lusitano praat en foto,s

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:40

@ Bianca: wat een lief koppie!

@ Eefiepeefie: Hermes ziet er goed uit! Mooie hals heeft hij. :)

@ Denise: Hoe gaat het met Guapa? Begint ze al een beetje aan te komen? En Dapne, hoe is het met Meteoor? :)

Santi is afgelopen weekend mee naar Renesse geweest voor Straoriejen, hij vond het strand erg leuk en ook erg opwindend. :Y) Kreeg tijdens de Strao wel veel complimenten van mensen die hem zo mooi vonden en zo mooi vonden lopen, tempo van de stoet lag nogal laag dus hij maakte er de Grote Santi Show van met...interessante...bewegingen. :') Gelukkig ken ik hem inmiddels goed genoeg om te weten dat hij wel bij me blijft maar dat hij af en toe even wat energie kwijt moet.

Voor wie het leuk vind, hier een topic met foto's van de Strao: Klik!

Zeepaardje:

Afbeelding

Afbeelding

xyzutu2

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:41

Met het nieuwe hoofdstel! :D
Is dat nou ook al donkerder geworden door het zeewater? Hij oogt op de foto's een stuk groter/opgerichter, dus ik kan me wel voorstellen dat hij mensen op is gevallen.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:09

Wauw wat een gaaf beeld Rider!! Heerlijk zo door het water sjouwen.

Kleine metoor zijn we nog 1 keer geweest vorige week. Mijn vaders (de eigenlijke eigenaar, Meteoor was zijn verjaardags cadeutje) is voor eerst mee geweest. Meteoor was al heel erg bijgetrokken! Trok ook al best wel naar mijn vader toe. (beetje jammer van de upload kwaliteit van filmpje :( )

Afbeelding
Voor het eerst even beetje borstelen:
Afbeelding

Mijn witte monster Cedro gaat beetje wisselend laatste tijd. Toch weer last van zijn buikje toen ik was gestopt met het speciaal voer :( Nu weer terug op het voer en speciaal supplement om de maag weer rustig te krijgen.
Afbeelding
nog een foto'tje met de sneeuw van laatst:
Afbeelding

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:23

xyzutu2 schreef:
Met het nieuwe hoofdstel! :D
Is dat nou ook al donkerder geworden door het zeewater?

Ik denk dat dat aan de foto's ligt, het was volgens mij niet echt verkleurd. Ik heb na afloop wel een paar uur lang kunnen poetsen. _O- Zand, zout & zweet op m'n mooie nieuwe spullies. >;)

Citaat:
Hij oogt op de foto's een stuk groter/opgerichter, dus ik kan me wel voorstellen dat hij mensen op is gevallen.

Ja, hij liep ook aardig te sjouwen. De trekpaarden zijn ontzettend traag dus die stoet gaat slooooom, ver onder Santi's tempo. En ik wilde graag een beetje achteraan rijden want er lopen behoorlijk wat schopknollen tussen en daar wil ik niet achter of naast. Dus achterin moest ik Santi een beetje entertainen want hij is met dit soort dingen wel vrij energiek. :Y) Gelukkig is hij nu weer sterk en bespierd genoeg om meer opgericht te lopen en dan kan hij z'n energie omhoog gooien ipv naar voren. Dan biedt hij passage aan of terre-a-terre en dat kalmeert hem dan in de zin dat hij in die verzameling ontspanning kan vinden.

Op het strand werd hij wel even erg fel maar de groep ging volgens mij ook onbedoelt aan de kletter (of in ieder geval in totale wanorde). Gelukkig blijft hij wel bij me/stuurbaar en dat was maar goed ook want de ruiter voor ons werd afgesneden en klapte vol uit het zadel, ik kon Santi gelukkig opzij sturen anders waren we over haar heen gereden.

@Daphne: Meteoor ziet er goed uit! Fijn dat hij nu ook weer contact zoekt. Vervelend dat Cedro last van z'n maag heeft!

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:30

Dankjewel! :)

Gaaf zo in het water! :D
Fijn dat het weer wat beter gaat met Meteoor en zijn mama. Altijd even wennen na het afscheid en een lange reis, geef ze lekker de tijd dan komt het allemaal goed. *\o/*

Afbeelding

H. Lusitano Horses
Hèrmes do Hanoï, Urtiga, Isabella H. & Branca

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:51

Leuke foto's Rider!
Ja Guapi komt zeker aan, ik geef haar nu ook bietenpulp brok bij.
Ik ben helemaal in loe met mijn merrie hihi.

