Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Doubtless

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 14:39

Wat goed! Ik blijf een beetje op m'n korte rondje hangen, 8 km dus. Vandaag een mooi gemiddelde van 17.2 gehaald, ipv m'n gebruikelijke 15.8 *\o/*

Blog: Generatie Y, in desperate need of a mentor

Sometimes the things you cannot change ends up changing you.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 14:44

Ik heb vanochtend een klein stukje gemaakt. Achterband van de fiets is lek, dus maar op skeelers naar stage. Ongeveer 3,5 km maar niet gemeten.
Straks de terugweg wel. Alle kleine beetjes helpen in de challenge :D

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:51

Mag ik mij ook melden?

Van kinds af aan enorm veel geskate. Tussen mijn 13e en 18e ook veel op de skatebaan rond gehangen, hier ook actief op uitgeleefd :+ . Nu mijn skates weer uit het stof gehaald en nieuwe wieltjes, lagers en spacers besteld. Kan ik mooi dit seizoen weer goed beginnen, als het goed bevalt dan komen er met de tijd skeelers.

Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:37

Wat is iedereen hier alweer fanatiek bezig ! Gisteren heb ik weer getraind met de vereniging. Jammer genoeg heb ik afgelopen winter last gehad van hielspoor waarschijnlijk door mijn schaatsschoenen. Daardoor is de conditie op dit moment nog niet zo geweldig en was ik ook bang dat hielspoor weer terug zou komen bij het skeeleren maar heb nu 3 keer getraind en gelukkig nergens last van. Dus we gaan het ook weer rustig aan opbouwen.

Gediplomeerde instructie dressuur, werk aan de lange teugel en werk aan de hand.
http://www.ithoarnleger.nl

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 12:31

Gister mijn spulletjes ontvangen, alles weer in elkaar gezet en ook weer een rondje gedaan.
5 km met een gemiddelde snelheid van 15 km/h vond ik toch best netjes ondanks ik al 3 jaar niet meer echt geskate heb. Ik heb trouwens rollerblades met ABEC7 lagers en 78 mm wieltjes.

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 12:40

Ik heb er dit jaar nog niet opgestaan, vind het iets te riskant met de zwangerschap. Na de zwangerschap wil ik wel weer :j

Als mijn trouwe nikes ooit 'op' zijn en er geen onderdelen meer voor te krijgen zijn dan wil ik wel zoiets:
Afbeelding

Die lijken heel erg op mn nikes :D

Wir leben nur einmal
Wir lieben das Leben
Wir lieben die Liebe

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:34

Welkom Cabelona! En dat is zeker netjes! :)

Die zien er inderdaad fijn uit Jans! En verstandig, ik zou het risico dan ook niet durven nemen.

Wat is iedereen hier goed bezig zeg! +:)+

Fijn dat je (nog) geen last van hielspoor hebt tijdens het skeeleren andafries! Train je weer bij dezelfde vereniging als vorig jaar?

Ik ben heel fijn weer 2x per week aan het trainen (en daarom ook niet/minder actief in de challenge), we hebben een nieuwe trainer die echt hele goede aanwijzingen geeft, dus ik ben flink aan mijn houding/techniek aan het sleutelen. :) Helaas ben ik gisteravond tijdens de training, tijdens een wedstrijdje aflossen in de bocht aangetikt door een ander en ben ik daardoor ten val gekomen. Ik ben er nog relatief goed afgekomen, maar mijn rechterbeen ligt flink open en ik ben goed blauw, dus dat gooit even roet in het eten helaas!

I want to thrive, not just survive.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:40

Oehhh gatsie Tasserd! Schaafplekken zijn ook echt heel naar! Dat is ook altijd mijn angst, om door een ander ten val te komen.. Beterschap..

Heb vandaag 40 km gedaan, maar kwam er na een hele lange tijd pas achter dat mn endomondo was gestopt.. Daarna wel weer aan gezet, maar ben maar op dik 17 km uitgekomen.. Was wel erg mooi weer, das dan weer een troost :P

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:57

Ja, dit was ook gewoon stom, iemand haalde mij buitenom in maar kwam te vroeg weer naar binnen omdat ze mijn snelheid verkeerd had ingeschat. Maar aan de andere kant is het ook wel 'fijn' dat het niet aan jezelf ligt dat je onderuit bent gegaan, ik heb zonder angst de skeelers weer aangetrokken en heb het laatste kwartier van de training nog gewoon weer meegedaan. :) Maar je neemt inderdaad wel automatisch eerst wat meer afstand van anderen.

Wauw, wat een afstand zeg! _/-\o_ En vervelend dat de app niet wil, de laatste keren dat ik hem heb gebruikt deed hij ook moeilijk wat betreft het automatisch pauzeren/verder gaan. Evt kun je nog via de website onder Training > Edit de afstand naar 40km zetten?

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:33

Wat gaan jullie allemaal hard in de challenge! :O

Even een vraagje, wat voor beschermers hebben jullie?
Ik kan geen fijne vinden, vooral de kniebeschermers zakken bij mij steeds af terwijl de maat wel goed is.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:28

Ik draag geen bescherming. Ook toen ik nog actief aan het stunten was eigenlijk ook nooit. Hooguit voor de pols.

