Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Hanmar, Polly, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

chimello

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 00:58

Ik moet ook nodig nieuwe muziek op m'n ipod zetten maar ik ben tevens ook heel lui :o

You Know Who◞ ~ ykw-gypsyhorses.com
Eigen fok Irish Cobs met een bijzonder kleurtje
Palomino merrieveulen met goede afstamming te koop!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:20

Courses schreef:
Maar je leert niet fotograferen op een fotografie opleiding he ;) Je krijgt enkel de basis voorgelegd en de rest moet je zelf doen. Als je er geen oog voor hebt, leren ze je dit niet zeg maar. Je leert er niet fotograferen. De stof die je krijgt op zulke opleidingen kun je zelf goedkoop/gratis online vinden, kost je echt wel minder dan 3/4 jaar om het te leren en scheelt je heel wat schoolwerk. Daarbij, fotografie leuk vinden om te doen is iets heel anders dan er je brood mee willen/kunnen verdienen.

Ik spreek uit ervaring, ik vond het leuk maar na 3 jaar demotiverende docenten, afkraken tot op het bot en 24/7 fotografie door je strot gepompt te krijgen maar wanneer je een vraag hebt dit amper beantwoord word ben ik er wel klaar mee. Doe zelf amper meer wat met fotografie. Ze kijken toch naar je portfolio ipv je papiertje. Laat het je hobby blijven en leid jezelf breed op :)

Lees het allemaal een beetje laat maar toch nog ene reactie xD

Dat is mijn doel niet ik wil meer leren over fotografie. Maar wat bedoel je verder met de basis als het gaat over diafragma en sluitertijd en dat soort dingen of moet ik me wat anders voorstellen? En naar welke school ben je dan geweest? Ik volg ook al regelmatig cursussen en fotografeer ook voor andere mensen die het me vragen. Ik vind zelf dat ik er wel oog voor heb xD Ik weet dat je met fotografie niet echt je brood kan verdienen daarom doe ik ook grafische vormgeving ( anders had ik niet in dit topic gereageerd :+ ). Ik vind werken met die programma's en ontwerpen enzo net zo leuk als fotografie en het combineren vind ik helemaal geweldig.

Codering wilde ik ook wel graag doen alleen kan niet zo goed droge stof leren. Dus heb besloten om dat zelf uit te gaan zoeken en ik heb gemerkt dat dat beter werkt bij mij dan dat ik er aparte les in heb gekregen. Ik ben 19 als ik klaar ben met de opleiding en vind dat ik er dan nog wel een opleiding achter aan kan pakken.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:00

Uiteraard moet je lekker nog een studie gaan doen, maar waarom dan fotografie? Met cursussen leer je meer dan met zo'n studie. Ik heb 't zelf op een MBO gedaan, echter hoor ik over alle studies bijna hetzelfde. Fotovakschool, fotoacademie blablabla. De basis, ja. Diafragma, sluiter, ISO en 'wat de regels zijn in de fotografie'. Gulden snede enzovoort, en waarom een telezoom objectief geen macro objectief is. En daar houd het wel een beetje mee op.

Meh ik wil gewoon nu naar Japan :') Zo zonde van Isshi inderdaad, luister nog steeds best wel veel Kagrra! A9 ben ik uit 't oog verloren, vind hun niet zo boeiend meer qua muziek to be honest.

Maare, nog aanraders voor stages daar? :D

| Fashion & Beauty fotografe |
Find my photography here! - http://on.fb.me/1ztmsmW
| http://www.thirsanijwening.com |

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:12

Ja ik ook niet echt. Ik heb dat ene album Gemini gedownload, vond maar paar nummers oke, maar het klinkt zo geforceerd en nep-rock achtig omdat ze teveel willen in een imago en dat werkt gewoon niet bij hun.

Ik ga bij reclame bureau's solliciteren dus ik weet niet hoe dat met grafische zit, vriendin van mij gaat daar proberen geloof ik, als we zover zijn en je zoekt nog een plek zal ik het bedrijf vragen of ze nog mensen zoeken ;)

Andere vriendin van me doet fotografie maar die leert wel veel hoor die is enorm vooruit gegaan en portret foto's van haar zijn heel mooi aan het worden. Dus mss ligt het aan de opleiding?

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:16

Ik wil Japans voor Dummies nog bestellen. Zou dat wel wat zijn?

Ik wil niet meer bij media en reclamebureaus werken. Te laag salaris, geen CAO.. nee voor mij alleen nog maar aan bedrijfkant :)

Wir leben nur einmal
Wir lieben das Leben
Wir lieben die Liebe

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:38

Ik doe specifiek reclame he dus ik moet wel :D
En ik kijk er echt naar uit!

Weet niet, ken het boek niet maar als je de kans krijgt neem een minna no nihongo set, dat is een reeks van 6 boeken met opdrachten, kaiwas, luisteroefeningen, vocabulaires etc! Helemaal compleet dus. Ik heb 100 voor mijn boeken betaald geloof ik voor m'n eerste jaar. Dus zijn nog niet duur ook! Mss heeft een oud student er nog te koop.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:02

Courses schreef:
Uiteraard moet je lekker nog een studie gaan doen, maar waarom dan fotografie? Met cursussen leer je meer dan met zo'n studie. Ik heb 't zelf op een MBO gedaan, echter hoor ik over alle studies bijna hetzelfde. Fotovakschool, fotoacademie blablabla. De basis, ja. Diafragma, sluiter, ISO en 'wat de regels zijn in de fotografie'. Gulden snede enzovoort, en waarom een telezoom objectief geen macro objectief is. En daar houd het wel een beetje mee op.

Humn, dat heb ik ook al het eerste jaar gehad met deze opleiding die ik nu doe. We konden een keuze maken tussen AV en Grafisch. Het eerste helft van het eerste jaar kreeg je van beide wat dus we kregen ook 'film' wat meer met fotografie te maken had XD. Dus hebben we ook de basis gehad daar voor had ik me er ook al in verdiept en heb al met mijn stage in het eerste jaar ook al bij een bedrijf gezeten die fotografie en grafisch combineerde heb daar toen ook fotografie lessen gehad. Dus de toets die we moesten doen had ik er zo een 9 op. Ik moet dan echt goed gaan kijken naar wat voor opleiding ik dan wil doen als ik klaar ben met school.... want codering is te veel droge stof dus ga dan de opleiding niet halen en als ik het zelf leer komt het wel goed... als fotografie niets is dan zou ik niet weten wat ik anders nog moet doen. Maar ik zit er nog niet zo op te wachten dat ik met mijn 19e daar dan zit van: wat nu? eigen bedrijf of ergens aan de bak komen... Het liefst wil ik een eigen bedrijf maar heb nog niet genoeg ervaring hoe het in het echt gaat ( miss naar mijn eind stage wel omdat dat 3x 11 week is ). Ik ga nog wel kijken naar fotografie en laat me goed informeren aangezien ik altijd al gezegt heb dat ik dat wilde gaan doen. Maar super bedankt voor de tips en informatie :D

Ze zeiden ook tegen mij dat ik niet naar het drenthe college moest gaan omdat het flut is... nou daar hadden ze gelijk in. Wij denken; we doen er alles aan om te zorgen dat het je niet overkomt.... stiekem sluipt het er toch bij in. Ik had liever naar Zwolle zijn gegaan alleen vanuit drenthe is het nog al lang reizen. Mijn leeraar vertelde dat hij daar ook heeft gewerkt en dat de grafische opleiding niet meer bestaat?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:57

Wat heb je nu gedaan dan? MBO? Kom eens kijken bij mijn studie zou ik zeggen, CMD :)

In Zwolle zit o.a het CIBAP, wat de vakschool voor verbeelding is en ook Grafische lessen aanbied :) Verder heeft het Deltion zowel Fotografie als Grafisch. Landstede bied ook Fotografie en Grafisch maar de vestiging in H'wijk staat al niet echt lekker aangeschreven dus verwacht zelf ook niet veel van de vestiging in Zwolle.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:26

CMD is? xD

Ik doe nu MBO.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:42

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:20

Oh dat is wat ik nu ook doe alleen het communicatie gedeelte heb ik gehad op de middelbare. Alleen als ik het zo door lees krijgen wij nu ook veel op school over dat soort dingen. Het zou onzin zijn als ik nog een keer de zelfde opleiding doe x'D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:26

.. Denk dat wij er wel wat dieper op in gaan dan middelbaar onderwijs ;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:08

HBO is imo echt niet te vergelijken met MBO of zelfs de middelbare. Ik heb ook GLR gedaan voor de kunstacademie en GLR deed ik op m'n sloffen terwijl ik op het HBO echt keihard onderuit gegaan ben op m'n eigen laksheid :+ daarnaast ben ik al heel technisch onderlegd maar toch... Klein voorsprongetje heb ik wel, maar het is zulk ander onderwijs :=

Selina
ReBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:16

De mbo'ers in onze klas die dachten ook van, ach, ik kan het allemaal wel. Vele kwamen niet of begonnen super laat. Resultaat: een slordig in elkaar gezet eindproduct en de theorie niet gehaald. :=
Wie gaat het ze makkelijker af? Een ex-vwo'er die nog nooit met photoshop heeft gewerkt :+

Paardentekeningen in opdracht
Website Instagram Facebook

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:32

Awww yeahhh

Nou morgen moet ik m'n bachelor proof idee voorleggen aan reclame atelier. Mijn idee is echt vreselijk volgens mij. Maar ach heb dadelijk2 weken vakantie om het te verbeteren. Was de beste van het vorige semester was ik super blij om maar nu ben ik weer een beetje achter uit aan het gaan. Creatief zijn heeft ook z'n nadelen soms :( Je moet maar net het goede bedenken.

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:11

Ik wil ook kijken of ik na het GLU nog naar de kunstacademie zou kunnen... Maar ben bang dat dat voor mij een stapje te hoog is, maar dat zien we over 3 jaar wel :P

Petrie rijlaarzen, maat 38,5! http://www.bokt.nl/markt/ad/269902/petr ... arzen-mt-5

Sometimes you have to fall before you can fly

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:57

Ik zelf ga kijken of ik volgend jaar nog te makkelijk is, zo ja ga ik proberen een overstap te maken naar Artez. En als ik het toch uitdagend genoeg vind en de stage leuk vind ga ik nadat ik mn mbo heb afgerond toelating doen op Artez :3

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:09

Pfoe wat was vandaag rampzalig. Niemand in de klas had een goed idee we zitten allemaal helemaal vast en ik baal echt enorm. Ga deze week nog proberen nieuwe ideeën te bedenken voor een ander onderwerp.

Selina
ReBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:13

Scene 1 van m'n flash filmpje is af, gecodeerd en al *\o/*
Wat een rotwerk, coderen is dus niks voor mij he.
Gelukkig is m'n vriend programmeur

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:54

Ik kom van de havo af en heb eerst toelating gedaan bij Artez, maar ik heb dat 'zweverige' gewoon niet in me.
Denk ook niet dat ik dat ooit ga krijgen. :')

Ponderosa Stable's Dara M1+8

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:50

Ik vind mezelf ook niet heel zweverig of dergelijke, ik ga dan toelating doen tot docente beeldende vormgeving. (Ik kom ook van de havo had het helaas net niet gehaald door omstandigheden)

Selina
ReBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:10

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:41

WdKA is niet super zweverig hoor! Dat valt echt alles mee! Ja je moet niet teveel op Autonoom rondwandelen, maargoed dat is een vak apart :+

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:49

Dat ziet er leuk uit Slina! Ik heb vandaag mijn eerste lesje Flash gehad en moet een stuiterende bal maken. :')
Misschien dat ik maar eens een keer bij WdKA ga kijken, heb er tot nu toe alleen maar positieve dingen over gehoord.

Ponderosa Stable's Dara M1+8

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:46

Ik ben echt niet blij jongens. Volgende week project doen voor een of andere tentoonstelling in Finland en we werden dus in groepen verdeeld en de grootste trut van heel grafische zit natuurlijk weer in mijn groep. Ik heb hier echt geen zin in. Vorig project werd ik ingedeeld met iemand die nooit kwam en geen inzet toonde en ons project verpest. Heb zo'n hekel aan groepswerk -_-