Gezellige mensen omgeving Eindhoven! (23+)

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Ik woon in de omgeving van Eindhoven en heb de behoefte....

om nieuwe mensen te leren kennen.
72 (32%)
aan het bezoeken van paarden evenementen met andere bokkers.
39 (17%)
aan het bezoeken van festivals of evenementen.
14 (6%)
aan een bioscoopmaatje.
12 (5%)
aan een bokt etentje.
30 (13%)
aan een bokt stapavond.
21 (9%)
aan een HK topic maar ik heb geen behoefte aan uitjes.
19 (8%)
iets anders.....
13 (5%)

Totaal aantal stemmen: 220

Zonnetje81

Re: Gezellige mensen omgeving Eindhoven! (23+)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-15 10:19

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:41

Hier in de regio zitten idd heel veel pensionstallen en voor ieder wensenlijstje wel wat :)

Ik hoef geen boerderij met veel grond, is alleen maar iedere dag veel werk,
moet je echt goed bijhouden en heel veel geld in pompen :Y)

Ik vind mijn rijtjeshuis met flinke voor-en achtertuin al teveel werk :+
Dus doe mij maar een goede volpension stal, ik ga nl maar 3 of 4 x pw naar mijn paard :P

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/*

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:54

thnx voor jullie ervaringen met betrekking tot bijrijden.
Volgende week donderdag komt er iemand kijken.
Het is spannend, ik ben benieuwd!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:06

mentjuh schreef:
thnx voor jullie ervaringen met betrekking tot bijrijden.
Volgende week donderdag komt er iemand kijken.
Het is spannend, ik ben benieuwd!

Oh ondanks dat ik maar 3 a 4 x naar mijn paard ga, heb ik geen bijrijder :)
werkt eigenlijk prima hier....hij hoeft niet zoveel te lopen, hij loopt 7 dagen pw de hele dag buiten met zijn vriendjes!

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/*

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:07

Oh Mentjuh nu zie ik het pas, jij bent die tattoo artist, die ik altijd zo gaaf vind _/-\o_

Ik snap niet dat die friet van zwerts bij jullie slap was ! Weten jullie zeker dat jullie wel echt daar zijn geweest -O- Bij mij is ie altijd super knapperig :j Vers gesneden en afgebakken jammie haha. Agh het is maar friet !

Qau stalling kan ik er in de Kempen wel een aantal aanraden waar je niet moet komen.. Ik ben bij Ben helemaal op mijn plekje :j Paard is gewoon een brokkepiloot :+

Mondy
Sinterklaas
Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:08

Mentjuh het is qua western inderdaad best lastig hier in de buurt. Hopen dat het donderdag wat gaat worden ! Jammer dat je niet vlakbij joker staat :D

Beste Sint (sinterklaas) en malle piet.Vergeet natuurlijk Ozosnel toch niet.
Stoomboot,stoomtrein of toch te voet.Keihard rennen is wat hij het liefste doet.
Een codewoord dit jaar als cadeau in schoen.Moet je dat met koudwatervrees dan wel doen ?
Maar geloof ons alstublieft maar wel.Vol verwachting klopt ons hartje snel!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:11

Ohja, en meeting. Ik wil best mee een gezellig avondje! Paardlief is nu kreupel dus een rit wordt wel wat moeilijker...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:16

Willen jullie ophouden over die friet, ik krijg honger }:)

Ik heb mijn paarden nu naar Someren verhuist omdat ik dichter bij Eindhoven niet kon vinden wat ik zocht. Ik wil mijn paarden erg graag zomer en winter 24/7 buiten hebben met schuilmogelijkheid, en dat bleek erg lastig te vinden in de directe omgeving van Eindhoven, maar op zich is Someren ook nog prima te doen :) De stal heeft wel een binnenbak, dat vind ik echt een enorm voordeel, al was het maar zodat de paarden ook in droog zand kunnen rollen met vies weer :)

Bij mij komt vanmiddag ook iemand om te kijken of het klikt als bijrijder, helemaal omdat ik er 2 heb vind ik een bijrijder wel fijn, dan kan je samen met de paarden aan de gang in plaats van ze altijd na elkaar te pakken. Scheelt tijd en is gezelliger. Ook bijvoorbeeld lekker het bos in, dan vind ik het zo leuk als mijn beide paarden mee kunnen :) Ik ben de laatste tijd best vaak verhuist waardoor ik in relatief korte tijd wat bijrijders versleten heb. Ondertussen dus al ervaren aan het worden in wat ik zoek :+ Vraag nu voor het eerst een bijdrage en heb ineens een pak minder reacties, heeft wellicht ook met de locatie te maken maar het valt me wel op. Voor mij zoek ik een bijrijder die een fijne hand heeft, ik wil vooral geen geruk en gepluk, maar ook niet iemand die zo ongeveer nog haar evenwicht aan de teugels moet zoeken. En iemand die wil leren, dat vind ik ook erg belangrijk.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:25

Dat geen geruk en gepluk vind ik ook erg belangrijk inderdaad daar hou ik totaal niet van!!
Die van mij staan ook 24/7 buiten met schuilstal dat scheelt maar het zijn er ook 2 kost wel extra tijd als je ze 4 a 5x in de week alle 2 moet doen soms haal ik er maar 1 per dag en samen is inderdaad ook gezellig!
Ik denk ook dat het per paard verschild, ze hoeven echt geen 7 dagen in de week te lopen maar 4 a 5x per week bevalt ze het beste, niet iedere x rijden ook longeren en samen spelen in de bak wandelen en dat soort dingen, moet wel leuk blijven!

Haha dankjewel A_nouk!

renee16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:25

Danielle, is stal Louwers in Veldhoven dan niks voor je?

Ik heb altijd bijrijdpaarden gehad, nooit echt problemen gehad met het vinden ervan. Maar een klik is wel erg belangrijk. Ik zelf rij overigens liever voor een fokker, omdat ik eigenlijk te fanatiek ben om als 2e ruiter de functioneren.. :7

Maar nu ik een eigen paardje heb, ik zou er niet aan moeten denken dat iemand anders erop rondstuurt, dat zou ik echt enorm moeilijk vinden dat uit handen te geven. En ik denk dat ik niemand goed genoeg zou vinden.
Als je te weinig tijd hebt moet je natuurlijk iets, zeker het western lijkt me moeilijker te vinden Amanda!. Denk ook dat er vaak veel jonge meiden op af komen, maar dat hoeft niet altijd slechter te zijn als je net een betrouwbaar talentje treft.
Laatst bijgewerkt door renee16 op 08-01-15 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

~ <3 CADIZ <3 ~ Eindstand: Z1 + 6 ~
18.11.14:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1816678

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:27

Voor zover ik weet gaan ze daar in de winter 's nachts gewoon op stal?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:29

Renee_S schreef:
Ik ben ook absoluut geen stadsmens.. Wat dat betreft is heeze ideaal. Heerlijk rustig, veel natuur, maar ben wel in 15min in centrum eindje i ndien gewenst

Ideaal :D

renee16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:30

Amable schreef:
Voor zover ik weet gaan ze daar in de winter 's nachts gewoon op stal?

Ow sorry, las je bericht verkeerd. Dar is het zomer 24/7 buiten in groep, winter idd snachts binnen.

~ <3 CADIZ <3 ~ Eindstand: Z1 + 6 ~
18.11.14:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1816678

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:32

Ja, dat is op heel veel stallen in de buurt het geval :j Maar ik wil ze graag het hele jaar rond buiten hebben, ook 's nachts :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:38

In heeze barst het van de pension stallen. Ook een aantal leuke kleine stallen rondom het ruiterterrein.
Maar met kongeercirkel ken ik er toch vrij weinig?
Nou ben heb ik nooit een stalling hoeven zoeken dus zal vast wat missen.
Mij lijkt pension/pensioen stal vd kruis een leuke stal omdat daar mensen staan die ik ken.

Mijn bijrijdpony staat ook langs het spoor, dus ook treinproof :P .

"Above all things I believe in love. Love is like oxygen.
Love is a many splendored thing. Love lifts us up where we belong... All you need is love!"

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:40

Nou ik bedoelde ook niet dat er perse een longeercirkel moet zijn, maar het een of het ander. Er zijn ook stallen die bijvoorbeeld geen buitenbak hebben maar wel een kleinere paddock/bak/longeercirkel. Zolang ik hem maar kan longeren op een droge plek, niet op de wei :) Rijden zal ik toch voornamelijk buiten doen.

Mondy
Sinterklaas
Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:44

Leonie is knegsel te ver voor je ? Hier een binnen en buitenbak en om te longeren een longeercirkel. Ook heel veel bossen en dus buitenrijders.

Stoomboot,stoomtrein of toch te voet.Keihard rennen is wat hij het liefste doet.
Een codewoord dit jaar als cadeau in schoen.Moet je dat met koudwatervrees dan wel doen ?

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:49

Nee dat is zeker niet te ver, ongeveer 20 minuten vanuit mijn vriend. En die stal zou ideaal zijn als we verhuizen naar Veldhoven, daar gaat onze voorkeur wel naar uit. Ik PB je even :)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:06

wij hebben 3 binnenbakken, longeercircel, 5 buitenbakken (nou ja ter grote van 5 dan), loslaatbak, westernbak en 2 wasplaatsen dus dat is wel genoeg :D

Mondy
Sinterklaas
Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:07

Wow ! Waar is dat :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:10

Yom schreef:
wij hebben 3 binnenbakken, longeercircel, 5 buitenbakken (nou ja ter grote van 5 dan), loslaatbak, westernbak en 2 wasplaatsen dus dat is wel genoeg :D

Dat moet Meulendijks in Geldrop zijn :D maar dat is ook een manege...mij te groot en te druk daar :P

Zelf sta ik altijd graag kleinschalig, met veel toezicht en persoonlijke betrokkenheid.
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 08-01-15 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:11

haha klopt dat is een manege en daar zitten, met dit weer, zeker ook zijn nadelen aan

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:11

Oh dat vroeg ik me ook al af. Maar een manege heeft inderdaad ook niet mijn voorkeur. Liever pensionstal.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:15

ja wij hebben hiervoor gekozen ivm leeftijdsgenootjes van mijn dochters. Voor hen is het wel leuk om samen te kunnen rijden met andere kinderen in een les (hoewel ze dat inmiddels niet meer doen) en de jongste heeft hier juist haar vriendinnen

Mondy
Sinterklaas
Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:16

Dat is voor kinderen inderdaad wel erg leuk dan !