Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Blitz22

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:35

ja ik meld me ook hier. ik moet ze nog kopen maar wordt een klus aangezien ik maat 43 heb van schoenen en wel 44 of 45 moet hebben van skeets. me ene voet is namelijk ook groter dan de ander :S dus binnenkort op jacht en dan samen met hondje gaan skeeleren :) samen conditie opbouwen

*
Marcella van Zantvoort Fotografie --> http://www.mvzfotografie.nl
foto's van strand fotomeeting http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1780699

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 07:26

Ik heb gisteren ook nog een rondje boulevard gedaan.
Had op de heenweg wind mee en terug tegen.
De boulevard is dan nog best lang met tegen wind. Maar een rondje van 6,6 km gedaan. Het werd al donker. En zijn geen lantarenpalen.

Blitz22, ik heb maat 44 en opzich ging skeets kopen best makelijk. Zijn wel mannen schoenne en daardoor lekker breed.
Ik heb trouwens van k2sport.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:22

Haha ik ben ook nog geweest.. De eerste 4 kilometer gingen vanzelf, lekker de wind in de rug.. Maar toen moest ik nog terug.. Kan vandaag amper lopen van de spierpijn, was s morgens ook nog gaan sporten in de sportschool.. Het remmen gaat bij mij al iets beter, maar als ik bij drukke kruisingen kom, stop ik gewoon op tijd met skeeleren, sta ik zeker weten op tijd stil :') Gisteren was dag 3 en had een rondje van 8.5km gemaakt.

Vraagje, in wat voor jas skeeleren jullie? Ik nu in mn paarden jas van Equitheme. Maar die ademt niet echt.. en mn eigen goede jas ook niet. En aangezien ik toch aardig het tempo erin hou, kwam ik gisteren thuis met een heel zweterig klam vest/shirt.. Is Bijv een sportjasje iets of hebben jullie tips?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:32

ik skeeler zonder jas

of als het zonnetje er is shirt en anders pak ik en dikke trui en zo mouw loos hemdje er onder
je kan ook en shirtje pakken en dan zo b.v hardloop jasje er over heen die ademen wel natuurlijk

ik ga de skeelers van vriendin passen die heeft 100 mm wielen ben echt benieuwd of het wat is
ik heb nu 76mm

meer mensen hier 100 mm wielen? en evaring

http://www.bokt.nl/markt/ad/166671/gezo ... roef-paard
na 9 jaar nog steeds mijn engeltje *NAOMI* 7-5-2003-13-5-2003
21,7kilo nog 4.3 kilo te gaan daarna nieuw doel nog 5 kilo voor de zomer :)

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:53

Ik skeeler met een trui aan :)
Heb van mijn werk een hardloophorloge gekregen, die heb ik om. Gisteren 5 kilometer gedaan :)

11-01-2016 Dus ik hou je gevangen in zeeën van tijd, waar seconden een leven lang duren.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:55

_vivi_ schreef:
x_Irisje_x schreef:
Vind het heerlijk :D Alleen de dijk op is ff minder...

Voor mooie strakke billen zou ik lekker vaak de dijk op skaten ;)
quote]

Haha dat geloof ik graag! Maar ben al blij als ik 1x boven ben!

11-01-2016 Dus ik hou je gevangen in zeeën van tijd, waar seconden een leven lang duren.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:58

Wat een leuk topic!
Ik skeeler ook soms, met dit weer wel vaker!
Binnenkort wil ik nieuwe skeelers aanschaffen, deze zaten niet zo heel lekker meer en ik wil misschien grotere wieltjes.
Ik skeeler meestal bijna 10km in 45 minuten.

Meestal skeeler ik met een vestje ofzo,ik zweet niet zo heel snel met skeeleren..

Op zoek naar een leuke fotoshoot, omgeving Ridderkerk?http://www.SuzanneFotografie.nl :wave:

Benieuwd naar mijn fotografie?

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:08

Ik heb gister door de wind besloten niet te gaan :+ ook door teveel schoolwerk.

Ik heb nu een softshelljack, als het warmer een soort sportvestje

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:52

monique1983 schreef:
ik skeeler zonder jas

of als het zonnetje er is shirt en anders pak ik en dikke trui en zo mouw loos hemdje er onder
je kan ook en shirtje pakken en dan zo b.v hardloop jasje er over heen die ademen wel natuurlijk

ik ga de skeelers van vriendin passen die heeft 100 mm wielen ben echt benieuwd of het wat is
ik heb nu 76mm

meer mensen hier 100 mm wielen? en evaring

Ja, ik heb 4x100mm wielen onder mijn skeelers. :) Het is een behoorlijk verschil omdat je veel hoger van de grond staat. Ik ben van 5x72mm met hoge schoen naar 4x100mm met lage schoen gegaan en heb behoorlijk moeten wennen, vooral doordat de steun rondom de enkels wegviel en je met zwakke enkels in het begin dus niet stevig staat. Ik weet niet of jij die overstap ook wilt gaan maken? De 100mm zijn wel veel fijner om lange afstanden mee te maken. :j

Ik skeeler ook zonder jas, vaak in een t-shirt of een trui.

Wat een fijn weer vandaag! Hopelijk is mijn college op tijd afgelopen en kan ik nog wat km's maken vandaag. :)

I want to thrive, not just survive.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:35

Bedankt voor de uitleg

Deze zijn wel hoge schoen
Want ik kan echt geen skate met lage schoen gaan kopen

Heb zwakke enkels dus heb die steun echt nodig

Ga je ook harder door die grotere wielen?

Ik heb veder naar wiel maat 90 gekeken wil wel groter dan wat nu heb

Ik heb vandaag 25 kilometer er op zitten weer was lekker wel beetje veel wind soms

http://www.bokt.nl/markt/ad/166671/gezo ... roef-paard
na 9 jaar nog steeds mijn engeltje *NAOMI* 7-5-2003-13-5-2003
21,7kilo nog 4.3 kilo te gaan daarna nieuw doel nog 5 kilo voor de zomer :)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:32

Yeah! Nog meer skaters! Ik ben een paar weken geleden begonnen, maar ik ben echt een ramp op skates, haha! Hier gaat dus nog wel wat training in zitten.

Ik ben dan wel weer blij om te lezen dat ik niet de enige ben die geen idee heeft hoe ik moet remmen!

Adonis B+11 L1+10 L2+19 M1+28 M2+15Z1+1
Escada B+16 L1+19L2+2

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:58

Tasserd schreef:
Ja, ik heb 4x100mm wielen onder mijn skeelers. :) Het is een behoorlijk verschil omdat je veel hoger van de grond staat. Ik ben van 5x72mm met hoge schoen naar 4x100mm met lage schoen gegaan en heb behoorlijk moeten wennen, vooral doordat de steun rondom de enkels wegviel en je met zwakke enkels in het begin dus niet stevig staat.

Hoe heb jij je enkels goed getraind? Heb je nog extra oefeningen gedaan, of gewoon veel geoefend op de skeelers?
Ik heb afgelopen zomer ook de overstap gemaakt van een hoge naar een lage schoen, maar ben er even uit geweest dus wil mijn enkels wel graag goed trainen voor die lage schoen :)

.

didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:21

Nou ik normaal ook, momenteel nog niet na mijn bevalling.

Maar ga meestal voor de 9 a 12 km binnen 45 min.
Maar moet ik ook wel melden dat ik rolschaatsen heb en geen inlineskates.

Dus nog lekker ouderwets, maar dan wel met leren schoen.
PS ik kan ook tijden de regen weg er mee, zonder uit te glijden.
Als ik dat zou willen iig.

-----------------Gek op mijn 3 kinderen en op mijn 2 Bonte Toppers-------------------
28-05-1999* Splendidartwork Z1+1
01-04-2000* The One Biby L2+5 RIP 07-11-2013 mis you
En onze Splendid'Landosll 24-06-2015 hengst zwart.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:27

O met dat mooie weer vandaag dacht ik: ik ga weer afstand skaten! (Met inlineskates) heb de afgelopen week 2 keer "geskeelerd" (lees: Max een half uurtje mijn broertje helpen met skeeleren en zelf stukjes achteruit overstappen oefenen, niet echt iets waarbij ik dus veel van mijn spieren zou gebruiken dus) en daarvoor echt een drie kwart jaar mn skeelers in de kast laten staan.

Maar ja, ik zou ik niet zijn als ik denk: nààà, ik kan wel 14 kilometer in 50 minuten. Nou, dat kan ik, inderdaad, maar volgensmij kan ik morgen niet meer lopen van de spierpijn.

En o ja, na 8 kilometer was ik bijna thuis (zo geplant, juist omdat ik zo lang niet heb geskeelerd), en ik voelde mn spieren wel, maar ja, dan speelt mijn ego op en dat roept: "KOM OP. KOM OP. JE BENT GEEN WATJE!! HIER KUN JE DÓÓRHEEN!!" En ik ben dan de sukkel die ernaar luistert en denkt: ach, dan doe ik nog een rondje van 6 kilometer, wat kan dat nou voor kwaad?. Nou veel dus. :')

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:28

didtje schreef:

Ha leuk nog iemand :D
Jij hebt dan zeker de klassieke kunstrolschaats? Zo'n zwarte of witte leren boot met hakje eronder en plastic noppen voorop?
Hoop voor je lagers dat je niet echt tijdens de regen gaat, kom je straks nooit meer vooruit :P

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:44

monique1983 schreef:
Ga je ook harder door die grotere wielen?

Ik heb veder naar wiel maat 90 gekeken wil wel groter dan wat nu heb

Ik heb vandaag 25 kilometer er op zitten weer was lekker wel beetje veel wind soms

Netjes, mooi aantal km's! Ik heb er net 14km op zitten, maar op 3 uur slaap presteer ik ook niet zo goed, dus ik vond het wel mooi zo.

Je kunt inderdaad harder door de grotere wielen, voor mijn gevoel hoef je minder kracht te zetten om snelheid te maken dan met kleine wielen, helemaal als je van 4 kleine wielen af komt. 90mm is ook al een nette maat, dan ga je er ook op vooruit.

Ook het verschil tussen hoge en lage schoen maakt voor de snelheid uit. Door de lage schoen heb je meer vrijheid om je enkels, waardoor je daar qua snelheid ook op vooruit gaat.

Brechtje_A schreef:
Hoe heb jij je enkels goed getraind? Heb je nog extra oefeningen gedaan, of gewoon veel geoefend op de skeelers?
Ik heb afgelopen zomer ook de overstap gemaakt van een hoge naar een lage schoen, maar ben er even uit geweest dus wil mijn enkels wel graag goed trainen voor die lage schoen :)

Ik heb voordat ik de overstap heb gemaakt een 30daagse workout gedaan waarin veel werd gesprongen, ik denk dat ik daar wel baat bij heb gehad. Daarnaast heb ik het gewoon rustig aan opgebouwd (in het begin meerdere keren per dag een klein rondje, niet te ver willen in 1x) en ik neem een rustdag zodra ik teveel last van de enkels krijg. :) Hardlopen en touwtje springen raden ze wel aan om je enkels te verstevigen, dus dat is nooit verkeerd om te doen.

I want to thrive, not just survive.

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:46

Ik ga ze straks passen , zou leuk zijn kan ik gelijk een rondje maken :P Is lang geleden dus of ik heel thuis kom..

Ssstt

didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:14

_vivi_ schreef:
didtje schreef:

Ha leuk nog iemand :D
Jij hebt dan zeker de klassieke kunstrolschaats? Zo'n zwarte of witte leren boot met hakje eronder en plastic noppen voorop?
Hoop voor je lagers dat je niet echt tijdens de regen gaat, kom je straks nooit meer vooruit :P

Ja klopt, zwarte van rsi volgens mij.
waren mega duur toen 14 jaar geleden lol.
Lagers zijn voldoende vet, en wel aan vervanging toe net zo als de wieltjes.
Dus daar ook maar eens achter aan gaan.

-----------------Gek op mijn 3 kinderen en op mijn 2 Bonte Toppers-------------------
28-05-1999* Splendidartwork Z1+1
01-04-2000* The One Biby L2+5 RIP 07-11-2013 mis you
En onze Splendid'Landosll 24-06-2015 hengst zwart.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:35

didtje schreef:
Ja klopt, zwarte van rsi volgens mij.
waren mega duur toen 14 jaar geleden lol.
Lagers zijn voldoende vet, en wel aan vervanging toe net zo als de wieltjes.
Dus daar ook maar eens achter aan gaan.

Ik had eerst ook van RSI de rolschaatsen, maar omdat ik derby ging spelen heb ik andere gekocht. Ik heb mijn RSI skates nog wel en de wielen daarvan gebruik ik voor buiten.
Ik heb nu derby skates die zijn laag onder de enkel net als een gymp maar dan vet stevig, ook heb ik geen hakje en ik heb er een rubberen nop op zitten.

Maar rolschaatsen zijn nu nog steeds goed aan de prijs, die RSI skates zijn nieuw ook van af 100 euro en dan heb je de 'goedkope' . Bij de derby skates precies het zelfde daarbij is de basic skate 130 euro en die kunnen oplopen tot 700 euro :$

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:41

:oo , pff kan je een paard voor kopen :P
0
Ik heb skates! , ze passen en zitten lekker ik moet nog even om een helmpie uit :)

Ssstt

jansen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:48

leuk topic, ik skate ook best vaak.
weten jullie of er iets bestaat, waarmee je makkelijker kan ''lopen''?
ik woon langs een dijk en moet dus eerst de dijk op lopen voordat ik kan skaten.
ben er wel benieuwd naar :D

Mensen die zeggen dat geluk niet te koop is, hebben nog nooit een paard gehad :)
[color=#BF80FF]B, ik ga je nooit vergeten <3]

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:49

Kan je ze niet even uittrekken de dijk op rennen als een held op sokken en weer aan?

Ssstt

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:51

takkie_muis schreef:
Kan je ze niet even uittrekken de dijk op rennen als een held op sokken en weer aan?

Precies wat ik in gedachte had! :')

.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:53

Wat voor merk zouden jullie adviseren als ik nieuwe zo halen?
Wel met hoge schoen, lage is funest voor mijn enkels, en het liefst geen 300 euro...
Ben een aantal van K2 en Powerslide tegengekomen, maar wat zijn jullie ervaringen??

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:08

Mijn ervaringen met Rollerblade zijn heel goed! K2 was veel te breed, ik heb echt smalle voeten _O-