lusitano praat en foto,s

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-16 19:28

Duijfje schreef:
Ik heb er zelf nog geen plannen voor. Iets voor de toekomst. Eerst keuring afwachten en alles afronden. Zijn ook nog op zoek naar een eigen plek in Nederland. Voor die tijd (dat we een eigen plek hebben) blijft hij nog in Portugal en zal daar uitgebracht worden in de wedstrijden ect.

Mocht er na de aankoop interesse zijn en hebben Alberto en Bruno nog wat liggen kan ik daar we wat mee regelen natuurlijk.

Ja ik heb dan wel intressen mochten we met de prijs overeen komen.haha houd me maar op de hoogte. Die witte is ook gaaf,maar wil zelf geen schimmel.

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:36

stoer paard hoor, die schimmel, en die valk heb ik dan inderdaad ook voorbij zien komen.
spannend hoor, 2 van zulke kanjers!

keona, in Nederland geen valken te vinden om te dekken of zoek je echt een specifiek type?

Jessix

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:45

Geordy van Eugene Ploumen is vorige week in Portugal goed gekeurd. Maar ik weet niet of dat je type is? Of anders Don Inacio van Gaby en Theo, al weet ik niet of zij hem al in willen zetten?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-16 19:45

Nouvel schreef:
stoer paard hoor, die schimmel, en die valk heb ik dan inderdaad ook voorbij zien komen.
spannend hoor, 2 van zulke kanjers!

keona, in Nederland geen valken te vinden om te dekken of zoek je echt een specifiek type?

Nou we hebben deze pas in golega gezien en hij was gewoon perfect.was hij zwart geweest was het ook goed.maar hij beviel hij heeft veel wit niet te groot een mooie bouw.ik en mijn vriendin vonden hem alle bij geweldig en hij kon ook nog bewegen.

En ik vind het best moeilijk om in nederland of belgie lusitano dekhengsten te vinden of ik weet niet waar ik moet zoeken,en de hengsten die ik hier zie hebben niet die wow factor wat we bij die valk hadden.

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-16 19:48

Jessix schreef:
Geordy van Eugene Ploumen is vorige week in Portugal goed gekeurd. Maar ik weet niet of dat je type is? Of anders Don Inacio van Gaby en Theo, al weet ik niet of zij hem al in willen zetten?

Georgio ja maar geen wit en hij zou in portugal mee doen en toen hebben ze hem in golega terug getrokken.had hem graag eens gezien.maar ik heb op foto,s niet de wow factor bij hem.romina had 2gin,s waarvan een naar geoof frankrijk is gegaan of was het duitsland! En die was ook zeer mooi,maar ze hebben niet de beweging en ze lopen niet onder het zadel of in de sport dus over prestaties weet je dan ook niet

www.fiftyshadesofred.nl

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:55

keona schreef:
Georgio ja maar geen wit en hij zou in portugal mee doen en toen hebben ze hem in golega terug getrokken.had hem graag eens gezien.maar ik heb op foto,s niet de wow factor bij hem.romina had 2gin,s waarvan een naar geoof frankrijk is gegaan of was het duitsland! En die was ook zeer mooi,maar ze hebben niet de beweging en ze lopen niet onder het zadel of in de sport dus over prestaties weet je dan ook niet

Uhm je bent niet helemaal op de hoogte. ;) Geordy heeft wel degelijk mee gedaan in Golegã en is vorige week in Cascais goed gekeurd. Zowel Gin Lemon als Gin Fizz zijn beide onder het zadel sinds vorige jaar. (toen ze 4 jaar werden) En dat doen ze beide erg goed. Kan zijn dat je de beweging niet mooi vind, al hebben ze daar beide wel elke keuring heel goed mee gescoord. Maar smaken verschillen natuurlijk. :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-16 19:59

Jessix schreef:
keona schreef:

Uhm je bent niet helemaal op de hoogte. ;) Geordy heeft wel degelijk mee gedaan in Golegã en is vorige week in Cascais goed gekeurd. Zowel Gin Lemon als Gin Fizz zijn beide onder het zadel sinds vorige jaar. (toen ze 4 jaar werden) En dat doen ze beide erg goed. Kan zijn dat je de beweging niet mooi vind, al hebben ze daar beide wel elke keuring heel goed mee gescoord. Maar smaken verschillen natuurlijk. :)

Nee geordy is terug getrokken in golega,we hebben eugen daar zelf gesproken.en dat hij nu goed gekeurd is weet ik ook wel met veel minder punten als de valk van bruno.of de gin,s nu onder het zadel zijn weet ik inderdaad niet ben niet meer bij romina geweest en de andere is verkocht,dus ben daar niet van op de hoogte.ze hebben het als jaarling en veulen goed gedaan bij de keuring ,maar los bewegen is toch wel heel anders als onder het zadel.dus ik kan ze nu niet beoordelen,omdat ik ze niet meer gezien heb.

www.fiftyshadesofred.nl

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:10

Oh bedoel je dat. Je schreef niet meegedaan, maar hij is wel degelijk geshowd in Golegã. Ik wist niet dat ze hem hadden opgegeven voor de hengstenkeuring. Hij is nu goedgekeurd met 68 punten wat zeker geen slechte score is.

Gin Lemon en Gin Fizz hebben het tot hun derde jaar goed gedaan op elke keuring. Uiteraard is los bewegen iets anders dan onder het zadel, maar als je het nooit hebt gezien zou je ook niet moeten zeggen dat ze de beweging niet hebben. Je hebt het immers nooit gezien en kan het niet beoordelen, schrijf je nu.

Anyway, hopelijk kun je een dekking regelen met de valk die je op het oog hebt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-16 20:14

Jessix schreef:
Oh bedoel je dat. Je schreef niet meegedaan, maar hij is wel degelijk geshowd in Golegã. Ik wist niet dat ze hem hadden opgegeven voor de hengstenkeuring. Hij is nu goedgekeurd met 68 punten wat zeker geen slechte score is.

Gin Lemon en Gin Fizz hebben het tot hun derde jaar goed gedaan op elke keuring. Uiteraard is los bewegen iets anders dan onder het zadel, maar als je het nooit hebt gezien zou je ook niet moeten zeggen dat ze de beweging niet hebben. Je hebt het immers nooit gezien en kan het niet beoordelen, schrijf je nu.

Anyway, hopelijk kun je een dekking regelen met de valk die je op het oog hebt.

Los hadden ze niet de beweging die de valk onder het zadel toont.ik heb ze dan ook nooit onder het zadel gezien.en beweging los en onder het zadel is anders.maar los heb ik nooit gedacht dat ze heel speciaal bewogen.want er waren bij de keuringen andere lusitano,s die ook zo bewogen. Maar onder het zadel heb ik ze nooit gezien,dus kan ik niet beoordelen.ook is de ruiter natuurlijk ook erg belangrijk

www.fiftyshadesofred.nl

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:17

Zoals ik al schreef, smaken verschillen. ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-16 20:22

Jessix schreef:

Ik vind leuke paarden,en denk dat het verkeerd op jou over komt hoe ik het schrijf.maar inderdaad smaken verschillen.
maar van die 2 vind ik de verkochte gin weer mooier dan die van romina

www.fiftyshadesofred.nl

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:34

keona schreef:
Jessix schreef:

Ik vind leuke paarden,en denk dat het verkeerd op jou over komt hoe ik het schrijf.maar inderdaad smaken verschillen.
maar van die 2 vind ik de verkochte gin weer mooier dan die van romina

Het gaat me er niet om of je ze mooi vind of niet en of de beweging je aanstaat. Dat is echt alleen aan jou om te beoordelen. Waar ik je over aan spreek is je eerste post waarin je iets beweert wat je nog nooit hebt gezien en waarbij je dus duidelijk niet goed op de hoogte bent.

Citaat:
romina had 2gin,s waarvan een naar geoof frankrijk is gegaan of was het duitsland! En die was ook zeer mooi,maar ze hebben niet de beweging en ze lopen niet onder het zadel of in de sport dus over prestaties weet je dan ook niet

In je posten daaronder licht je je mening verder toe, begin je over de beweging los in plaats van onder het zadel, etc.

