lusitano praat en foto,s

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:48

Nouvel schreef:
welkom femke, leuk paard!

elcid, er werd mij wel laatst een 4 jarige aangeboden vanuit Belgie van rond de 1.55, maar die was volgens mij ook niet helemaal volledig onbeleerd meer.

het is ook juist wel het type dat wij zoeken (en ook de maat), maar dan juist wel wat ouder en beleerd, liefst ook betuigd 8-)

(edit, die ik hier boven noemde even terug gezocht, maar die was net gecastreerd)

Zijn jullie weer op zoek naar een nieuw maatje? :)

Eefiepeefie

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:47

Knap paard Femke! Heeft hij geen papieren dat je het ras niet weet?

Loes ik hou mijn oren open, weet zo ook even niets..

H. Lusitano Horses
Hèrmes do Hanoï, Urtiga, Isabella H. & Branca

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:55

jessix, jeps, maar niet zo simpel te vinden, en dan ook nog eentje die al betuigd is en goed betrouwbaar, in dat maatje...

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:06

Die 4 jarige in België is van een vriendin van mij.
Hij is inderdaad ruin en schimmel.
En eerder een smal paardje, niet zo massief.
Ik heb hem vandaag toevallig nog gezien. Leuk diertje hoor, beweegt heel goed maar eerder wat voor een meisje ofzo zeker niets voor een man.

Mijn Gina voldoet aan de beschrijving, afgezien dan dat het een merrie is en niet te koop. ;)
(Valk, barok, 5 jaar en niet ingereden := en niet te groot.) Misschien moet ik eens wat fokken voor hem ofzo? :P

Proficiat Femke!
Leuk dier heb je daar. ;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:12

Ach het is leuk om wat te wensen te hebben toch?! Ik heb er twee jaar over gedaan, maar uiteindelijk precies gevonden wat ik wilde. :)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:24

'klein' moet trouwens niet zo moeilijk zijn, mijn inziens.
Ik heb de afgelopen maanden met een vriendin mee gezocht naar een grote Lusitano.
En heel veel leuke paarden gezien. Maar die maat was toch heel vaak een probleem. Allemaal te klein.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:35

Luckystory schreef:
'klein' moet trouwens niet zo moeilijk zijn, mijn inziens.
Ik heb de afgelopen maanden met een vriendin mee gezocht naar een grote Lusitano.
En heel veel leuke paarden gezien. Maar die maat was toch heel vaak een probleem. Allemaal te klein.

Ik weet wel een paar plekken waar je de grotere maten kan vinden, met bijbehorend "groot" prijskaartje :o Maar wij vinden het dus weer lastig om plekken te vinden waar je goede "kleintjes" vind ;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:44

En dan ook nog in het juiste kleurtje en niet bereden. ;) Op zich wel een leuke zoekopdracht. Ben benieuwd... :)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:17

ElCid schreef:
Ik weet wel een paar plekken waar je de grotere maten kan vinden, met bijbehorend "groot" prijskaartje :o Maar wij vinden het dus weer lastig om plekken te vinden waar je goede "kleintjes" vind ;)

Goh, budget was anders best ok hoor.
En ze heeft heel veel fokkerijen gecontacteerd. Zowel hier, in Frankrijk als in Portugal.
En leuke 3 à 4 jarige die groot is, goed beweegt, rastypisch is en een leuk karakter heeft. Bleek zowat onvindbaar.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:32

FemkeVH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:48

Eefiepeefie schreef:
Knap paard Femke! Heeft hij geen papieren dat je het ras niet weet?

Hij heeft geen stamboom nee, alleen een Spaans paspoort. Volgens het paspoort is hij een 'conjunto mestizo' (wat kruising betekend). Dus zijn afstamming is onbekend voor ons. We hebben hem uiteraard wel goed laten keuren bij aankoop.
Dit is trouwens de foto van hem toen in Spanje (De foto die op zijn paspoort staat) klein ezeltje :') _/-\o_

Afbeelding

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:36

Luckystory schreef:
ElCid schreef:

Goh, budget was anders best ok hoor.
En ze heeft heel veel fokkerijen gecontacteerd. Zowel hier, in Frankrijk als in Portugal.
En leuke 3 à 4 jarige die groot is, goed beweegt, rastypisch is en een leuk karakter heeft. Bleek zowat onvindbaar.

Ik weet anders zo een paar fokkers waar je grote, rastypisch en goed bewegende Lusitano's kan vinden met een fijn karakter. Ik weet natuurlijk niet wat haar budget was en dat hoeft ook niet, maar voor dergelijke paarden kan je al snel richting de 25.000 en hoger denken. Voor de een is dat binnen, voor de ander is dat buiten het budget ;) .

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:37

Luckystory schreef:
Ow Haras de Sautour heeft wel een heel leuk hengstje te koop.
Smoky black, niet echt heel klein maar ook niet immens groot. Julio heet hij.
Ik heb hem bij hun op de fokkerij al eens gezien en das echt een heel tof paard!
Hij moet wel wat kosten, maar ik vind hem het ook wel waard eigenlijk...
https://www.facebook.com/virginie.michel.904/media_set?set=a.10202133607047285.1073741834.1401500825&type=3&pnref=story.unseen-section

Weet je hoe groot hij is en wat hij moet kosten? ( per PB). Ziet er erg goed uit :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:44

Volgens mij is de vriendin van Luckystory al geslaagd en heeft ze een prachtige schimmelhengst gekocht die alles heeft wat ze zocht. :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:58

Jessix schreef:
Volgens mij is de vriendin van Luckystory al geslaagd en heeft ze een prachtige schimmelhengst gekocht die alles heeft wat ze zocht. :)

Dat weet ik en daar heeft dit ook verder geen betrekking op......................maar wie weet voor een volgende keer. Ik heb al PB contact met haar gehad :o

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:17

Oh dan ben je al weer helemaal op de hoogte! :)

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:23

Wat een leuk paardje, Femke.

ElCid, wat is Gastao gaaf zeg!

Ik heb (waarschijnlijk) net twee weken lang opnieuw het wiel uitgevonden, wilde Santi leren knielen en was er druk mee, eindelijk gelukt en toen vertelde Lusitana dat hij het waarschijnlijk al kende maar op een andere hulp. :') Ah ja, 't houd je van de straat. Sinds gisteren staat het in ieder geval op mijn zweephulp en vandaag heeft hij het voor het eerst onder de ruiter gedaan. *\o/*

Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:18

Stoer! Hij ziet er goed uit.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:26

Thanks! Vorige maand vond ik hem er er beter uitzien, toen had hij iets meer spek. Hij is nu in 2 weken best afgevallen, geen verandering in dieet, tandarts is in okotber nog geweest dus dat zou het ook niet moeten zijn. Hij werkt ook niet meer/harder dan normaal. De stalhouder dacht dat hij misschien toch nog snel last heeft van de regen/het klimaat.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:43

Oh ik vond hem juist wel mooi, maar ik houd dan ook niet zo veel van spek. :) Maar veel afvallen in korte periode zonder aanwijsbare reden is inderdaad wel iets om in de gaten te houden.

Zou kunnen dat het door de klimaatsverandering komt al hoor ik daar zelf eigenlijk nooit wat over en zie met grote regelmaat paarden komen en gaan naar Portugal en weer terug.

Maar goed, daarom kan het bij jouw paard natuurlijk nog wel een issue zijn.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:55

Hij is ook zeker niet te mager, maar inderdaad even in de gaten houden. In november toen het ineens koud werd verloor hij ook veel gewicht, vandaar.

Hier trouwens nog een video van zijn nieuwe trucje, haha, en de eerste poging tot knielen onder de ruiter. Hij is zo braaf. <3

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:40

Ik heb de komende tijd weer foto's om te delen! Gister had Hèrmes zijn eerste fotoshoot :D

Afbeelding

H. Lusitano Horses
Hèrmes do Hanoï, Urtiga, Isabella H. & Branca

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 07:04

Hoi hoi, ik kom weer even binnenvallen. Ik zou graag jullie advies willen. Homero is nu 4,5 jaar en hengst. Ik en mijn gezin willen hem eigenlijk ook gewoon hengst houden. Wij kunnen gewoon alles met hem doen. Rijden met andere paarden is ook geen probleem. Wij vinden hem erg braaf voor een hengst en het is gewoon ook een hele knappe hengst die ik over een paar jaar graag in het volwasseneregister op wil laten nemen. Maar ik sta op een pensionstal en het personeel heeft regelmatig problemen met hem. Hij komt elke ochtend buiten in de paddock op zijn eigen stukje maar hij staat dan veel te steigeren en maakt het lint van het schrikdraad stuk. Ook als zijn buurman uit stal wordt gehaald en hij moet op stal blijven dan is hij erg onrustig op stal.

Nu is mijn vraag. Hoe houden jullie jullie hengst en wat zouden jullie doen? Verhuizen of laten ruinen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 08:18

Ik heb om die reden die van mij laten castreren, omdat andere mensen problemen met hem hadden met buiten en binnen zetten en ik het niet altijd zelf kan doen.

Ik vind de plek waar hij in pension staat veel waard, zeker in onze regio, hij kan er elke dag de hele dag naar buiten en in de zomermaanden in de wei met andere paarden.
Als hengst zou hij een veel beperkter leven moeten leiden.
Ik vind het jammer, maar voor zijn welzijn was die keuze snel gemaakt.
En als ik zie hij blij en sociaal hij is en gek met zijn maatjes heb ik er geen spijt van.

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 08:25

Dank je Nouvel voor je reactie. Phoe moeilijk hoor. Ik wilde nu juist heel graag een hengst ivm dat dat toch net iets meer uitdaging heeft voor mij en ik vind het zo zonde. Het is zo'n knappe man.
En dan nog vraag ik mij af of hij rustiger zal worden als hij geruind is. Hij heeft nu eenmaal temperament :-)