lusitano praat en foto,s

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Duijfje

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:29

Ik ben geen lid omdat ik nog niet zo lang bekend ben en bezig ben lusitano's.

Verder weet ik niet zo goed wat ik ermee zou willen als ik wel lid zou zijn...

Duijff Sporthorses B.V. Instagram
~ Cartujano XCIV Blog; Van B naar Grandprix. Mijn reis
~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-16 09:42

Ik ben geen kid omdat mij geen toegevoegde waarde lijkt.ja als ik naar de stamboek opnamen ga dan zal ik lid worden.maar of ik dat ook blijf weet ik niet

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:36

Duijfje schreef:
Dit staat op de site onder stamboek

Overschrijving op naam eigendomsbewijs (Change of Ownership): € 25 LVN-leden; € 50 niet-leden
Aanvraag Portugees paspoort (inclusief aangetekend verzenden): € 65 LVN-leden; € 130 niet-leden
Wijziging eigenaar Portugees paspoort: € 10 LVN-leden; € 20 niet-leden (onder voorbehoud; tarief wordt in 2016 herzien)
Adreswijziging van eigenaar (papieren en paspoort): € 10 LVN-leden; € 20 niet-leden (onder voorbehoud; tarief wordt in 2016 herzien)
Inschrijving Livro de Nascimentos, met ouderschapscontrole bijgevoegd (Parentage Qualified): € 85 LVN-leden; € 170 niet-leden
Inschrijving Livro de Nascimentos, zonder ouderschapscontrole bijgevoegd (Parentage Qualified): € 110 LVN-leden; € 220 niet-leden
Inschrijving Livro de Adultos: € 150 LVN-leden; € 300 niet-leden

Als je het rechtsstreeks doet ben je de prijs van de leden kwijt als je niet-lid bent.
Het is dus als niet-lid handiger om direct met het stamboek contact te zoeken....

Donaties nodig. Elke euro telt, gered paard is gearriveerd, maar nog iets extra nodig voor extra voer etc. Te koop (staan in Portugal) Bruine 5 jarige merrie, bereden en 8 jarige zwarte ruin , bereden en betuigd. Lusitanos zonder papieren, officieel cruzados maar afstamming bekend.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:04

Dat kan volgens mij niet Lusitana. Volgens mij loopt alles via het LVN. En als ze voor opname gaat natuurlijk sowieso.

Voor mij heeft het lid zijn ook geen meerwaarde. Ik ben het nu weer geworden omdat ik ook wat zaken te regelen had en het daarbij wel leuk vind om het blaadje te ontvangen. Maar ik ben geen verenigingsmens, dus zal niet snel naar ledendagen of vergaderingen gaan. Om die reden heb ik eerder ook mijn lidmaatschap beëindigd.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:08

Jessix schreef:
Dat kan volgens mij niet Lusitana. Volgens mij loopt alles via het LVN. En als ze voor opname gaat natuurlijk sowieso.

Ja klopt. Ik heb een overschrijving op naam aangevraagd bij APSL en kreeg een rekening van LVN.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:41

Ik ben ook geen lid, want mijn Lusi is dan ook officieel geen PSL omdat er nooit papieren voor hem zijn aangevraagt. Ik weet dat hij een echte is (wie de ouders zijn etc) maar op papier is hij helemaal niks.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:39

rider schreef:
Jessix schreef:

Ja klopt. Ik heb een overschrijving op naam aangevraagd bij APSL en kreeg een rekening van LVN.

Ja had ik ook bij mijn eerste Lusitano. De fokker heeft toen alles vanuit Portugal geregeld maar de APSL stuurde de papieren naar de LVN en aan hun moest ik ook betalen.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:52

De LVN werkt inderdaad samen met APSL, dus het zou gek zijn als iedereen het zelf gaat regelen. Daarom is de LVN onder andere opgericht! Scheelt ons en het APSL een hoop tijd en moeite :)

Ik ben zelf lid omdat ik de LVN een hele leuke groep mensen vind die hard werken voor een gezamenlijk doel namelijk de promotie van het Lusitano ras in Nederland. Daarnaast kijk ik elke keer uit naar de Revista, is de ledendag erg gezellig en heeft het voordelen voor de fokkerij!
Laatst bijgewerkt door Eefiepeefie op 08-06-16 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

H. Lusitano Horses
Hèrmes do Hanoï, Urtiga, Isabella H. & Branca

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:07

Ik ben geen lid omdat ik Belg ben. Dus een beetje nutteloos om dan bij de Nederlandse vereniging te gaan.
Gina haar papierwerk is door Abel geregeld.
Maar momenteel ben ik daar ook geen lid meer. (Vind dat namelijk maar nutteloos als je er geen gebruik van maakt.)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:15

Luckystory schreef:
Ik ben geen lid omdat ik Belg ben. Dus een beetje nutteloos om dan bij de Nederlandse vereniging te gaan.
Gina haar papierwerk is door Abel geregeld.
Maar momenteel ben ik daar ook geen lid meer. (Vind dat namelijk maar nutteloos als je er geen gebruik van maakt.)

