Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Chantalla

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 07:52

Zijn er meer mensen die schaatsen in Leeuwarden of Heerenveen?

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 07:55

Ik schaats in Heerenveen :) Ik koop dan een tien rittenkaart, daar kan ik vaak wel mee toe :P Wacht dus nu alleen nog op een paar extra centjes om nieuwe schaatsen te kopen...

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:01

Ik ben gister in Leeuwarden geweest maar dat doe ik niet weer. Mijn timing was ook niet ideaal, woensdagmiddags kun je op schoolkinderen rekenen, maar die baan is daar gewoon veel te klein voor. Aangezien ik in Groningen studeer wil ik daar ook gaan schaatsen, maar ze krijgen die baan niet bevroren dus die is nog niet open :=

I want to thrive, not just survive.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:05

Ahh balen Tasserd! Leeuwarden schijnt inderdaad nogal klein te zijn en als er overal schoolkinderen voor je voeten "lopen" is dat niet erg prettig.. :S

Wat dat betreft vind ik Heerenveen echt ideaal! Voor de allerkleinsten is er een soort van ijshockeybaantje op het middenterrein. Daar omheen een 333 meter baan en dan pas de 400 meter baan. Veel rustiger en veiliger! Ook balen dat Groningen nog niet open is zeg!

Ik weet niet waar je woont, maar is Heerenveen niet haalbaar voor je?

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:12

Nee, en dit waren van die brutale dingen die het liefst snel voor je langs gingen als je de bocht uit kwam. Ben toch een paar keer onderuitgeklapt... Gelukkig komt er ook een 400 meter baan in Leeuwarden, dat zal een heel eind schelen.

Heerenveen is met het OV wel te doen, dus daar wijk ik inderdaad maar naar uit tot Groningen open is. :)

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:33

Ik studeer in Leeuwarden, dus ik wilde dan toch daar heen gaan. Il woon in Drachten dus Heerenveen is ook wel mogelijk, maar is wel duurder en dan heb ik reistijd... tijd die ik eigenlijk niet heb.

En werken jullie met abonnement of aantal ritten?

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:38

Kun je niet direct vanuit Leeuwarden door naar Heerenveen op een korte studiedag? Met de trein ben je er zo.

Ik heb nog geen abonnement of iets afgesloten, ben me nog aan het verdiepen in een studentenschaatsvereniging, misschien dat ik me daar bij aan ga sluiten. :)

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:45

Ja dat kan natuurlijk wel.
Woensdagen ben ik meestal vrij, dus volgende week 's ochtends maar even heen.

Hier in Leeuwarden zit niet zoveel met studentenverenigingen geloof ik.. Lijkt me juist leuker, omdat alleen schaatsen ook maar zo alleen is. :+

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:07

Ik was ook van plan om volgende week naar Groningen te gaan om te schaatsen. Wel balen dat ze het ijs er niet in krijgen. Denk er aan om zondag even naar Heerenveen te gaan. Maar weten jullie ook of je daar de schaatsen kunt laten slijpen ?

Gediplomeerde instructie dressuur, werk aan de lange teugel en werk aan de hand.
http://www.ithoarnleger.nl

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 15:51

Ik kwam deze net nog weer tegen en het leek me wel leuk om ze hier te delen, voor wie ze nog niet kent. :) Het is een reeks duidelijk en informatieve 'lessen' van Powerslide met ook een aantal over oefeningen op het droge. Ik geloof dat er inmiddels ongeveer 20 lessen online staan, zijn allemaal wel op dit YouTube-kanaal te vinden.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:41

Wat leuk Tasserd, ga de filmpjes "even" bekijken :P komen er ook oefeningen in voor om de dubble push te leren? Dat vind ik nog zo moeilijk (en eng.. :) )

Ga zaterdag op zoek naar nieuwe schaatsen! Hoe was het voor jullie om de weg weer in te ruilen voor het ijs?

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:01

Ja, die zit er ook in, al vond ik 'm niet erg duidelijk. Zijn geloof ik 2 filmpjes waarvan 1 met Bart Swings. Conclusie was voornamelijk dat ieder z'n eigen manier heeft en die nogal uiteen kunnen lopen, maar het was wel mooi duidelijk gefilmd. :j

Ik heb so far één keer op het ijs gestaan en het was echt weer wennen. Zó glad, haha! De schoenen zijn mij (nog) niet stevig genoeg, klap te veel door mijn linker enkel, dus ik wilde mijn oude skeelerschoenen op de kapijzers monteren. Kan hier alleen nergens een passende imbussleutel vinden, dus daar moet ik nog even naar op zoek. Het heeft nu ook geen haast want ik heb de griep te pakken, dus verder dan een paar oefeningen op 't droge kom ik niet helaas. -O-

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:11

Ik ben gister weer voor het eerst op het ijs geweest. Leren schaatsen op ijshockey en vanaf nu moet ik van mezelf op noren. Gister die van mijn moeder mee, maar toch op zoek naar eigen. Vind de Viking combinoren unlimited erg mooi. Schaatsen met lage schoen is mij niet besteed met mijn enkels.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:11

Ik heb een vraagje aan jullie, ik heb een tijd terug rollerblades gekocht met 80 mm wielen. Nu heb ik 3 keer geskate maar dit bevalt me toch niet zo goed.
Wat zouden jullie voor de skates vragen?

Volg Jimmy en zijn vrienden op https://www.instagram.com/mylittlejimmy/

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 06:59

Balen dat je ziek was tasserd! Ben je inmiddels alweer een beetje opgeknapt? Haha, ja het ijs voelt heeeel glad de eerste paar keren! Welke schaatsen heb je? Zijn de schoenen alleen te laag of ook te zacht?

Wat goed dat je ook al bent geweest chantalla! Bij de sportzaken kunnen ze je goed informeren over wat het beste bij je past.

Wat bevalt je precies niet goed mirriej? Dan kunnen we hier misschien met je meedenken :)

Jipiieeeeee ik heb nieuwe schaatsen!! Gister gekocht in oudehaske. Zal straks ff een foto zoeken :)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 08:47

Ik ben al wel weer een beetje opgeknapt gelukkig, ben alleen nog steeds zo verkouden dat m'n hoofd helemaal vol zit. Ben de spierpijn en koorts kwijt, dus ik hoop in de komende week toch wel weer een keer op de schaatsen te staan. :)

Ik heb de Raps Lion en heb inderdaad het idee dat ze te zacht zijn, en dat dat in combinatie met de gladheid van het ijs mij eerst even vies tegenviel. Qua hoogte verschillen ze nauwelijks van mijn skeelerschoenen. Ik denk dat ik het gewoon nog even een keer probeer en anders maar even hulp moet zoeken met het verwisselen van de schoenen (kreeg zelf 1 schroef niet los toen ik aan het prutsen was).

En ik ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst!

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:15

Afbeelding

Afbeelding

Tadaaaaa dit zijn ze dan! Moet ze nog testen, maar ben er nu al superduperblij mee! *\o/*
Is een nieuw merk, opgezet door de persoon die Maple groot heeft gemaakt.

Vervelend Tasserd dat je nog zo verkouden bent, kan ook nog zo lekker lang door blijven kwakkelen dan he? Volgens mij zijn die schoenen van raps lion inderdaad vrij zacht, waarschijnlijk heel anders dan je skeelerschoenen van powerslide (die had je toch? :+ )

Deze van Evo zitten er tussen in qua hardheid. M'n zandstra's vond ik eigenlijk te hard, maar het zachte van viking marathon bijvoorbeeld trekken m'n enkels dan weer niet. Doet wel even pijn in de portemonnee, maar als het goed is, heb ik hier dan wel weer jaaaaren plezier van :D

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:54

Wow dat ziet er gaaf uit !
Ik heb vandaag eindelijk kunnen schaatsen. En moest in het begin ook echt wennen had het idee dat ik alle kanten op zwabberde totaal geen stuur. Wat een verschil met het skeeleren. Later werd het gelukkig wel beter maar heb nog maar niet de bochten gereden zoals met skeeleren, dus nog maar even geen pootje over maar dat komt wel weer. Haha dat duurde met het skeeleren ook een tijdje voordat dat onder de knie was.

Gediplomeerde instructie dressuur, werk aan de lange teugel en werk aan de hand.
http://www.ithoarnleger.nl

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:16

Wauw Elies, die zijn gaaf! Ga je vast en zeker nog veel plezier van hebben!

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:05

Thx andafries en Tasserd! Ben er ook echt zóóóó blij mee *\o/*
Nu alleen nog even testen om te kijken of ik er ook fijn op kan schaatsen (wel zo handig..)
Donderdagavond ga ik naar Heerenveen om m'n eerste rondjes op het ijs weer te maken.

Leuk dat je ook al een paar rondjes hebt gedaan andafries en dat je al zo snel gewend was. Overstappen vind ik eerst ook altijd weer een beetje eng, maar als je dit op skeelers al goed kunt, komt het op het ijs ook wel goed!

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:19

Gaan jullie deze week nog schaatsen? Ik ga strax mn eerste rondjes maken in heerenveen :)

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:21

Ik kan niet schaatsen , vroeger met school schaatsen voor water was altijd drama :+ . Skeeleren zit er niet echt meer in :( , schaatsen begin ik denk ik niet aan

Ssstt

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:23

Zou je het willen leren takkie-muis? Dan is volgens mij alles mogelijk met het juiste materiaal en iemand die goed les kan geven. Het zijn echt superleuke sporten!

Skeeleren heb ik mezelf "aangeleerd" en voor schaatsen heb ik een basiscursus gehad van 8 lessen (toen ik 14 was, al ehhhh 14 jaar geleden :P) . Ik ben nu bezig met het 3e seizoen schaatsen (gewoon zonder les) en merk dat ik beter word door gewoon veel te oefenen.

Mijn vriend en schoonvader zijn vrij fanatiek en dat helpt mij ook om beter te worden :)

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:23

Ik wil ook schaatsen dit jaar! Enige wat mij zo tegenstaat is de intree voor de ijsbaan :=

Wir leben nur einmal
Wir lieben das Leben
Wir lieben die Liebe

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:46

Jans schreef:
Ik wil ook schaatsen dit jaar! Enige wat mij zo tegenstaat is de intree voor de ijsbaan :=

+1 haha :Y)