lusitano praat en foto,s

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:00

Dat klopt Denise, ik heb dit zadel op aanvraag laten maken. Pura Nobleza kan alles van Marjoman leveren en ze hebben een aantal testzadels. Van de Riano was geen testzadel beschikbaar, maar ik kende dit type al. Ik heb bij het pasconsult proefgereden op een aantal andere Marjoman zadels om te kijken of de kwaliteit en vorm ervan me beviel. Daarna samen met de mensen van Pura Nobleza dit zadel bij elkaar gepuzzeld, zo heb de wrongen nog iets aan laten passen, er andere kussens onder dan normaal, een andere singelophang en andere stijgbeugelophang. Helemaal aangepast naar mijn wensen. :)

xyzutu2

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:40

Ik dacht al, ik kende van Marjoman eigenlijk alleen maar het singelsysteem met korte singelstoten en bij jou zijn ze lang. :D
Is de boom nou ook flexibel op het paard of is hij alleen flexibel bij het maken/afstellen zodat hij precies op maat gemaakt kan worden? Beetje omslachtige beschrijving, ik hoop dat je het kunt volgen. ;) Ik zie namelijk wel steeds flexible tree voorbij komen, maar dacht dat de Marjoman bomen allemaal hard waren.
En hoe heb je de kussens laten vullen, met natuurlijke wol of kunstwol?

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:52

Hier zit een kunststof boom in die nu 'rigide' is, en met metaal versterkt, maar als ik het goed begrepen heb, is hij nog wel aan te passen door Marjoman (dat kunststof vind ik wel prettig want dat maakt het zadel een stuk lichter dan hout).

Marjoman heeft echter tegenwoordig ook flexibele bomen, de Marjoman Barocco wordt daar bv. standaard mee geleverd maar waarschijnlijk kunnen ze op aanvraag ieder zadel ook flexibel maken. Volgens mij begint dat sowieso meer een ding te worden ook bij de Iberische merken, ik hoor dat er meer zijn die nu ook flexibele bomen aanbieden. :)

Deze kussens zijn gevuld met natuurlijke wol.

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:35

@Rider; Aha! Ik vind het een prachtig zadel!
Ik doe weer wat ideeen op en heb ik iets om voor te sparen hahah..

Lusitano Guapa <3

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 17:59

Ik wacht en ik wacht en de zenuwen beginnen nu echt te komen.
Nog 5-6 dagen voordat Guapa op transport gaat, dan kan ik ein-de-lijk haar touwtje vast houden..Haar aanraken, woelen door haar vacht... <3

Lusitano Guapa <3

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:42

Spannend Denise!

Ik had vandaag een spontaan fotoshootje van ID fotografie, die foto's maakt voor de website van Pura Nobleza. Ze woont bij mij in de buurt en wilde Santi z'n nieuwe outfit wel even vast komen leggen! *\o/*

Foto's zijn super leuk geworden. Klik hier voor een uitgebreid verslag, en alvast een voorproefje:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door rider op 22-01-17 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:48

Kijk eens hoe gaaf!!!! Foto's zijn echt goed geworden!

Hoe groot is Santi eigenlijk?
Weet jij nog hoe je je voelde toen hij naar Nederland kwam?
Ik ben echt zenuwachtig hahahahhah

Lusitano Guapa <3

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:14

Officieel 1.55m maar in werkelijkheid denk ik eerder 1.52 of iets. Ik moet hem eens nameten.

Ik was ook best nerveus toen hij op transport moest maar ook heel blij. Beetje zo'n gevoel als je als kind hebt op Sinterklaasavond ofzo, lol. Transport was wel ellende, haalden hem uiteindelijk (zonder overleg) drie dagen te laat op en hebben er vier dagen langer over gedaan om hem te brengen, was echt niet tof. ;( Gelukkig alles wel goed gekomen verder.

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:20

Hahahah ja nou zo voel ik me ook ongeveer!!!!
Wel balen dat het transport zo vervelend verliep...En dat er geen overleg is gepleegd..niet netjes!
Hij is nu in ieder geval thuis!
Met wie ging hij mee?

Lusitano Guapa <3

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:24

BSS. Ze waren volgens mij verder wel netjes met de paarden hoor, maar qua communicatie echt ruk.

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:30

Oh BSS, hoorde dat 't papierwerk bij hen ook niet altijd in orde is...En dieren toch vaak mager aankomen.
Guapa komt met Bevetra quality horsetransport..

