Moderators: Melissa0304, RianneH, Neonlight, Ymor, balance
Sabrina_80 schreef:Ieder heeft een eigen stukje paddock. Ze worden op deze stal niet bij elkaar gezet. Maar de ruinen die naast hem buiten staan die staan ook heel rustig. Alleen hij staat zich dan zo uit te sloven. Ik heb ook geen idee of hij in Portugal met andere paarden samen heeft gestaan.
Eefiepeefie schreef:Leuk!
Er zijn inderdaad een hoop hengsten om uit te kiezen, maar ik wil die van mij over een paar jaar ook mee laten doen aan de opname keuring. Zijn papa is 27 en heeft dit jaar nog twee merries gedekt en volgend jaar misschien ook nog een! Heb de eerste aanvraag voor Hermes al binnen gekregenNog een beetje vroeg haha!
Ik ben dan ook wel van plan om hem in de sport uit te gaan brengen!
Komen jullie 4-jarigen dit jaar naar de keuring?
Jessix schreef:keona schreef:Nou ik vind moeilijk om hengsten te vinden voor dekking.ook om fokkers te vinden van dit rass moet ik eerlijk bekennen.
Er is een fokkerscatalogus, o.a. te vinden op de website van de APSL of te koop via de LVN, dus dat zou geen probleem moeten zijn. En daar staan er toch genoeg in!
keona schreef:Ik heb op hun site gekeken en daar stond nooit veel of bv qiuosque waar romina bij vermeld stond maar allang verkocht was.dus of dat zo up to date is.ja zo.n catalogus kun je kopen inderdaad maar kost vaak ook wel wat en je weet niet of er wat voor je in staat want meeste zijn meestal ook nog eens schimmel.
Lusitana schreef:@rider, Lusitanos kunnen op zich goed tegen koude, maar het vraagt natuurlijk wel energie en kan makkelijk een aanleiding zijn voor vermagering als het dieet niet wordt aangepast. Zelfde geldt voor zwaarder of meer werk dan anders.
Verder kennen paarden natuurlijk energieverspilling aan "druk zijn".
Dat kan zelfs gewoon meer nerveus zijn op stal (of weide) omdat ze van alles zien en niks willen missen en daardoor minder rusten/soezen dan anders.
Daar kan ik verder niet over oordelen, maar jij waarschijnlijk wel.
.
Gebruikers op dit forum: Twirrewyn en 3 bezoekers