Moderators: Muiz, xingridx, NadjaNadja, Firelight, Essie73
Bagheera_206 schreef:Murosch schreef:Dat zou ik heel graag willen, maar ik bewerk na in Gimp (ik heb geen photoshop) en volgens mij kan ik in Gimp geen RAW-bestanden bewerken?
Daar heb je idd een plug-in voor nodig als je met Windows werkt. UFRAW
http://digital-photography-school.com/o ... he-basics/
Ik zou alleen even bij sRGB houden in je workflow van begin tot eind als je gaat afdrukken etc
Citaat:For the Windows people to get started, you’ll need to download UFRaw from Sourceforge, located here.
MyWishMax schreef:Dat staat gewoon in die link.Ik werk niet met GIMP. Als ik de link aanklik staat er dit(als je met Windows werkt).
Citaat:For the Windows people to get started, you’ll need to download UFRaw from Sourceforge, located here.
Als je daar op klikt, wordt er meteen gedownload.
Mariett schreef:Heb je geen software bij je camera gekregen? Toen ik met GIMP bewerkte deed ik altijd eerst met de camera software het 'voorwerk' en ging ik verder in GIMP, met een JPG bestand
MyWishMax schreef:Vaak kan je het ook via de site van het camera merk downloaden. Ik kocht een Canon over van een kennis en die had geen software erbij, via de Canon site heb ik dat gewoon kunnen downloaden.
annikeee19 schreef:Hee allemaal,
Weet iemand een betrouwbaar website of webwinkel waar je fotostudio dingen kan kopen zoals een scherm en lichten ?
Ik koop dat soort dingen liever niet via marktplaats.
Femke schreef:Zorg dat je altijd toestemming die je geeft zeer specifiek omschrijft en levert samen met de foto's, zodat het voor beide partijen precies duidelijk is wat er wel en vooral ook wat er niet mee mag.
Wat de krant betreft; de publiceren partij is verantwoordelijk. De krant dus. Als zij van mening zijn dat ze via een ander toestemming hebben gekregen, dan kunnen ze daarna zelf die persoon aansprakelijk stellen. Maar jij hebt alleen direct met de krant te maken.
Al zullen bedrijven in dit soort situaties 9 Vd 10 x proberen je te verwijzen naar een andere partij.