lusitano praat en foto,s

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Lusitana

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 00:16

El Cid, Britse origine hebben en Brits zijn, zijn verschillende dingen. Het zijn Portugezen.
De achternaam van Luís is Brits en daar is alles mee gezegd. De Pidwells zijn al generaties lang in Portugal en er lopen heel wat Pidwelletjes rond.
Piedade heet van achteren, zover ik weet, Calheiros. Maar dat kan ik ook navragen.

Jouw quote en mijn quote gaan over dezelfde mensen uit Cornwall, de broers Charles en Samuel die zich in Sines gevestigd hebben. In 1843....

Luís kan gemakkelijk een afstammeling zijn van de generaal Pidwell die in de eerste wereldoorlog in Ferreira do Alentejo is neergestreken, daar de stoeterij ook in dat gebied ligt.

Het stikt van de Pidwells, maar ze zijn allemaal gewoon Portugees op hun achternaam, die inderdaad ooit uit Engeland is meegekomen, na.

Je wilt een Iberiër kopen, paard of muilezel/muildier? *KLIK* voor Lusitanos, cruzados en andere Portugese paarden en ponies.
http://silverwing.simplesite.com/ Vakantie blog Rota Vicentina, zuidwest Portugal

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:11

Heel kort gezegd (had ik beter meteen kunnen doen :+ ):
Mensen naar de stoeterij Santa Margarida sturen met de boodschap dat het van Britten is, is hetzelfde als mensen naar de winkel van Jan des Bouvrie sturen en zeggen dat Jan en zijn vrouw Frans zijn....
Het schept een verkeer beeld.

Iets heel anders, hoeveel mensen doen er nu in Nederland ongeveer aan WE en is een en ander ook internationaal?

Je wilt een Iberiër kopen, paard of muilezel/muildier? *KLIK* voor Lusitanos, cruzados en andere Portugese paarden en ponies.
http://silverwing.simplesite.com/ Vakantie blog Rota Vicentina, zuidwest Portugal

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:18

Volgens mij is WE inmiddels behoorlijk populair, juryleden zijn vaak internationaal en een aantal (kan ook 1 zijn) wedstrijden per jaar ook.

Vandaag voor het eerst op de heide (Ede) met Hèrmes, heerlijk braaf paard! <3
Afbeelding

H. Lusitano Horses
Hèrmes do Hanoï, Urtiga, Isabella H. & Branca

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:38

Wat een leukerd! Dat lipje!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:04

Heerlijk Eefiepeefie!

@ Lusitana, WE is behoorlijk populair, ook bij mensen met andere paardenrassen. Volgens mij is er ook een Nederlands team, maar ik ben zelf niet zo heel erg op de hoogte daarvan. Zie af en toe wat voorbij komen op FB en ook hier op bokt.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 07:59

WE is populair, dat klopt. Jammer genoeg zijn er bij de vereniging op het moment wat kanttekeningen te plaatsen wat de sport en het aantal deelnemers aan de wedstrijden niet ten goede komt. Laat ik het zo zeggen, er zijn op dit moment meer WE ruiters die niet op wedstrijden verschijnen, zeker als het om de hogere klassen ( WE3 en WE4) gaat, dan WE ruiters die wel naar wedstrijden gaan. Een betreurenswaardige ontwikkeling die vaak voorkomt is sporten die net opkomen.
Er worden op het moment daarom ook wedstrijden buiten de vereniging om georganiseerd, 10 juli in Kootwijkerbroek, 13 augustus in Stuifzand en 3/4 september in Oudesluis.

Er is 1 internationale wedstrijd per jaar, dat is een verplichting voor de aangesloten club van het overkoepelend orgaan, de WAWE. Op de nationale wedstrijden zijn vrijwel nooit internationale jury leden omdat die simpelweg te duur zijn. Dat is meteen de reden dat tijdens de nationale club wedstrijden geen officiële WE3/ WE4 wedstrijden gereden kunnen worden op dit moment, omdat de clubjuryleden niet de bevoegdheid hebben om klassen boven WE2 te jureren.........

Maar ook leuke dingen, wij zijn gisteren naar de ledendag van de LVN geweest, Ben heeft daar een demo WE geven ( als Nederlands Kampioen WE) met Ultramar, die zich weer van zijn beste kant liet zien. Daarna heeft hij wat mensen begeleidt in hun 1e WE stapjes tijdens de workshops.
Verder waren er nog dressuur en springdemo's, werk aan de hand en coachen.
Het was gezellig, het was prachtig weer en de plek, de Traai in Leersum, is een sprookje voor ieder paardenmens ;) . Heerlijk om weer met gezellige, eensgezinde paardenmensen samen te zijn.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:54

Ik wilde er ook al iets over zeggen El Cid, maar ken de precieze verhalen niet. Er is aardig wat veranderd sinds ik voor het laatst mee heb gedaan en een aantal punten ben in totaal niet enthousiast over..

De sport is leuk! Wij deden 10 jaar geleden al oefeningen met onze merries. In Portugal ga ik vaak bij wedstrijden kijken, genieten!

H. Lusitano Horses

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 09:05

Mijn knappe vent de afgelopen week:
Afbeelding
Aan het werk met mijn verzorgster.

Afbeelding
Lieve goedzak, kan van alles wat.

Ben toch wel echt verliefd geworden op het barokke ras sinds ik hem heb leren kennen. (en de nieuwe PRE bij ons op stal)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 09:43

Dak je voor de uitgebreide uitleg. El Cid.
Ach, weet je, het kan dan alleen nog maar vooruit, zo kun je het ook bekijken.

Nobel zijn ze, hè, Daphneeeej
Leuke foto´s, echt twee uitersten.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:16

ElCid schreef:
Er worden op het moment daarom ook wedstrijden buiten de vereniging om georganiseerd, 10 juli in Kootwijkerbroek

Ik pik deze er heel even uit.
Wil nog steeds heel graag ooit een keer met Tweet starten (puur voor mijn lol) maar gezien zijn medische gedoe wil ik eigenlijk niet veel meer met trainingen en weg met de trailer.

Maar hij staat tegenwoordig heel dicht bij Kootwijkerbroek, en hij is momenteel behoorlijk fit...
Het zou toch wat zijn, om toch alsnog een keer mee te kunnen doen....

Waar kan ik het best kijken om op de hoogte te blijven van die wedstrijd?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:23

Volgens mij heb ik al vrij lang geen foto's meer laten zien van Tweet.
Zal ik ook maar even doen dan...

Anderhalve week terug, tijdens "stalwedstrijd" jaarlijks met allerlei leuke onderdelen, en bbq na:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:45

Lusitana schreef:
Dak je voor de uitgebreide uitleg. El Cid.
Ach, weet je, het kan dan alleen nog maar vooruit, zo kun je het ook bekijken.

Ik hoop het van harte, want veel verder achter uit kan eigenlijk niet ( al zou het me niks verbazen :o ).

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:44

Sterkte, Nouvel. :(:)

Femke_Tweety, mooi paardje ook!

Ik heb me ingeschreven voor de wedstrijd in Stuifzand, vandaag hebben we op stal wat geoefend (stalgenoot rijdt ook WE) en hebben we zelf een oefentrailtje gebouwd. Santi vond het wel prima en deed her ook erg goed, bij het hek was hij even aan het mutsen omdat hij achteruit én zijwaarts maar vreemd vond en ik waarschijnlijk de hulpen ook slordig gaf, want hij begon in eerste instantie steeds te piafferen. :') Hij werd wel erg heet van het continue stap/halt-galop en dan korte stukjes galloperen.
En ik moest maar weer onder ogen zien dat ik de slechtste springruiter ooit ben, bak er niks van, zelfs over zo''n laag huppeltje. _O- Gelukkig vindt Santi springen wel leuk en doet het min of meer zelf, dan kan ik er tenminste nog als een zak meel op meeliften. :))

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:00

Mooi paard Femke tweet!

Wat leuk rider!

Ik heb vrijdag digital gereden en erg fijn paard! Morgen kliniek bellen voor keuring. Heeft ook we in Portugal gedaan. Maar nu dressuur Peerd. Een erg fijn dressuur Peerd!

Duijff Sporthorses B.V. Instagram
~ Cartujano XCIV Blog; Van B naar Grandprix. Mijn reis
~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:46

thanx allemaal...

femke, gave foto's!

duijfje, spannend, wanneer wordt hij gekeurd?
kun je ook WE gaan rijden 8-)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:55

Hij wordt de 21e gekeurd!

Haha ja! Dat zou ik best een keer willen proberen eigenlijk

~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:59

Gaaf! Knap paard en lekker groot, maakt het in Nederland in de wedstrijdring toch net wat makkelijker :)

Hoe zit het met niveau van opleiding van beide paarden, ze zijn even oud dus is dat ook ongeveer gelijk dan?

4-jarige reuzen baby begint stapje voor stapje te leren wat vertragen en versnellen is en dat levert wel een geinig beeld op :+
Afbeelding

H. Lusitano Horses

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:27

Ongeveer. Digital wilde ze eigenlijk einde zomer PSG starten, piaffe is nog niet helemaal zoals het hoort. Dolar is nu PSG niveau, iets meer power in de gangen.

Idem reuze baby! Wel knappe reuze baby :)

~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:08

Duijfje schreef:
Haha ja! Dat zou ik best een keer willen proberen eigenlijk

13 augustus organiseren wij een ( oefen) wedstrijd in Stuifzand....... :o

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:14

Dat is wel erg snel haha!

~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-16 19:25

Hier gaat alles rustig heb nu iedere week dressuurles en heb ook al gesprongen in de les.vorige les werd ze echt alveel beter ze liet los en kwam ook al lekker naar beneden,zo dat ze haar rug gaat gebruiken.ook het schakelen gaat steeds beter en ook de hulpen begrijpt ze steeds beter.ik ben blij met de voor uitgang.

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:46

Dat klinkt allemaal heel positief keona!

~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:17

leuk keona!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-16 05:34

Ja is een aparte hoor,bij mijn vriendin wil ze vrijweinig.terwijl het haar paard is.maar ik heb alles met haar gedaan vanaf veulen tot zadelmak maken.dus of het daar aanligt.

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:59

Gaaf Duijfje! En op welk niveau ga jij ze zelf uitbrengen?

Leuk keona, eerste mama heeft vaak een hoop invloed! Het zijn soms net honden ;)

H. Lusitano Horses