Vandaag een rondje gedaan van 7,5 km met gemiddelde snelheid van 15,3 km/h

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:35

Netjes!

ik heb vandaag 8.2 met een gemiddle van 16.7 :) 100 km per week gaat niet lukken. Heb het hardlopen weer opgepakt, dus ik skate nu voornamelijk om mn spieren los te houden.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:43

Ik hoop morgen weer op de skeelers te kunnen staan als de training doorgaat. Ik ben inmiddels redelijk hersteld en heb echt zin om mijn skeelers weer aan te trekken, dus hopelijk zit het weer mee morgen. :)

Wat nog wel leuk is om onder de aandacht te brengen: Skate for MS in Utrecht over een kleine maand (22 mei). Een rondje van 25km door hartje Utrecht met de broertjes Mulder voor de stichting MS Research. Deelname is gratis en je krijgt eten en drinken onderweg. Ik heb me meteen ingeschreven gistermiddag. :j

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:28

aa die tocht lijkt mij echt gaaf om mee te doen. Helaas werk ik vrijdag avond.. en heb al te veel vrij gevraagt. anders had ik graag mee gedaan.

Morgen wordt het niet zo best volgens mij, maar hoop voor je dat je toch nog een rondje kan skeeleren.

Ik moet binnenkort ook weer een rondje doen. zomer stop met basketbal. dus kan nu mooi die tijden gebruiken voor de rondjes. Heb alleen mijzelf verplicht de eerste week niks te doen kwa sport.
Door mijn voet/enkel gegaan paar weken terug met basketbal en toch door blijven trainen omdat seizoen bijna voor bij was. Veel last(elke stap/beweging doet pijn) er nu van dus toch maar een weekje rust. Daarna hopelijk weer kunnen knallen met skeeleren

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:14

Ik heb me ook ingeschreven :D Ga samen met mijn bijrijdster!

Tezzy
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:50

Wat tof een skate topic op bokt :D

Ik kwam via de broertjes Mulder achter de Skate for MS rit en heb mezelf ingeschreven.
Sakte al een tijdje, het ene jaar wat fanatieker dan het andere. Door omstandigheden vorig jaar weinig gerold en dit jaar moet ik nog in komen. Maar heb me wel ingeschreven en wil vanaf nu dus weer fanatieker gaan rijden :)

Korte voorstel dan ook maar :P
Tessa 22 jaar, net gestopt met en studie. September weer beginnen. Veel bezig met computers en fotografie en wil graag weer wat meer buiten zijn naast het schermstaren :)

--- TezzyMomentz Fotografie met gevoel

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:44

Wat leuk Tezzy, welkom! Wat voor (soort) skeelers heb je?

En leuk Doubtless! Zo hebben we al een klein clubje Bokkers die meedoen, supertof :D

Balen Kosseh, beterschap met je enkel!

Ik heb gister inderdaad niet kunnen skeeleren dankzij een behoorlijke hagelbui. Heb vanavond om 12 uur een deadline waarvoor ik nog flink aan de bank moet, dus ik hoop morgen eindelijk weer een rondje te kunnen doen. Het weercijfer is een 9, dus daar mag het niet aan liggen :)

Tezzy
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:12

Ik heb Raps schoenen en een powerslide frame en powerslide abec 7 lagers ^^
Ben nu nog aan het kijken voor nieuwe wieltjes, bescheiden 4x 84mm 84a ;P

Morgen ga ik ook weer aan de bak :) Vandaag helaas ook druk

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:20

Welkom tezzy!

Ik heb weer nieuwe wielen aangeschaft dames, ben er zo blij mee (sneu eigenlijk) :') 80mm ipv 78 en iets harder dan m'n vorige. Hoop m'n gemiddelde snelheid nu weer iets op te kunnen schroeven!

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:25

Hier ook nieuw onderstel +wielen (100 mm) gekocht! :) vanavond even testen! Plaats vanavond of morgen nog wel even een foto.

Welkom Tezzy, wordt steeds gezelliger in dit topic!

Wat was je gemiddelde nu doubtless?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:58

Ben benieuwd naar een foto!

16.5 km/h!

Tezzy
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:25

Bedankt iedereen :)

Doubtless; nieuwe spullen kopen is toch altijd leuk :D

Elies; pff 100mm ik vond de overstap van 74 naar 84 al huge! 100 lijkt me echt hoooggg

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:21

16.5, goed joh!

Haha ja ik ga nu van 84 naar 100, ben erg benieuwd!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:28

Ik moet dringend nog eens gaan skaten, maar het komt er nooit van. Nu ik het hardlopen weer aan het oppakken ben en zo goed gaat vergeet ik het steeds :)

Sultan <3

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:33

Net het eerste rondje met m'n nieuwe onderstel en wielen gemaakt. Was wel even wennen, maar na een km. of 10 voelde het al redelijk vertrouwd! *\o/* Durfde nog niet zo snel, maar het begin is weer gemaakt :+

Dit zijn ze!
Afbeelding

Afbeelding