lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:07

Ik heb wel eens op zo'n Spaans zadel gezeten en die zat echt heel erg breed - maar dat schaap aan de bovenkant kan eraf, dus als je een versie vindt die jouw paard past maar voor jou iets te breed is dan kun je er altijd iets onder proppen (zitversmaller, reep schuim, opgerolde theedoek :D ) en dan kun je hem onder je zit in principe zo smal en hoog maken als je wilt. Dat scheelt weer wat zoekwerk naar deze zadels in een smalle uitvoering. :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:12

Ja, daar dacht ik dus ook aan, een beetje puntiger opbouwen...

Zitversmaller, bestaat dat?

@Daphneeeej hoezo zou dat nooit passen? Kort en hol in de rug?
Ander paard kopen :P
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 07-12-16 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Donaties nodig. Elke euro telt, gered paard is gearriveerd, maar nog iets extra nodig voor extra voer etc. Te koop 2.5 jarige cruzado merrie, goedkoop.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:13

Lusitana schreef:
Ja, daar dacht ik dus ook aan, een beetje puntiger opbouwen...

Zitversmaller, bestaat dat?

Bij wat boomloze zadels is dat al wel een dingetje (barefoot en ghost)

Lusitana

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:15

Ah okee, kan ik me wat bij voorstellen.

Donaties nodig. Elke euro telt, gered paard is gearriveerd, maar nog iets extra nodig voor extra voer etc. Te koop 2.5 jarige cruzado merrie, goedkoop.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:35

Ik heb een vaquero zadel gehad voor mijn andere paard, zit heerlijk! Maar inderdaad wel echt erg breed. Ik vond die (vaquero mixta) gevoelsmatig zelfs breder dan een Portuguesa...

Voor een 'puntig' arbeidszadel is misschien een Randonnee wel iets? Die vond ik qua zitting vrij smal. :)

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:10

Ohhhhh dat dameszadel <3

Een dag niet geleefd is niet zo lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:19

rider schreef:
Ik heb een vaquero zadel gehad voor mijn andere paard, zit heerlijk! Maar inderdaad wel echt erg breed. Ik vond die (vaquero mixta) gevoelsmatig zelfs breder dan een Portuguesa...

Voor een 'puntig' arbeidszadel is misschien een Randonnee wel iets? Die vond ik qua zitting vrij smal. :)

Het gaat mij puur om het bont en de prijs... ze zijn hier goedkoop. Zeker tweedehands.
Het smalst zit een gewoon veelzijdigheidszadel en dat heb ik ook...met een bontje erop.
Het beste zit ik op een Thorowgood Griffin, maar zie er maar eens aan te komen in Portugal. :P

En dameszit is een alternatief, dan hoeven mijn heupen niet te spreiden.

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:37

Wat is het ineens stil in het topic....

Op mijn Guapa moet ik nog iets langer wachten helaasssss, eind januari gaat zij op transport.
Al staat ze in PT, ze gaat toch door ESP en daar worden ook dieren opgepikt..alleen werken de veeartsen daar dus de 1e 2-3 weken van januari niet..........

Lusitano Guapa <3

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:26

Iedereen zal wel druk zijn met kerst. :=

Jammer dat je nog wat langer moet wachten, Amoroso. Maar beter alles goed geregeld natuurlijk!

Ik doe op het moment niet zo veel, behalve een beetje grondwerken en op m'n zadel wachten. :') Kreeg een goed bod op mn DP dus die heb ik verkocht. Dus als ik nu wil rijden moet het even zonder zadel, wat wel...interessant...is op de zeer beweeglijke Santi. Wel goed voor mijn balans en feeling met piaffe/zijgangen.

Volgende week nog even roadtrippen naar DL voor een lesje op de Luso van m'n instructeur. :) Even weer wat knopjes voelen die ik er bij Santi op wil gaan zetten, galoppirouette enzo.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:43

Gaaf Rider!! Altijd handig om te voelen wat de reactie zou moeten zijn om het daarna zelf te gaan oefenen. Ik kan bij die van mij ook echt niet fijn helemaal zonder zadel zitten, hij is zo bewegelijk en glibberig! Maar rijdt dan altijd gewoon met mijn suede barebackpad en dan kan ik wel alles uitzitten.

