Gezellige mensen omgeving Eindhoven! (23+)

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Ik woon in de omgeving van Eindhoven en heb de behoefte....

om nieuwe mensen te leren kennen.
72 (32%)
aan het bezoeken van paarden evenementen met andere bokkers.
39 (17%)
aan het bezoeken van festivals of evenementen.
14 (6%)
aan een bioscoopmaatje.
12 (5%)
aan een bokt etentje.
30 (13%)
aan een bokt stapavond.
21 (9%)
aan een HK topic maar ik heb geen behoefte aan uitjes.
19 (8%)
iets anders.....
13 (5%)

Totaal aantal stemmen: 220

renee16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:55

DarkShines schreef:
renee16 schreef:
Ja klopt, maar dat kan goed 10 jaar geleden zijn. Ken je Liekie?

Ja, heb Sabiha jaren verzorgd (ook toen ze al verkocht was). Inmiddels staat ze in Weert dus dat is een beetje te ver weg. Daarna Liekie gaan rijden tot ongeveer 2 jaar geleden. Heb nog altijd contact met de eigenaresse.

Zonnetje81 schreef:
Ik werk in het onderwijs dus ben soms op tijd thuis 's middags dus nog tijd zat over! :o

Oh heerlijk! Ik vind dat in de winter zo vervelend dat ik alleen in het donker naar stal kan. Buitenritjes zitten er dan ook niet in.

pb

~ <3 CADIZ <3 ~ Eindstand: Z1 + 6 ~
18.11.14:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1816678

renee16

Re: Gezellige mensen omgeving Eindhoven! (23+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:50

Danielle, ik zag jou van de week ergens lopen (AH XL of kastelenplein ofzo) en dacht nog, hee ook zo een die gewoon in paardrijkleren naar de winkel gaat, zie je nou wel dat dat normaal is hahah!

~ <3 CADIZ <3 ~ Eindstand: Z1 + 6 ~
18.11.14:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1816678

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:55

Anne, komt ze nog wel deze kant op? Enige tijd geleden gaf ze aan dat ze het te druk had en vroeg ze of ik niet daar kon komen. Mooie locatie heeft ze, maar iets te ver met een trailer :+ Dan ga ik toch nog eens informeren bij haar!

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:58

Ik ga ook meelezen! Ik woon nu iets meer dan een jaar in Weert, maar kan hier totaal niet aarden. Het liefst ga ik er zo snel mogelijk weg en weer terug naar m'n eigen omgeving (omg. Geldermalsen). Ik werk parttime in Eindhoven, ben nog met m'n studie bezig. Ik ben 23 jaar. Geen eigen paardjes, maar hier in Weert wel twee adresjes waar ik af en toe mag/kan rijden.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:48

Wauw, word al druk hier :D

Renee1991 studeer je ook in Eindhoven, of alleen bijbaan? :)

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:55

ReJo, nee ik werk bij de Mediamarkt in Eindhoven en ben nu aan het afstuderen bij 't Saxion in Deventer. Nu een ontzettende uithoek, maar toen ik daar begon met de opleiding woonde ik niet zo ver weg als nu, dus was het goed te doen :P

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:57

Lijkt me ook niet handig om in Weert te wonen, in Eindhoven te werken en in Deventer af te studeren := Hoor wel van meer mensen dat het lastig is om als niet-Limburger te aarden in Limburg. Weet natuurlijk niet of dat bij jou de oorzaak is :+

Blog: Generatie Y, in desperate need of a mentor

Sometimes the things you cannot change ends up changing you.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:02

Ik wil me ook even melden, als het mag :o Ik ben Renee, ben 20 jaar, en woon in heeze. Heb daar 4 verzorg fjordjes waarvan ik er eentje train. En ik studeer in eindhoven :)

Vestgard-Briggen x Arin-19 jaar-L1+10
Norvik-Gio x Faun Tor-2 jaar

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:03

Dat afstuderen is hopelijk bijna klaar, dus dan hoef ik niet meer naar Deventer. Ik hoef sowieso gelukkig niet vaak naar school toe te komen.
Werken in Eindhoven gaat prima hoor, kwartiertje met de trein en ik ben er :j