Vond ik ook hoor. Dan besteed ik liever € 75,- per jaar aan iets anders. :) Kans is dan ook groot dat ik eind van het jaar weer opzeg.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:32

Ik vind het gewoon nog steeds leuk om lid te zijn, en de Revista te lezen... :)

Plan is hier plotseling wat gewijzigd, waarschijnlijk slaan we de ledendag even over, we hebben gisteren 1 van onze paarden in moeten laten slapen...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-16 21:22

Sterkte

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:34

Jeetje Nouvel! Plots?
Veel sterkte Y;(

Duijff Sporthorses B.V. Instagram
~ Cartujano XCIV Blog; Van B naar Grandprix. Mijn reis
~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:27

Jessix schreef:

nou lekker dan.
Enfin dan is het dus lid worden, papieren in orde krijgen en meteen weer afmelden, zou ik zeggen.
tenzij je het natuurlijk sowieso leuk vindt om lid te zijn van een vereniging.

Nouvel, wat een triest nieuws.

Donaties nodig. Elke euro telt, gered paard is gearriveerd, maar nog iets extra nodig voor extra voer etc. Te koop (staan in Portugal) Bruine 5 jarige merrie, bereden en 8 jarige zwarte ruin , bereden en betuigd. Lusitanos zonder papieren, officieel cruzados maar afstamming bekend.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:56

Ja het gaat van de APSL uit dat elk land met een eigen vereniging ook alle papierdingen moeten regelen. Is voor hen naturlijk veel makkelijker want ze krijgen complete pakketjes aangeleverd die als het goed is al goed gecontroleerd zijn.

Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd om financiele redenen. Zodra het weer kan ga ik wel weer lid worden omdat ik het vooral leuk vind om op de hoogte te blijven en ik het ook leuk vind/vond om met mn paard mee te doen aan de keuring.

Daarnaast ben ik ook blij dat er een vereniging is die zorgt dat papieren in orde gemaakt kunnen worden. Als iedereen alleen ff lid wordt om dat jaar eea voor elkaar te maken en dan weer afmeldt dan vrees ik ook dat het lastig wordt een vereniging draaiende te houden en uiteindelijk denk ik wel dat Lusitanoeigenaren er wel bij gebaat zijn.

Maar gelukkig geldt hier ook dat iedereen het lekker zelf mag bepalen of ze wel of niet lid willen zijn van welke vereniging dan ook :D

@Nouvel, vanaf hier ook sterkte en een knuffel.

Een dag niet geleefd is niet zo lachen

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:52

Lusitana schreef:
Ik weet niet waarom El Cid beweerde dat het Britten zijn, want Piedade en Luís zijn gewoon Portugezen.
Ze laten Spártacus zien en merries.

Citaat:
There is a branch of the Pidwell family in Portugal and they were from Penzance. The story goes thta 2 Pidwell brothersshipwreck in the fishermen village of Sines - 150km - from Lisbon, and decided to stay there. In time They become very rich and owned lot of land around the town. A visit to the local cemetery is mandatory because they were all bury there. I have their genes, blonde hair, green eyes but already lost the name. My grand grand matter whose name was Pidwell marroed a french man called Boulain so this branch lost it to Boulain...damn... But I have several cousins that still have the name and one of them went to Penzance some years ago to trace back family origin. I think she has a lot of info. If you are interested i will send you your contact. Her name is Maria Margarida.

http://boards.ancestry.co.uk/surnames.p ... .5/mb.ashx

3 x raden waar de naam "Santa Margarida" vandaan komt ;)
Laatst bijgewerkt door ElCid op 10-06-16 13:02, in het totaal 2 keer bewerkt

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:53

Nouvel schreef:
gaan er trouwens nog mensen hier naar de ledendag van de LVN a.s. zaterdag?

Ja, Ben geeft een demo met Ultramar en verzorgd een paar WE lesjes.

Nouvel, sterkte, ik zag het al op Facebook.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:28

dank allemaal

ik had me opgegeven voor een WE les, met de valk merrie die ik rijd, maar we hebben ons dus afgemeld, komt wel weer een keer...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:33

Nouvel schreef:
dank allemaal

ik had me opgegeven voor een WE les, met de valk merrie die ik rijd, maar we hebben ons dus afgemeld, komt wel weer een keer...

Kan me voorstellen dat je daar nu van afziet, nogmaals sterkte.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:32

Lusitana schreef:
nou lekker dan.
Enfin dan is het dus lid worden, papieren in orde krijgen en meteen weer afmelden, zou ik zeggen.
tenzij je het natuurlijk sowieso leuk vindt om lid te zijn van een vereniging.

Nouvel, wat een triest nieuws.

Ja bij mijn eerste Lusitano heeft de fokker het papierwerk dus in orde gemaakt in Portugal zelf. Ik heb me daar toen niet mee bezig gehouden.

Voor mijn tweede moest ik het zelf aanvragen en dat heb ik gewoon door de LVN laten doen. Het scheelt dan wel om weer lid te worden. (Papier en paspoort) Daarbij vind ik het ook wel weer leuk om een jaartje de Revista te ontvangen. Maar ik ben absoluut geen verenigingsmens en zal zelden of nooit aan iets deelnemen. Om die reden zal ik het ook weer opzeggen want dan besteed ik liever € 75,- per jaar aan iets anders.

Maar goed, dat bepaalt natuurlijk ieder voor zich. En bij wie ik moet zijn voor mijn papierwerk maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Als het maar in orde komt. :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:34

@ Nouvel, ook via deze weg veel sterkte. Kan me voorstellen dat je hoofd niet staat na een gezellig dagje met Lusitanos.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:27

ElCid schreef:
Citaat:
There is a branch of the Pidwell family in Portugal and they were from Penzance. The story goes thta 2 Pidwell brothersshipwreck in the fishermen village of Sines - 150km - from Lisbon, and decided to stay there. In time They become very rich and owned lot of land around the town. A visit to the local cemetery is mandatory because they were all bury there. I have their genes, blonde hair, green eyes but already lost the name. My grand grand matter whose name was Pidwell marroed a french man called Boulain so this branch lost it to Boulain...damn... But I have several cousins that still have the name and one of them went to Penzance some years ago to trace back family origin. I think she has a lot of info. If you are interested i will send you your contact. Her name is Maria Margarida.

http://boards.ancestry.co.uk/surnames.p ... .5/mb.ashx

3 x raden waar de naam "Santa Margarida" vandaan komt ;)

En hoe maakt dit Piedade en Luís precies Brits?
Ergens een Briste voorouder ergens maakt een echtpaar toch niet Brits?
De familienaam Pidwell komt al lang in Portugal voor. Het zijn mensen uit de Engelse bourgeoisie. De tak uit Sines komt inderaad oorspronkelijk uit Cornwall.
Citaat:
Until the late 1830's the Library's current location, at the edge of town, was nothing but sand dunes. But in 1840 an enterprising local brewer, Samuel Pidwell, saw the potential beauty of the gently sloping land by the seaside, and became determined to turn a wasteland into a new Eden. By 1841 he had completed work on his stately manor, dubbed "Morrab House," and had even surrounded it with a walled garden. Alas, the Pidwell Family was forced to leave Cornwall only a few short years later. But in a tribute to his Victorian era dream house, Samuel Pidwell built a stone-for-stone exact copy of the Penzance mansion in his adopted homeland of Portugal.

Het Pidwell huis (casa Pidwell) dat in de volksmond ook wel Palácio Pidwell wordt genoemd is inmiddels een verlaten en vervallen huis. Het huis van zijn broer Charles (die mee vertrok) heet Casa de Santa Isabel. Ze deden hier aan landbouw en wijnbouw.
Geen woord over waarom ze Engeland moesten verlaten trouwens.

Tot zover deze totaal niet Lusitano gerelateerde geschiedenisles :D

Wat de naam van de stoeterij betreft:
SANTA MARGARIDA DO SADO (vroeger Santa Margarida do Sádão), gewoon geoemd naar de heilige, en gelegen aan de rivier Sado, is de plaats waar je de stoeterij kunt vinden...
Ik neem aan dat ze daarom gewoon de naam gekozen hebben, maar ik zal Piedade (het was haar droom om een stoeterij te beginnen, die in 1983 werd gerealiseerd) naar de achtergrond vragen.
Niet dat het ook maar iets veranderd aan het feit dat de eigenaren niet Brits zijn.

Wat beteft de vereniging, heel handig natuurlijk, maar ik vind het zelf gewoon nogal vals om het dubbele te vragen aan niet-leden, voor hetzelfde werk.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:39

Inderdaad, de stoeterij is gewoon naar het dorp genoemd hoor.
Of anders is het wel heel toevallig dat ze dezelfde naam hebben? :+

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:06

Mijn man is jaren geleden bij Santa Margarida op bezoek geweest, bij de familie Pidwell, toen was Opus 72 daar nog, het is dus geen verzinsel van hem of mij dat de eigenaars van origine Brits zijn :o . Piedade heet dan ook Pidwell bij achternaam. Intussen zal iedereen wel ver- Portugeest zijn en Portugees spreken maar de origine is Brits. Zoals ook beschreven staat in de door mij bijgevoegde quote.

Het is inderdaad heel toevallig dat ze dezelfde naam hebben :o .......... :+

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:33

Het is dan wel een beetje gek dat ze het Frans verkiezen boven het Engels...