Ik ben nu voornamelijk bezig met mennen! Afgelopen woensdag voor het eerst echt zelf met hem gemend, gewoon in de menbaan in de groepsles. Er is nog heel veel werk aan de winkel!!

(printscreen uit filmpje)
Afbeelding

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:57

Gaaf Daphne! Als ik dat zo zie begint het bij mij ook helemaal te kriebelen, ik vind mennen echt cool. :D

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 18:16

Ik ben ook echt super blij met deze stap! Ben ook bezig meteen met het menbewijs halen bij ons op de stalling. Ben dit gaan doen met een stalgenoot (stonden eerst op andere stalling samen en zijn toen voor het beleren verhuisd naar deze stal en blijven alle 2), alle 2 hadden we nooit verwacht het zo leuk te vinden! We blijven nu alle 2 dan ook het mennen elke week doen. Deze optie is er gelukkig ook omdat we de fascelliteiten er voor hebben.
Nu kan ik lekker afwisselen met alles, rijden in de baan, springen, buitenritten en mennen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 18:39

Daphne wat gaaf!

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 22:54

LOL, druk met de kerst.
Ja dikke kans..of gewoon niks te melden hihi.
Jullie zijn allemaal lekker bezig toch met jullie Luso's...maakt niet uit of je nu even aan het grondwerken bent, of juist lekker aan de slag gaat met mennen.

Met Ceetje gaat 't wel goedkomen en het mennen, daar ben ik van overtuigd Daph!

Hoe gaat het met jou en Ferro dan Nouvel?

Lusitano Guapa <3

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:26

Gisteren bij mijn knappe vent geweest. Kon het niet laten ook wat foto's te maken met zijn (half-) broertjes erbij. Heerlijk om ze zo buiten te zien lopen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

When a friend becomes a memory, the memory becomes a Treasure

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:33

Heerlijk dat jonge spul!
Ik kon er ook altijd zo van genieten als we bij Ferro op bezoek gingen toen hij in de opfok stond!

Ik ben met Ferro op 't moment nog steeds wat aan het tobben met zijn weerstand, hij is wisselend goed fit en dan weer minder, ook weer last van de allergie plekken op zijn benen.

Kreeg het advies om een kuur aloevera drank te geven, daar zijn we nu mee bezig en hij lijkt er toch wel baat bij te hebben.

Vandaag 2 dressuurproefjes gestart bij de vereniging vlak bij, dus lekker stappen er naar toe.
Hij liep op zich best fijn, maar kan beter, proeven ook zeker niet ontevreden, maar zaten toch nog wel wat kleine dingetjes in...
Toch voor beide proeven een winstpuntje, dus ons kerstcadeautje is binnen! *\o/* :D

Afbeelding

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:37

Nogmaals gefeliciteerd Nouvel!

Balen van zijn weerstand. Over aloƫ Vera hoor ik veel goede berichten, ook over zalf bij wondjes enzo. Ik hoop voor je dat het blijft werken en Ferro er weer helemaal bovenop komt!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:01

Dank je!

Ja ik ben heel benieuwd! :j

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:35

Gefeliciteerd Nouvel!
Ik hoop dat de Aloe Vera aanslaat bij Ferro..

Lusitano Guapa <3

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:48

Ach, die guppies in hun wintervachtjes, wat schattig. <3

Wat vervelend van Ferro, Nouvel! Geef je verder nog supplementen? En gefeliciteerd met je WP, mooie prestatie, zeker als hij niet helemaal lekker in z'n vel zit! :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 16:02

Wat leuk zeg dat jonge grut! Lekkere winter wolletjes <3 Zal wel genieten zijn je kleine te zien opgroeien. Ga je hem nog castreren bianca?

Oh leuk, gefeliciteerd met de puntjes Nouvel!! Hopelijk zit hij snel lekkerder in zijn vel!

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:00

Ik kom het hier ook alvast maar even gezellig melden. Het veulen van de merrie die begin volgend jaar Naar Amoroso gaat word mijn 2e kanjer!!

Meet Meteoor aka Scampie!!

Bij geboorte
Afbeelding

Ietsje grooter alweer
Afbeelding

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:01

Ahhh wat een knapperd zeg!!! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:28

Leuk! Komt hij tegelijk met de merrie mee?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:02

rider schreef:
Leuk! Komt hij tegelijk met de merrie mee?

ja ze gaan samen op transport. Ivm omstandigeden zal het transport eind januari ongeveer zijn.