Voor wat betreft het aarden als niet Limburger, je hebt helemaal gelijk. Het zit hem in kleine dingen. Ze praten hier dialect en dat kan ik goed verstaan, ik kan het op zich ook redelijk spreken, maar dat voelt toch raar. Als ze bijvoorbeeld bij de bakker in dialect beginnen en je praat in ABN terug, dan is het net alsof ze compleet bevriezen, even overdreven gezegd. Je hoort er gewoon niet bij. Dat, samen met het feit dat ik mijn vrienden en m'n ouders mis, laat m'n Limburg-avontuur niet echt slagen :P

Renee_S schreef:
Ik wil me ook even melden, als het mag :o Ik ben Renee, ben 20 jaar, en woon in heeze. Heb daar 4 verzorg fjordjes waarvan ik er eentje train. En ik studeer in eindhoven :)

Welkom, naamgenoot! :D

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:19

Ik meld me ook. Ik ben Femke, woon in Eindhoven en heb een haflinger van 18.. zou t leuk vinden wat paardenmensen te leren kennen!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:23

Welkom iedereen!

Hihi ik heb het hier precies andersom, ben een rasechte limburger compleet met dialect en ben in brabant komen wonen :P.
Mijn vriend is een echte brabander en verstond eerst helemaal niets van ons dialect. Met verjaardagen e.d. was op het het begin wel wat lastig, vooral voor mij om me aan te passen. Omdat ik al 19 jaar gewend was om dialect tegen mijn ouders te praten, heel raar om dan tegen hun in ABN te praten!

Wij werken ook in de regio Weert en mijn vriend merkt juist dat zodra hij NL tegen limburgers die dialect beginnen te praten ze vanzelf ook ABN tegen hem gaan praten. (Behalve de mensen die al echt wat meer op leeftijd zijn) Jammer dat jij die ervaring niet hebt Renee, kan me voorstellen dat dat het wel wat lastiger maakt om je plek te vinden.
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 05-01-15 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Actions really do speak louder than Words
and Promises mean nothing without Proof

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:25

Vanwaar je keus om in Weert te gaan wonen als ik vragen mag?

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:26

Doubtless schreef:
Vanwaar je keus om in Weert te gaan wonen als ik vragen mag?

Tsja, de liefde :P

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:46

Aaah een vriendje. Je zou toch denken dat dat het aarden wel makkelijker maakt?

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:53

Doubtless, ik stuur je wel even een PB, anders ben ik het topic zo aan het vervuilen :P

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:31

Britt schreef:
Anne, komt ze nog wel deze kant op? Enige tijd geleden gaf ze aan dat ze het te druk had en vroeg ze of ik niet daar kon komen. Mooie locatie heeft ze, maar iets te ver met een trailer :+ Dan ga ik toch nog eens informeren bij haar!

Weet ik niet zeker of ze ook naar Helmon komt, Ik zit natuurlijk wel een stukje dichterbij dan jij :Y)
Heb jij ook altijd les van haar gehad dan?

Ik ben ook een niet-limburger in limburg.. Mijn ouders zijn hierheen verhuisd toen ik een jaar of 4 was.. op de basisschool (in een klein dorpje) kon ik nooit mijn draai vinden en heb daar ook niet echt een leuke tijd gehad.. Op de middelbare school heb ik het wel erg naar mijn zin gehad, maar het grappige is wel dat super veel van mijn vrienden toch brabanders of iig anders dan limburgers zijn :Y)
Dus het niet goed kunnen aarden in Limburg kan ik wel begrijpen.. mijn ouders zijn weer terug naar brabant en ik ben nu toch weer terug gekomen naar Limburg maar dat is voornamelijk ook omdat ik hier veel mensen ken en veel vrienden in de buurt wonen.. die vliegen nu alleen ook uit dus ik twijfel of ik in april weer terug richting brabant ga.. moet ik alleen nog een woonruimte vinden :+

www.dravers.nl
[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:52

Ik ben 1 keer op een verjaardag in Limburg geweest (Horst) en dat was geen succes. Dat meisje deed altijd erg haar best om ABN te praten als ik er was maar nu was haar hele hockeyteam er ook dus gingen ze vol in dialect kletsen, begreep er echt helemaal niks van ;) Maar denk dat ik ook moeilijk zou kunnen aarden in Limburg, toch heel ander volk.

In Eindhoven was ik wel zo op mijn plek maar er lopen hier dan ook zoveel niet-Brabanders rond dat je niet zo opvalt. Kreeg wel heel vaak de vraag of ik uit Rotterdam kwam terwijl ik Zeeuws ben, inmiddels mijn accent kwijt dus geen vragen meer ;).

Is Renee trouwens een populaire naam in Eindhoven en omgeving? We hebben er nu al 3 in dit topic :+

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:56

Jeetje, klinkt misschien raar maar het is wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die niet zulke goede ervaringen heeft met de Limburgers (ik wil beslist niet over één kam scheren hoor, heb een relatie met een Limburger dus er zijn ook lieve Limburgers :P ). Ging de oorzaak hoe langer hoe meer alleen maar bij mezelf zoeken.

Tsja, drie Renee's.. Ik word thuis Kaat/Kaatje genoemd, dus om verwarring te verminderen mag ik ook Kaat genoemd worden hoor :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:01

Een vriendinnetje van me komt uit Limburg, heerlijk mens. Laatst vierde ze haar verjaardag, helft van het bezoek was Limburgs, de andere helft Brabants. Heerlijk gelachen om elkaars accent, maar elkaar ook wel vreemd aangekeken om hoe de een zich opstelt of de ander. Daar zit toch wel een verschilletje in. Iedereen over één kam scheren kan natuurlijk niet, maar wel interessant om te lezen dat meer mensen het zo ervaren ;)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:31

Ik begrijp wel wat jullie zeggen over limburgers hoor, we hebben er ook een paar in de klas en als die met elkaar praten is er niks van te volgen...
Gelukkig zijn de Brabanders in de meerderheid dus spreken ze meestal ABN :) en inderdaad grappig al die renee's! Kom er zelf normaal nooit eentje tegen haha.

Is er trouwens iemand die wel eens buiten rijdt in de omgeving heeze? (strabrechtse heide of bossen ad andere kant?)

Vestgard-Briggen x Arin-19 jaar-L1+10
Norvik-Gio x Faun Tor-2 jaar

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:25

Mag ik me ook melden? Nog veel n Breugel, wonende in den haag. Maar voel me nog Brabants :))

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-15 18:30

Zo dat wordt lekker druk hier!!!

Ik kan niet alles onthouden wie wat zegt zo 123 :+

Ik heb ook een vriendin uit horst die kant, zij vindt dat ze perfect ABN praat >;) >;) >;) kun je nagaan als ze wel dialect praat :+

Nou vandaag naar paardje wezen kijken, 1,5 uur heen en 2 uur terug (was zo in gedachte dat ik ergens verkeerde afslag heb gepakt en het niet eens door had :+) Maar hij was te groen dus dat gaat em niet worden.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:36

Hey, hier ook iemand uit de omgeving Eindhoven :) Pony'tje staat in Gerwen :) Wel dagelijks op stal te vinden, maar rijden te weinig... (Ik zoek het gewoon niet meer :'))

Zie dat er nog wel enkele mensen hier in dit topic zitten die ik nog van "vroeger" ken :p Had het vandaag nog met een stalgenootje over onze manegetijd samen... Weer gelachen om alle dingen van "vroeger" (dat klinkt zo lekker oud nu :'))

Meeleesmodus - Mijn mening ja ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-15 18:44

Zullen we een lijstje maken? Ik wil alleen mijn voornaam niet bij mijn boktnaam ivm mijn werk...

Citaat:
Zonnetje81, 33 jaar, Best
Amable, .....
Etc....

Ik ken ook een paar mensen en sommige mij ook of met mijn oude boktnaam nog!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:45

renee16 schreef:
Danielle, ik zag jou van de week ergens lopen (AH XL of kastelenplein ofzo) en dacht nog, hee ook zo een die gewoon in paardrijkleren naar de winkel gaat, zie je nou wel dat dat normaal is hahah!

Haha, ik winkel bijna meer in rijkleding dan in gewone kleding :+ Meestal even snel voor of na stal, maak ik me echt niet druk over :P

Leuk, zoveel mensen! Aangezien dit een topic op boktmeetings staat, idee om ook echt iets met z'n allen (niet dat allen ooit lukt, maar toch ;) ) te gaan doen? Bijvoorbeeld een keer gaan eten oid?

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram