Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Shanna, Dani, EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:05

Zie je een vinkje rechtsboven staan? Ik moet na het 'placen' in Photoshop altijd nog even bevestigen met vinkje rechtsboven. Zolang ik dat niet doe laat hij de geplaatste afbeelding ook pixelig zien, maar zodra ik heb bevestigd is het weg.

Ponderosa Stable's Dara M1+8

Naaoommii

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:10

@Thesserd Ik stuur je even een pbtje!
@chanelle14 Ja ik weet van het vinkje af, ben vrij bekend met ps, maar als nog als ik heb bevestig pixelt hij nog

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-14 20:24

Ik zal de oplossing ook even laten weten :D probleem was dat de tekst in het logo nog tekst was en geen lettercontouren. Dan wordt het idd pixelig in PS. Volgens mij gebeurt dat zelfs als je een tekstobject rechtstreeks kopieert vanuit illustrator in indesign, kan ik me vaag herinneren.

"We are going to die, and that makes us the lucky ones. Most people are never going to die because they are never going to be born."

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 10:51

Zou ook niet mogen, tekst is namelijk altijd vectorbased, zelfs in photoshop :) dat wordt pas pixels als je hem in photoshop rasterized.

Wir leben nur einmal
Wir lieben das Leben
Wir lieben die Liebe

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:48

Ik heb heel eventjes een vraag. Een vriendin van me kwam met een opdracht van een bedrijf die foto's nodig heeft. Heel leuk, die wil ik best maken, maar nu kwamen ze ermee dat ze de foto's op .ai of .eps formaat geleverd willen hebben. Waarom zou je foto's in dat formaat willen zetten? Bij logo's oid vind ik het niet meer dan logisch, maar van foto's heb ik nog nooit gehoord dat ze zo omgezet worden.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:58

Dat is echt raar :') Ik zou niet weten waarom ze dat willen.. Heb je het gevraagd?

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:10

Nee heb nog geen direct contact gehad met het bedrijf. Ik dacht van ik vraag het eerst even aan wat andere mensen, want ik snapte er niks van. :')

Selina
ReBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:34

Ze willen de foto's als logo gebruiken :j
.. nee ik heb geen idee :')

Ik ben inmiddels bezig met versie 7 van m'n scènes voor de motion graphic.
Voorlopig geen After Effects meer voor mij

Realistische tekeningen in opdracht
Website Instagram

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:22

Foto's als ai slaat nergens op, eps kan ik me nog indenken. Maar is onnodig groot voor versturen.

NonsmokingBef kannie winne nie :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-14 01:42

Jans schreef:
Zou ook niet mogen, tekst is namelijk altijd vectorbased, zelfs in photoshop :) dat wordt pas pixels als je hem in photoshop rasterized.

Klopt, tekst in Photoshop is tekst en dat is vector tekst zo lang je het tekst laat. Maar als je vanuit illustrator een tekst object gaat kopiëren, dus niet als tekst kopiëren maar als object zeg maar, dan geeft ie dat niet goed weer. Probeer maar eens :D doe voor het gemak even een vierkantje met het woord tekst er naast bijv (en dus geen letter contouren er van maken!), selecteer en kopieer beiden tegelijk en plakken in een foto in PS. Dan krijg je dus 1 slim object in PS, waarvan de tekst korrelig wordt.

"We are going to die, and that makes us the lucky ones. Most people are never going to die because they are never going to be born."

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:43

Als ze ze zo graag in eps willen kunnen ze ze beter zelf omzetten :')

Zooo ik heb eindelijk iets enigzins leuk in mn minor :)) Filmmm :D Promo maken voor een bedrijf, donderdag 'premiere' in een theater. Zitten die leraren 'ja er is papparazzi dus je moet glamorous komen'..
..... nadine doet niet aan glamorous loool :)) En zeker niet 10 uur smorgens.. denken ze nou echt dat ik dan op hakjes en met een jurkje aan daar naartoe kom ahahaha. Zou bijna om te trollen in mn pyama gaan _O-

Zooo het was wel mooi zeg! Ik heb echt al steeds 'conflict' met de rest van mn groepje over de verslagen. Omdat ik ze gewoon in indesign op wil maken en ze pretty wil laten zijn om het maar even zo te zeggen, en hun zitten steeds nee kost te veel tijd blabla is niet nodig blabla krijg je geen hoger cijfer voor blabla (maar ik vertik het gewoon om mn naam op iets lelijks te zetten lol) en vorig project beoordeling; leraar heeft serieus een kwartier zitten praten over hoe mooi en verzorgd het er wel niet uit zag en hij had er dikke bonus punten voor gegeven.. terwijl we allemaal een dikke onvoldoende hadden verwachten hadden we een 8 _O- Terwijl we in word maar 5 kantjes tekst hadden (had er in indesign 25 van weten te maken :+ ) Volgensmij zat ik echt heel smerig te lachen toen die leraar me zowat de hemel in aan het prijzen was :)) Told you bitches :))

Ik snap ook gewoon niet dat mensen niet begrijpen dat als het er gewoon mooi en verzorgd uitziet dat dat echt wel wat doet in je cijfer.. als je een lelijk verslag inleverd met precies dezelfde inhoud als een mooi verzorgd verslag durf ik te wedden dat je een hoger cijfer terug krijgt.. onbewust heeft het sowieso invloed :+ Maarja probeer dat communicatiemensen eens duidelijk te maken :'D

« NAVATUSHOTS.COM »
» Volg mijn fotografiepagina op Facebook! «

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:45

Muhahaha }> Heerlijk he dat soort momenten!
Heb je niet een leuk print screentje van wat je gemaakt hebt? :D Ben nu benieuwd natuurlijk *\o/*

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:53

Ja nee het is echt niet heel boeiend ofzo :)) Maar het ziet er gewoon verzorgd uit en daar zijn ze natuurlijk geen 'indesign' opgemaakte documentjes gewend dus dan is het al snel fancy denk ik _O- En had ook visuals gemaakt voor onze strategie enz.. daar had ik ook dikke punten mee gescoord :))

Zit op mn mobiel, ga ff kijken of ik toevallig een foto had gemaakt :)) Zal wel, voor mn groepje lolol

Afbeelding

Afbeelding

Deze twee kan ik nog op mn mobiel vinden _O-

« NAVATUSHOTS.COM »

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:57

Oh lolol die tweede staat de tekst nog niet eens helemaal in ahahah. Nouja je snapt het idee vast wel _O-

« NAVATUSHOTS.COM »

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-14 02:00

Sexy, vooral 2e foto :D

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 02:06

Ja was met dat verslag ook het happiest :))
Vind het sowieso echt geniaal.. we begonnen echt als de groep waar die leraar echt iets bij had van oke jullie zijn waardeloos ik en zijn mn tijd eigenlijk niet waard, en nu zit ie constant lovend van 'oh jullie blijven me verassen' 'ja dat verslag zit bij jullie sowieso wel goed, ziet er altijd zo mooi uit!' 'ja met beelden zijn jullie toch wel het sterkst' en verslaan we de andere groepen steeds met pitches ook enz _O- Terwijl we op het begin eigenlijk al gewoon 'afgeschreven' waren omdat iedereen dacht dat we hopeloos waren :+

« NAVATUSHOTS.COM »

Selina
ReBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:11

-schuldig-
Vorige verslagen ingeleverd in Word :') Leraar had bij meeste wel commentaar 'echte vormgevers gebruiken indesign'
M'n indesign is nu alleen raar aan het doen, ugh.

Website Instagram

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:27

Wij krijgen gewoon meteen een onvoldoende als we word gebruiken en terecht imo.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:34

Ja vind ik ook terecht :'D
Al zijn er op m'n eigen opleiding volgens mij ook mensen die gewoon word gebruiken :)) en bij communicatie hebben ze volgensmij nog nooit van indesign gehoord.. :')

« NAVATUSHOTS.COM »

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:00

Hier gebruik ik soms ook gewoon Word..
Het ligt bij ons maar net aan het soort semester wat je doet of de leraren het belangrijk vinden of je in Indesign werkt. Bij dit semester is het namelijk helemaal niet van toepassing..

Ik ga vanaf februari stage lopen bij Bit, het paardenmagazine *\o/*

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:06

Toffff! Ik loop vanaf februari bij BR en Anky :D. Heb er echt onwijs veel zin in!
Er hangen dus over een tijdje BR verpakkingen van mij in de winkel. =:)

Selina
ReBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:06

Niceeeee :D

Website Instagram

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:57

Oh tof zeg! Klinkt als een gave plek!

| Fashion & Beauty fotografe |
Find my photography here! - http://on.fb.me/1ztmsmW
| http://www.thirsanijwening.com |

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:33

Ik doe nu een poging om ons verslag in InDesign te maken maar ik vind het toch niet echt werken hoor.. Zit nu gewoon hetzelfde te doen als in Word :') Ik heb gewoon geen idee hoe ik het er in inDesign goed uit kan laten zien.. Ben al lang op zoek op internet voor inspiratie maar er is weinig te vinden.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:42