Lusitano Guapa <3

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:41

Over dat mager aankomen wil ik wel wat zeggen. Heeft meestal te maken met de tijd dat ze onderweg zijn, want elk paard op transport krijgt alleen hooi en water om koliek te voorkomen. Sommigen doen het niet zo goed op alleen hooi of eten niet voldoende/voordurend door spanning.
Dat kan dus bij elk bedrijf gebeuren.

Maar ik heb zelf ook slechte ervaringen met BSS wat betreft de logistiek en papieren die niet helemaal klopten (onbevoegde overnachtingsplaatsen, verkeerde nummerborden). Zijn verder heel aardige mensen, daar niet van. En goedkoop. Alle waar naar z´n geld.

Ik heb goede ervaringen met John Parker International (Brits) en C&B-worldwide (Portugees).

Mooi, die foto van Santi!

Te koop 2.5 jarige cruzado merrie,van particulier, door omstandigheden goedkoop.
*Mijn paardenopvang youtube kanaal* *Mijn youtube kanaal voor Vincent* * [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:59

Mager zegt inderdaad niet zoveel. Paarden met stress kunnen maar zo 50kg kwijtraken op een dag. Met name bij hengsten heb ik dat wel vaker gezien. Dus met een transport van meerdere dagen kan dat best snel gaan.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:20

Dat word dan nog spanned, afwachten hoe de paardjes van transport afkomen. Nog een weekje geduld hebben en dan kunnen we onze aanwinsten ontvangen.

De kleine groeit al flink uit tot een stoere bink

Afbeelding

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:29

Van het mager aankomen van transport door een lange reis weet ik wel. Maar ik ben blij dat ik niet voor BSS heb gekozen!
Over Bevetra quality horsetransport hoor ik wel vele goede berichten en er wordt nu ook al goed met mij gecommuniceerd.
Nog ruim een week inderdaad Daph!! Ben jij al zenuwapsig? :P

Lusitano Guapa <3

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:38

Lusitana schreef:
Mooi, die foto van Santi!

Thanks! Hij is zo knap op het moment. <3 Glanst als een spiegeltje en is lekker gespierd. Ik heb het idee dat hij nu ook nog wat uit begint te zwaren.

@ Daphne: Wat een stoere kerel wordt het al!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-17 09:54

Inderdaad john parker transport super mensen,super vrachtwagens en zelf heel leuk.we zijn met de renpaarden met hun op transport geweest

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:17

Ik vind het ook een fijne crew. Er was ooit een meisje, vertelden ze me, dat niet meer wilde werken omdat ze zo gehecht raakte aan de paarden onderweg. Dat zegt toch wel veel.
Nadeel van hen is dat ze een zuidelijke en noordelijke route hebben en dat de paarden uit het zuiden naar nederland dus moeten overstappen, dat soms wat meer tijd kost dan gewone reistijd met overnachtingen omdat ze op de andere dagen moeten kunnen wachten.

Wat ik fijn vind van C&B is dat ze de paarden met kleine vrachtwagentjes van huis halen om van een verzamelpunt met de grote te vertrekken. Maar daardoor moeten ze ook op elkaar wachten en dat kan ook voor een dag vertraging zorgen.

Maar persoonlijk vind ik dat je gewoon rekening moet houden met het feit dat als je hier een paard koopt, je hem niet de volgende dag thuis hebt en hem vooral een veilig en comfortabel transport moet gunnen.
Een transport op lange afstand en op zulke wegen met een 2 paards trailer vind ik echt niet kunnen.

Te koop 2.5 jarige cruzado merrie,van particulier, door omstandigheden goedkoop.
*Mijn paardenopvang youtube kanaal* *Mijn youtube kanaal voor Vincent* * [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:36

Na ruim 5-6 weken wachten, en niet te hebben verwacht dat het APSL nog kwam, is Guapa gisteren gekeurd en opgenomen in het Livro de Adultos met 66.5 pt! <3
Vergeet niet dat ze nog niet in vorm is en het goot van de regen, dus zij had er niet zo een zin in om zichzelf te tonen.
Proud of my mare!!

Lusitano Guapa <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:08

Gefeliciteerd !

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-17 18:24

Gefeliciteerd

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-17 18:25

Keuren ze dan ook aan huiss

www.fiftyshadesofred.nl

Jamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:38

@ Keona , ja ze keuren aan huis hoor.

Jamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:45

Even voorstellen, mijn 2.5jarige hengst Jamor CFT die uit het handje eet bij mijn 63 jarige moeder.

Afbeelding

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:48

Dank jullie wel!!

Wat een geweldige foto Jamor!!
Prachtige jonge hengst.
Wat is zijn afstamming?

Lusitano Guapa <3