Gezellige mensen omgeving Eindhoven! (23+)

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Ik woon in de omgeving van Eindhoven en heb de behoefte....

om nieuwe mensen te leren kennen.
72 (32%)
aan het bezoeken van paarden evenementen met andere bokkers.
39 (17%)
aan het bezoeken van festivals of evenementen.
14 (6%)
aan een bioscoopmaatje.
12 (5%)
aan een bokt etentje.
30 (13%)
aan een bokt stapavond.
21 (9%)
aan een HK topic maar ik heb geen behoefte aan uitjes.
19 (8%)
iets anders.....
13 (5%)

Totaal aantal stemmen: 220

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:46

Mijn paarden staan in Veldhoven! Ideaal :D Toevallig staan de mijne 24/7 buiten met schuilstal. Maar we hebben nog ruimte op onze kleinschalige stal waar ze zomers 24/7 buiten staan. Winters 's avonds wel binnen. Ruime lichte stal. Enige wat je wel moet doen is je stal beetje bijhouden. Mest wordt er wel uitgeschept, maar de 'goede' beurt moet je wel zelf doen :)

Stal Louwers vind ik er ook altijd goed uitzien :)

Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D

Mondy

Re: Gezellige mensen omgeving Eindhoven! (23+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:51

Ik heb er gestaan maar zou er nooit weer willen staan..

Waar sta je erpel ?

Beste Sint (sinterklaas) en malle piet.Vergeet natuurlijk Ozosnel toch niet.
Stoomboot,stoomtrein of toch te voet.Keihard rennen is wat hij het liefste doet.
Een codewoord dit jaar als cadeau in schoen.Moet je dat met koudwatervrees dan wel doen ?
Maar geloof ons alstublieft maar wel.Vol verwachting klopt ons hartje snel!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:52

Waarom niet? Iets vervelends gebeurd?

Blog: Generatie Y, in desperate need of a mentor

Sometimes the things you cannot change ends up changing you.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:54

Ik sta in Oerle, particulier!

Rijd er toevallig iemand in de bossen bij 't Vessemse Ven? Momenteel heb ik maar weinig buitenrijmaatjes, dus wie weet lukt het zo wel! :D

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:58

Heyy erpel, ik probeerde je profiel even te stalken maar daar wordt ik niet wijzer van haha ^^ maar ik zie dat je ook dubbelspan ment met fjorden? Wat grappig, doet de eigenaar van de pony's die ik verzorg ook met ze

Vestgard-Briggen x Arin-19 jaar-L1+10
Norvik-Gio x Faun Tor-2 jaar

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:02

Haha dan weet ik wel van wie jij ze verzorgd! Pedro ofniet?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:02

Vlakbij het kanon ? Ik ga zodra het weer beter is ook geregeld naar het ven :j Jammer dat het zo drooh staat daar.

Stoomboot,stoomtrein of toch te voet.Keihard rennen is wat hij het liefste doet.
Een codewoord dit jaar als cadeau in schoen.Moet je dat met koudwatervrees dan wel doen ?

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:04

Zandoerle staat het kanon! Daar rijd ik ook wel eens heen ja! Is denk ik kwartiertje rijden vanuit mij denk ik! Ah, keertje afspreken dan? :D

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:05

Haha klopt dat zijn die van pedro inderdaad! Wat grappig dat je die dan ook weer kent.. Klein wereldje die paardenwereld... En dan al helemaal kwa fjorden :D

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:20

Mondy schreef:
Mondy schreef:
Leonie daar heb ik de 24e wedstrijd. Binnenbak (de grote) is inderdaad vervangen.

Van mij wel hoor, al weet ik niet hoeveel je dan kan zien van de schietberg van het pensiongedeelte.

Ah doe je met de westernwedstrijd mee? Was je er in december ook dan, toen ben ik er ook de hele dag geweest :)

Met die wedstrijden kun je gewoon alles van het pension gedeelte zien, er is dan niks afgezet..

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:23

Ja was er toen ook ! Moest wel al als 3e dus was er erg vroeg.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:24

Aaaaaah, jullie gaan veel te snel voor mij! En ik ben ook paardloos en nog niet zo bekend hier in de regio, dus ik lees wel braaf mee maar breng niets in :+

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:24

Hmm, herken je zo niet!
Zal de 24e goed opletten of ik je zie ;)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:26

ReJo schreef:
Hmm, herken je zo niet!
Zal de 24e goed opletten of ik je zie ;)

ik doe twee runs dus zal nu misschien wat meer opvallen :D

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:26

Erpel, heb jij niet ooit op de vooruitgang gestaan?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:49

Ik sta op een kleinschalige pensionstal in Nuenen. 20 paardjes, een binnenbak, buitenbak, longeerring en van 8 tot 15 komen ze buiten. De binnenbak is niet zo lekkerste rijden omdat ie veel te droog is maar het is er een :D en het nadeel is dat het bos een half uur stappen is maar voor de rest gezellig, waar voormn geld, goed toezicht en vaak de bak voor mezelf!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:52

Ik zoek nog een plekje voor mijn jaarling in de buurt van Geldrop. 24/7 buiten, minimaal 1 weidegenootje en dagelijks toezicht en ruwvoer. Budget tot ong 120 pm afhankelijk van wat er geboden word en waar. Als iemand wat weet zou ik erg geholpen zijn.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:57

Ja klopt Rejo! Welk paard rijd jij dan nu?

