lusitano praat en foto,s

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

keona

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-16 09:10

Wat leuk zo.n kleine

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:36

Bedankt, het is een paard met een super karakter, echt lief, als je tenminste duidelijk bent.
En ik zoek kleine, en of bij brede/ grote het gewicht en extra massa ze nu sterker maakt of juist dat het enorm hindert dat weet ik niet.
Grote is leuk om te showen, daar is veel meer beweging te zien, maar de snelle acties en wendbaarheid van kleinere hebben toch echt mijn voorkeur.

Rossfechten, een zoektocht naar iets wat was.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-16 11:44

Ik hou ook van kleine heb me daarom ook een d pony er bij gekocht is nu 2jr 138cm

www.fiftyshadesofred.nl

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:55

Ik houd ook van iets tot mijn schouder of kleiner (ik ben 1.65m, dus je komt dan op een pony uit).
Als het groter is heb ik het liefst zo smal mogelijk.

Je wilt een Iberiër kopen, paard of muilezel/muildier? *KLIK* voor Lusitanos, cruzados en andere Portugese paarden en ponies.
http://silverwing.simplesite.com/ Vakantie blog Rota Vicentina, zuidwest Portugal

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:57

Ik ben afgelopen weekend met Santiago naar het Rossfechten Symposium geweest, aka barokpaarden heaven, hihi. :D

Hier een impressie: klik!

En, slechte kwaliteit door de regen, maar Santi demonstreert even het concept van hankenbiegung tijdens een les terre-a-terre! Kleine krachtpatser. :D

Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:01

Wat gaaf Rider! Stoer hoor!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:04

wow zeker stoer!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:31

Gaaf zeg Rider!
;
Digital en ik zijn dit jaar op horse event te zien, als alles volgens plan gaat :D

Duijff Sporthorses B.V. Instagram
~ Cartujano XCIV Blog; Van B naar Grandprix. Mijn reis
~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:05

Tof Dujfje, ga je meedoen met een clinic?

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:48

Met de lusitano vereniging mag ik mee rijden. Een soort van show volgens mij. Ik weet nog niet precies wat het idee is. Ik werd gevraagd.. Heb gezegd dat ik met Digital wel wil. Daar gaat het rijden wat sneller mee. Met Dolar weet ik niet of ik hem op tijd zo ver krijg. (Ligt aan mij... paard is echt geweldig :') )

~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:23

Gaaf hoor Duijfje! Kan me voorstellen dat het best spannend is, zo'n groot event met een nieuwe paard. :)

Hier nog even wat Santi spam van het symposium weekend. Ter voorbereiding hadden we thuis één keer ruiter vs ruiter met zwaarden gereden zodat Santi eraan kon wennen, nog op laag tempo. Hij vond het wel leuk maar werd er wel een beetje opgewonden van, zal 't stierenvechtersbloed zijn denk ik, wahaha. :') Tijdens het symposium paar keer één op één gespard, dat ging heel goed, dus later spontaan nog met drie ruiters tegelijk, alle niveaus door elkaar.

Dat deed hij supergoed, was erg trots op hem! Hij was wel voorwaarts maar bleef nu wel kalm (en ging geen rare schijnbewegingen maken en 180 graden omspringen om maar sneller te zijn dan het andere paard, lol.)

Afbeelding

Rijtechnisch valt er nog veel aan te sleutelen, maar ik liet hem maar even een beetje doen zolang hij vrolijk en ontspannen was. Energie toevoegen en wat compacter rijden komt wel weer. :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:27

Ik vind het echt stoer, rider! Leuk dat we er steeds van mogen meegenieten. :D

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:39

Leuk om te horen dat het gewaardeerd wordt, haha! Ik vind het ook wel leuk om de tussenstapjes een beetje te laten zien, omdat ik natuurlijk toch wel een aparte discipline beoefen.

Ter vergelijking, dit was de eerste keer oefenen van aanvallen (nog zonder zwaard, het high-fiven is om Santi aan het geluid te laten wennen omdat de zwaarden natuurlijk ook geluid maken als ze contact maken). Je ziet hoe opgewonden hij hier is. Hij kent vanuit Portugal het aanvallen op de tourinho, maar ik wil die schijnbeweging bij zwaardvechten niet persé hebben dus ik moest 'm even uit zijn programmaatje krijgen zeg maar. :o

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:13

~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:48

De stream hapert een beetje helaas! Wel een mooi paard. Is hij nou zo groot of dat vrouwtje zo klein?

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:54

Beide :P, Digital is denk ik 1.68 met flinke body en Hester is (denk ik) 1.60. Ze moet om 15:00 met haar hengst Trovador starten.

~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:17

Ben je niet mee naar Duitsland, Duijfje?