Lusitano Guapa <3

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:02

Weer lekker bij veulen geweest sinds 2 weekjes. Hij is een heerlijk relaxed ventje en geniet nu echt van het poetsen en knuffelen. Hij was lekker vies :Y) Achja hoort er bij hihi. De eigenaar (mijn paps) geniet heel erg van hen elke keer.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:35

Echt super gaaf Daphne dat hij nu ook lekker los komt!!! <3

Lusitano Guapa <3

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:23

Jabari is vorige week donderdag gecastreerd. Gisteren leek hij zich ineens te beseffen dat hij wat mist - en hij vond zichzelf plots heel zielig :') . Het gaat gelukkig goed met hem, ik vond die castratie zoooo eng. Ik was 's ochtends om 10:00 uur al op van de zenuwen en heb uiteindelijk tot 18:15 uur s avonds moeten wachten op een telefoontje dat hij weer helemaal wakker was (hij is op de kliniek gecastreerd).

Nu even 1 à 2 weken aan de hand stappen en daarna mag ie weer lekker los in de paddock! <3

Afbeelding

When a friend becomes a memory, the memory becomes a Treasure

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:35

Wat een schatje is Meteoor! <3

Bianca, fijn dat alles goed verlopen is! Jabari loopt er inderdaad een beetje verloren bij, haha. :')

Santi heeft een drukke week voor de boeg, we gaan een weekje trainen bij mijn instructeur. Net de hele volksverhuizing ingepakt (ik hoor wel eens mensen klagen over hoeveel bagage je hebt als je met kinderen ergens naar toe moet, nou, paarden zijn nog erger volgens mij :Y) ), zometeen paardjes inladen en op weg.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:03

Leuk Rider! Ik kan me goed voorstellen dat je veel meeneemt! Ik had dat altijd al als ik alleen even op buitenrit ging ;)

Bij wie heb je les?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:55

Anekdote van de dag; ik kan het niet laten, even lachen! Iemand vroeg om fokadvies voor een merrie, opwaarts gerichte hengst, meewerkend, prettig karakter, liever geen vosveulen, geschikt voor dressuur en mensport en uiteindelijke stokmaat veulen ergens tussen de 162 en 168 cm. Dus ik vraag of ze wel eens aan Iberisch bloed heeft gedacht, misschien Ultramar ...........
Antwoord was dat ze toch echt op zoek is naar een warmbloed paard................... _O- *\%/*

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:57

ElCid schreef:
Anekdote van de dag; ik kan het niet laten, even lachen! Iemand vroeg om fokadvies voor een merrie, opwaarts gerichte hengst, meewerkend, prettig karakter, liever geen vosveulen, geschikt voor dressuur en mensport en uiteindelijke stokmaat veulen ergens tussen de 162 en 168 cm. Dus ik vraag of ze wel eens aan Iberisch bloed heeft gedacht, misschien Ultramar ...........
Antwoord was dat ze toch echt op zoek is naar een warmbloed paard................... _O- *\%/*

:') :') Oeps..

Ik kwam thuis met een Lusitano en toen zei iemand: 'ik dacht dat jij een echt paard zou kopen' >;)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:06

ElCid schreef:

Ach, als ik dan mijn Iberische paard bekijk klopt het ook wel.
Kan hem met geen fatsoen warmbloed noemen, eerder heetkop :D

Maar bijzonder is het wel, als iemand die dus wil fokken dit niet weet.
En volgens mij voldoet Ultramar aan al die vragen toch? Weet alleen niet of hij EE of Ee is? Kortom, of hij vosfactor draagt?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:15

Hij is EE, dus zal nooit vos geven. Ja, ik vond het ook vrij bijzonder dat iemand wel wil fokken maar blijkbaar een toch wat "beperkte" kennis van paarden heeft ;)

Tja, ik denk dat de meeste Iberiërs warmbloediger zijn dan veel andere warmbloeds.

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:38

Ik snap die opmerking wel. Hoe zou hij/zij anders moeten reageren als 'warmbloedhengst' niet mag? 'Ik heb liever een sportpaard?' ook daar zou hij/zij om uitgelachen worden. Of 'ik wil een dressuurhengst?' Precies hetzelfde. Dus eigenlijk had die persoon alleen mogen reageren met 'Ik zoek een oorspronkelijk Noord-Europees gefokt paardenras zoals een KWPNer, NRPSer, Oldernburger enz als het gaat om een hengst voor mijn merrie'? :+
Geen idee wat voor merrie die persoon heeft, maar ik vind het niet zo gek dat mensen die helemaal in de (noord Europees gefokte 8-) ) sportpaardenwereld zitten niets weten van Portugese of voor mijn part Italiaanse paardenrassen. Mensen die helemaal in het Iberische wereldje zitten weten over het algemeen ook niet het verschil tussen een Westfaler en een Rheinlander. ;)

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:11

Ik ken die rassen ook allemaal, maar in tegenstelling tot jou vind ik het niet gek dat als mijn buurman die zijn hele leven lang alleen maar KWPN gefokt, gedacht, gedroomd en geademd heeft en nadenkt over een nieuwe dekhengst, hij gek opkijkt als ik een Maremma of Morgan suggereer. 8-)
Als hij die rassen niet kent of niet onder warmbloed of sportpaard schaart dan kan ik dat vinden getuigen van gebrek aan kennis en hem erom uitlachen, maar aan de andere kant weet hij precies wanneer en via welke routes er Engels en Arabisch volbloed het KWPN binnengesluisd zijn en hoevaak Amor er in welke merriestammen voorkomt. En ik niet. (maar jij natuurlijk wel 8-) )

Precies om jouw reactie op sportpaard noemde ik dus ook het woord 'sportpaard'. :j Want het is nou eenmaal best onhandig voor mensen om uit te leggen dat ze een KWPN-achtig paard zoeken ('hoezo zouden moderne lusitano's niet KWPN-achtig zijn???'), dus als je het nodig hebt om mensen uit te lachen en dom te vinden omdat ze niet dezelfde kennis hebben als jij (en eventjes vergeet dat diezelfde mensen op ander gebied mogelijk weer meer weten dan jij ;) ), dan valt er inderdaad een hoop te lachen om al die arme, domme KWPN/warmbloedmensjes. 8-)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:17

Ik noem een KWPNer wel een sportpaard omdat KWPN een sportpaarden stamboek is en geen ras. Maar hoe iemand mijn paarden noemt maakt me dan weer niet. Ik noem ze zelf altijd mijn pownies. <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:33

Haha wij hebben hier ook altijd over onze pony's :D
Sport of geen sport, ze blijven toch dezelfde vriendjes voor je...

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:31

Nu moet ik zeggen dat ik laatst bij een vriendin was die haar lusitano reed in een bak vol KWPNers van 1,70+... Dat werd opeens ook een heel kleine pony - sorry, sportpony. 8-)

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:58

Ik noem die van mij juist olifant, maar wat wil je met een Lusi van ruim 1.70m :+ :')

H. Lusitano Horses
Hèrmes do Hanoï, Urtiga, Isabella H. & Branca

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:03

ElCid schreef:

Hahaha Hilarisch!
_O- _O-

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:16

xyzutu2 schreef:
Nu moet ik zeggen dat ik laatst bij een vriendin was die haar lusitano reed in een bak vol KWPNers van 1,70+... Dat werd opeens ook een heel kleine pony - sorry, sportpony. 8-)

Die van mij zijn zeker niet klein maar ik kom af en toe een Ierse Hunter tegen en dan snap ik dat ze mijn Lusitanos ponies vinden!

Met name in ruglengte verschilt het nogal! :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:20

Eefiepeefie schreef:
Ik noem die van mij juist olifant, maar wat wil je met een Lusi van ruim 1.70m :+ :')

Oh ik noemde mijn Volbloed van 1.83m nog pony!! :+ _O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:14

Jessix schreef:
xyzutu2 schreef:

Die van mij zijn zeker niet klein maar ik kom af en toe een Ierse Hunter tegen en dan snap ik dat ze mijn Lusitanos ponies vinden!

Met name in ruglengte verschilt het nogal! :D

Die van mij niet hoor, dat is een langrugmodel... 8-)