[INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Moderators: Muiz, Essie73, Ods, MirandaT, NadjaNadja, Duhelo

_Bitje_

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:56

interessant Femke! Dankje voor je uitleg!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:57

Nog een vraagje, zouden jullie me kunnen helpen om een keuze te maken w.b. camera bags?

Ik twijfel namelijk nog steeds en heb een korte selectie van bags die me heel erg aanspreken.
En weet niet waar ik deze vraag anders kan stellen...
Alvast bedankt :o :o

1. Brevite
https://www.slrlounge.com/wp-content/up ... _large.jpg - Afbeelding
http://www.brevite.co/#brevite

pluspunten:
- Ruimte voor mijn 15 inch laptop
- Bagpack dat niet lijkt op een cameratas
- Cameratas hoes kun je verwijderen als losse tas en de bagpack functioneert nu als (school)tas
- Heeft een regenhoes
- Mooi design

Nadelen
- Nog onbekend merk (vorig jaar met een kickstarter project opgezet)
- Duur wegens de extra shippingkosten
- Geen garantie voor zover ik kan lezen

2. NG Africa
https://www.postmall.com.tw/website/upl ... F36603.jpg - Afbeelding
https://www.youtube.com/watch?v=6wVPCgblEME

pluspunten:
- Ruimte voor mijn 15 inch laptop
- Bagpack dat niet echt lijkt op een cameratas
- Cameratas hoes kun je verwijderen als losse tas en de bagpack functioneert nu als (school)tas
- waterproof? I guess
- Garantie tot twee jaar

Nadelen
- Ik vind de tas meer voor mannen en hij oogt wat te groot voor mijn rug (ik ben 1.65m)
- Duur
- minder mooi dan de Brevite

3. KOOLETRON
https://www.amazon.com/dp/B00F08QQIC/re ... UTF8&psc=1

pluspunten:
- PU leer en dus waterdicht!
- Ziet er gaaf uit
- Niet zo duur
- Simpel mee te nemen

Nadelen
- Ruimte voor alleen twee lenzen en body
- Ik zal dan alsnog een tas erbij moeten halen waarin ik alles mee kan nemen

4. CRUMPLER proper Roady
http://www.cameranu.nl/pictures/1427975 ... -black.jpg - Afbeelding
http://www.crumpler.eu/camera-bags/back ... grey-black

pluspunten:
- waterdicht!
- Voor al mijn cameraspul
- 15 inch laptop kan mee

Nadelen
- Geen ruimte voor niet-camera dingen (en heb nog niet zoveel lenzen dat deze tas nu al noodzakelijk is)
- Prijzig

Mariett

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:12

Persoonlijk zou ik nummer twee gelijk afstrepen. Ik vind het altijd belangrijk dat eventuele dieven niet zomaar bij je camera kunnen komen (het is een tas op je rug, dus je kan het niet altijd goed zien), en met zo'n vakje maak je het ze wel érg makkelijk.
Ik vind die laatste er prima uit zien, hij lijkt groot en het lijkt alsof er extra 'zekeringen' zijn zodat je niet zomaar wat uit de tas kan halen.

Check mijn facebookpagina! B Maarsingh fotografie

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:40

Daar heb je een goed punt! Daar dacht ik ook al aan... Mede dat iedere dief wel weet dat National Geographic iets belangrijks kan dragen :')

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:31

Ik heb de crumpler! Echt fijne tas, met een laptop er in en 2 body's wel echt lood en lood zwaar. Maar verder vind ik hem wel handig. Vanvoor zit er ook nog een tasje waar eigen spullen in kunnen, en als je nog niet zo veel materiaal hebt kan je gewoon binnen in ook wat spullen kwijt. Ik wil wel eens een foto zoeken hoe mijn materiaal er in zit? :)

En hij lijkt ook totaal niet op een camera tas, dat vind ik ook wel fijn dat je niet zo erg opvalt.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:40

Afbeelding
Hij is ook wel redelijk groot!
Afbeelding
Je hebt nog een zakje voor geheugenkaarten batterijen enz.
Afbeelding
Hier steekt er in: 6d met 24-70
600d met 70-200
een 50mm lens
Flitser en diffuser
lenszakjes en dopjes
Afbeelding
-> dit is het extra vakje, hier steek ik mijn opladers in. Of een koek zoals je ziet haha.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:35

Ziet er wel uit als een fijne tas, maar hij draagt dus niet echt af? Of zullen alle tassen met zo'n inhoud niet te houden zijn? :')
Dankje voor je uitgebreide post *\o/*

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:52

Met 2 bodies vind ik hem nog te doen, maar dan nog een laptop erbij is hij wel echt heel zwaar. Maar als je 1 body hebt met een telelens vind ik hem heel goed te doen. Dan is hij gewoon zoals normaal. Ik geloof dat dat gewicht altijd zo is, want op zich weegt de tas zelf echt niet veel.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:14

iemand ervaring met vistaprint?
ik wil visitekaartjes bestellen. Nu heb je voor 3 euro 50 "saaie" visitekaartjes. wat ik op zich prima vind voor nu. Maar ik heb een beetje zitten spelen. en als je het kaartje gaat ontwerpen dan kun je gewoon een foto uploaden. dit als achtergrond instellen. dus heb even snel een leuk kaartje gemaakt. ik verwachtte ineens een veel hoger bedrag, maar ik ben helemaal door gegaan tot de kassa en het was nog steeds maar 3 euro!
klopt dit? krijg je dan ook echt het ontwerp zoals je hem bedoeld of krijg je een rare combinatie van je gekozen saaie kaartje en je foto? of misschien wel geen foto.
Ik vertrouw het niet helemaal :o

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:34

Klopt volgens mij wel hoor. Mijn eerste had ik ook via Vistaprint. Wel super simpel en niet de beste kwaliteit papier, maar ach. Volgende serie wil ik wel van beter kwaliteit gaan bestellen, maar als opstapje vond ik ze goed genoeg.

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 07:49

Het ontwerp wat je opstuurt bepaalt niet de prijs, ook niet of er foto's etc op staan. Wat het goedkoper of duurder maakt zit hem in het papier en de afwerking. Heb je een dikker kaartje, is die duurder. Heb je speciaal papier of een bijzondere afwerking zoals glans, is die ook weer duurder en ga zo maar door :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:36

Vroeger was het wel zo, dat je extra moet bijbetalen voor iedere eigen foto die je erop plaatste.
Maar tegenwoordig inderdaad niet meer.

Let wel nog op de verzendkosten die ze heeeeelemaal op het laatst nog erop zetten.
Als je ze n beetje vlot in huis wil hebben betaal je een enorm bedrag.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:59

Inderdaad Femke, de kosten vallen allemaal reuze mee voor alle dingen daar, tot je naar de verzendkosten kijkt. Of alles iets luxer wilt.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:31

Ik heb mijn visitekaartjes bij Drukwerkdeal laten maken..
1 euro!! (Actie)

Prima kwaliteit en kon via photoshop gewoon een voor en achterkant maken zoals ik dat wil :)

En geen verzendskosten

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:39

_Bitje_ schreef:
Ziet er wel uit als een fijne tas, maar hij draagt dus niet echt af? Of zullen alle tassen met zo'n inhoud niet te houden zijn? :')
Dankje voor je uitgebreide post *\o/*

Al aan kata gedacht?

Ik heb zelf de kleine versie voor 1body+lens en eventueel 2 extra lenzen..
Tas zelf is superlicht en zeer fijn! Je kunt hem als echt rugtas dragen maar ook de schouderbanden veranderen dat je een soort van schoudertas hebt.

En je kunt de tassen echt van alle kanten open maken, maar zit wel goed beveiligd met clipjes.

Het kost wat maar dan heb je ook wat.

Voorbeeldje met laptopvak

https://www.amazon.com/KT-D-3N1-33-Slin ... B002UHKR6I

Welsh Mountain pony's <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:56

MyWishMax schreef:
Inderdaad Femke, de kosten vallen allemaal reuze mee voor alle dingen daar, tot je naar de verzendkosten kijkt. Of alles iets luxer wilt.

Als je zelf iets moois kunt maken met een fotobewerkingsprogramma,
dan zou ik eigenlijk een andere leverancier aanraden.

De drukkwaliteit van vistaprint vind ik altijd enorm tegenvallen.
Ze gebruiken een heel grof druk raster. Zeker voor fotografie, is dat echt niet mooi.

Ik gebruik flyeralarm en drukwerkdeal veel voor mijn drukwerk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:19

Mee eens. :j Maar dat komt ook een beetje, omdat ik het verschil gezien heb. Een vriend van mij zit in die wereld en dat is wel een heel ander niveau qua kwaliteit.

Een beetje zoals bij fotografen tegenwoordig. Het verschil tussen een prof en iemand die een camera gekocht heeft en op de automatische standen bezig is.

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:38

Kan iemand mij uitleggen waarom het met mijn 55 250 mm 4/ 5.6 canon lens niet lukt om close ups te maken van bijvoorbeeld een bloem?

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:53

Elke lens heeft een minimale afstand nodig om scherp te kunnen stellen.
Dit is per type lens dan ook verschillend. Bij het maken van close-ups zit je te dicht op het object om voor de lens goed scherp te stellen, ik weet alleen zo even niet uit mijn hoofd hoe veel dit is. Voor telezoom lenzen zoals de 55-250mm is dit een stuk verder(vaak meer dan 1m minimale afstand) dan bijvoorbeeld macro lenzen, deze zijn speciaal ontwikkeld voor macro fotografie en kunnen dus ook over een korte afstand scherpstellen. Mocht je dus veel bloemen en insecten willen fotograferen kun je dus beter opzoek naar een macro lens :)

SOL Fotografie
Facebook
Website

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 04:51

hallo allemaal, ten eerste wat ben ik blij met alle tips die hier gegeven worden!!!! ik ben op het moment net een spons en ik wil zo graag leren haha

zouden jullie willen kijken of mijn website een beetje voldoet aan alles? ik heb een gratis website gemaakt en ben bezig met portfolio materiaal opbouwen heb al een hoop dingen gepland staan waar ik onwijs veel van kan leren.

maar nu dan mn website.... hij staat al online (naaste zijn positief, maar die vinden al snel alles mooi haha) zou graag willen dat er met een kritisch oog naar gekeken wordt.

ik heb een paar weken geleden een topic aangemaakt met wat foto's en schaam me nu hoe slecht dat geweest is haha na de tips (nogmaals bedankt femke) ben ik gaan oefenen en oefenen en oefenen en het resultaat heb ik dan ook op mijn website gezet.

zouden jullie kritisch willen kijken? wees niet te streng want zoals ik al aangaf ben ik nog een hoop aan het leren.

www.stephaniefotografie.weebly.com

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:41

Help, help, help!
Ik heb al een paar maanden een Canon EOS 1200D. Toen ik net een foto wilde maken (automatische stand en AF) ging de camera tijdens het scherpstellen veel lawaai maken en wilde hij geen foto maken. Wel zag ik door de kijker de letters BUSY en de iso waarde onder mijn foto. Ik heb hem een paar keer aan en uit gezet en hij maakt weer fotos maar nog steeds staan die groene letters met de iso waarde onder mijn beeld?! Andere lens maakt geen verschil (kit of 55.250) Wie o wie weet wat hier aan de hand is?

If you have gained the trust of a horse, you have won a friend for live ♡

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:15

antwoord op de bus vraag pWe zijn er per toeval achter gekomen dat Canon een service center heeft. Hier gebeld om info te vragen, we konden de camera langsbrengen. Busy melding is mogelijk omdat er een update gedaan moet worden, maar soms is het een ander probleem. Ze gaven aan indien het de update betreft zou de camera gratis gemaakt worden. Indien het een anders storing is zouden we eerst een offerte krijgen. Niets te verliezen dus camera gebracht. Binnen 2 dagen belde men ons op en we konden de camera gratis ophalen. Achteraf een superservice dus ! Uiteraard hopen we dat hij het nu blijft doen maar daar gaan we wel van uit... robleem:

schoentje-past-goed-aan-mijn-pootje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:21

Probeer ook de accu er even uit te halen. En maak de contactjes tussen de lens en de camera een keer goed schoon.
Als dat beide niet helpt, dan even voor onderzoek opsturen inderdaad.

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:44

Femke schreef:
Probeer ook de accu er even uit te halen. En maak de contactjes tussen de lens en de camera een keer goed schoon.
Als dat beide niet helpt, dan even voor onderzoek opsturen inderdaad.

Hoe kan je dat (veilig) schoonmaken dan? Heb je daar iets speciaals voor nodig?

Inmiddels maakt de camera weer gewoon foto's maar de gegevens in het groen staan er nog steeds. Met welke instelling gaan die weer weg?

If you have gained the trust of a horse, you have won a friend for live ♡

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:08

Gewoon met een fotodoekje of andere zachte katoenen doek zonder chemisch spul erop. Geen brildoekjes gebruiken dus.

Ik he zelf nooit een digitale Canon gehad, dus ik weet niet wanneer er wel of geen groene letters te zien zijn. Staat daar misschien nog iets over in je gebruiksaanwijzing, achterin bij probleemoplossing?