Wie skate nog meer?

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Hanafubuki
Zeg maar Hans
Lid Nieuwsredactie

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:39

Het weer is inderdaad te waardeloos om te skaten.. over een maand is wel de ijsbaan in utrecht weer open, misschien dat ik daar een abbo op neem dit jaar..

Wir leben nur einmal
Wir lieben das Leben
Wir lieben die Liebe

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:16

Ik twijfel ook enorm voor de winterperiode. Heb een paar seizoenen met de vereniging mee geschaatst, maar ik vind het zo'n gedoe om bij de ijsbaan te komen. Vind Utrecht ook niet zo'n leuke schaatsbaan maar die is wel het dichtste bij. Plus ik werk al in Utrecht en dan blijf ik daarheen rijden.
Afijn, denk niet dat ik het doe. :+ Ga wel op eigen gelegenheid af en toe een paar baantjes schaatsen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:54

Wat fijn tasserd!!

Blog: Generatie Y, in desperate need of a mentor

Sometimes the things you cannot change ends up changing you.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:55

Hmm ja, het ' probleem' is alleen dat ik hier (omgeving den bosch) alleen maar schaatsverenigingen kan vinden, die in de winter dus schaatsen en in de zomer skeeleren. Ik ga er nog eens over nadenken, iig bedankt!

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:54

Net even heerlijk weer een rondje (11km) gedaan nu het nog kan qua weer

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:54

Mijn training ging zo fijn, ik kon alles meedoen en heb de training uitgereden zonder protest van mijn longen, ik ben helemaal blij haha! :D Heb alleen nu toch een verzuring in de bovenbenen, dat is wat minder grappig. :')

Succes met de zoektocht Floriske! Je kunt natuurlijk ook altijd eens een proefles nemen om te kijken hoe het bevalt. :)

I want to thrive, not just survive.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:36

He een skate topic wat leuk, mag ik me ook melden?

Ik ben er deze zomer ook mee begonnen, samen met mijn zusje en twee vrienden. Ik heb een hekel aan hardlopen, maar skaten is ontzettend leuk.

Het evenwicht en remmen was even wennen, maar dat gaat inmiddels vrij aardig. Rijdt ook zonder moeite rondes van 12 km. Heb ook erg fijne en kwalitatief goede skates, op de kop getikt via marktplaats. Heel tevreden over!

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:45

Natuurlijk, welkom! En herkenbaar, ik vind hardlopen ook niets (ook omdat ik het niet kan haha) maar skeeleren is heerlijk :)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:20

Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, het waait bijna niet en de wegen drogen ook langzamerhand op. Als het zo blijft is het weer echt perfect voor de Skeelertocht van Bartlehiem vanmiddag. *\o/*

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:32

Idd, als het vandaag droog blijft ga ik ook even 10 kilometer doen :) ga alleen wel een beetje valsspelen, dat is naar mijn verzorgpaard gewoon door open akkerland enzo, en de afgelopen 3 keer ging ik heen en werd ik dan opgehaald omdat het te laat was / we meteen door moesten naar een afspraak, wat inhield dat ik wel de hele weg wind tegen had, maar niet meer van de terugweg kon profiteren, dus vandaag ga ik gewoon met de auto heen en op skeelers terug, even een keertje lekker met de wind mee :D

En over dat hardlopen, ik heb ook hetzelfde. Waarom skeeleren dan wel leuk is? Ik heb geen idee. Misschien omdat het toch sneller gaat? Meer techniek bij komt kijken? Ik heb eigenlijk geen idee. :o

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:34

Ik denk dat ik skaten inderdaad vooral vanwege de snelheid leuker vind, maar ook omdat je er een beetje bij na moet denken hoe en waar je je voeten neerzet :D

Lekker dat jullie op pad gaan Floriske en Tasserd, wij zijn gisteren op pad geweest voor een rondje van 12 kilometer. Was ook goed te doen, alleen een beetje fris.

Hebben jullie altijd beschermers om? Ik heb altijd pols en kniebeschermers om.

Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:00

Het grote verschil tussen hardlopen en skaten vind ik, is dat je bij hardlopen constant moet 'stuwen' om in beweging te blijven. Als je moe bent bij het hardlopen val je direct stil, bij skaten bol je gewoon uit :) Maar ik vind hardlopen ook heel leuk, tot het uiterste gaan en helemaal moe worden, geweldig :D En je kan de bossen in, dat gaat dan weer niet bij skaten. Helaas kan ik beiden nog een lange tijd niet doen :( Nog 10 dagen tot de knieoperatie %)

Sultan <3

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:14

ik draag eigenlijk nooit bescherming, de elleboog en knie beschermers heb ik al echt na een half jaar afgelaten (toen ik begon met skeeleren toen ik een jaar of 10 was) omdat ik me daarin stijf voelde en als ik mijn evenwicht verloor was ik niet soepel genoeg om te herstellen, dus ik viel sneller met bescherming. Polsbescherming ben ik mee gestopt nadat ik viel en mijn duim tussen de stoep en de beschermer vast zat en zo vooruit schoof, mijn hele duim lag open.

Helm heb ik nooit gedragen, maar dat wil ik wel gaan doen (en is waarschijnlijk ook verplicht) als ik met een vereniging ga skeeleren. Nu ga ik toch niet harder dan 30, met de fiets val je net zo hard. Een keer geprobeerd hoe hard ik kan, dat was 42, maar dat doe ik niet meer (en daarna ben ik hartstikke moe haha) dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen.

Nadjajump

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:25

Yes, ik ben vandaag ook eindelijk weer eens gegaan! Na bijna 2 maanden niet geskated te hebben was het wel even wennen, maar wel heel erg lekker :)
Het waaide wel wat harder dan ik dacht, dus op de terugweg nog flinke tegenwind gehad. Toen merkte ik wel dat ik het al lang niet meer gedaan had!

A scientist is always fine ~ Carlos

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 19:38

Zo, dat was een fijne tocht! :D Het weer was eigenlijk perfect, de groep die we vrij snel na de start hadden gevormd was ook erg fijn en de 30km hebben we in anderhalf uur gereden. Ben heel blij dat ik heb meegedaan, op naar de 45 of 60km volgend jaar. 8-)

Er zat een man tegenover me in de kleed'zaal' en daar stond op een gegeven moment een camera van de NOS op gericht en al en ik kon hem maar niet plaatsen. Bleek het na wat research Gary Hekman te zijn, die vandaag eerste is geworden in de wedstrijd. Oeps. :')

Goed bezig Nadja! Dat valt inderdaad altijd wat tegen na een tijdje niets meer gedaan te hebben, ik merkte vandaag ook dat ik de afgelopen tijd eigenlijk wat te weinig heb gedaan.

Over bescherming gesproken, ik rijd altijd met helm en polsbeschermers. Heb nu vanmiddag ook weer een paar mensen gezien die onderuit zijn gegaan (waaronder ook toprijders) en dan weet je heel goed waarom het belangrijk is om bescherming te dragen.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:49

Oh dat voel je dan wel Nadja, tegenwind is inderdaad extra hard werken.

Klinkt als een geslaagde tocht Tasserd leuk zeg!

De eerste keer dat ik ging skaten was ik mijn beschermers vergeten. Toen heb ik een vriendin van me onderuit zien gaan, met als resultaat een kapotte broek. Daarna maar altijd beschermers om. Gelukkig ben ik tot nu toe zelf nog niet gevallen *klopt af*.

Het is wel prachtig weer om op pad te gaan vandaag. Ik ga vanavond een rondje maken denk ik :D Skaten jullie ook viaducten en bruggen over?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:05

Zo hehe, ik durf mij hier ook weer eens te melden. Eindelijk weer eens geskate, gelijk een flink stuk. Het laatste deel ben ik opgehaald omdat het wel erg donker begon te worden maar blij dat ik weer eens een stuk hen gedaan :)

Op zoek naar een leuke fotoshoot, omgeving Ridderkerk?http://www.SuzanneFotografie.nl :wave:

Benieuwd naar mijn fotografie?

