Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Ladybird, Hanmar, Polly

Thesserd

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-14 11:38

Haha gebeurt de besten... :')

Wanneer moet je stage gaan lopen AcrylicMess?

@Courses
Oeh das ook gaaf. Japan wilde je in de eerste instantie toch? Of wordt dat te ingewikkeld :')

Hoe bedoel je of ik ook voor particulieren design? :P Bedoel je of ik zelf ook klusjes doe buiten mn werk om of dat we bij het bedrijf waar ik werk ook voor particulieren dingen maken? We maken dingen voor iedereen die dat wil xD Ook wel particulieren die iets voor thuis nodig hebben ofzo.

"We are going to die, and that makes us the lucky ones. Most people are never going to die because they are never going to be born."

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:41

Ja, dat je zelf ook buiten je werk om dingen doet :P (Moet nog steeds een nieuw logo dus ben echt even info aan het inwinnen nu het serieus word).

Ja Japan ja! Echter is het probleem daarmee echt de taalbarriere en heb ik helaas ook geen cursussen daarin gehad o.i.d (heb gekeken maar onze school bied ook enkel Chinees/Arabisch aan en geen Japans :') ) dus ik ga nu gokken op Canada, daar woont ook veel familie van mij namelijk :)

| Fashion & Beauty fotografe |
Find my photography here! - http://on.fb.me/1ztmsmW
| http://www.thirsanijwening.com |

Selina
ReBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:43

Illustrator heb ik ook haat/liefde relatie mee :P Probeer er nu wel steeds meer mee te werken om het steeds beter onder de knie te krijgen.

Op fb zijn al mn profiel- en omslagfoto's zichtbaar. Verder geen statussen. Mijn foto's zijn vaak spontane foto's en ik zie weinig kwaad in dat die zichtbaar zijn. Ze laten precies zien wie ik ben en wat voor mij belangrijk is: m'n vriend & paarden.

Paardentekeningen in opdracht
Website Instagram Facebook

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-14 13:10

Oooh op die fiets :P Nou, nee eigenlijk doe ik dat niet of zelden in ieder geval. Alleen voor familie of goede vrienden. Ik denk dat het op mijn werk niet echt gewaardeerd wordt als ik zelf nog bij klus, en belangrijker nog... Ik heb vaak savonds helemaal geen zin meer om wéér aan de slag te gaan :') Dus, i'm sorry :oo

Wel vet dat je dan naar Canada gaat. Is qua taal ook net ff iets makkelijker haha. Ik wil altijd nog een x een vakantie die kant op boeken en dan wel wat langer dan 2 weken :+

Omslag en profielfotos lijkt mij ook geen probleem idd. Nouja, ligt er natuurlijk wel aan wat voor foto's je daar hebt staan, haha maar da's logisch.

"We are going to die, and that makes us the lucky ones. Most people are never going to die because they are never going to be born."

Selina
ReBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:12

Ik heb sowieso 0 uitgaansfoto's of selfies met duckface op m'n fb :P Volgens mij zijn dat afknapfoto's voor werkgevers.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:51

Gelukkig heb ik ook niet echt fotos waarvoor ik mij echt moet "schamen".

Vanaf februari moet ik stage lopen, volgende week moet ik een presentatie houden voor de klas over de voorbereiding van stage.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:21

Interessant die stage dingen. Moet ook binnenkort portfolio maken en opsturen...

You Know Who◞ ~ ykw-gypsyhorses.com
Eigen fok Irish Cobs met een bijzonder kleurtje
Palomino merrieveulen met goede afstamming te koop!

Selina
ReBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:22

Ik heb eigenlijk geen idee wanneer ik stage heb. Sinds dit jaar is alles omgegooid. Vroeger was het na 3 semesters, nu geloof ik na 2. Dus dan zou ik sept 2015 stage hebben denk ik..

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:40

Ik ga vanaf februari stage lopen en heb waarschijnlijk al een super gave stage plek gevonden :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-14 21:44

Laurahh, oeh leuk. 1e keer stage?

Ik moet ook nog steeds een portfolio site voor mezelf maken. Al overlegd op mn werk of ik daar dan gewoon werk op mag zetten wat ik op mijn werk heb gemaakt, dat mocht, als dat er maar duidelijk bij vermeld staat :') Dus dat ga ik doen. Ik denk niet dat ik in de nabije toekomst ooit weg ga bij het bedrijf waar ik nu werk, maar als ik verstandig ben zorg ik dat ik een beetje fatsoenlijke portfolio ga opbouwen :z

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:03

Ahh leuk Laurahh! Wat voor soort stageplek? :D

Ik kreeg maandag avond om 5 voor 12 ( :') ) te horen dat ik vanmorgen een portfolio site voor mezelf af moest hebben voor een vak op school.. drama :'D Gister avond even in een paar uur iets in elkaar geflanst, ze hebben het gelukkig wel gewoon afgetekend :+ Maar bij mij word het ook tijd om even een goed portfolio in elkaar te gaan zetten :+

« NAVATUSHOTS.COM »
» Volg mijn fotografiepagina op Facebook! «

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:49

Inderdaad mijn eerste stage.

Het is in een journalistieke richting :D Mee werken in de redactie van een tijdschrift in de vorm van communicatie, teksten schrijven, filmpjes maken. We moeten nog even samen een stageopdracht bedenken en dan kan ik goedkeuring vragen op school. Spannend!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen portfolio heb en ook geen idee heb wat ik daarin zou moeten zetten :=

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-14 22:56

Laura, oeh leuk! Dat is wel werk waar je veel eer aan hebt, als het blad uitgebracht wordt e.d. :D

Vandaag kwam er onaangekondigd een stage sollicitant (jongen) binnen :+ Dit spontane ondernemende waarderen wij wel. Hij had voor een 2e jaars ook best een leuk portfolio. Je kon goed merken dat hij erg creatief was en zichzelf daar graag in uitte (beetje Kunstacedemie achtig, dat wel), maar gaf aan dat hij graag het vak Grafisch Vormgeven zelf goed onder de knie wil krijgen. Verder was hij erg enthousiast en had hij nep-karaoke filmpjes op zijn instagram staan die we bekeken hebben waar hij bij was :+

Uiteindelijk liet hij een mini CV (soort langwerpig kaartje) en visitekaartje achter. Dit hadden we nog nooit meegemaakt. Ook zeker een plus!

Dit alles zorgt er voor dat hij wel een grote kans maakt bij ons :j Zowel qua karakter als qua portfolio.

Maarja, dat zal niet bij ieder bedrijf zo zijn denk ik haha.

Selina
ReBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:59

Haha, ik zou door de grond zakken als jullie met mij erbij karaoke filmpjes bekijken :P

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-14 23:01

Haha nou, hij was trots aan het vertellen dat zijn nieuwe eigen portfolio site online stond en die moesten we even bekijken van hem. Stond gewoon instagram, facebook en mail icoontje bij op. Dus mijn baas klikte heel nieuwsgierig op de 1e (instagram) en toen begon de sollicitant zichzelf al te verdedigen hahaha :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:19

Hmmmm reclame campagne bedenken voor een goed doel rondom water... Niet precies wat ik wilde maarja..
Ben wel bang nu, klikt niet zo goed met m'n onderwerp.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:21

Ik kom dit topic even binnenvallen n.a.v. mijn vraag die ik gisteren op Uit de Kunst heb gesteld. Misschien dat hier iemand is die mij kan helpen met het volgende: [UK] Afsprakenkaartje in Photoshop maken

Mijn afsprakenkaartjes (voor patiënten) zijn bijna op en ik wil nieuwe laten drukken. Bij de overname van het bedrijf heb ik een aantal drukwerk-formats meegekregen maar de afsprakenkaartjes zitten daar niet bij. Tevens moeten ze aangepast worden naar de huidige situatie (toevoegen van een adres, wijziging telefoonnummer)... Kortom, eigenlijk moeten er nieuwe komen.

Zelf ben ik een absolute kluns met photoshop, heb al wat geprobeerd maar het wordt me niet naar de zin. Ik weet van de drukker welk formaat de kaartjes moeten hebben, maar heb vervolgens geen benul hoe groot de tekst moet worden, schrijfruimte, etc.

Is er een handige bokker in dit topic die mij hiermee kan helpen?

[o]

Selina
ReBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:28

Ik wil wel wat proberen hoor :)
Ben toch vrij vandaag :')

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:19

Zelf zou ik dat absoluut niet in photoshop doen maar in Indesign.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:23

Waar het verstand ophoudt begint de ellende... InDesign ken ik bijv niet :'). Maar heb Slina een pb gestuurd!

[o]

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:45

Ohhh dames ik heb zon goed idee voor een campagne voor brooke hospital ik kan de 17e pas presentatiz doen maar ik heb er eenngoed gevoel bij!

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:02

Ik moet 1 laatste bedrijf bedenken waarbij ik eventueel graag stage zou willen lopen of later zou willen werken (hoeven niet realistisch te zijn en mogen ook in het buitenland zitten) zodat mijn Studie loopbaan begeleidster een idee krijgt waar mijn interesses liggen (met name bij illustratie). Weet 1 van jullie nog bedrijven?

Ik heb tot nu toe
-Riot games (illustrator/concept artist)
-Hallmark (illustrator/GV)
-Coolbrand (GV)
-Super tangible (3D design)

Selina
ReBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:58

-schopt topic omhoog-

Snapt iemand de eraser tool in illustrator? :')
Ik vind het maar een vage tool. Je verwacht dat 'ie gewoon gumt zoals in PS maar helaas.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:04

Mm, ik zou zo wel even kijken of ik het snap. Woensdag een toets over illustrator help :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:05

Illustrator probeer ik eigenlijk altijd te vermijden :')