Gezellige mensen omgeving Eindhoven! (23+)

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Ik woon in de omgeving van Eindhoven en heb de behoefte....

om nieuwe mensen te leren kennen.
72 (32%)
aan het bezoeken van paarden evenementen met andere bokkers.
39 (17%)
aan het bezoeken van festivals of evenementen.
14 (6%)
aan een bioscoopmaatje.
12 (5%)
aan een bokt etentje.
30 (13%)
aan een bokt stapavond.
22 (9%)
aan een HK topic maar ik heb geen behoefte aan uitjes.
19 (8%)
iets anders.....
13 (5%)

Totaal aantal stemmen: 221

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:53

Topic gaat snel! :)
Zelf rijd ik ook nog in een groepsles, wel met allemaal mensen met eigen paarden, wel gezelliger dan alleen maar privé les!

Ik weet even niet meer wie het zei, maar ik zou ook geen bijrijder kunnen nemen, zou dat denk ik nooit kunnen vertrouwen :o

Paardjes staan bij een man op het land, moet alles zelf doen vindt dat ook wel fijn dan weet ik precies wat er met ze gebeurd, beetje controlfreak :D

Lola <3 B+13 ~ L1+22 ~ L2+14

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:54

Ja mijn merrie staat nu ook lekker thuis, heeft zeker zijn voordelen! Stef staat bij mijn instructrice, ik zie hem toch net ff wat minder dan mijn merrie. Maar toch weet ik niet wat ik zou kiezen als ik de keuze zou hebben, zowel aan huis als op een pensionstal zijn er voor en nadelen.

Mondy
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Re: Gezellige mensen omgeving Eindhoven! (23+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:56

Het beste is dan toch om zelf een grote ranch te hebben :D Voorkeur Australië :j
Helaas is dat toch niet zo makkelijk :')

Mondy R.I.P. 30-05-2012 <3 JollyJoker
    Be a appaloosa in an arena of sorrels.<|-

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:59

Mondy schreef:
    Het beste is dan toch om zelf een grote ranch te hebben :D Voorkeur Australië :j

Zo'n end rijden elke keer... :P

leonie1988

Mondy schreef:

Maar dan wel met wat stalhulpen, zodat je ook eens een dagje vrij kan pakken he ;)

Mondy
    Moderator Algemeen1
    No drama, no glory!

Uiteraard met een stel cowboy s !

Mondy R.I.P. 30-05-2012 <3 JollyJoker
      Be a appaloosa in an arena of sorrels.<|-

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:00

Ik zou mijn paard juist niet graag aan huis willen hebben :D.
      Bevalt me wel goed dat ik er niet voor thuis hoef te blijven of iets voor moet regelen. En geen gesleep meer met de hooi en strobalen!
      Geen wei die je goed moet houden.. en een fijne binnenbak nu die ik dan niet zou hebben. Nee ik vind het wel best zo.

Of we zouden wel zon fijne locatie moeten hebben... *droomt verder ;)

Actions really do speak louder than Words
      and Promises mean nothing without Proof

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:01

Haha goed plan! Dan kom ik wel vakantie vieren bij jou :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:22

Alles zelf doen is soms heerlijk, ik moet dit weekend weer voor de paardjes zorgen en daar kan ik echt van genieten.

"Above all things I believe in love. Love is like oxygen.
      Love is a many splendored thing. Love lifts us up where we belong... All you need is love!"

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:53

Leonie, ik heb geen haast. Dus als je in september nog iemand zoekt dan hoor ik het wel.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:56

Is goed! :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:06

Zelf doen is leuk als je veel tijd hebt en ze echt aan huis hebt... En vooral het niet afhankelijk zijn van andere.... Ik was toen ik hem aan huis had vooral bezig met onderhoud, schoonmaken en al die zooi, niet erg... Dan is een goede stal echt ideaal, minder zorgen, minder gedoe :p

Meeleesmodus - Mijn mening ja ;)

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:39

Haha Rejo! Draagt ie ook nog steeds zn staart zo raar? Dat is het enige wat ik me kan herinneren!

Ik hoef eerlijk gezegd ook geen paarden aan huis! Vind wel gemakkelijk om te zeggen dat de omheining kapot is.. stro bijna op. En volgende keer dat ik er ben is t gemaakt. Daarbij staan ze bij die mensen aan huis. Dus extra veel toezicht! Al gaan wij toch elke dag even langs :D

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:14

De paarden staan wel maar 5 min lopen van mijn huis, en de eigenaar van het land onderhoud de weides en de stallen dus dat scheelt al veel! Anders zou het ook wel veel werk worden om te combineren met school en werk.
      Binnenbak is gelukkig ook maar 10 minuutjes stappen, dus voorlopig is het wel ideaal :)

Lola <3 B+13 ~ L1+22 ~ L2+14

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 08:00

Wij zouden ze wel aan huis willen hebben. Maar dan wel meer dan 2.
      Dan moeten er echt wel een stuk of 6-10 stallen bij zitten voor trainings en handelspaarden. Anders doen we het niet ;)

Qua bijrijders, wat opzadelen enzo betreft heb ik zo'n vast 'ritueel' dat ik dat wel lastig zou vinden om dat uit handen te moeten geven.

<3 mama van een prachtig meisje <3
      Sponsored by: http://www.ruitershoponline.nl :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-15 08:30

Aan huis is leuk enige is dat je nooit ergens heen kan, je moet 's morgens/'s avonds buiten/binnen zetten en voeren. Kan niet een middag/avond/nacht weg zijn.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 08:50

En het toezicht omdat paarden toch een hobby is en geen fulltime baan... Heb je een keer 's avonds nog cursus, moet je weer wat regelen.. In de zomer is dat nog wel te doen, mits je voldoende wei hebt :') Gooi je ze lekker buiten, nergens last van :p Maar heb eens een strenge winter dat alles goed bevriest... Dan is het echt gewoon vroeg opstaan en met emmers sjouwen voordat je naar je werk gaat, in de pauze terug omdat ze anders wel erg lang zonder water zitten... etc.

Het heeft ook voordelen, je weet precies wat ze krijgen, je kan het op jouw manier doen, allemaal ideaal.... Maar het combineren is vreselijk :') Toen mijn paardje in Best stond (niet achter het hui) was het ook alles zelf doen, maar stonden we met meer personen en deed een man die met pensioen was, de paarden 's ochtends voeren/buitenzetten als wij dan zijn stal zouden schoonmaken... Prima :) Gewoon alles klaarzetten en dan deden wij het 's avonds.. (Hij kwam ook een paar keer per dag daar, hond uitlaten etc. dus ook wat toezicht), dat miste ik achter het huis wel eens :S

Het erge is alleen, heb je ze ooit thuis gehad, dan heb je een bepaalde manier "opgedaan" van "zo moet het" en dan is een stal vinden lastiger :p (Stiekem zijn we allemaal best wel veeleisend en is niets perfect :p)

Voor allebei is wat te zeggen hoor :) maar geef mij voorlopig maar gewoon een pensionstalling :p

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-15 08:54

In de winter moet ik in mijn uppie de paarden doen en vanuit mijn huis naar stal rijden, voor het werk buiten zetten voeren en 's avonds na het werk ook. Niet erg tot dat er 20 cm sneeuw ligt en alles inderdaad bevriest. Toen ik 2 jonge guppen 24/7 buiten had staan moest ik 150/200 meter lopen waarvan 100 meter over een besneeuwde wei om water te brengen. Echt geen lol aan! Je bent allen maar water water water aan het sjouwen. Je kan niet tegen de dorst op sjouwen, frustrerend. Stressen als je een lange dag hebt en het water bevriest op de wei. Dan weer de oprit schoon moeten blazen omdat er sneeuw op ligt en je paard met ijzers er overheen moet.... Pffttt.

Dan is het geen sneeuw maar regen regen regen.....dan zit je tot je nek onder de blubber en ben je meteen 's morgens nat en moet je nog naar je werk. En dat alles ook nog in het donker! Dan dacht ik wel eens, wat een lol :+

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:14

De eigenaar van de fjorden die ik verzorg heeft ze niet aan huis maar hij heeft 2min verderop een stuk grond met weides stallen en bak,en alleen zijn 4 ponys er op. Moeten dus ook alles zelf doen. Hij en zijn vrouw doen veel, alleen zijn vrouw is enig bang voor paarden dus die kan ook niet alles doen. Maar zeker nu het zo vroeg donker wordt (ze gaan altijd rond zonsondergang naar binnen) is hij dan nog vaak met zijn vrouw op de zaak. Dan vraagt hij mij of evt een van de andere dames het te doen.
      Ook gaan ze wel eens op vakantie. Dan kijken ik en de verzorgers om al zo veel mogelijk vol te krijgen. De dagen die we dan echt niet voor elkaar krijgen is er een buurman met kippen en geiten ed die ze dan wel binnen kan zetten. Maar dat heeft wel eens betekend dat ik er in 2 weken iedere keer minstens 2 keer per dag stond. En dan mensen die zeggen dat een Vp alleen lusten en niet lasten is...nou vind ik het helemaal niet erg om te doen natuurlijk.

