Proficiat met de aanwinst Duiifje!
Wanneer komt hij?
Leuk dier is het Rider! En leuke dingen onderneem je ermee.

Wat wil je dan precies Keona? Sowieso een verdunning?
Dan heb je Vencedor van Laurence en Campeador en Embuçado in Portugal is volgens mij wel aan sperma van te geraken. De 4 crème hengsten van Romina. Eugène heeft ook een goedgekeurde valk. Dan nog Inato in Luxemburg. Querer in Noord Frankrijk. En élévage du Castel en Martinez in Zuid Frankrijk zijn beide kleurfokkers met een aantal crème-hengsten... Met wat ik hier al noem heb je zo'n 15 hengsten die minstens 1 creme gen dragen.
En dat zijn dan alleen al degene die zo 1,2,3 in mijn hoofd opkomen. En van Duitsland en Nederland heb ik geen idee. In welk stamboek heb je zoveel keuze qua 'apart gekleurde' hengsten? Bij de Arabieren alleszins niet want crème komt niet voor bij (zuivere) Arabieren.

En bij het NRPS ga je ze ook met een vergrootglas moeten zoeken, denk ik zo?
Maar ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je persé een kleur hengst op je merrie wil hebben?
Ze heeft zelf al kleur. Dus waarom ga je dat in een hengst dan ook nog zoeken?
Ik heb ook een valk-merrie. Maar ik ga toch echt niet specifiek op zoek naar een kleur-hengst.
Als ik de keuze heb tussen een goede bruine en een goede schimmel, zal ik inderdaad ook wel de bruine verkiezen. Maar een extra crème-gen wil ik er toch niet persé op hoor. De kans op valk/palomino wordt er niet groter door en je loopt alleen maar risico om een dubbele crème te fokken. (liever niets wat te vaak in bad moet

)