[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:30

Zwitsal schreef:
Hier nog iemand die de huidige 1000d (van een jaar of 5 ofzo oud?) Wil inruilen tegen waarschijnlijk een 70d :)
Als ik jullie hier zo hoor kan ik echt niet wachten :)
Ik lees nog even gezellig met jullie mee de komende tijd want ik mag van mezelf eigenlijk pas na mn afstuderen mn camera vervangen.. (Maar ik ben ongeduldig haha).

Nice! :) Jij weet zeker dat je wilt upgraden van 1000D naar 70D? Niet eerst je objectieven upgraden?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:07

Nee :)
Ik kies voor de body. Helemaal nadat ik hier op bokt een topic tegenkwam van iemand met ook de 1000d en dezelfde problemen waar ik tegen aan loop (scherpte/diepte/contrast verlies in de loop der jaren terwijl ik echt niet slechter ben gaan fotograferen). (Ik dacht namelijk al dat ik het me inbeeldde tot ik dat topic tegen kwam en daarna op google nog meer mensen met t zelfde probleem bij deze body, mn sensor is overigens gechecked verdere checkup niet gedaan, gok dat ik daarvoor ong meer moet betalen dan ik die body waard vind haha)
Ik dacht nog even dat t aan mn 50mm lensje lag die ik al bijna net zo lang gebruik maar ook met de groothoek lens die ik afgelopen zomer heb gekocht heb ik t (wat dan weer wel een sigma is ipv canon) en bijv ook met mn lensbaby lenzen.
T zijn allemaal geen toplenzen maar gevoelsmatig vervang ik liever eerst de body. (En zo'n upgrade is sowieso fijn natuurlijk haha (a)) .
Jaar geleden ook mijn lenzen op de 600d van een vriendin gezet en dat vond ik al zo'n verademing!
Kan nu al helemaal niet meer wachten haha.
Sowieso ook een grotere/zwaardere body zal al fijn zijn. Maar daar zou ik eventueel grips voor kunnen kopen.

x

Bagheera_206

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:19

Je noemt scherpte, diepte en contrast als reden. Vaak heeft een beter objectief meer impact op je scherpte, diepte en contrast dan een andere body met een betere sensor.

Ik denk niet dat het aan je body ligt, maar dat je in de loop der jaren je eisen bent gaan bijstellen en hogere eisen bent gaan stellen aan je apparatuur. Wie heeft dit nou niet. :+ Fotografie is een dure hobby en je blijft nieuw speelgoed kopen. :')

Ik snap dat je graag je body upgrade, maar ik zou er in je achterhoofd ook een beetje rekening mee houden dat het verschil misschien minder groot kan zijn als jij verwacht als jij je huidige objectieven ook op je 70D zal blijven gebruiken.

Misschien is upgrade naar 700D en upgrade van je belangrijkste objectief ook nog een alternatief?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:31

Hahah nee ik verwacht geen mega verschil, is ook niet nodig, ik ben maar een hobby fotograafje en doe geen spectaculaire dingen met mn camera of foto's .
Maar ik zag een tijdje terug fotos gemaakt toen ik de camera net had, was toch wel verschil :)

700d is inderdaad ook nog een optie.
Is ook beter om de opties open te houden want zodra ik beslis waar ik voor ga wil ik het het liefst gisteren al hebben :p en mn diploma duurt nog wel een maand of 3/4 haha.

Ik gebruik vooral mn 50mm, maar ik weet niet of die upgrade t waard is. Van f1,8 naar 1,4 voor zo'n geldbedrag. Maar heb me daar ook niet in verdiept, kan ik ook nog wel eens doen, thnx :)

x

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:21

Bagheera_206 schreef:
Lynn_FDA schreef:
Hoi ik wil graag een spiegelreflex kopen.
Wat ik wil:
- ik wil er filmpjes mee kunnen maken voor mn blog kanaal
- er mooie foto's mee kunnen maken van mn paard ( ohz en los)
- en voorderest een veelZijdige camera

Let er wel op dat ik 13 ben en dus niet mega veel geld heb

Leuk! :)

Hoeveel is precies niet mega veel geld? Dan kunnen we kijken of je kunnen helpen met een richting op te sturen.

Mijn budget is rond de 500 euro masr het liefst minder

'You endure what is unbearable And you bear it. That is all.'
PROVE THEM WRONG
[JHK] De New Foresters houden van de mac #3 <-- goeie he

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 00:44

Dan zou ik voor een canon 1100d(met kitlens voor je filmpjes) gaan met 55-250mm lens er bij. Valt ruim binnen je budget en met de 55-250 lens kun je prima paarden foto's maken. Zeker een leuke set om mee te beginnen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:53

Tipje: 1100d met kitlens is nu maar €222 bij Saturn. Ik denk t/m morgen :+

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 08:14

Ik wil m'n 30D vervangen en ben op zoek naar een body waarbij de volgende punten voor mij belangrijk zijn:
Hoog fps en flinke buffer, goede en snelle AF, hoge resolutie, goed met hoge iso en liefst geen full frame.
Dingen als video en wifi e.d. hebben geen prioriteit.

Ben al een hoop aan het lezen over de 7D en 70D en reviews aan het bekijken maar ben ook benieuwd naar de gebruikservaring van mensen die niet gesponsord worden door Canon :P
Eventueel nog andere opties die ik mis?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 08:27

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de 70D. Waarom wil jij geen FF en wat is jouw budget? Hopelijk komt dit jaar de opvolger van de 7D uit. Dat is misschien ook nog een optie als dat binnen budget valt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 08:40

MarijeR schreef:
Ik wil m'n 30D vervangen en ben op zoek naar een body waarbij de volgende punten voor mij belangrijk zijn:
Hoog fps en flinke buffer, goede en snelle AF, hoge resolutie, goed met hoge iso en liefst geen full frame.
Dingen als video en wifi e.d. hebben geen prioriteit.

Ben al een hoop aan het lezen over de 7D en 70D en reviews aan het bekijken maar ben ook benieuwd naar de gebruikservaring van mensen die niet gesponsord worden door Canon :P
Eventueel nog andere opties die ik mis?

De 7D heeft wat meer mogelijkheden. De 7D is het instapmodel van de prof-serie; de 70D is de top van de middenklasse.
Als je goed leest, zul je zien dat de 70D veel zaken van de 7D heeft gekregen en de 7D is intussen enkele jaren oud. Maar het heeft een reden dat de 70D wat goedkoper is; dat is bewust beleid van Canon.

De 7D heeft wat meer mogelijkheden, o.a. instellingen, maar je moet voor jezelf bepalen hoe belangrijk dat is. In theorie zou je met de 70D eerder vastlopen op instelmogelijkheden, maar de vraag is je daadwerkelijk de creatieve grenzen van de camera op gaat zoeken.
Aan de andere kant zie je dat de 70D jonger is, wat zich vertaalt in sommige specs die iets beter zijn, zoals het ISO-bereik.
Dat soort details gaan je keuze bepalen. In de grote lijn zijn de verschillen te verwaarlozen.

Maarre, waarom geen FF? Lenzen?

Bagheera_206 schreef:
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de 70D. Waarom wil jij geen FF en wat is jouw budget? Hopelijk komt dit jaar de opvolger van de 7D uit. Dat is misschien ook nog een optie als dat binnen budget valt.

Al eens bedacht dat de 6D weleens bedoelt kan zijn als opvolger van de 7D?
Ik heb het vermoeden dat Canon er naartoe gaat dat de prof-serie alleen FF is en de overige series met crop-sensor blijven.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 09:51

Ik dacht dat de 6D op de markt is gezet als instap voelvreempje. Net als Nikon de D610 op de markt heeft in dat segment.

Als alle geruchten kloppen komt er dit jaar een opvolger van de 7D uit. De 7D Mark II. De 7D2 wordt nu in de praktijk getest tijdens de Winterspelen. Als ik de geruchten mag geloven is er een dikke kans dat hij ongeveer in hetzelfde prijssegment zal gaan vallen als de 6D.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:14

Bagheera_206 schreef:
Ik dacht dat de 6D op de markt is gezet als instap voelvreempje. Net als Nikon de D610 op de markt heeft in dat segment.

Als alle geruchten kloppen komt er dit jaar een opvolger van de 7D uit. De 7D Mark II. De 7D2 wordt nu in de praktijk getest tijdens de Winterspelen. Als ik de geruchten mag geloven is er een dikke kans dat hij ongeveer in hetzelfde prijssegment zal gaan vallen als de 6D.

Ik zeg niet dat het niet zo is, maar wat wordt dan nog de toegevoegde waarde van de 7DmII? instap pro-camera? Als ik de huidige 7D naast de 70D zet, kan ik heel goed begrijpen waarom iemand voor de 70D kiest, boven de 7D. Voor de komst van de 70D (en de 6D) had de 7D een segment voor zichzelf met een fors pakket mogelijkheden tegen een betaalbare prijs (juist ja, waarom denk je dat ik een 7D heb), maar met de komst van de 70D is dat segement fors kleiner geworden. Met de 6D als redelijk betaalbare FF aan de andere kant, komt de 7D toch wel klem te zitten, voor mijn gevoel.
In hoeverre mensen tegen de beperktere instelmogelijkheden van de 70D aanlopen, kun je je afvragen.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:47

Waarom geen FF? Ik heb een 5DmII liggen voor wanneer FF beter is. Alleen mis ik de cropfactor voor vogels en wildlife fotografie en dat is toch wat ik het liefst fotografeer.
De AF van de 5DmII is daarvoor ook totaal niet geschikt, de 30D was daarvoor nog steeds mijn favo body maar die is toch echt aan vervanging toe. Plus dat ik graag een hogere resolutie heb zodat er nog wat te croppen is en er toch nog op groot formaat afgedrukt kan worden (ook grote canvas e.d.).
De 5DmIII zou qua AF wel een stuk beter zijn maar dat moet binnen een crop camera toch ook te vinden zijn.
Ben alleen nooit zo bezig met de vernieuwingen van apparatuur, daar kijk ik pas naar als ik iets nieuws nodig heb...

Het budget is redelijk maar de 1D is ook FF en ik ben altijd wat huiverig voor 2e hands kopen anders had een ouder type 1D misschien nog gekund met 1.3 cropfactor al heeft mijn voorkeur 1.6.
Heb ook nog wel wat glas wat ik kan verkopen en een financiële meevaller vandaar dat ik nu toch echt een andere body erbij wil.

De geruchten van de 7DmII heb ik ook gelezen maar ik wil uiterlijk tot april wachten aangezien ik de body ook goed wil leren kennen voordat ik er mee op vakantie ga en daar wil ik de zomerperiode voor gebruiken als dat qua vrije tijd lukt. Niets erger dan een nieuwe body vlak voor je hem echt nodig hebt...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:29

De geruchten gaan dat de 7D2 de AF van 1DX en 5D3 zal erven... Hiermee zal Canon denk ik proberen de 7D2 te onderscheiden van de 70D.

Ik vind een crop idd ook wel veel fijner als ik de mm's echt nodig heb en ook voor macro praktischer. De AF van 70D/7D is ook wel erg fjin voor vogels en wildlife.

Ik heb ook een combi van een cropje en voelvreempje. :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:46

Hopen dat die 7DmII dan na de OS op de markt komt! :D

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 09:37

Hallo! Ik ben ook van plan nu ik eindelijk geld heb om een mooie camera te gaan kopen. Na het lezen van bijna het hele topic weet ik wel naar welke camera's ik ongeveer kan kijken, dus hier even een andere vraag. Waar kopen jullie camera's en met welke zaken hebben jullie wel/geen goede ervaringen. Ben hier toch wel benieuwd naar, omdat het toch een vrij grote aankoop is en ik geen zin heb in een zaak die erg moeilijk doet wanneer er iets niet goed is aan de camera.. Ik koop zelf namelijk vrijwel alles bij de expert, omdat ik hier supergoede ervaringen mee heb, maar laten die nou net geen goede camera's hebben :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:15

Steef schreef:
Hallo! Ik ben ook van plan nu ik eindelijk geld heb om een mooie camera te gaan kopen. Na het lezen van bijna het hele topic weet ik wel naar welke camera's ik ongeveer kan kijken, dus hier even een andere vraag. Waar kopen jullie camera's en met welke zaken hebben jullie wel/geen goede ervaringen. Ben hier toch wel benieuwd naar, omdat het toch een vrij grote aankoop is en ik geen zin heb in een zaak die erg moeilijk doet wanneer er iets niet goed is aan de camera.. Ik koop zelf namelijk vrijwel alles bij de expert, omdat ik hier supergoede ervaringen mee heb, maar laten die nou net geen goede camera's hebben :')

Bij voorkeur koop je je camera bij een goede fotozaak in je omgeving. De paar tientjes prijsverschil wegen echt niet op tegen reiskosten en als je een keer voor reparatie of zoiets erheen moet, ben je je "winst" al drie keer kwijt aan reiskosten en -tijd.

Expert heeft alleen de hobbymarkt, net als de andere electronicabedrijven; dat is doelbewust beleid van de camerafabrikanten. Wil je meer dan de basic standaard, dan haken ze ook onmiddellijk af.

Ik heb zo geen goed adres voor je. Foto Konijnenberg zat in Den Haag, maar die blijkt daar niet meer te zitten, volgens hun site.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:24

ikke schreef:
Steef schreef:

Bij voorkeur koop je je camera bij een goede fotozaak in je omgeving. De paar tientjes prijsverschil wegen echt niet op tegen reiskosten en als je een keer voor reparatie of zoiets erheen moet, ben je je "winst" al drie keer kwijt aan reiskosten en -tijd.

Expert heeft alleen de hobbymarkt, net als de andere electronicabedrijven; dat is doelbewust beleid van de camerafabrikanten. Wil je meer dan de basic standaard, dan haken ze ook onmiddellijk af.

Ik heb zo geen goed adres voor je. Foto Konijnenberg zat in Den Haag, maar die blijkt daar niet meer te zitten, volgens hun site.

Daarom, ik ben wel echt opzoek naar een goede zaak in de omgeving. Ben niet echt van plan om zo'n aankoop te doen bij de mediamarkt, wat wel wat scheelt, maar die in service volgens mij wel een stuk minder is! Heb maar besloten dat ik zometeen even een rondje ga lopen hier om te kijken wat de winkels hier hebben staan :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:34

Ik rij zelf wel eens naar Cameraland in Alkmaar of CameraNu in Urk. Beide prima winkels.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:41

Ik ga meestal naar Konijnenberg Den Ham, zo'n 1.5 uur rijden. Goede service en veel op voorraad om te proberen.
Zat er nu over te denken om binnenkort ook eens naar Urk te gaan, ook ongeveer 1,5 uur rijden en daar hebben ze een lens op voorraad die Konijnenberg niet op voorraad heeft in de winkel.
Camera en lenzen koop ik niet via internet.
Ben er trouwens ook nog steeds niet over uit wat voor body ik wil dus in de winkel wat proberen met verschillende body's en lenzen is dan wel fijn.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:09

Bedankt voor jullie reacties! Richting Noord-Holland wordt me echter wel te ver :o

Nog even een vraagje, zijn er mensen met ervaringen met de Nikon D3100? Is er een beter toestel in deze prijsklasse? Ik heb ook naar de Canon 1100D gekeken, maar volgens mij is de Nikon wel iets beter? (als ik sommige reviews moet geloven). Ik zie door de bomen het bos niet meer, in de ene review zijn ze super positief en in de andere wordt letterlijk alles aan die camera afgebrand :\

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:51

Ik heb de canon 1100d, ben zeer tevreden :-)

C'est la vie ♥

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:07

Je zou foka of kamera express kunnen proberen, die zitten in/bij Rotterdam

Op zoek naar een leuke fotoshoot, omgeving Ridderkerk?http://www.SuzanneFotografie.nl :wave:

Benieuwd naar mijn fotografie?

love_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:03

Hoihoi,

ik gebruik al jaren de sony a200 van mijn moeder. Deze is ooit aangeschaft om foto's te maken van survival tochten.

Alleen ik baal steeds meer dat de foto's vaak van slechte kwaliteit zijn. Kleuren zijn flets, of niet alles is scherp.

Dus ik ben opzoek naar een nieuwe camera. Het is puur voor de hobby. Ik maak graag foto's van mijn honden. Dus welke raden jullie mij aan? En welke lens? Want alle actie foto's mislukken ook.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:35

Ik heb mijn 40D een hele tijd geleden gekocht bij Foto Konijnenberg. Gewoon laten opsturen (verzekerd), ging prima. Toen hij gerepareerd moest worden heb ik hem (op eigen kosten) verzekerd opgestuurd naar Foto Konijnenberg en hem weer in keurige staat teruggekregen. Mijn 70D heb ik bij de Vakman in Uden gekocht, puur omdat ze daar de beste prijs hadden en toevallig is dat ook nog bij mijn ouders in het dorp...