Selecteren was niet heel erg makkelijk aangezien ik zóveel mooie uitzichten heb gezien en heel veel foto's heb gemaakt.
In juli ben ik op mijn oude stageplaats op een 5-daagse trektocht geweest. Dit wou ik altijd al een keer doen, en nu kreeg ik een prachtige kans aangeboden!
Op Tinkerstoeterij Jaskolka kom ik al vanaf 2009, 2 keer stage gelopen, tijd van m'n leven heb ik hier gehad. Sindsdien kom ik regelmatig even een weekendje langs, gewoon omdat Polen niet zo heel ver weg is

Wat ik vooral heel bijzonder vond is dat ik deze trektocht heb afgelegd met Borys. De allereerste keer dat ik op Jaskolka kwam, was Borys het eerste veulen wat ik tegenkwam. Een paar dagen oud, en lekker eigenwijs. Een prachtig dier was het

Nooit mee met mama willen lopen vanaf de wei als ze weer eens aan het werk moest, altijd knuffels en altijd een beetje stout.
Nu was kleine, lieve baby Borys 5 jaar oud, en mocht ik hem meenemen op trektocht.
Een heerlijk dier om te rijden, doorzettingsvermogen, heel stoer, en stiekem toch een beetje bang voor alles

Die trouwens afgelopen keuring ster is geworden op de keuring waar ik en mijn vriend de paarden voorbrachten, mag ook wel even gezegd worden

De foto's staan niet helemaal op volgorde, ik kan me ook niet helemaal herinneren wanneer, waar welke foto is genomen.
We hebben zo ongeveer 125km afgelegd.
Geniet nog een beetje mee van mijn trektocht avontuur!
Dit was de eerste dag, ook gelijk de zwaarste. Deze dag hebben wij zo'n 7 uur gereden (met 2x een uur pauze er tussendoor en nog een aantal kleine pauzes)
Mooie ruïne van ruim 100 jaar oud. Hier zit een heel verhaal aan vast, welke ik mijn niet meer kan herinneren

Het dorpje Wlén. Dit pad hebben we een stuk moeten lopen omdat het zo onwijs stijl was.

Mooi uitzicht met vrolijke Borys-oortjes

Dit is het begin van dag 2. We sliepen in een heel leuk, klein pensionnetje.
We hebben mooi vroeg de paardjes opgezadeld en beklommen gelijk een berg van zo'n 315 meter hoogte.
Dit was het uitzicht... Jelenia Gora
Helaas kan je op de foto niet precies zien hoe hoog we zaten en hoe stijl de berg was.. Ik vond het een beetje griezelig

Prachtig...

Nog een prachtig uitzicht.. Adembenemend als je hier rijd met paard

Koeien horen er ook bij

En laat het nou net wezen dat Borys, koeien niet zo héél leuk vind

Borys mocht tijdens de pauze even spelen in de speeltuin

De stuwdam.. De Bobr als ik het goed heb

De 3e dag heb ik geen mooie foto's kunnen maken vanwege regen... De hele dag door, onwijs veel regen.. Wij waren doorweekt. Álles was nat, zelfs de binnenkant van m'n cap

4e dag
Hier kun je misschien een beetje zien hoe hoog we zitten.
We hebben ook een tijd door een prachtig bos gereden, maar helaas waren de foto's heel donker en onscherp.
Sommige plekken was het dan ook echt héél stijl, en ook wel even spannend

Alweer bij de laatste dag aangekomen. De dag waar ik het meeste naar uitkeek.
Vanaf Jaskolka kun je een oude vulkaan zien, hier heb ik al vanaf het begin heen gewild, een paar keer gezocht, maar nooit gevonden.
Deze dag gingen we naar de vulkaan.. ik was helemaal happy!
De weg erheen..
Je kunt hem mooi zien

Mooi plaatje waar je kan zien dat we overal en nergens rijden. We hadden lang niet altijd paden voor ons, zeker niet in het bos en op de heides. Wat onwijs leuk was en altijd weer verassingen opleverde.
Er was een paar dagen voor de trektocht een hele zware storm geweest, waardoor er veel bomen om waren gevallen. Sommige 'paden' waren dus niet rijdbaar omdat er bomen dwars lagen. Super leuke, survivalroutes

En eindelijk.. we waren bij de vulkaan aangekomen. We stonden echter wel voor een verassing, want we moesten de paarden beneden laten, en we moesten zelf omhoog klimmen.
Jeetje mina, wat was dat zwaar. Ik heb een redelijk goede conditie, maar om zo stijl te lopen, in een steeds ijler wordende lucht (is dat een goede zin?

Ik was ook heel blij toen we uiteindelijk boven waren

Uiteindelijk weer op naar Jaskolka

Onderweg naar huis hebben we nog even lekker een verkoelende duik genomen, wat echt heerlijk was

En heul koud, dat bergwater

Deze foto is door een meisje genomen die ook mee was op trektocht;

Een hele mooie ervaring was het. We hadden ook een hele toffe groep, die echt qua niveau aan elkaar gewaagd waren.
Er is 1 valpartij geweest op de eerste dag, door een heel jong hertje die in paniek onder een paard sprong, niet slim

Voor de mensen die ook altijd al een trektocht hebben willen doen, dit is écht een aanrader!
Alles is top geregeld, prachtige routes, super paarden, en een hele toffe leiding.
Ik geniet er nog steeds van

En ik hoop dat jullie een beetje hebben meegenoten