Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

knollentuin

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:16

Ja dat is dan idd een optie, en verdiep je eens in die h singel, helaas is hij alleen van wow te verkrijgen, die hebben dat concept ontworpen en patent goed beschermd, dus niet zomaar overal te verkrijgen...

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

Duhelo
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:19

De H-singel heb ik inderdaad al meerdere keren bekeken en staan bij kwijlen, maar die prijs ... en helaas is hij nergens te testen in de maat dat ik nodig heb, om nu zo een duur stuk te gaan kopen, als het toch niks blijkt te zijn sta ik met een onverkoopbare singel die bijna even duur is als mijn zadel :D

Lederen anatomische dressuursingel 120 cm te koop!
https://www.bokt.nl/markt/ad/493423/ana ... -trekpaard

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:21

Ik zou als ik jou was contact a ct opnemen met mechteld yonker, wie weet is er wat te regelen... Ik weet dat ze wel aan uit proberen doen

Duhelo
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:43

Dat zal ik eens opzoeken, bedankt!
We zijn nu wel heel erg offtopic aan het gaan, maar bedankt voor alle tips :). (rijtechnisch gezien mogen er uiteraard nog komen hoor :D )

Lederen anatomische dressuursingel 120 cm te koop!
https://www.bokt.nl/markt/ad/493423/ana ... -trekpaard

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:51

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:38

Vaarwel mijn soulmate, mijn droompaard, ik zal je nooit vergeten. Bedankt voor alles
[RIJ-ITP] Dandy (spielberg) door Focussed

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:06

Ik had t topic ook gezien en het ziet er idd erg vriendelijk uit, ik zou voor het zz-l wel meer geslotenheid en gedragenheid verwachten eigenlijk, dat zie ik er hier op deze foto's niet aan af.

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:29

Ik vind juist dat hij heel duidelijk gaat zitten, vooral in galop.
Hoe defininieer je meer gedragen?

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:34

Vind het beeld absoluut fijn Maar er mag wat meer buiging in de gewrichten in de galop foto s

Verder is de foto van de uitgestrekte draf juist het achterbeen waar 80% van het topic over valt

Ik vind foto s beoordelen zwz heel moeilijk Als ik op sporthorses een gave foto zie en vervolgens het filmpje aanklik Is dat 9 van de 10 x een heel ander beeld

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:32

Wat dresjoepie zegt, ik mis de hankenbiegung....

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:56

We hebben het nog altijd over basissport he.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:59

Ja, maar dan nog, ik vind en dan zeker in de z- naar zz-/ dat er al volgens het scala het hele pakket bevestigd moet zijn, dus verzamelen en gewrichtbuiging mag daar wel aan de orde zijn, hoe kom je anders je pirouettes door....
En idd in de uitgestrekte draf mis ik een naar voor en ondertredend achterbeen.

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:45

Met 65% in het eerste debuut zal dat er heus niet uitgezien hebben als een slappe dwijl.

Maar goed, blijkbaar liggen mijn verwachtingen niet hoog genoeg of jullie verwachtingen te hoog.

Even voor de duidelijkheid: dit is een onbekende ZZ-L combinatie die volgens google op een willekeurig concours in de top 5 zat.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 29-08-16 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:51

Is TS van dat topic al op de hoogte gebracht dat haar topic/foto's hier nu ook besproken word? Ook al is het positief het is denk ik wel zo netjes om haar dat te laten weten.

>> DISCOVERY OF GOLD US <<
    Vivaldi x Zichem x Elegant | Volg ons op youtube: Equifun!
Dreams come true...

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:56

Ga gerust je gang :)

Als ik op google images ZZ-L zoek dan denk ik echt dat het verwachte beeld hier in dit topic niet meer erg realistisch is.

Eigenlijk willen jullie een 90% proef zien, maar tegen die tijd zitten de ruiters al in de lichte of zware tour.

