lusitano praat en foto,s

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Daphneeeej

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:34

Ik ga de mijne laten beleren voor de kar. Als extra optie om met hem te kunnen werken zonder zijn rug met gewicht te belasten(hij heeft een iets wat holle rug). Ik weet idd dat ze in poetugal etc ook gewoo voor mennen gebruikt worden. Je hoort/ziet het zo weinig in nederland voorbij komen heb ik het idee.

Ik heb er wel echt zin in om lekker met paardje te gaan mennen ook :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:46

Ik kàn een heel ingewikkeld antwoord geven over mennen met een Lusitano.

Heeft weinig nut, dit vat het leuk samen denk ik:

Afbeelding

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:21

Dat ziet er super leuk uit Femke!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-16 16:00

Wij gaan geisha ook inspannen tuig en kar is er.heb haar al met langelijnrn en tuig op gemend van achter gaat prima

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:27

Ik heb met mijn merrie heel fanatiek gemend en ook wedstrijden gereden

Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:52

Waarom zou je wat moeten vinden van mennen met een Lusitano? Het is toch ook gewoon een paard, dus waarom zou je er niet aangespannen mee kunnen rijden. :D (tenzij het paard al individu niet geschikt is natuurlijk, maar dat heeft niets met het ras te maken)

Al hoe wel ik altijd wel leuk vind om eens mee te gaan met iemand en heb ik dat in het verleden zelfs wekelijks gedaan heb ik nooit de behoefte gehad om zelf te gaan mennen met mijn paarden. Maar ik heb zeker zat mooie Lusitano combi's gezien, waaronder Nouvel en haar mooie merrie.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:23

Thanx!
Ik hoop mijn huidige lusitano ook ooit nog eens in te spannen , maar die is er nu nog niet aan toe, die rijd ik nog lekker even onder het zadel verder door.

Zondag hele fijne les gereden bij Herman Wientjes, echt blij mee!

Afbeelding

Afbeelding

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:24

Dat ziet er idd toch echt wel prachtig uit weer Nouvel. Nouja ik kreeg om me heen in eerste instantie best wel bedenkelijke blikken toen ik er over begon dat ik met hem wilde gaan mennen. Ze vonden het wat vreemd denk ik. Toen ging ik me ergens afvragen of het idd zo vreemd gevonden wordt. Ik ben zelf ook van mening dat alle paarden kwa paard zijnde geschikt zijn, juist de lusitano is in mijn ogen veel veelzijdiger dan veel mensen denken. Dat ben ik gelukkig bij mij op stal echt aan het doorbreken, Ik doe straks bekant van alles wat met mijn ventje.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:30

Daphneeeej schreef:
Dat ziet er idd toch echt wel prachtig uit weer Nouvel. Nouja ik kreeg om me heen in eerste instantie best wel bedenkelijke blikken toen ik er over begon dat ik met hem wilde gaan mennen. Ze vonden het wat vreemd denk ik. Toen ging ik me ergens afvragen of het idd zo vreemd gevonden wordt. Ik ben zelf ook van mening dat alle paarden kwa paard zijnde geschikt zijn, juist de lusitano is in mijn ogen veel veelzijdiger dan veel mensen denken. Dat ben ik gelukkig bij mij op stal echt aan het doorbreken, Ik doe straks bekant van alles wat met mijn ventje.

Ja mensen denken nou eenmaal graag in hokjes. :D Maar dan zul ze allemaal gaan verbazen met je veelzijdige paard. :j

@ Nouvel, mooie foto's hoor van Ferro. Hij ziet er goed uit en gaat echt steeds mooier lopen. Steeds meer draagkracht en balans! +:)+

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:33

Jessix schreef:
Ja mensen denken nou eenmaal graag in hokjes. :D Maar dan zul ze allemaal gaan verbazen met je veelzijdige paard. :j

Verassen doe ik al zeker met hem tot nu toe doet hij van alles al wat, Dressuur, springen, western, hoofdstelloos rijden, buitenritten, ritten in de woonwijken, als therapie/aai paard naar het bejaardenhuis, grondwerk/NH werk en dan komt mennen er nog bij :) Het zijn toch echt geweldige paarden die Lusitano's

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:28

Ja ook dat zal wel per paard verschillen denk ik. Uiteraard heb ik een grote voorliefde voor de Lusitano, maar met mijn EV en Anglo Arabier deed ik hetzelfde. :)

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 05:59

Wat ziet dat er fijn uit Nouvel!
Ik ben ook van mening dat een Lusitano alles kan en dus dat je er ook heel goed mee kan mennen. Ik vind het eng dus ik zou het zelf niet proberen.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:33

Gaaf hoor, Luso's voor de wagen! Mooie combi's ook zo Nouvel & Femke. En Nouvel, wat ziet Ferro er goed uit! Je hebt 'm fijn aan het lopen volgens mij.

