ze dezelfde sensorgrootte hebben, degene met meer megapixels sneller ruis geeft. Meer is dus zeker niet altijd beter.
Ik heb dus liever een camera met snelle AF en goede sensor dan veel MP.

70d is sneller en heeft meer kruisgevoelige scherpstelpunten de Nikon d5300 is ook een plastic body en dus minder stevig/stootvast.

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:07

Air schreef:
[ Afbeelding ]

Ik dacht ik ga even kijken of ze de 650d nog wel in de winkel hebben en wat hij dan kost met de BTW-actie 8)7

Zo, wat een prijs...
Heb mijn 650D met kitlens voor €399,- bij de BCC gehaald maar die is daar niet meer verkrijgbaar...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:16

AnneXxX schreef:

Ik vind omschakelen niet eens zo moeilijk, heb wel eens een dagje een nikon geleend en behalve dat ik de eerste helft van de dag steeds de verkeerde kant op zoomde was dat eigenlijk prima te doen. Dat is iets wat vast binnen enkele dagen wel aangewend is. Tenzij je je al een hele verzameling canon lenzen en accessoires ed hebt liggen dan word overstappen wel onhandig.

@RobinD: Waar loop je het meest tegen je aan bij je huidige body? Waarom voldoet hij niet meer? Uitgeleerd vind ik een beetje een vage omschrijving, waar loop je nu echt tegen aan als je foto's maakt?

Ironically common sense is not common...

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:22

liedje89 schreef:
AnneXxX schreef:

Ik vind omschakelen niet eens zo moeilijk, heb wel eens een dagje een nikon geleend en behalve dat ik de eerste helft van de dag steeds de verkeerde kant op zoomde was dat eigenlijk prima te doen. Dat is iets wat vast binnen enkele dagen wel aangewend is. Tenzij je je al een hele verzameling canon lenzen en accessoires ed hebt liggen dan word overstappen wel onhandig.

@RobinD: Waar loop je het meest tegen je aan bij je huidige body? Waarom voldoet hij niet meer? Uitgeleerd vind ik een beetje een vage omschrijving, waar loop je nu echt tegen aan als je foto's maakt?

Ten eerste heb ik een schermpje van 6cm bij 6 cm waar ik me foto's op terug kan zien. Hij is traag geworden heb al nieuwe batterijen gekocht etc. hij heeft vergeleken met de nieuwe camera's een lage ISO. (100-1600) en 6,3 MP ik ben gewoon toe aan een nieuwe

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:39

Dat zijn denk ik wel punten die toch bij bijna iedere nieuwere body wel verbeterd zijn, dus dat helpt dan ook niet zo met kiezen. Maar misschien kan je eens een nikon van iemand uit proberen kan je echt eens kijken wat je fijner vind.
Weet niet wat voor lenzen ed je al hebt? Als je overstapt moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat je die ook zou moeten vervangen?

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:29

Als het merk (canon/Nikon)je niet uitmaakt kun je het best kijken welke camera's er binnen je budget vallen en deze camera's vergelijken. Er valt niet te zeggen of canon of Nikon "beter" is, pas als je specifieke body's gaat vergelijken.

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 07:11

liedje89 schreef:
Dat zijn denk ik wel punten die toch bij bijna iedere nieuwere body wel verbeterd zijn, dus dat helpt dan ook niet zo met kiezen. Maar misschien kan je eens een nikon van iemand uit proberen kan je echt eens kijken wat je fijner vind.
Weet niet wat voor lenzen ed je al hebt? Als je overstapt moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat je die ook zou moeten vervangen?

Ik ga voor canon want heb nog lenzen van canon dus dan is het zonde om een nikon aan te schaffen zit zeker te overwegen om de 70D aan te schaffen :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 07:19

RobinxD schreef:
liedje89 schreef:

Ik ga voor canon want heb nog lenzen van canon dus dan is het zonde om een nikon aan te schaffen zit zeker te overwegen om de 70D aan te schaffen :j

De Canon 70D is een erg fijne camera voor bij de paardjes. :)

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:12

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:38

Ik heb nu een aantal weken de 70D, wat ben ik blij dat ik deze beslissing heb genomen. Super fijne camera.

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:40

Ash_ schreef:
Ik heb nu een aantal weken de 70D, wat ben ik blij dat ik deze beslissing heb genomen. Super fijne camera.

Al die positieve reacties op die camera (nu papa nog overhalen haha!)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:28

Ik denk dat de 70D een hele mooie body is maar ik zou het wel alleen doen als je lenzen al een beetje in hetzelfde segment zitten. Voor iets meer dan 900 euro kan je bijv ook een 600D/650D met een canon 70-200 F4 kopen, als je nog geen dergelijke lens hebt (en je veel paarden fotografeert) zou ik dat liever hebben dan een 70D met een mindere lens.