Ja, ik vind het heel leuk om te zien, rider. Ook juist, omdat ik wel aan mijn eigen paarden voel/zie dat ze heel erg geschikt zijn voor dat soort werk. Ik vind Lusitano ook echte strijdrossen. :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:03

Ik vind het ook echt super stoer rider, weer eens wat anders!

celine, helaas gemist, ik wist niet dat er een livestream van was...
ik zit deze dagen de livestream van het wk enkelspannen in Piber te volgen waar een goede kennis van ons rijdt...
maar wel gaaf zeg dat Digital daar loopt, kon je niet meer?

ik heb de livestream even geopend, wat gaaf!
startlijsten krijg ik niet tevoorschijn jammer genoeg...
doen er veel Nederlandse paarden mee?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:48

Tussendoor maar mijn knappie ook even spammen waar ik zo blij mee ben.
Afbeelding

ik ga maar weer het springen met hem oppakken. Hebben het al een aantal maanden niet gedaan en nu gister weer voor het eerst. Wat een krachtpatsertje word het dan weer opeens, geweldig dier!

Afbeelding

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:25

Fimpjes bekeken, stoer zeg! Is dit voorbereiding op shows??

Ik had wel mee gewild naar Duitsland, maar dat kwam allemaal niet echt uit... Nu heb ik Dolár ook even een weekje alleen te doen en dat vind ik ook wel fijn. Ik ben zijn Portugese handleiding aan het vertalen en dat is al lastig zat. Gezien ik er geen gebruiksaanwijzing bij heb gehad haha. Maar naarmate ik meer rijd wordt ik steeds gekker van hem. Wat een gaaf en braaf paard is het toch.

Nouvel, nee Hester is de enige Nederlander, verder veel Duits (Gek :P), paar Portugezen en een Tsjech dacht ik. Met Digital is ze tweede geworden van de acht vandaag en met Trovador eerste van de vijf dacht ik.
Morgen mag ze weer met beide paarden en afhankelijk van hoe ze het dan doet mag ze zondag nog een keer.

Die springt flink Daphne! Ik heb gehoord dat Digital ook goed kan springen. Moet dat ook nog gaan uitvogelen :')

~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-16 07:43

Leuke spring foto,wel inderdaad nog werk aan.want zet wel heel vroeg af zo zal hij niet echt heel hoog gaan ko en.verder wel super dat je met hem springt

www.fiftyshadesofred.nl

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 07:51

keona schreef:
Leuke spring foto,wel inderdaad nog werk aan.want zet wel heel vroeg af zo zal hij niet echt heel hoog gaan ko en.verder wel super dat je met hem springt

Toen we jaar terug regelmatiger sprongen had hij het vroege afzetten niet meer gelukkig. En nu moest hij weer echt even inkomen. Maar ga het weer op pakken 1 keer per 2 weken gemiddeld denk ik (springzadel komt er aan)
Afbeelding

Afbeelding

zijn springen los is heel goed, heeft een keer zonder moeite de 1.20 gehaald. Onder het zadel tot nu toe maximaal 1 meter mee gepakt, raakt bijna nooit een balk.
Afbeelding

Maar ik doe dan ook echt alles met hem wat ik kan doen, dressuur, springen, basis van western, buitenritten, rijden met alleen halsring, grondwerk en wil ook ooit een keer cross gaan doen op een cross terrein.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 08:22

stoer zo'n springlusitano! 8-)

Hier vanmorgen al heel vroeg op op ons vakantie oppasadresje om de dazen voor te zijn, wel prachtig!
hier samen schaapjes kijken op de heide...
Afbeelding

Afbeelding

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:34

Duijfje schreef:
Fimpjes bekeken, stoer zeg! Is dit voorbereiding op shows??

Dit is iets wat hij moet kunnen voor shows, het is een goede oefening om hem te leren zijn rust te bewaren, omdat je van alle kanten aangevallen kunt worden, kunnen paarden hier heel erg hyper van worden, vooral in galop.
Maar ik doe het ook gewoon omdat ik het leuk vind. :D Ik ben niet zo gemaakt om rondjes door de bak te tuffen, verveel me dan snel en raak eerder gefrustreerd als dingen niet lukken. Met dit soort dingen heb ik zelf meer een doel en dan gaan veel oefeningen ook ineens beter omdat ik zelf veel duidelijker richting geef aan de beweging zeg maar. :) We trainen daarom ook veel buiten of bv. met WE-achtige hindernisjes in de bak, of met garrocha.

@ Daphne: gave foto's, hij kan goed springen zeg! Tof dat hij het leuk vindt!

@ Nouvel: Wow, mooi omgeving! En wat kijkt hij lief. <3

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 08:39

Vorige week meegedaan op Concours Hippique tijdens ons jaarlijkse dorpsfeest. Ik heb een B proef gereden en mijn dochter heeft een parcoursje gesprongen. Wat zijn het toch geweldige veelzijdige paarden!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding