lusitano praat en foto,s

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 01:13

DeniseSoares schreef:
Pff die Digital <3

Wat een leukerd is Boneco!

[ [url=m/K3cnzG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dolár :D

Duijff Sporthorses B.V. Instagram
~ Cartujano XCIV Blog; Van B naar Grandprix. Mijn reis
~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

_Zsazsa_

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:55

Hallo, ik kom even binnenvallen met wat vraagjes.
Ik heb pas een Lusitano merrie gekocht die drachtig is van een Pre hengst. Nu wil ik haar op mijn naam zetten maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb verder alleen maar Pre's dus de Lusitano is onbekend terrein voor me. Ik wil een cruzado papier aanvragen voor het veulen maar dan zal de merrie eerst op mijn naam moeten. Verder wil ik haar dit jaar opnieuw laten dekken door een PSL hengst. Kent iemand goede hengsten in Nederland?
Dit is de merrie Fantastica Alegria:
Afbeelding

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:27

Het op naam zetten kun je laten regelen door Lusitano Vrienden Nederland, de rasvereniging. Ik ben zelf niet thuis in het fokken, maar volgens mij kun je via de vereniging ook wel een lijst opvragen met dekhengsten in Nederland?

Mooie merrie trouwens. Ze toont fors!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:29

Ik heb die van mij ingeschreven/op naam gezet door contact op te nemen via de Lusitano vrienden website.u

Wat voor hengst zoek je?
Lusitano ploumen heeft denk ik wel dekhengsten, in ieder geval verschillende kleuren... Of Romina steiner?
Hester Bischot heeft Trovador en een nieuwe, maar die is er nog niet. Weet ook niet of zij daarmee zal gaan dekken.
Bo Nolten heeft Lusitano hengsten van team BDN. Volgens mij Gaby ook...
De eigenaar van Ultramar (als ik het goed schrijf) zit op bokt, zwarte hengst.
Caby vegelin & Chawwa
Dat zijn degene die ik weet zo 1,2,3... Nou ja en Digital en Dolár ofcours :D

~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:34

Dankjulliewel, van Ploumen doet de site het niet. Ik wil graag iets meer knieactie in het voorbeen. De vader van de merrie is Trovador. Merrie heeft een lief karakter, 162 cm en is mooi fors. Liefst geen schimmelhengst, maar jou Dollar is wel heel ruig!
Ik ga eens kijken hoe de site werkt.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:41

Oh oke, ik weet niet of je zelf op Facebook zit? De mensen die ik opnoemde hebben allemaal wel Facebook waar ook de paarden op staan :)

~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:44

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Mijn ervaring is wel dat ze bij de Lusitano-vrienden niet zo geneigd zijn om te helpen als het aankomt op het aanvragen van Cuzado-papieren. ;)
Het op naam zetten van de merrie, zullen ze idd wel voor je regelen.

Mooie merrie!
Hengsten zijn natuurlijk vooral ook een kwestie van smaak. En het hangt er nogal vanaf wat je wensen precies zijn en het budget.
Wat zoek je precies?
Ik heb zelf momenteel mijn oog wel laten vallen op deze mooie jongen:
https://www.facebook.com/benoit.david.lusitano/media_set?set=a.10153950065940614.1073741887.554685613&type=3
Alleen wordt hij pas gekeurd dit jaar en ik vind het dekgeld best hoog voor zo'n jonge hengst die nog niets gepresteerd heeft.
Dan kan je misschien al bijna evengoed dekken met zijn vader (Escorial) of de grootvader (Spartacus)?

Nog eens een fotootje van mijn Gina :D
Nog steeds aan het revalideren van haar peesblessure. Maar ze lijkt nu toch (eindelijk) de goede kant op te gaan.
Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:37

Ik wilde het cruzado papier via het Ancce aanvragen aangezien de hengst APTO is. Ik moet nog even vragen of dat kan.
Wat is normaal dekgeld in het lusitano stamboek?
Wat kost jou Dolar bijvoorbeeld duijfje? Ik wil graag een hengst die het goed doet in de dressuur. Dus liever een bewezen dan een jonge hengst.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-17 19:41

Welke hengst bedoel je kom gewoon op de hele fb pagina terecht
Luckystory schreef:
Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Mijn ervaring is wel dat ze bij de Lusitano-vrienden niet zo geneigd zijn om te helpen als het aankomt op het aanvragen van Cuzado-papieren. ;)
Het op naam zetten van de merrie, zullen ze idd wel voor je regelen.

Mooie merrie!
Hengsten zijn natuurlijk vooral ook een kwestie van smaak. En het hangt er nogal vanaf wat je wensen precies zijn en het budget.
Wat zoek je precies?
Ik heb zelf momenteel mijn oog wel laten vallen op deze mooie jongen:
https://www.facebook.com/benoit.david.lusitano/media_set?set=a.10153950065940614.1073741887.554685613&type=3
Alleen wordt hij pas gekeurd dit jaar en ik vind het dekgeld best hoog voor zo'n jonge hengst die nog niets gepresteerd heeft.
Dan kan je misschien al bijna evengoed dekken met zijn vader (Escorial) of de grootvader (Spartacus)?

Nog eens een fotootje van mijn Gina :D
Nog steeds aan het revalideren van haar peesblessure. Maar ze lijkt nu toch (eindelijk) de goede kant op te gaan.
[ Afbeelding ]

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:10

_Zsazsa_ schreef:
Ik wilde het cruzado papier via het Ancce aanvragen aangezien de hengst APTO is. Ik moet nog even vragen of dat kan.
Wat is normaal dekgeld in het lusitano stamboek?
Wat kost jou Dolar bijvoorbeeld duijfje? Ik wil graag een hengst die het goed doet in de dressuur. Dus liever een bewezen dan een jonge hengst.

Heel eerlijk, daar heb ik nog niet over nagedacht :Y) }:0

In 2016 vroeg hester voor Trov 1500excl btw (GP niveau) en voor Digit 950 excl btw (Z2 niveau Nederland, PSG Duitsland)

Chawwa visser met Quilo vraagt €850 voor Lusitano merries. Die heeft Z2 gelopen in de dressuur, is 1.60. Is zelf schimmel. Zij heeft ook Soajo op haar site staan waar ze het zelfde bedrag voor vraagt. Die is 1.56 en loopt ook Z2 niveau. Haar website : http://lusitano.nu

Gaby Vegelin staan er twee op de site. Phoenix (bruin) en Governo (schimmel) http://www.lusitano-paarden.nl/clairmon ... ngsten.php

Bo Nolten, is dit jaar Emblematico goed gekeurd bij de keuring in Ermelo en Fial. Maar ik kan je niet vertellen of die dekken. http://teambdn.com/horses

Frodo Lusitano (op facebook te vinden via die naam) is in 2016 ook goed gekeurd.

Romina steiner was Bilboa op de keuring. Die is al verder in de opleiding. Die site doet het volgens mij niet

En dus Lusitano Ploumen, zijn allemaal heel makkelijk te vinden op Facebook :) Heeft onder andere de hengst Ice scream (of was het ice cream?) Die staat nu bij Hester in training. (jonkie)

~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:12

keona schreef:
Welke hengst bedoel je kom gewoon op de hele fb pagina terecht

Irs ;)

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:20

Hahaha Dolar! <3

ZsaZsa..is jouw merrie trouwens gepuntueerd?
Er zijn meer dekhengsten in NL: En Governo is overleden.
Saloio is schimmel van Coudelaria Odemira. De Ploumen hengst heet Ice Cream en is gefokt door RS.
Kijk eens op de LVN site, daar staan ook aantal fokkers op met website.

Kijk eens rond in Portugal en staar je niet blind op de paar hengsten hier. Vele zijn ook ingevriest te krijgen :)

Lusitano Guapa <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:35

Ice Cream en Fial zijn nog niet gekeurd, dus ik denk dat die nog niet dekken.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:39

DeniseSoares schreef:
Hahaha Dolar! <3

Saloio is schimmel van Coudelaria Odemira. De Ploumen hengst heet Ice Cream en is gefokt door RS.

Kijk eens rond in Portugal en staar je niet blind op de paar hengsten hier. Vele zijn ook ingevriest te krijgen :)

Dat weet ik dus ook nog niet, zou ik dat ergens terug kunnen vinden? Ze komt uit Frankrijk en die mensen spreken geen Engels. Heel vervelend. Uit het paspoort kom ik ook niet echt. Ze zou eigenlijk 28 april uitgerekend zijn maar mijn veearts denkt dat ze al veel verder is. Ik wilde het eigenlijk alleen bij pre's houden, maar ze was zo leuk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:41

Dat moet je in het studbook op internet terug kunnen vinden, even haar naam intypen en je weet het

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:02

_Zsazsa_ schreef:
DeniseSoares schreef:
Hahaha Dolar! <3

Dat weet ik dus ook nog niet, zou ik dat ergens terug kunnen vinden? Ze komt uit Frankrijk en die mensen spreken geen Engels. Heel vervelend. Uit het paspoort kom ik ook niet echt. Ze zou eigenlijk 28 april uitgerekend zijn maar mijn veearts denkt dat ze al veel verder is. Ik wilde het eigenlijk alleen bij pre's houden, maar ze was zo leuk.

Hier kan je haar eventueel opzoeken, mocht ze bij het apsl geregistreerd staan. Heeft ze een blauw boekje, het livro azul? Dan moet ze er tussen staan.

http://www.cavalo-lusitano.com/en/stud- ... -stud-book

Lusitano Guapa <3

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:06

ZsaZsa...gevonden. Heeft livro azul maar is niet gepuntueerd.
Afbeelding

Mijn Guapa is ook nog niet gepuntueerd, maar dat gaat nog gebeuren voordat zij hierheen komt.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DeniseSoares op 01-01-17 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitano Guapa <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:08

Ze staat er in maar is zo te zien nog niet gekeurd voor de fokkerij

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:10

Hahaha Dat was zo ongeveer tegelijk Nouvel.

Lusitano Guapa <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:12

Haha ik zag het :D

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:46

Oke, misschien kan ze dit jaar nog naar de keuring dan. Even kijken wanneer het veulen komt. Ik zal eens op de sites gaan zoeken hoe het allemaal werkt. Dankjewel voor jullie berichten. Ik blijf meelezen, komen erg mooie psl's voorbij!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:08

_Zsazsa_ schreef:
Hallo, ik kom even binnenvallen met wat vraagjes.
Ik heb pas een Lusitano merrie gekocht die drachtig is van een Pre hengst. Nu wil ik haar op mijn naam zetten maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb verder alleen maar Pre's dus de Lusitano is onbekend terrein voor me. Ik wil een cruzado papier aanvragen voor het veulen maar dan zal de merrie eerst op mijn naam moeten. Verder wil ik haar dit jaar opnieuw laten dekken door een PSL hengst. Kent iemand goede hengsten in Nederland?
Dit is de merrie Fantastica Alegria:
[ [url=m/dJgN3B.png]Afbeelding[/url] ]

Ultramar? Ook zwart, Nederlands Kampioen WE van 2015, Kampioen der Kampioenen in 2008 en toen goedgekeurd met 71 punten en 2 zilveren medailles. Stokmaat 165 cm en heeft in Nederland, Belgie, Duitsland en volgend jaar in Denemarken kinderen, allemaal mooie paarden met goede karakters, maat en gangen. Zie profiel/ website voor meer foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Cruzado papier kan je alleen aanvragen/ krijgen als de merrie goedgekeurd is bij het APSL. Als dat niet zo is en PRE de vader goedgekeurd is kan je waarschijnlijk bij het PRE stamboek Cruzado papieren aanvragen.
Als de merrie en de hengst geen van beide zijn goedgekeurd krijg je geen papieren. Ook als je haar wil laten dekken zal ze goedgekeurd moeten zijn en gedekt moeten worden door een goedgekeurde hengst, anders krijg je geen of hoogstens een cruzado papier.

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:28

Je kan de merrie laten punten bij de keuring op 24 september dit jaar in Ermelo.
Maar om 't veulen in te schrijven moet je naar 't ANCCE gaan gezien paps wel Apto is. Anders wachten tot jouw merrie door 't APSL is goedgekeurd, dan kan 't veulen in het livro verde. Je kan dat doen tot het veulen zijn/haar 2e jaar.

Lusitano Guapa <3

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:58

Oke dankjewel, dan ga ik het veulen bij het Ancce inschrijven. Daar heb ik meer ervaring mee. En dan in september naar de keuring zodat het volgende veulen gewoon een compleet psl papier krijgt. Ik ben niet zo van kruisingen fokken. Kan ik me bezig houden met het rond kijken voor een hengst. Ultramar is Indd ook een mooie hengst.

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:34

Slim Dan kan een volgend veulen idd een livro azul krijgen.
Leuk als in september naar Ermelo komt, als het meezit wil ik ook gaan met mijn meisje.

Lusitano Guapa <3