Gezellige mensen omgeving Eindhoven! (23+)

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Ik woon in de omgeving van Eindhoven en heb de behoefte....

om nieuwe mensen te leren kennen.
72 (32%)
aan het bezoeken van paarden evenementen met andere bokkers.
39 (17%)
aan het bezoeken van festivals of evenementen.
14 (6%)
aan een bioscoopmaatje.
12 (5%)
aan een bokt etentje.
30 (13%)
aan een bokt stapavond.
21 (9%)
aan een HK topic maar ik heb geen behoefte aan uitjes.
19 (8%)
iets anders.....
13 (5%)

Totaal aantal stemmen: 220

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:05

Zonnetje81 schreef:
Ik heb (als ik paarden heb) mijn beestje prive bij mijn ouders staan! Daardoor wel heel veel alleen maar ja het heeft ook zo zijn voordelen.... Soms ben ik wel jaloers op de mensen die op stal kunnen zeggen: heej wie gaat er vh weekend mee op wedstrijd?? Dat heb ik dan helemaal niet.

Nou dat is denk ik de wens van de gedachte, op stal loopt meerendeel ook niet warm om mee op wedstrijd te gaan :+

Ik ga vaak alleen, af en toe gaat er iemand mee die het leuk vindt om mee te gaan en ze kan ook voorlezen.
Maar meerendeel alleen en proef uit het hoofd :P

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/*

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-15 17:15

listiglistje schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik heb (als ik paarden heb) mijn beestje prive bij mijn ouders staan! Daardoor wel heel veel alleen maar ja het heeft ook zo zijn voordelen.... Soms ben ik wel jaloers op de mensen die op stal kunnen zeggen: heej wie gaat er vh weekend mee op wedstrijd?? Dat heb ik dan helemaal niet.

Nou dat is denk ik de wens van de gedachte, op stal loopt meerendeel ook niet warm om mee op wedstrijd te gaan :+

Ik ga vaak alleen, af en toe gaat er iemand mee die het leuk vindt om mee te gaan en ze kan ook voorlezen.
Maar meerendeel alleen en proef uit het hoofd :P

Ja dat is ook weer zo. Dat weet ik ergens diep van binnen wel. Maar heb dat idee altijd dat dat zo is :+

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:25

Mijn vorige pony ( Welsh Cob natuurlijk) stond op een manege. Kleine manege dat wel ik werkte daar ook dus dat was erg makkelijk. Een manege heeft voordelen maar zeker ook nadelen. Zou het nu niet meer doen, denk ik.
Voor kinderen is het wel weer heel leuk. Bij ons stonden maar 10 mensen in pension ongeveer.

Mentjuh, In Sterksel is toch een Western stal. Tenminste daar gingen we destijds naar toe op ponykamp. Met alle pony's en kids reden we daar naar tie. Was een tocht van vijf uur. Maar wel heel leuk.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:28

Jullie gaan hard!! :D

Azmay, voor opfok zou je eens kunnen kijken bij http://www.hemelrasten.nl (Sterksel)
Echt super daar!!

Mijn paard staat er ook gestald. Ze hebben opfok en wat pension en zijn echt geweldig voor de dieren.
Vriendin heeft haar jaarling in de opfok gehad daar en die had ooit koliek en is toen op stal gezet om in de gaten te houden (in overleg met da). Staleigenaar is 3 x 's nachts uit bed gegaan om te checken uit zichzelf. En zo nog meer verhalen gehoord.

Voor Leonie wellicht ook een optie voor pension. Er staan serieuze ruiters maar ook recreatieruiters die enkel buitenrijden.
Paard kan 24/7 buiten, hele dag buiten of halve dag buiten, alleen op de wei of met andere paarden, wat je wil.
Maar wellicht wel wat ver rijden voor je.

Instructrice heeft gisten op mijn paard gereden, wist wel dat paardlief een trukendoos had maar heeft ze nog nooit zo duidelijk bij iemand anders laten zien :+.
Vandaag heeft ze een massage gehad, leuk om haar dan zien te genieten! :D

Actions really do speak louder than Words
and Promises mean nothing without Proof

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.

leonie1988

Re: Gezellige mensen omgeving Eindhoven! (23+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:55

Ik schrijf het allemaal op en ga eens op onderzoek uit :) Bedankt voor alle tips!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:07

Dit is de website van de westernstal in Sterksel. Echt heel mooi en luxe. Zal ook wel heel prijzig zijn.
http://www.starreiners.com/home/

Vandaag liep ik naar de wei. Brutus had me nog niet gezien want die was aan het drinken. Ik stond nu dus bij de stal en ik riep hem. Meteen terug hinniken maar hij stond wel naar de verkeerde kant te kijken. Heb wel vier keer moeten roepen voordat hij me zag en aan kwam draven. Merk wel dat hij echt heel oud aan het worden is. Hij is 35. En ziet niet meer zo goed en zijn gehoor is ook minder. Maar hij is nog zo happy. Hopelijk blijft dat nog een tijd zo.

Gewoon kunnen voeren zonder opgesloten te worden, *\o/* erg fijn. Maar wat een blubberzooi nu.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:11

Ahh dat is schattig Heike <3

Vind het altijd mooi om te zien dat paarden terug hinniken naar hun eigenaresse ;)

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:21

Als ik hier de deur uitloop dan beginnen de geiten al te mekkeren. Brutus hinnikt altijd als ik roep of hij me ziet. Roosje roept nooit maar staat altijd meteen bij de omheining. En tilt haar beentje dan op. Ze zijn beide heel anders. Brutus is heel makkelijk en vind alles goed. Roosje is een moeilijke pony. Wat angstig en laat zich niet door iedereen aaien.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:38

Weet iemand toevallig wat de stalling kost bij starreiners? :D
Het is wel wat onhandig want sterksel zou een half uur rijden zijn voor mij maar ik ben benieuwd

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:40

In 2012 heb ik daar ooit een prijs aangevraagd bij Star Reiners, 280 met goede kwaliteit voordroog. 295,- met eerste klas eiffelhooi was het toen :)

Hihi leuk die hinnikjes Heike!
De mijne hinnikt wanneer het haar uit komt haha maar niet persee naar mij.

Actions really do speak louder than Words
and Promises mean nothing without Proof

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:59

:wow: wat gaan jullie hard! En we zijn met veel!
Ik denk dat er behoefte was aan een topic :))

Hier staat verzorgpaard ook op een pensionstal/manege. Kleine manege wel, metalleen ponylessen en de rest zijn pensionklanten. En de luxe van een binnenbak is zooo fijn :*

Pff hier vanmiddag gestrand in bed met hele rare hoofdpijn. Alsof ik een waterhoofd heb. Heel zwaar en t klotst :+ hopelijk is t morgen over, want ik wil wel graag naar mijn boyfriend gaan kijken. Hij speelt morgenavond in de effenaar!

Help jij mij de vroedvrouw te worden die jij graag aan je zijde zou willen hebben? Check de link: https://getfunded.nl/campagne/7872-maak-mij-de-vroedvrouw-die-jij-bij-je-bevalling-zou-willen-hebben

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-15 19:01

Aiii klinkt niet zo mooi!

Ja het gaat hard, ik kan het niet zo goed bijhouden dus reageer maar net hoe het uitkomt :+

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:15

Bij meulendijks kun je met je pensionpaard ook meerijden in de manegelessen. Er zijn manegelessen die echt een heel degelijk niveau hebben, en voor bv springlessen lijkt me dat ookfijn. Hoef je zelf ook niet te zeulen met materiaal ed, en is er dus wel professionele begeleiding bij. In de dressuurlessen doen ze ookzeker oeffeningen tot hogere niveaus, dingen als schouderbinnenwaards, wijken, travers, ed. Lijkt me ook niet verkeerd om hier met je eigen paardje in mee te rijden..

Als ik over een jaar of 3 afgestudeerd en aan het werk ben komt er een eigen paardje hopelijk, dan zou ik meulendijks zeker overwegen! Vind de sfeer er vooral ook goed, ook voor volwassenen :)

Vestgard-Briggen x Arin-19 jaar-L1+10
Norvik-Gio x Faun Tor-2 jaar

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:22

Ik had vroeger al een hekel aan manegelessen. Ik ben me dan veel te bewust van mezelf, heb dan het gevoel dat iedereen naar me kijkt. Daarom rijd ik liever gewoon lekker door elkaar heen in de bak. Ik wil dan wel les, maar gewoon een op een en dan zal ik ook rustige momenten proberen te kiezen.