Dit is de Groninger kampioen ZZ-L:

Afbeelding
http://www.stegen.net/2015/07/jarmilla- ... -zz-licht/

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 23:10

_Marinke_ schreef:
Is TS van dat topic al op de hoogte gebracht dat haar topic/foto's hier nu ook besproken word? Ook al is het positief het is denk ik wel zo netjes om haar dat te laten weten.

Dit was precies wat ik me ook afvroeg, sowieso mogen andere gebruikers niet besproken worden op bokt en lijkt me dat dit daar ook onder valt...

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 23:14

Excuus, is wilde alleen maar een goed voorbeeld geven waar ik gelukkig van werd -O-

Net zo goed heeft Adelinde ook een bokt account (geen idee) die wordt toch ook besproken :?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 23:15

Ik neem aan dat het dan gaat om noemen bij de boktnaam/topic. Maar pin me er niet op vast, zo goed ken ik de regels ook weer niet :P

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 23:54

Ik merk dat als ik een algemeen paardvriendelijk idee heb bij foto's of filmpjes, dat al die dressuurmatige "foutjes" mij minder irriteren :D :D

Leuk al die (lood)lijnen beoordelen, maar als het paard aan z'n bekkie getrokken wordt op de foto of film, dan kunnen alle lijnen nog zo perfect zijn, maar dan zal ik het nooit mooi of goed vinden. Andersom geldt dat duidelijk ook.

Dat beantwoord trouwens ook gelijk de vraag van Oji een paar pagina's geleden:

Citaat:
Ik vraag me oprecht af, waar het vandaan komt, dat misgunnen en die azijnpisserij in de dressuurwereld. Op zich willen we toch allemaal hetzelfde, een zo atletisch mogelijk paard dat de oefeningen (of dat nou dressuuroefeningen of technische hindernissen zijn) zou goed mogelijk uitvoert.

Dat is mijn doel eigenlijk helemaal niet. Ik wil rijden met plezier voor mij én voor het paard. Als ik het paard daarbij ook atletisch kan maken, dan is dat leuk en extra. Als ik daarvoor het plezier van mijn paard moet inleveren, laat maar zitten....

Naar mijn idee is het dus absoluut geen azijnpisserij, maar een redelijke eis om paardwelzijn op één te zetten in de paardensport in plaats van prestaties.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:50

Ik weet het ook niet precies maar vind het zelf wel gewoon netjes als je dan zo'n link plaats daar betreffende bokker ook even van op de hoogte word gebracht / toestemming aan word gevraagd. ;-)

>> DISCOVERY OF GOLD US <<
    Vivaldi x Zichem x Elegant | Volg ons op youtube: Equifun!
Dreams come true...

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:38

Ik ben op de hoogte en ik denk dat het vanaf de fotos die ik heb geplaatst in mijn topic niet erg goed kan beoordelen of er wel of niet genoeg buiging in het achterbeen zit, een foto is altijd een moment opname natuurlijk.

Met de pirouettes is het goedgekomen trouwens hoor, daar een mooie 7 op gescoord :) In ieder geval heel fijn dat jullie het vriendelijke rijden wel van de fotos af kunnen zien!

Vergeet niet dat de fotos die van profruiters worden gepubliceerd altijd 1 goede op 100 slechte fotos is (bron Arnd Bronkhorst). Een voorbeeld van zon knaller met lekker achterbeen foto kunnen jullie namelijk in mijn profiel terugvinden ;)

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:13

Ja, die in je profiel is mega gaaf :j

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:57

Ik had een vraagje voor jullie waar jullie mij misschien verder mee kunnen helpen. Ik weet alleen niet of het hier goed staat.
Ik zit er namelijk zelf aan te denken om een opleiding te doen in de rijkunsten om hier in les te kunnen geven.
Ik vroeg me daarom af of hier mensen zijn die zo'n opleiding hebben gevolgd of momenteel volgen en wat hun ervaringen hier bij zijn.
Denk hierbij aan Marijke de Jong, NCSAH, Marion Alblas, etc.
Ik ben nog aan het oriënteren en weet tot nu toe nog niet zo goed welke opleiding ik wil gaan doen. Het liefst wil ik een goede basis leggen in de klassieke rijkunst en daarna mijn kennis nog uitbreiden en de moderne, academische en klassieke rijkunsten zo goed mogelijk combineren om er het beste uit te halen. Heeft een van jullie hier misschien tips voor? :)

