Moderators: Firelight, xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja
Citaat:Finnie is een ervaren FEI-amazone met een goede reputatie, waardoor de waarneming twijfelachtig is.
BMHP schreef:Citaat:Finnie is een ervaren FEI-amazone met een goede reputatie, waardoor de waarneming twijfelachtig is.
Het is jammer, dat tegen alle afspraken in, de UAE doorgaat met het niet naleven van de regels en afspraken. Deze Engelse amazone doet daar hard aan mee. Als internationaal amazone (springruiter) is ze ook op de hoogte van de problemen in de UAE in de endurance. van mij mogen deze ruiters geschortst worden omdat ze het probleem mede in stand houden.
speurneusc schreef:schors der dan omdat ze aan niet erkende wedstrijden mee doet en niet vanwege mishandeling..
BMHP schreef:Citaat:Finnie is een ervaren FEI-amazone met een goede reputatie, waardoor de waarneming twijfelachtig is.
De waarnemingen zijn vastgelegd op beeld materiaal. De waarneming op zich is niet twijfelachtig.
Dat blijkt ook uit feit dat Endurance GB de zaak in onderzoek heeft.
Of het genoeg is om de beschuldiging van mishandeling hard te maken is misschien twijfelachtig.
Het is jammer, dat tegen alle afspraken in, de UAE doorgaat met het niet naleven van de regels en afspraken. Deze Engelse amazone doet daar hard aan mee. Als internationaal amazone (springruiter) is ze ook op de hoogte van de problemen in de UAE in de endurance. van mij mogen deze ruiters geschortst worden omdat ze het probleem mede in stand houden.
speurneusc schreef:als ze met beschuldigingen komen moeten ze wel overtuigend bewijs hebben.. losse teugel en en paar x harder moeten drijven is nou niet echt mishandeling..
NikkiDeKerf schreef:speurneusc schreef:als ze met beschuldigingen komen moeten ze wel overtuigend bewijs hebben.. losse teugel en en paar x harder moeten drijven is nou niet echt mishandeling..
Er is een verschil tussen drijven (kuit) en schoppen (been), en dit is echt schoppen+. Het paard valt ondanks haar schoppen zelfs terug, duidelijk dat hij haast niet meer kan. Om hem dan erdoorheen te trappen vind ik echt niet goed. Ik vind het zelfs wel enigzins shocking, het moment dat mensen dit 'normaal' vinden als beeld van onze sport. Het zou sport mét de dieren moeten zijn en niet ten koste van of ondanks de dieren.
Tobbes schreef:Ik schrik meer van de opgetrokken buik die dit paard heeft![]()
Je wordt verdrietig van.
bruintje123 schreef:Je ziet duidelijk aan het lopen van dit paard dat hij dood en dood op is.
Dat dit dier nog door een keuring komt verbaasd mij enorm.
Luniek schreef:Lijkt me toch best een heftige optoming al vind ik dat nog niet het ergste om te zien.
In het filmpje is duidelijk te zien dat het paard uitgeput is, terugvalt en toch doorgepusht wordt. Ik vind endurance een mooie sport (in de lagere klassen) maar dit soort afstanden en deze mate van inspanning vragen van een paard gaat veel te ver. Maargoed, dat geldt in mijn ogen voor alle topsport met dieren...
Gebruikers op dit forum: Brandje_04, chazzie, Macs, Nina1999, PetalBot en 15 bezoekers