Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:49

maatje987 schreef:
ik ga binnenkort denk ik ook maar weer is beginnen met skeeleren
ik heb ze ooit is van me ouders gekregen die hadden ze bij de aldi vandaan gehaald echt hele fijne dingen zijn dat :j

Dat zijn inderdaad hele fijne skates, heb daar ook jaren mee gedaan :)

.

Warboel

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:01

Ik skate in m'n hardloopbroek, gewone trui en meestal een bodywarmer of dun jackje.
Ik trek overigens wel altijd een sportbh aan. Slecht asfalt is anders echt Auw :')

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:07

Grr, net even een rondje wezen skaten. Dacht net voor de spits want in het donker wil ik de dijk niet meer op. Was even vergeten dat al die koters natuurlijk net klaar zijn met school. Met zijn alle brullen dat ik moet vallen en maar roepen wat ik op die bejaarde dingen moet (rolschaatsen). Maargoed. Ondanks dat toch weer een lekker rondje gemaakt :D

Ik skate trouwens altijd in een panty/legging met een kort broekje, mijn GIGA kniebeschermers een vest en polsbeschermers. Oh en een tasje voor evt. water ;)
Laatst bijgewerkt door Cubone op 18-03-14 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:08

hoe maken jullie eigenlijk jullie skeelers/skates schoon?

Ik weet dat ik volwassen ben... Maar kom op zeg dat is een springkussen :P

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:12

Mag ik mij ook melden? Sinds ik het goede voornemen heb om meer te bewegen, zijn de skates ook weer uit de kast gehaald. Helaas hier in de buurt alleen slecht asfalt en dan is het niet leuk om te skaten. Binnenkort verhuis ik naar een wijk waar een park in de buurt is waar super glad asfalt ligt. Een Walhalla voor de skaters.:) En voor nu: ik ben gesloopt. -O-

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:17

Oh, ik heb ook net mijn skate-hobby weer opgepakt :D

Net nog een ronde geskate. Ik skate nu bijna elke dag wel weer.
In het begin was het onwennig, maar gaat nu alweer een stuk makkelijker.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:28

maatje987 schreef:
hoe maken jullie eigenlijk jullie skeelers/skates schoon?

Ik haal ze helemaal uit elkaar als ze te smerig zijn/niet meer goed draaien. :j

Die jeugd is inderdaad vervelend soms Cubone. Ik had gister een groep die ik tegen kwam maar die niet voor mij aan de kant wilden gaan. Ik deed net alsof ik nog extra ging versnellen en recht op ze in zou rijden. Toen kon het opeens wel en kreeg ik alle ruimte. :Y)

I want to thrive, not just survive.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:40

Gewoon arrogant kijken, dan wijken ze vanzelf :D

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:41

Hallo! Hier nog een actief skeeleraar... Not :')
Dacht net naar paardlief te skeeleren. (Was in een good mood) Was alleen even de stukken zand en stukken kiezelsteentjes vergeten.. Ben net weer terug thuis en kwam amper de trap op -O-

Volgende keer misschien toch maar even de "grote" weg nemen!! :p

'Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het windstil.'

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:04

Cubone schreef:
Grr, net even een rondje wezen skaten. Dacht net voor de spits want in het donker wil ik de dijk niet meer op. Was even vergeten dat al die koters natuurlijk net klaar zijn met school. Met zijn alle brullen dat ik moet vallen en maar roepen wat ik op die bejaarde dingen moet (rolschaatsen). Maargoed. Ondanks dat toch weer een lekker rondje gemaakt :D

Ik skate trouwens altijd in een panty/legging met een kort broekje, mijn GIGA kniebeschermers een vest en polsbeschermers. Oh en een tasje voor evt. water ;)

Vind zo leuk dat je weer kan skaten! Stomme blagen daar bij jou in e buurt haha, die zijn ook niks gewent daar :P
Is het hier toch anders kwam van de week een groepje meisjes (jaartje of 10) op skeelers tegen die mij zagen en riepen naar elkaar 'OOOOH moet je dat meisje zien die rijd op echte rolschaatsen' echt vet schattig :') alsof hun skeelers niet echt zouden zijn haha.

Dus reden om maar weer gauw deze kant op te komen madame :P

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:50

_vivi_ schreef:
Cubone schreef:

Vind zo leuk dat je weer kan skaten! Stomme blagen daar bij jou in e buurt haha, die zijn ook niks gewent daar :P
Is het hier toch anders kwam van de week een groepje meisjes (jaartje of 10) op skeelers tegen die mij zagen en riepen naar elkaar 'OOOOH moet je dat meisje zien die rijd op echte rolschaatsen' echt vet schattig :') alsof hun skeelers niet echt zouden zijn haha.

Dus reden om maar weer gauw deze kant op te komen madame :P

Ja! Ik ben er ook ontzettend blij mee :D
Ik hoop sowieso weer snel jullie kant op te komen :j Ik mis het daar! En ik wil even komen kijken hoe het nu met AFA gaat :D Ik ben alweer bijna 2 jaar weg dus er zal best wat veranderd zijn :oo

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:51

Ik heb deze op het oog , ga ze vanavond passen :

http://link.marktplaats.nl/m787051663

Bauer is wel een ok merk heb ik hier wat gelezen , en voor het geld hoef je het niet te laten

en bescherming een aanrader? vroeger deed ik er niet aan maar lag weleens open , dus ik dub en staat zo lame :') Goed een gat in me kop staat ook lame

Ssstt

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:54

Ik ben ook pas weer begonnen!
Heb een hekel aan fietsen en hardlopen, dus ik ben maar gaan skeeleren haha. Vroeger ook echt ontzettend veel gedaan. Vind het heerlijk :D Alleen de dijk op is ff minder...

11-01-2016 Dus ik hou je gevangen in zeeën van tijd, waar seconden een leven lang duren.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:11

even een vraagje he hoe kan het dat ik nog geen 10 meter vol houd met hardlopen en met skeeleren bijna 8 km kan? iemand een idee? je maakt bijna de zelfde beweging of denk ik dat nou echt zo verkeerd?

vanavond weer een rondje op de baan

onze zoon Dylan geboren op 01-12-11

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:14

Geen idee.. Het is wel conditie kwekend dacht ik..

Ssstt

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:17

Ik heb hetzelfde hoor, na 50 meter rennen heb ik het wel weer gehad. Komt ook omdat ik hardlopen in mn eentje niet leuk vind.
Skeeleren in mn eentje heb ik geen problemen mee.

De beweging is wel anders. Met hardlopen zet je je voeten onder je lichaam en 'huppel' je veel meer. Met skeeleren maak je de beweging anders en blijf je meer op eenzelfde hoogte.
Dat denk ik tenminste :+

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:53

Ik heb precies hetzelfde! Skeeleren kan ik kilometers volhouden, hardlopen is echt drama!

11-01-2016 Dus ik hou je gevangen in zeeën van tijd, waar seconden een leven lang duren.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:13

Bij hardlopen land je elke keer op je voeten en als je dan geen goede passende hardloopschoenen hebt (zoals heel veel mensen die hardlopen), moeten je enkels en knieën die klappen opvangen. Daarnaast is het natuurlijk een voorwaartse beweging, terwijl skeeleren (net als schaatsen) meer een zijwaartse beweging is. Tenzij je rolschaatst?

Zoek je een leuke naam voor je paard? Kijk dan snel op www.paardennamen.nl!

prugelpiet
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:27

Hardlopen ben ik zo moe en kan ik echt niet meer, skeeleren kan ik ook kilometers lang zonder moe te zijn.

Mijn skate's zijn normaal 50,- , maar waarschijnlijk mijn zus heeft er mee geskate en die sleept ook achter zich aan om te remmen, wieltjes geschaafd ^)

wil nog wel nieuwen, maar even marktplaats afstruinen :D

Een herinnering in liefde, is een herinnering voor altijd.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:45

Mag ik me hier ook melden? Vorig jaar had ik het skeeleren lekker aan de gang, skeelerde toen regelmatig een ronde van 15 km. Redelijk ideaal asfalt hier.

Over het schoonmaken van skeelers: uit elkaar halen, schoonmaken en met een een of ander vettig middel (volgensmij Teflon spray, dit stoot ook viezigheid af) de lagers behandelen. Mijn skeelers maakten daarna ook geen vreemd geluid meer :+

Hardlopen is hier ook drama. Skeeleren vind ik ook veel leuker om te doen *D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:50

Hardlopen is echt heel anders.
Je skate rolt wel door, sowieso daardoor kost het een stuk minder moeite. Lijkt mij :))
Je voeten rollen niet door hoor :D
Ik kon 5 km hardlopen in ongeveer 27 minuten.
En toen heb ik m'n schenen stuk gelopen.
Doei conditie.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:39

Ik heb door hardlopen een heilspoor ontsteking opgelopen. Pff praat mij dr niet van.
Ondanks dat ik het prachtig vind om te doen…

ik wil morgen een mini rondje maken met skeeleren.
Kijken of al mijn ledematen het ermee eens zijn HAHA

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:48

Ik kan ook niet goed hardlopen, hou dat niet heel lang vol. Knieën en enkels vinden dat niet grappig. Skeeleren gaat zonder moeite.. Wilde eigenlijk vanavond nog een rondje doen maar ben erg in twijfel, het waait aardig hard..

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:10

x_Irisje_x schreef:
Vind het heerlijk :D Alleen de dijk op is ff minder...

Voor mooie strakke billen zou ik lekker vaak de dijk op skaten ;)

Skaten en hardlopen is natuurlijk wel anders, tijdens het lopen moet je steeds met je eigen voet jezelf weer vooruit zetten anders sta je stil. Met skaten rol je gewoon veel meer waardoor je minder kracht hoeft uit te oefenen en het dus langer vol kan houden. Je gaat vaak ook sneller dan hardlopen dus logisch dat je meer kilometers kan maken op die manier zonder snel moe te worden.

Met rolschaatsen maak je precies dezelfde zijwaartse beweging als schaatsers om vooruit te komen :)

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:30

Amanda_T schreef:
Ik kan ook niet goed hardlopen, hou dat niet heel lang vol. Knieën en enkels vinden dat niet grappig. Skeeleren gaat zonder moeite.. Wilde eigenlijk vanavond nog een rondje doen maar ben erg in twijfel, het waait aardig hard..

Het waaide zeker hard. Ben vanochtend nog een rondje langs de zeedijk geweest.
Dat was toch wel pittig. Voordeel was dan de terugweg toen ging het wel heel lekker :))
was nog wel even spannend, zit een flinke bocht (van 180 graden)in het fietspad die ook nog eens afloopt. nou ik heb alle remtechnieken geprobeerd, maar het gras was toch het veiligst :') gelukkig overleefd zonder kleerscheuren. Zag mezelf al zo met skeelers en al zeer elegant van de glooiing afzoefen _O-

https://www.euroclix.nl/index?SRef=UBFEcdYcQSUqYzpm
Eenvoudig een extra'tje bijverdienen door middel van clix bij aankopen via webshops en vele andere mogelijkheden tot het verdienen van extra clix. Deelname is volledig gratis.