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:31

Ik ga morgen voor het eerst weer naar school skeeleren, mét nieuw mobiel dus endomodo app! Wie kon ik ook al weer een pb sturen voor de challenge?

Ik ga gewoon over bruggen en viaducten, we hebben hier in de buurt zelfs een hele hoge (meter of 8-10) vind ik juist leuk om hard vanaf te gaan (ik weet het, ik klinkt weer lekker verantwoord) maar dat is ook een fietsbrug met mooi asfalt & een lang recht stuk aan beide kanten.

Ik ben trouwens vandaag geslaagd voor mijn theorie-examen! Meteen de 1ste keer!!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:41

Gefeliciteerd!
Je kan paardennamen pben, ik hoop voor je dat het morgen droog blijft!

Ik probeer ze een beetje te vermijden, vaak omdat er onderaan een bocht of stoplicht zit hier of het wegdek bagger is.

Op zoek naar een leuke fotoshoot, omgeving Ridderkerk?http://www.SuzanneFotografie.nl :wave:

Benieuwd naar mijn fotografie?

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:42

Viaducten kennen we hier niet, dus dat is heel makkelijk. :Y)

Goed bezig Suuszels!

Gefeliciteerd Floriske, wat goed zeg! Ik moet er binnenkort ook maar eens voor beginnen.

Wij hadden gister bij de vereniging weer clubwedstrijden en ik ben in vergelijking met de vorige wedstrijden van 2 maanden geleden behoorlijk vooruit gegaan, heerlijk om dat ook in de resultaten terug te zien. :D Waar ik de vorige keer de 20+3 rondes eigenlijk niet uit kon rijden, ging het nu met gemak en heb ik in de laatste 3 ronden een flinke sprint kunnen inzetten. Heb alleen mijn 300m sprint verprutst, maarja, mijn bochtentechniek laat nog wat te wensen over en ik blijf het eng vinden om op volle snelheid een bocht in te zetten. :o

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:33

Heb net weer geskeelerd omdat het droog zou blijven....not. Helemaal doorweekt en een half uur bezig geweest om mijn skeelers droog te maken :'(

Maar ik heb een probleem met endomodo: mijn gps staat aan, hij zegt ook "gps ok" maar vervolgens meet ie hem niet. Het is niet dat hij vastloopt, want de calorieën tellen wel langzaam (wat je verband als je stilstaat) maar ook op de kaart beweegt ie niet. Soms doet ie het, maar zodra mijn telefoon dan op sleep gaat stopt ie er weer mee en begint ie ook niet meer. Weet iemand wat ik eraan kan doen?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:38

Ik heb ook eindelijk weer een rondje gedaan en bij mij heeft een heel even een beetje gespikkeld :)

Maar het moge duidelijk zijn dat ik in augustus de 100 km niet ga halen :+ Druk geweest met werk en daar aardig wat buitenritten moeten begeleiden, dus ik vond het qua sport wel welletjes :)

Zoek je een leuke naam voor je paard? Kijk dan snel op www.paardennamen.nl!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:50

Toch wel leuk om te lezen dat meer mensen gewoon viaducten en bruggen meepakken. Hier kom je er niet onderuit, ben er inmiddels wel aan gewend. Maar sommige viaducten zijn erg vervelend met scherpe bochten onderin of oversteekplaatsen.

Ben zelf van de week in de droge periodes voor een paar kleine rondes weggeweest. Was lekker!

Wat jammer dat de Endomondo loopt te vervelen Floriske, ik heb zelf geen ervaring ermee, dus ik kan je helaas niet helpen..

100 km :wow: dan ben je even onderweg :D

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:00

Nee joh, in totaal ;)

Zoek je een leuke naam voor je paard? Kijk dan snel op www.paardennamen.nl!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:27

Iemand hier nog meegedaan met Rhine on Skates?
Ikke niet, maar het is m'n trainingsdoel voor volgend jaar (niet zozeer de afstand, wel de snelheid waarmee de vereniging 'm rijdt).
Nu heb ik stiekem zin om al een winterstop qua skeeleren in te lassen. :x