En wat ik bedoel met smaken verschillen slaat niet zo zeer op mijn smaak vs jouw smaak maar puur op de behaalde resultaten van deze twee paarden. Zij hebben 4 jaar lang op elke keuring alles gewonnen wat er te winnen viel met alleen maar gouden en zilveren medailles. Juist voor beweging gingen zowel het publiek als de keurmeesters uit hun dak.

Maar dan nog kun jij het wel niet mooi vinden natuurlijk. :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:03

Maar de Gins zijn geen valken, of maakt dat niet uit?
Don Ignatio vond ik op de keuring inderdaad ook een hele mooie valkhengst, ook goed gereden onder het zadel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:14

Nouvel schreef:
Maar de Gins zijn geen valken, of maakt dat niet uit?
Don Ignatio vond ik op de keuring inderdaad ook een hele mooie valkhengst, ook goed gereden onder het zadel.

Geen idee, keona begon zelf over ze. Ze staan ook niet ter dekking dus... 8-)

Ik vind Don echt een plaatje om te zien en hij schijnt super lief te zijn, aldus zijn eigenaresse. Maar goed, ik ben niet op zoek naar een hengst om mee te dekken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:18

ja dat wilde ik inderdaad nog toevoegen, hij schijnt een superfijn karakter te hebben, vind ik bijna nog belangrijker dan het perfecte uiterlijk en de perfecte gangen...
je moet er toch uiteindelijk een veulentje uit fokken waar je iets mee kunt, en als je wilt verkopen, waar een ander ook iets mee kan...

ik vind Don ook prachtig van kleur trouwens, op de keuring leek hij wel goud... :wow:

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:21

Ja dat vind ik ook de mooiste tint die een valk kan hebben, goud. Helemaal mijn smaak! :) Ook nog een blesje erbij... <3

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:27

Ik ben grote fan van de Gins! Figo maar een paar keer in de kookwas, misschien krijgt hij dan ook dat kleurtje :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-16 07:15

Karakter is wel belangrijk maar ik hou ook wel van beetje karakter.als ze maar niet gemeen zijn.als ik iets fok zal het eigenlijk niet voor de verkoop zijn.maar bij een hengst weet ik het nog niet.omdat ik alleen maar merries heb.de hengst moet geen schimmel zijn en veel witte aftekeningen liefste.en een creme enkel of dubbel is mooi.maar bv die zwarte van nouvel vind ik ook prachtig met dat wit en dat geweldige hoofd.

www.fiftyshadesofred.nl

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 07:15

keona schreef:
Nee geordy is terug getrokken in golega,we hebben eugen daar zelf gesproken.en dat hij nu goed gekeurd is weet ik ook wel met veel minder punten als de valk van bruno.of de gin,s nu onder het zadel zijn weet ik inderdaad niet ben niet meer bij romina geweest en de andere is verkocht,dus ben daar niet van op de hoogte.ze hebben het als jaarling en veulen goed gedaan bij de keuring ,maar los bewegen is toch wel heel anders als onder het zadel.dus ik kan ze nu niet beoordelen,omdat ik ze niet meer gezien heb.

Ik heb even gemist wat voor merrie jij hebt, die je wilt laten dekken, is dat ook een echt dressuurmerrie dat je zo'n goeie hengst zoekt?
Met hoeveel punten is jouw merrie goed gekeurd?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 07:16

keona schreef:
Karakter is wel belangrijk maar ik hou ook wel van beetje karakter.als ze maar niet gemeen zijn.als ik iets fok zal het eigenlijk niet voor de verkoop zijn.maar bij een hengst weet ik het nog niet.omdat ik alleen maar merries heb.de hengst moet geen schimmel zijn en veel witte aftekeningen liefste.en een creme enkel of dubbel is mooi.maar bv die zwarte van nouvel vind ik ook prachtig met dat wit en dat geweldige hoofd.

thanx! :)

die is alleen helaas geen hengst meer...
-O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 08:43

Nouvel schreef:
keona schreef:

thanx! :)

die is alleen helaas geen hengst meer...
-O-

_O- maar dat maakt hem niet minder knap!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:27

Ik wil toch absoluut geen creme-hengst op mijn valk merrie.
Dat een veulen valk of palomino is, vind ik ok. Maar een cremello wil ik zelf niet fokken.
Doe mij maar een bruine hengst ofzo...