Echt wat een naadje hoepel weer.. Ik wilde gaan rijden vandaag, maar heb uitgemest en toch maar weer gegaan -O-

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:08

Zelfde verhaal, ook ik wou gaan rijden. Heb je een keer een vrije middag, krijg je dit... |( |(

renee16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:13

Oi wat voel ik me dan verwend...
Ook al is mijn zin op een laag pitje met dit weer, een binnenbak is dan toch wel lekker }>

~ <3 CADIZ <3 ~ Eindstand: Z1 + 6 ~
18.11.14:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1816678

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:18

Ik heb vanavond manegeles. In de binnenbak. Kan ik gelukkig in beweging blijven. Heb Vp gister ochtend gelukkig nog even aan het werk gehad. Zaterdag rijden we met de trailer naar stal van Oeffelen, naar de binnenbak. Helaas dat ik zelf geen auto heb die voor de trailer kan, anders zou ik wel vaker gaan..

Vanavond iemand op meulendijks te vinden? Of zaterdag op van oeffelen toevallig? :o

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:25

Erpel; haha Rialto kwam ineens aan op de schietberg, is inmiddels al 20 maar is niks veranderd :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-15 16:26

Ik heb (als ik paarden heb) mijn beestje prive bij mijn ouders staan! Daardoor wel heel veel alleen maar ja het heeft ook zo zijn voordelen.... Soms ben ik wel jaloers op de mensen die op stal kunnen zeggen: heej wie gaat er vh weekend mee op wedstrijd?? Dat heb ik dan helemaal niet.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:32

leonie1988 schreef:
Amable schreef:
Leonie > Wat zoek je verder precies? Hoeveel buiten, prijs, groot of juist klein, dingen zelf doen of juist geheel vol pension, maximale reistijd/afstand?

Mijn eisen zijn: Zoveel mogelijk naar buiten, liefst hele dagen. Hoe groot de stal is maakt me niet heel veel uit, zolang het maar geen manege is. Liefst geheel vol pension, aangezien ik niet iedere dag kan komen. De prijs moet niet boven de 300 euro uitkomen, dat is me te gek. En ik wil graag een stal met goede mogelijkheden om buiten te rijden. En op zijn minst een buitenbak/paddock om te kunnen longeren/rijden.

En niet geheel onbelangrijk, ik vind de sfeer heel belangrijk, ik ben zelf een recreatieruiter en ik kan het wel waarderen als er meer recreatieruiters op een stal staan. Ik heb ook op een stal gestaan waar alleen (onvriendelijke) wedstrijdruiters stonden, die hun paard niet buiten wilden zetten vanwege eventuele blessures. En dan voel ik me echt niet op mijn gemak met mijn dikke kont en mijn haflinger :P Ik vind het fijn om op een stal te staan waar je elkaar ook een beetje kunt helpen in het geval van een weekendje weg of ziekte bijvoorbeeld.

Reistijd is een beetje lastig uit te leggen, omdat ik nu nog niet precies weet waar we gaan wonen, maar het zal Geldrop of Veldhoven worden waarschijnlijk. En ik vind 20 minuten reistijd wel de max eigenlijk. Maar voor de perfecte stal rijd ik natuurlijk wel wat extra ;)

Met dit rijtje eisen zou ik toch eens bij de heideros gaan kijken...
Aan de bossen, paarden komen 365 dagen per jaar 7 uur per dag buiten, worden buiten en binnen gezet. Mensen willen veel voor je doen. nadeel is alleen de manege lessen, maar de rest sluit het allemaal wel aan bij je wensen...

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:46

Ben met dit weer ook altijd zooooo blij met onze binnenbak!
Heb mijn paarden op een heel fijne all-incl stal op 10 km van huis staan. Nog net niet in het bos! :D Paarden komen ALTIJD buiten. Soms worden de tijden wat aan de omstandigheden aangepast, maar ik ben er iig zeker van dat ze genoeg uren buiten komen. Is voor mij een absolute voorwaarde!
Voor mijn oude merrie ben ik er overigens ook op terug gekomen dat ik ze 24/7 buiten wil hebben. Dat gaat met haar gewoon niet meer (ze heeft cushing, mist 3 kiezen en moet de tijd hebben om haar hooi te kunnen eten zonder bevreten te worden).
En mijn jonge paard (wordt 11 :+) wil gewoon vooral niet achterblijven als de rest naar binnen gaat. Eerder bleef hij dan nog wel eens met zijn moeder buiten staan, maar dat vond hij zo stom dat ie zelf maar naar zijn stal ging :') Houdini kan de wei uit zonder de draad te slopen.

Gwendolyn 6 maart 1988 - 19 oktober 2016 ;(