Wie skate nog meer?

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:54

Ik moet bekennen dat ik vanavond bijna nog een rondje had gemaakt, het was zo perfect windstil, dat is zeldzaam hier. Maar ik moest nog opruimen en stofzuigen en ik kon geen leuke route bedenken, dus ik heb het toch maar niet gedaan. :P

Je hebt weer een mooi rondje gemaakt Suuszels!

I want to thrive, not just survive.

Chantalla

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:52

Ik zit nu in de bus naar huis en dan ga ik straks proberen hoever ik kom vanaf Drachten naar Sneek. En als ik niet meer kan wordt ik opgehaald :o

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:07

Wow chantalla, das ver!! Wel ongeveer 30/35 km zeker?

ik werk in sneek en moet iedere dag 15 km fietsen (en weer trug tuulk) dus nu een paar dagen niet skeeleren

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:14

35 kilometer inderdaad.
Maar ik ga het proberen! Ik denk niet dat ik het helemaal red, maar ben wel benieuwd hoe ver ik kom.

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:24

Vanwege een hardloopblessure ("lopersknie") ben ik op zoek naar een andere sport.
ik heb nog nooit geskated, maar het lijkt me erg leuk. (schaatsen vind ik ook erg leuk)
ik wil hier dus mee gaan beginnen, maar ik heb geen zin om nu nieuwe skates te kopen. ik wil eerst uitproberen of ik het inderdaad leuk vind en of het goed gaat met mijn knie voordat ik een boel geld uitgeef.
nu staat marktplaats vol met skates, waar moet ik op letten als ik een 2de hands paar koop?
en heeft iemand ervaring met de belasting van knieën met skaten?

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:31

Heb je wind mee Chantalla? En zijn de wegen een beetje goed? Echt respect als je het redt, ik heb nu 2 dagen 25 km gedaan en dat vond ik al heeeel ver :P

@ anne7, volgens mij is skeeleren wel iets minder belastend voor de knieën dan hardlopen. Toch begin ik na ongeveer 20 km wel te voelen dat ik m'n knieën belast. Kleine rondjes zijn vast geen probleem :)

Is fietsen geen optie voor je? Daar maak je je benen wel sterker mee en het is minder belastend voor je knieën.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:36

Helaas helaas...
Ik ben tot aldeboarn gekomen, 15 km ongeveer. Wind gelukkig schuin in de rug, maar het begon steeds meer te regenen. Daarnaast was het fietspad heel erg slecht, gemalen grind wat aan elkaar geplakt was....
Het begin ging erg lekker! Volgende keer misschien ergens anders langs. Nu morgenochtend nog maar een rondje als het weer beter is.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:55

He wat jammer dat het zo tegenzat! Met regen skate ik sowieso niet, veel te snel te glad. Knap dat je nog 15 kn volgehouden hebt!

Anne7: een schoen die heel goed past en type wieltjes maken veel verschil. Goedkope skates met goedkope wieltjes eronder gaat bij mij voor geen meter.

Ik heb na ruim 50km in 3 dagen behoorlijk spierpijn... Vanavond dan toch nog een rondje gaan of toch niet? Morgen & overmorgen gaat het niet lukken, daarom wil ik vandaag eigenlijk wel, maar ik moet morgen nog wel kunnen lopen :')

Blog: Generatie Y, in desperate need of a mentor

Sometimes the things you cannot change ends up changing you.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:50

Jammer dat je je doel niet helemaal hebt bereikt Chantalla, maar het was ook geen doen met die regen! Poeh wat is iedereen fanatiek zeg! Heb je nog een rondje gedaan Doubtless?

Ik ga denk ik zaterdag pas weer, merkte vanmorgen op de fiets dat de skeelerkilometers me nog wel in de benen zitten... :P

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:13

Wat hebben jullie veel geskeelerd in de tijd dat ik met tetamens zat en geen tijd had ervoor

Chantella jammer dat het weer zo tegen zat :(. Volgende keer weer beter.

Elies, heb je een groot rondje gemaakt? Hoop dat zaterdag het weer een beetje is weg getrokken en je weer een fijn rondje kan maken

Ik heb net na ongeveer een maand weer een rondje gemaakte. Mijn vader ging duiken ennik moest heb naar het meer brengen met de auto dus skeelers mee en daar gaan skeeleren.
Rondje om het meer was 2, 5 km. Had het kanger ingeschat dus was binnen 10 min al weer terug. Daarna nog maar een keer dat rondje gedaan. En nog een ander straatje in geweest, wat slechte keus was heel slecht asfalt. Uiteindelijk 8, 4 km gedaan in 32 minuten. Niet slecht vond ik.
Vorige maand was het 17 in een uur, tempo is ongeveer zelfde gebleben.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 07:12

Elies; nee toch niet, spieren moesten echt even bijkomen. Morgen weer!