Maar alleen maar goed dat iedereen daar anders in is :)
Laatst bijgewerkt door leonie1988 op 08-01-15 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:23

Persoonlijk vind ik met je eigen paard in de manegeles meerijden niet zo fijn. Je leert er wel wat van hoor, maar het is toch ook deels gezelligheid. Dan heb ik liever privéles. Al heb ik wel een tijd Wimpie in de springles gereden.

Ik ben 'opgegroeid' bij Meulendijks en ben zo aan het manegegebeuren gewend dat het me niet zoveel uitmaakt. Maar ik denk dat als ik hier niet m'n hele leven al zou zijn gekomen, ik een pensionstal (dus geen manege), eerder zou overwegen.

Ich hab mich gesehnt danach mein Herz zu verliern, jetzt verlier ich fast den Verstand... Totale Finsternis, ein Meer von Gefühl und kein Land!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:24

Ik rijd nog elke week in een groepsles, zo houd ik mijn dressuur een beetje op peil en het is erg gezellig.
Anders ben ik altijd zo alleen :P .

"Above all things I believe in love. Love is like oxygen.
Love is a many splendored thing. Love lifts us up where we belong... All you need is love!"

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:29

Hmm 295 euro voor stalling vind ik te veel. Mag misschien een mooie plek zijn om te staan met je paard maae vind het veel. Misschien later als ik rijk ben haha

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:39

Haha marlou_ later als ik rijk ben, dat hoop ik later ook te zijn :D

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:04

Jullie gaan veel te hard!!
Ik kan het niet bijhouden.
Ik ben Heidy, ik ben 48 jaar en ik had tot een maand geleden een leuke tinkerruin. Jack!
Nu dus paardloos. Ik rijdt nu 1x per week op een pensionstal waar ik vroeger ook gestaan heb op een Leasepaard. Dat is wel heel anders maar toch ook wel leuk.
Ik heb veel stallen bekeken en bij een aantal gestaan. Niet alles beviel even goed. Dat was ook een van de redenen om jack te verkopen. Ik kon nergens mijn draai vinden.
Dan weer veel te duur, dan geen goede sfeer, dan geen faciliteiten, etc. Etc. Ik was het ineens helemaal zat.
Ik zou wel meer willen rijden, dus als iemand nog een " oudere" bijrijder zoekt!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:17

Wow weer even bijgelezen :o Zelf te veel stallen gehad, maar nu op de stal waar we in eerste instantie naar toe wilde maar waar elke keer geen plek was of we stonden ergens anders... (Stallen is gewoon drama :') mijn ervaring...)

Daniëlle, hier vinden ze nog steeds dat je gezellig naar onze stal moet komen :p Komen ze elke dag je paarden aaien en knuffelen ;)

Meeleesmodus - Mijn mening ja ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:39

Dat is voor mij ook de voornamelijkste reden dat ik vooralsnog geen eigen paard meer wil, dat staldrama.. Nou was mijn pony ook niet de makkelijkste om te stallen, maar ik vond mijn eisen echt niet zo gek. Stalhouders wel :+ elke dag buiten (bij voorkeur zonder blub tot aan de knieen), fatsoenlijk hooi en stro (zonder schimmel, resten van blikjes en zélfs ooit eens een condoom!) en een berijdbare bak blijken echt teveel gevraagd hier in de regio..

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:42

Ik zoek vanaf september wel een bijrijdster :)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:45

Tsjonge, jullie zijn wel erg actief inderdaad! (in veel opzichten, geloof ik :P )

Ik was vandaag ook erg blij met onze binnenbak en goede bodem, wat een weer! Had eerst even willen longeren maar toch maar niet gedaan, kan ook thuis wel onder de douche. Paard wilde eigenlijk wel even vrolijk doen maar heeft zich op verzoek (en na een waarschuwing) toch braaf gedragen gelukkig.
Ik vind een pensionstal wel fijn omdat je altijd de bak kan gebruiken waar dat met manege door de lessen natuurlijk vaak niet kan. Als iemand hier les heeft, krijgt die wel voorrang maar je kan er wel bij rijden.
Meulendijks hebben we ook gekeken maar afgezien dat het een manege was, moest je ook zelf je paarden binnen en buiten zetten en dat gaat niet als je werkt. Ligt wel erg mooi natuurlijk!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:50

je kunt er daar voor kiezen om het zelf te doen of tegen betaling laten doen

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:50

Wat ben ik dan blij met stallen thuis als ik het zo lees :D al mis ik soms wel de gezelligheid