Met Santi gaat het beter, de behandeling voor maagzweer lijkt te helpen en hij begint weer aan te komen. Mede door meedenken van de pensionstal, ze hebben een paddock voor hem gemaakt naast de wei zodat hij overdag een aantal uur daar kan staan om bijgevoerd te worden, maar dan nog wel zicht heeft op de kudde.
Gisteren voor het eerst in bijna een maand weer even erop gezeten. Was het eigenlijk nog niet van plan, maar voor het eerst in weken stond hij ongeduldig te schrapen op de poetsplaats zo van, kom en nu echt werken! Kon aan hem merken dat hij wat wilde doen. M'n zadel ligt bagger op het moment omdat hij zo mager is, dus heel historisch verantwoord even op een gevouwen militaire zadeldeken met oversingel gereden, hihi. Even in stap wat schouderin/uit/travers/renvers gedaan, hij liep echt fijn en was zo braaf. Hij was wel redelijk wakker dus boodt piaffe aan, mooi om z'n spieren los te maken en weer wat bovenlijn op te bouwen, hihi. Superpaard! <3 Hopen dat hij snel weer op 'n oude gewicht en niveau is.

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 11:27

Hoihoi, jeetje wat een knapperds komen er allemaal voorbij!
Een tijdje niet meer actief op bokt geweest, maar ga toch weer een gezellige poging wagen! :D

Kleine VarioHippiQue's Guessa:
5 jarige lusitanomerrie, L1+5, en veel meer in haar mars <3

Voor de liefhebber te koop! Bij interesse kun je gewoon een pb sturen.

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 12:41

Stoere merrie zeg!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:02

Mooie merrie inderdaad!

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:54

Mooie merrie, gaaf kleurtje!

Als bijlage bij mn eerdere bericht nog een foto van Santi die er al veel beter uitziet dan twee weken geleden! Kan nog veel meer vet aan en moeten nog spieren op terug, maar ben al blij met deze verbetering! *\o/* Hij zit ook beter in z'n vel en is vrolijker. <3

Afbeelding

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:50

Mooie merrie!

Ik heb geen van beide voor de wagen.. Puur dressuur

Digital met zijn hooi voorraad...
Afbeelding

Duijff Sporthorses B.V. Instagram
~ Cartujano XCIV Blog; Van B naar Grandprix. Mijn reis
~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:05

Haha, hij kijkt er erg zelfvoldaan bij! Hoe ging het op Horse Event?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:06

Haha lekkere voorraad!

Fijn dat Santi er steeds beter uit gaat zien, leuk om straks op foto's al die stapjes te vergelijken.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:15

rider schreef:
Haha, hij kijkt er erg zelfvoldaan bij! Hoe ging het op Horse Event?

Haha ja he! Gelukkig doet hij er best lang mee.

Ik ben van stal verhuisd (en zelf ook verhuisd). Vond horse event iets te snel daarop... En voor de eerste keer vreemd terrein samen en dan horse event. Uiteindelijk besloten dat niet te doen. Even rustig aan. We gaan wel naar de keuring zondag in Ermelo als ik erop kom.

Volgend jaar als we gevraagd worden, zou ik het wel leuk vinden. Misschien dan wel met Dolár. Wie weet :)

Duijff Sporthorses B.V. Instagram
~ Cartujano XCIV Blog; Van B naar Grandprix. Mijn reis
~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:19

Oh spannend allemaal verhuisd , dat is wel weer even wennen inderdaad, kan ik me voorstellen.
Al je paarden nu op dezelfde stal?
Is ook wel fijn!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:38

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen voor het eerst helemaal alleen naar buiten geweest omdat mijn vaste rijmaatje ziek was geworden , best spannend, maar hij deed het super en het was nog lekker rustig zo vroeg!

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:01

Gaaf! Mooi weer voor een strandrit!

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:16

Maar heel kort filmpje, zonder hoofdstel en zonder zadel heerlijk gesprongen. Blijven machtige paardjes!