Mooi tempo hoor kosseh!

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:09

Fijn dat je weer bent gaan skeeleren Kosseh, en inderdaad ook een lekker tempo!

Haha Doubtless, hier hetzelfde probleem, ik ga morgen ook weer een rondje :)

@ Kosseh, afgelopen weekend heb ik 60 km geskeelerd. 1 keer 12 km en 2 keer 25 km. Dat heb ik nog wel een paar dagen gevoeld, maar morgen kan ik er weer tegenaan! :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:40

Jaa oke dan ga je het best wel voelen ja.
25 is best groot rondje wat je dan maakt.
Succes morgen met je rondje.

Ik ga morgen ook weer denk ik. Vandaag 20 km gefietst naar de paarden, 2 gereden en het weiland uitgemest dus vond het wel even genoeg voor vandaag.
Kunnen we er morgen weer tegen aan.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:21

Ik heb zojuist de eerste km's op mijn nieuwe skeelers gemaakt, wat zijn ze fijn. <3

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:53

Zo, jij hebt er weer wat kilometers opzitten!
Ik hoop dinsdag of woensdag weer een rondje te kunnen maken.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:51

Zo, ik ben vandaag onder de scan geweest voor mijn knie. Hopelijk hebben we de uitslag morgen! :D

Sultan <3

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:34

Ik ga nú een rondje doen!

Trijnie, heb je al een uitslag van je knie? Wel apart dat je op zondag door de scan heen kan :)

Zoek je een leuke naam voor je paard? Kijk dan snel op www.paardennamen.nl!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:39

Paardennamen schreef:
Ik ga nú een rondje doen!

Trijnie, heb je al een uitslag van je knie? Wel apart dat je op zondag door de scan heen kan :)

Haha ja dat vond ik ook, het was in Hasselt :D Nee nog geen uitslag, mama gaat straks even haar mail checken op de praktijk, toch handig he een huisarts als mama :)

Sultan <3

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:59

Dat is zeker makkelijk!

Afbeelding
Dit is mijn rondje van net :)

Zoek je een leuke naam voor je paard? Kijk dan snel op www.paardennamen.nl!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:50

Mooi rondje!

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:06

haha das handig Trijnie! Weet je inmiddels al meer over je knie? Naar zeg, zo'n blessure!
Welke skeelers heb je Tasserd? Ik wil een nieuw frame, maar das niet makkelijk met zulke kleine pootjes :P
Mooi rondje Paardennamen!

Ik ben een beetje lui geweest dit weekend en niet echt tijd gehad, dus deze week maar weer eens een rondje maken. Gister nog wel een rondje op de racefiets gedaan, maja dat telt niet he? :P

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:12

jaa! ik skate ook regelmatig. staat nu even op een wat lager pitje vanwege toetswekien enzo.
wij zijn meestal met ziojn vieren. en dan doen we vanalles de ene keer trucjes de andere keer een lang stuk de keer daarna racen en zo verschilt het.
bij de lange stukken heb ik alleen pols beschermers, bij t racen heb ik er knie beschermers en polsbeschermers bij omdat als je valt wil je nog wel eens heel hard doorschuiven over je knieen. met trucjes enzo heb ik ook nog een helm op.

edit: nog een vraagje, mijn zusje wil graag rolschaatsen (dus met 4 wieltjes 2 links 2 rechts) maar die zijn nergens te vinden in de grotere maten, waar hebben julolie die betaalbaar vandaan? budget is zo'n 50 euro.

Faith can move mountains

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:00

Mag ik mij hier ook melden? :D

Ik heb vandaag net nieuwe skates gekocht.. Rib uit mijn lijf! :(
Maar goed, ik kan voorlopig vooruit!

Ik zie hier grooote afstanden :oo 25 km, 15 km, 50 km.. Jeetje!

Ik ga even zoeken naar een goede app om afstand en snelheid bij te houden, iemand tips?? :)

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:03

Mooi rondje Paardennamen!

xEliesx, de Powerslide Vision Pure met een Powerslide X frame en 4x100mm Powerslide Infinity wielen. <3 Zet alleen voor de training er een setje Matter Juice's onder, mijn vaste trainingswielen.

Welkom liliekska en _Nancy!

Welke heb je gekocht _Nancy? En kom gezellig meedoen in de Bokt-challenge van Endomondo. :)

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:06

Wat leuk dat er steeds meer mee willen doen!

Ik ben mijn rondje aan het plannen, eerst maar wind tegen, dan wind mee