Afgelopen week ben ik in Portugal geweest en oa. op bezoek geweest bij coudelaria Santa Margarida.
Ik vond het absoluut een aanrader voor wie een leuk sportpaard zoekt. Ik heb heel veel mooie grote dressuurlusitano's gezien. Veel bruine en veel valken trouwens.
Allemaal prachtige paarden in grote kuddes met de dekhengsten ertussen. Helemaal verliefd geworden op een merrieveulen van 1 jaar. Maar ik heb haar maar wijselijk laten staan. (Net een huis gekocht, dus ff niet de moment om paarden te kopen. :+ )
(En ik had niet de indruk dat ze qua prijs zoveel extremer waren dan een andere fokkerij. Kwaliteit kost uiteraard geld. Je gaat geen jonge hengst met potentieel voor de GP kopen voor 5000 euro uiteraard. Das logisch...)
Ik ben helaas zelf momenteel niet op zoek om eentje te kopen. Maar als dat in de toekomst wel het geval is, dan ga ik absoluut daar langs, denk ik. :)
En Spartacus is heel lief en heel gaaf. En al zijn nakomelingen hebben ook zeer sterk zijn type, mooi fijn hoofd met opvallende ogen, hele mooie hals, sterke rug en super bewegen.
Hun andere hengst Campeador (een valk) is trouwens ook prachtig!

(Wie schreef trouwens dat de eigenaar brits is? Want dat lijkt me niet hoor. Mr. en Mvr. spreken Portugees. En verkiezen het Frans boven het Engels om te communiceren.)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:22

Klinkt als een leuke mini vakantie, Luckystory! Heerlijk hè om in Portugal te lopen tussen de kuddes? Als ik daar ben vind ik het altijd moeilijk om weer naar huis te gaan... :)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:27

Jessix schreef:
Klinkt als een leuke mini vakantie, Luckystory! Heerlijk hè om in Portugal te lopen tussen de kuddes? Als ik daar ben vind ik het altijd moeilijk om weer naar huis te gaan... :)

Ja, ik had ook best wel wat langer willen blijven. :D Alles is er nu groen en alle paarden staan op de weilanden met de dekhengsten er gewoon tussenin. De heren hebben het druk. :+
We zijn ook super vriendelijk ontvangen geweest door de mensen daar.
En zo'n mooie paarden hé... Ik denk dat ik toch maar wat ga proberen te sparen. Want wil wel een merrieveulen van Spartacus. :o (Heb 1 merrie die bejaard begint te worden, dus tegen dan "mag" het wel hé :P )

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:40

Luckystory schreef:
Ja, ik had ook best wel wat langer willen blijven. :D Alles is er nu groen en alle paarden staan op de weilanden met de dekhengsten er gewoon tussenin. De heren hebben het druk. :+
We zijn ook super vriendelijk ontvangen geweest door de mensen daar.
En zo'n mooie paarden hé... Ik denk dat ik toch maar wat ga proberen te sparen. Want wil wel een merrieveulen van Spartacus. :o (Heb 1 merrie die bejaard begint te worden, dus tegen dan "mag" het wel hé :P )

Ja het vroege voorjaar is daar inderdaad de mooiste tijd van het jaar. Het is echt genieten dan! Ik vind dat veel leuker dan een evenement zoals Golegã. Mij maak je blij met bezoekjes aan fokkers, helemaal als het veulentijd is!!

Zie je het niet zitten om Spartacus voor je eigen merrie te gebruiken dan? Of is dat geen combi? (ik ken die hengst niet op de foto's die je in dit topic liet zien na, dus ik heb geen idee of dat een match is)