Marjo
Lid Nieuwsredactie

Ik ben vrijdag, zaterdag en zondag op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:17

_xrose schreef:
Ik had een vraagje voor jullie waar jullie mij misschien verder mee kunnen helpen. Ik weet alleen niet of het hier goed staat.
Ik zit er namelijk zelf aan te denken om een opleiding te doen in de rijkunsten om hier in les te kunnen geven.
Ik vroeg me daarom af of hier mensen zijn die zo'n opleiding hebben gevolgd of momenteel volgen en wat hun ervaringen hier bij zijn.
Denk hierbij aan Marijke de Jong, NCSAH, Marion Alblas, etc.
Ik ben nog aan het oriënteren en weet tot nu toe nog niet zo goed welke opleiding ik wil gaan doen. Het liefst wil ik een goede basis leggen in de klassieke rijkunst en daarna mijn kennis nog uitbreiden en de moderne, academische en klassieke rijkunsten zo goed mogelijk combineren om er het beste uit te halen. Heeft een van jullie hier misschien tips voor? :)

Stuur Nevaya hier op Bokt even een PB, die volgt de opleiding van Marion Alblas ;) Misschien wilt zij je er iets over vertellen.

Deeks: Okay, so then why’s he carrying a .22? It’s a girl’s gun.
    Kensi: I’m a girl.
    Deeks: Well, you’re not a real girl. You’re like – you’re like Wonder Woman. And Wonder Woman wouldn’t carry a .22.
    Kensi: Compliment accepted.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:28

sanne83 schreef:
Ik merk dat als ik een algemeen paardvriendelijk idee heb bij foto's of filmpjes, dat al die dressuurmatige "foutjes" mij minder irriteren :D :D

Leuk al die (lood)lijnen beoordelen, maar als het paard aan z'n bekkie getrokken wordt op de foto of film, dan kunnen alle lijnen nog zo perfect zijn, maar dan zal ik het nooit mooi of goed vinden. Andersom geldt dat duidelijk ook.

Dat beantwoord trouwens ook gelijk de vraag van Oji een paar pagina's geleden:

Citaat:
Ik vraag me oprecht af, waar het vandaan komt, dat misgunnen en die azijnpisserij in de dressuurwereld. Op zich willen we toch allemaal hetzelfde, een zo atletisch mogelijk paard dat de oefeningen (of dat nou dressuuroefeningen of technische hindernissen zijn) zou goed mogelijk uitvoert.

Dat is mijn doel eigenlijk helemaal niet. Ik wil rijden met plezier voor mij én voor het paard. Als ik het paard daarbij ook atletisch kan maken, dan is dat leuk en extra. Als ik daarvoor het plezier van mijn paard moet inleveren, laat maar zitten....

Naar mijn idee is het dus absoluut geen azijnpisserij, maar een redelijke eis om paardwelzijn op één te zetten in de paardensport in plaats van prestaties.

Mijn doel is inderdaad ook niet een zo atletisch mogelijk paard. Mijn doel is een paard dat emotioneel, mentaal en fysiek in balans is. Een paard wat aan kan wat ik van hem vraag, dat leuk vind wat ik vraag en het ook graag doet. Het gaat mij niet om het zo goed mogelijk uit voeren van de oefeningen, daar zou mijn paard pisnijdig van worden als ik ga muggenziften dat zijn achterbeen net niet ver genoeg onder de massa is of net niet genoeg buigt. Belangrijkste is: we hebben samen plezier

Horse Around vlog iedere zaterdag om 18.00 uur.
Remember the difference between a boss and a leader; a boss says "Go!" - a leader says "Let's go!" ~ E.M. Kelly