Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Giolli, Dani, ynskek, Mjetterd

Sheran

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:09

Wat erg! Dat is bij ons laatst ook gebeurd, het had op velen een grote impact gemaakt... en dan in de zomer nog dat vliegtuig waarin ook veel leerlingen en een docent van mijn school zaten...

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:09

Bedankt dames! :) Ik kende de leerling maar gaf hem geen les. Ik vind het vooral heel lastig voor de medeleerlingen. Er is een lokaal voor de overleden leerling ingericht en morgen mogen ze allemaal naar de begrafenis. De sfeer in de klassen is gewoon heel triest. Ik geef ze de ruimte om erover te praten en laat ze verder lekker aan het werk met niet al te pittige opdrachten, gewoon een beetje bezig zijn. Ik weet niet wat ik ze verder het beste zou kunnen aanbieden behalve afleiding en een luisterend oor als ze daar behoefte aan hebben. :)

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:57

Heftig zeg! Sterkte..

Phoe eerste 2 dagen stage erop zittwn. Erg leuke groep, ook leuke juffen :) heb al lekker veel gedaan met de kinderen :) erg leuk :) groep 1/2

Hakuna Matata

Kelsey, Kenny, Buddy, Jochie, Lazy, Simba & Nala All of me loves all of you
Minoes, Frida, Beertje, Prima Donna ,Snuffie, Happy, Rakker, Semmy, Lizzy en Brandy, I miss you forever, forever and always..my heart breaks a little when I hear your name..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:01

Oei, dat is inderdaad dramatisch... Ik heb zoiets weleens meegemaakt met een student, maar bij mij zijn het volwassenen en dat is toch anders dan zo'n puber nog. Sterkte!

If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:59

Imaginaerum schreef:
Bedankt dames! :) Ik kende de leerling maar gaf hem geen les. Ik vind het vooral heel lastig voor de medeleerlingen. Er is een lokaal voor de overleden leerling ingericht en morgen mogen ze allemaal naar de begrafenis. De sfeer in de klassen is gewoon heel triest. Ik geef ze de ruimte om erover te praten en laat ze verder lekker aan het werk met niet al te pittige opdrachten, gewoon een beetje bezig zijn. Ik weet niet wat ik ze verder het beste zou kunnen aanbieden behalve afleiding en een luisterend oor als ze daar behoefte aan hebben. :)

Niks. Je kan niets anders doen dan ze de tijd en mogelijkheid geven om met elkaar te praten en verdriet te hebben.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:22

*klop klop*
Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar misschien kunnen jullie mij helpen. Ik ben op zoek naar een goed pedagogisch vakblad ik heb met een google search wel een aantal bladen gevonden, maar weet nou niet echt aan welk blad ik het 'meest' heb.
Heeft 1 van jullie ervaringen met een blad?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:38

Wat heftig zeg, sterkte! Ik denk dat het voor veel leerlingen wel belangrijk is dat de gebruikelijke regelmaat op school (zonder druk uiteraard) gewoon doorgaat. Dus inderdaad, erover praten als ze daar behoefte aan hebben, maar niet de hele dag door en ook "gewoon"(voor zover dat kan) een beetje aan het werk om de gedachten te verzetten. Verder zou ik ook niet weten hoe ik zou moeten reageren, een luisterend oor bieden en laten merken dat je het zelf ook een heel nare en lastige situatie vind, helpt al denk ik. Dan weten de kinderen dat ze niet alleen zijn in hun verwardheid.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:05

Oef, dat is heftig Imaginaerum...ik kan me de verslagenheid op mijn school nog wel herinneren toen een medeleerling zichzelf van het leven had beroofd. Ook op leerlingen die hem niet kenden maakte dat een behoorlijke indruk. Je kunt inderdaad niet veel meer doen dan er zijn voor de leerlingen en rekening te houden met gebrek aan concentratie bij de leerlingen.

Goof, wat leuk! Ben benieuwd hoe je leerlingen het bij de Oosterburen vinden.

Loesje, ik heb zelf een abonnement op Didactief.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:20

Westernfreak schreef:

Tof! Ze doen het heel goed. Ze zijn pas 13 en zitten in hun uppie in een gastgezin, maar op een enkeling met heimwee na genieten ze met volle teugen. Ze hebben ontzettend veel plezier met de Duitse kids, de school is leuk en ze gaan morgen allemaal leuke dingen doen met hun gastgezinnen.

Ik heb een Engelse les op deze school bijgewoond, was benieuwd hoe dat hier ging. Was leuk, de school is ook echt prima. Het stadje is leuk, we zijn inmiddels (met kids) een dagje naar Hannover geweest en morgen als de kids hun eigen programma draaien gaan wij met 2 Engelse docenten van hier (en zonder kids dus) een dagje naar Bremen.
Zondagochtend weer terug naar huis.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:38

Goof schreef:
Westernfreak schreef:

Tof! Ze doen het heel goed. Ze zijn pas 13 en zitten in hun uppie in een gastgezin, maar op een enkeling met heimwee na genieten ze met volle teugen. Ze hebben ontzettend veel plezier met de Duitse kids, de school is leuk en ze gaan morgen allemaal leuke dingen doen met hun gastgezinnen.

Ik heb een Engelse les op deze school bijgewoond, was benieuwd hoe dat hier ging. Was leuk, de school is ook echt prima. Het stadje is leuk, we zijn inmiddels (met kids) een dagje naar Hannover geweest en morgen als de kids hun eigen programma draaien gaan wij met 2 Engelse docenten van hier (en zonder kids dus) een dagje naar Bremen.
Zondagochtend weer terug naar huis.

Klinkt allemaal erg geslaagd, lekker hoor!

Wij zitten inmiddels midden in de Sint-tijd!! De kinderen (kleuters) stuiteren lekker rond en kunnen niet wachten tot 5 dec. :D

Doe wel en zie niet om

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:02

Hoe gaan jullie met het gedoe rond de pieten om bij de kleuters/ jongere kinderen? Of krijgen die kinderen daar niet zoveel van mee?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:52

Wij volgen het sinterklaasjournaal.
De kinderen vinden het prima. Onder de ouders hoor je verschillende meningen.

Voor altijd in m'n hart, Tommie

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:50

Wij volgen ook het Sinterklaasjournaal. Op school komen wel alleen zwarte pieten.

Doe wel en zie niet om

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:58

Ik lees zo nu en dan eventjes mee, maar jeetje wat heftig, Imaginaerum! Fijn dat de school hier wel wat mee doet en netjes een kamertje inricht. Dat is absoluut fijn voor de mensen die hier behoefte aan hebben.

Voor mensen die zich afvragen waarom ik wel eens mee lees (ik post eigenlijk vrijwel niet omdat ik hier nog niet hoor :Y) omdat de kans zeer groot is dat ik een lerarenopleiding ga volgen, gericht op Nederlands.

Unplugged.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:40

Leuk hoor Nayomie, je studeert nu Nederlands? Hoe ver ben je met je studie :)

Wanneer melden jullie je eigenlijk ziek voor lessen? Bij ons op school is het een beetje de gewoonte om gewoon altijd te verschijnen en dat doe ik ook zoveel mogelijk, maar vaak merk ik dat het ook geen goed idee is als je met koorts voor de klas hangt. Je steekt misschien leerlingen aan en je lessen zijn waardeloos. Maar aan de andere kant verzorg je dan wel weer opvang voor je klassen.
Ik vraag het omdat ik al sinds donderdag behoorlijk ziek ben en 't wordt steeds erger :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:41

Nee nog niet, maar staat wel op mijn planning om te doen, daarom dat ik hier officieel gezien ook nog niet mag wezen. :D

Unplugged.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:53

Bij ons melden docenten zich toch wel ziek als ze bijv. griep hebben. Niet bij de eerste de beste verkoudheid, maar misselijkheid/buikpijn/erge hoofdpijn wordt bij ons toch wel geaccepteerd als 'ziek'. In de derde week van het schooljaar had ik griep, maar ik heb toen paracetamol geslikt en ben ik doorgegaan. Ik heb dan ook net een contract gekregen op mijn voormalige stageschool en wilde mezelf niet laten kennen zo vlak na de start van het schooljaar...

Maar met het oog op leerlingen/collega's en besmettelijkheid zou ik in andere gevallen gaan voor ziekmelden en een paar dagen uitzieken :j

Leuk, Nayomie!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:59

Sheran schreef:
Leuk hoor Nayomie, je studeert nu Nederlands? Hoe ver ben je met je studie :)

Wanneer melden jullie je eigenlijk ziek voor lessen? Bij ons op school is het een beetje de gewoonte om gewoon altijd te verschijnen en dat doe ik ook zoveel mogelijk, maar vaak merk ik dat het ook geen goed idee is als je met koorts voor de klas hangt. Je steekt misschien leerlingen aan en je lessen zijn waardeloos. Maar aan de andere kant verzorg je dan wel weer opvang voor je klassen.
Ik vraag het omdat ik al sinds donderdag behoorlijk ziek ben en 't wordt steeds erger :+

Ik ben daar vrij simpel in; ziek is ziek.
Als ik verkouden ben werk ik, als ik ziek ben ben ik ziek en thuis. Griep/ koorts is sowieso ziek thuis. Ik ga niet over mijn eigen grenzen en dat er dan een klas opgevangen moet worden is niet mijn probleem en ook niet mijn verantwoordelijkheid.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 17:01

Verkouden is dan gewoon keelpijn/verstopte neus en bijbehorende hoofdpijn/hoesten? Of ook koorts enzo?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 17:02

Ik ben weer vandaag weer thuis gekomen van 5 dagen uitwisseling met een Duitse school, wat een super geslaagde dagen zeg. De kids hebben meegedraaid op school in lessen en aan een project met hun Duitse partners bij wie ze ook in het (gast)gezin verbleven. De kids hebben het zo naar hun zin gehad dat we ze nauwelijks hebben gezien of gesproken, ze waren veel te druk met elkaar :+
Goed teken dus!
Wij (docenten) hebben ook op de school rond gekeken en lessen bijgewoond daar, interessant!
Verder wat verschillende steden bezocht in de omgeving en veel tijd doorgebracht met onze Duitse collega's. IN maart komen dezelfde leerlingen naar onze school en doen wij dus de organisatie en het project etc. Superleuk!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 17:02

Sheran schreef:
Verkouden is dan gewoon keelpijn/verstopte neus en bijbehorende hoofdpijn/hoesten? Of ook koorts enzo?

Verkouden is verkouden.
Verstopte neus, hoesten, niezen etc.
Koorts is koorts en in mijn geval ziek ja.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 17:43

Ok, bedankt :j

Voel me nu ook wel heel beroerd, ik heb 39,5 en ik kan niet eens helder zien, als het zo blijft hebben mijn klassen ook niets aan me.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:57

Goof schreef:
Ik ben weer vandaag weer thuis gekomen van 5 dagen uitwisseling met een Duitse school, wat een super geslaagde dagen zeg. De kids hebben meegedraaid op school in lessen en aan een project met hun Duitse partners bij wie ze ook in het (gast)gezin verbleven. De kids hebben het zo naar hun zin gehad dat we ze nauwelijks hebben gezien of gesproken, ze waren veel te druk met elkaar :+
Goed teken dus!
Wij (docenten) hebben ook op de school rond gekeken en lessen bijgewoond daar, interessant!
Verder wat verschillende steden bezocht in de omgeving en veel tijd doorgebracht met onze Duitse collega's. IN maart komen dezelfde leerlingen naar onze school en doen wij dus de organisatie en het project etc. Superleuk!

Wat een nuttige uitwisseling.

Ziekmelden doe ik ook bij koorts.

Doe wel en zie niet om

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:47

Sheran schreef:
Ok, bedankt :j

Voel me nu ook wel heel beroerd, ik heb 39,5 en ik kan niet eens helder zien, als het zo blijft hebben mijn klassen ook niets aan me.

Dan ben je ziek. 39,5 is best een dikke verhoging.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:14

Je helpt jezelf en je leerlingen er niet mee door met koorts wel te gaan werken. Inderdaad ligt de grens bij mij ook bij verhoging / koorts. Met een verkoudheidje kun je nog wel doorwerken met een paracetamol en keelpastilles / dropjes ;)

Goof, dat klinkt echt al een geslaagde uitwisseling. Enorm leuk om te lezen!

Enne Nayomie...ik ben ook nog "maar" student hoor ;)

"The world is best viewed through the ears of a trotter"