Maar als ik een eigen paard heb gaat hij op pension. Vind minstens 2x per dag 7 dagen in de week toch echt veel. En het is wel een hobby haha :)

Vestgard-Briggen x Arin-19 jaar-L1+10
      Norvik-Gio x Faun Tor-2 jaar

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:25

Zo, ik zit te wachten voor mijn eerste BE les, eens kijken wat ik er van bak :)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:04

Yom schreef:

Leuk! Succes.

Ik had een gezellig examen :')
      Had de examinator bijna een alles in 1 pakket glasvezel voor thuis verkocht :+

<3 mama van een prachtig meisje <3
      Sponsored by: http://www.ruitershoponline.nl :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:37

Renee_S schreef:
      De eigenaar van de fjorden die ik verzorg heeft ze niet aan huis maar hij heeft 2min verderop een stuk grond met weides stallen en bak,en alleen zijn 4 ponys er op. Moeten dus ook alles zelf doen. Hij en zijn vrouw doen veel, alleen zijn vrouw is enig bang voor paarden dus die kan ook niet alles doen. Maar zeker nu het zo vroeg donker wordt (ze gaan altijd rond zonsondergang naar binnen) is hij dan nog vaak met zijn vrouw op de zaak. Dan vraagt hij mij of evt een van de andere dames het te doen.
      Ook gaan ze wel eens op vakantie. Dan kijken ik en de verzorgers om al zo veel mogelijk vol te krijgen. De dagen die we dan echt niet voor elkaar krijgen is er een buurman met kippen en geiten ed die ze dan wel binnen kan zetten. Maar dat heeft wel eens betekend dat ik er in 2 weken iedere keer minstens 2 keer per dag stond. En dan mensen die zeggen dat een Vp alleen lusten en niet lasten is...nou vind ik het helemaal niet erg om te doen natuurlijk.

Die ken ik nog wel van vroeger, op welke rijd je ? :)

"Above all things I believe in love. Love is like oxygen.
      Love is a many splendored thing. Love lifts us up where we belong... All you need is love!"

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:53

Josien_ schreef:
      Renee_S schreef:

Die ken ik nog wel van vroeger, op welke rijd je ? :)

Vestgard ^^ degene die in het Z gelopen heeft haha. Waar ken jij ze dan weer van? :)

Vestgard-Briggen x Arin-19 jaar-L1+10
      Norvik-Gio x Faun Tor-2 jaar

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:12

Yom schreef:

Succes! Bij welke rijschool ga je lessen?

Ik ben in december geslaagd voor mijn motorrijbewijs en we gaan zondag voor een motor kijken *\o/*

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:29

Zonnetje81 schreef:
      In de winter moet ik in mijn uppie de paarden doen en vanuit mijn huis naar stal rijden, voor het werk buiten zetten voeren en 's avonds na het werk ook. Niet erg tot dat er 20 cm sneeuw ligt en alles inderdaad bevriest. Toen ik 2 jonge guppen 24/7 buiten had staan moest ik 150/200 meter lopen waarvan 100 meter over een besneeuwde wei om water te brengen. Echt geen lol aan! Je bent allen maar water water water aan het sjouwen. Je kan niet tegen de dorst op sjouwen, frustrerend. Stressen als je een lange dag hebt en het water bevriest op de wei. Dan weer de oprit schoon moeten blazen omdat er sneeuw op ligt en je paard met ijzers er overheen moet.... Pffttt.

Dan is het geen sneeuw maar regen regen regen.....dan zit je tot je nek onder de blubber en ben je meteen 's morgens nat en moet je nog naar je werk. En dat alles ook nog in het donker! Dan dacht ik wel eens, wat een lol :+

Maar in de zomer met een boekje in de wei zitten, is wel weer super :p Zo vaak gedaan toen.... Boekjes erbij, schoentjes uit... daarna achter de jaarling aan die er met een schoen vandoor ging :') Heerlijk genieten, dat wel :) Dat maakt het dan weer goed :p