lusitano praat en foto,s

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:58

Ow 1.40m is inderdaad wel heel klein. Dat wordt geen paard meer dan...
Das eerder iets voor een kind of jong meisje. Was het een hengst geweest, had ze anders wel bij mij mogen komen wonen. :+

Mooie merrie trouwens die Hungria!

En dat Piaffe filmpje van Santi is ook leuk.

Morgen komt de osteopaat voor Gina. Ik hoop héél hard dat die blijvende onregelmatigheid uit haar rug of schouders ofzo komt en niet van haar pees... fingers crossed. (Maar ik vrees ervoor :o )

Jessix

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:06

Ja ze is echt klein, vandaar ook de pony prijs. :D Wel leuk om te zien hoor. Het is echt een mini Lusitano! Goede beweger en heel rastypisch, maar alles aan d'r is klein. Leuke pony voor een kind/kleine vrouw of om mee te mennen.

Spannend morgen voor jou en Gina! Ik zal voor jullie duimen. :)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:11

Goh, een goeie D-sportpony is doorgaans ook duurder hoor.
Pony's kosten geld joh ;)
Dus dan is't nog steeds een koopje.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:19

Luckystory schreef:
Goh, een goeie D-sportpony is doorgaans ook duurder hoor.
Pony's kosten geld joh ;)
Dus dan is't nog steeds een koopje.

Ik geloof je direct. Geen verstand van D-sportpony's, wel van Lusitanos en de bijhorende prijzen. En die liggen volgens mij een stukje hoger. ;)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:29

Ja haha, sportpony, lusitano ... maakt idd ni uit.
Het blijft sowieso een koopje :P

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:34

Erretje schreef:
@eefiedepeefie: jouw knoepert heb ik bij Fabio gezien! Wat een paard! Ik train de merrie in Soest, dus ik zit vlakbij. Grappig!

Haha dat klopt ja, Hermes staat bij Fabio op stal. Net weer fantastisch gereden *\o/* Wat grappig, waar sta je in Soest? Ik heb daar tot 2,5 jaar geleden gewoond en had toen met mijn ouders 4 paarden op verschillende stallen.

H. Lusitano Horses
Hèrmes do Hanoï, Urtiga, Isabella H. & Branca

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:29

@eefie: op de koninginnelaan, prive
.

Naar Portugal gaan kan zeker, al moet het transport af van de aankoopprijs.

Ik ben 175, dus 1.40 is wat klein ja denk ik .

De markt voor Lusis is alleen wel slechter dan die voor D pony's. Beter verkopen als knappe D-pony dan als te klein gebleven Lusitano...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:48

Als je serieus op zoek bent naar een goede Lusitano weet ik ook nog wel een paar adressen van top fokkerijen waar je echte goede, dressuur, Lusitano's kan kopen.
Begin juni is Antonio Borba Monteiro weer bij ons voor een clinic klassieke dressuur , hij en zijn familie fokken al generaties lang uitermate goede paarden. Rico is van hem, die is uitgebracht door Kyra Kirklund en de oude Hostil staat ook nog bij hem. Met o.a. die 2 hengsten wordt gefokt; allemaal paarden met maat en gangen.
Ook de fokkerij waar Pedro Torres zijn trainingsstal heeft, Coudelaria Dos Cedros, levert veel hele goede paarden o.a. kinderen van Rubi en Disturbio. Wij zijn daar in 2015 3,5 week geweest en hebben daar getraind met onze paarden en hebben de beide hengsten gezien, Rubi was toen al met pensioen maar dekte nog wel, Disturbio wordt nog uitgebracht in de Grand Prix. De jonge paarden daar hebben ook stuk voor stuk maat en gangen. Wel, over het algemeen, paarden met prijskaartje maar dan heb je ook wel topdieren.
We kennen nog wel een stuk of wat Coudelaria's waar goede paarden te koop zijn dus als je interesse hebt?!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-17 07:45

In het topic word een zwarte 6jr merrie aangeboden 160 en aan een nette prijs

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:08

Bedankt Keona, ik had al contact met haar gehad.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:41

_Zsazsa_ schreef:

Ik had nog geen prijs gevonden.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:51

Je hebt PB, zie dat ik jou was vergeten een PB te sturen.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:41

Erretje schreef:
@eefie: op de koninginnelaan, prive

Daar ben ik dan vast een keer geweest vroeger, had een vriendinnetje op de basisschool die daar pony's reed en ik ging vaak met haar mee. Leuk! :D

H. Lusitano Horses

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:45

ElCid schreef:
Als je serieus op zoek bent naar een goede Lusitano weet ik ook nog wel een paar adressen van top fokkerijen waar je echte goede, dressuur, Lusitano's kan kopen.
Begin juni is Antonio Borba Monteiro weer bij ons voor een clinic klassieke dressuur , hij en zijn familie fokken al generaties lang uitermate goede paarden. Rico is van hem, die is uitgebracht door Kyra Kirklund en de oude Hostil staat ook nog bij hem. Met o.a. die 2 hengsten wordt gefokt; allemaal paarden met maat en gangen.
Ook de fokkerij waar Pedro Torres zijn trainingsstal heeft, Coudelaria Dos Cedros, levert veel hele goede paarden o.a. kinderen van Rubi en Disturbio. Wij zijn daar in 2015 3,5 week geweest en hebben daar getraind met onze paarden en hebben de beide hengsten gezien, Rubi was toen al met pensioen maar dekte nog wel, Disturbio wordt nog uitgebracht in de Grand Prix. De jonge paarden daar hebben ook stuk voor stuk maat en gangen. Wel, over het algemeen, paarden met prijskaartje maar dan heb je ook wel topdieren.
We kennen nog wel een stuk of wat Coudelaria's waar goede paarden te koop zijn dus als je interesse hebt?!

Volgens mij ging het wel om een leuk paard voor een klein prijsje, denk dat je bij deze fokkerijen al snel op 15.000+ zit ;) Al zijn ze wel ongelooflijk knap en getalenteerd.

H. Lusitano Horses

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:51

Als ik genoeg had kocht ik Hungria meteen ;)! Maar bedankt ElCid.

@Daphneej: Jouw paard heeft wel een prachtig hoofd zeg!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:01

Klopt, gaat inderdaad om paard van prijzen van minstens boven de 10.000, maar deze mensen kennen ook wel weer fokkers die paarden voor lagere prijzen verkopen, zeker als je een wat kleiner ( onder de 165) en barokker type zoekt zijn die nog wel eens voor kleinere prijzen te koop.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-17 10:10

ElCid schreef:
_Zsazsa_ schreef:

Ik had nog geen prijs gevonden.

Moet je hem vragen

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Vogelvrij
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:11

Ik meld me hier ook, ik ben al een tijdje stiekem meelezer.
Als ik later groot ben, en genoeg geld heb, wil ik den ik ook een Iberisch ras. Ik ben wel een beetje geinspireerd geraakt door Arne Koets zijn rijstijl, het spreekt me ontzettend aan. Ik ken het ras ook al langer, al is het al een tijd geleden dat ik er eentje gereden heb.
Ik ben ook al op zoek naar een bijrijdpaard hier in de omgeving, maar de enige die ik tot nu toe heb gevonden, staat helaas te ver weg. Dus als jullie nog iemand weten die in de omgeving van Almelo een iberisch ras heeft, of richting historische dressuur rijdt, dan hoor ik het graag :)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:22

Vanmiddag is de osteo geweest voor Gina. En het verdict viel nog mee.
Ik moet haar zeker nog niet afschrijven als rijpaard, zei ze.
De onregelmatigheid die er nu nog in zit, is echt een bewegingskreupelheid ontstaan door te compenseren voor de pijn in haar voorbeen. Door die peesblessure heeft ze ook ongelijke voorvoeten gekregen. Door eerst 2 maanden amper op haar been te steunen werd de goede voet veel platter. En nadien heeft ze nog 6 maanden met plakschoenen en/of vettec gelopen om aan 1 been haar hiel te verhogen. Dat creëert uiteraard nog een extra onevenwicht. En dat heeft dan weer consequenties voor de rest van haar lijf. Schouders zaten helemaal vast, rug was helemaal strak en onderrug en bekken vast.
Ze is nu helemaal los gemaakt dmv osteopathie en dry needling.
En nu vond ze het vooral zaak dat we zo snel mogelijk haar voeten weer gelijk krijgen. Daar waren we uiteraard al mee bezig sinds alle verhogingen en plakzooi eronderuit was (sinds januari) Maar ze vindt dat we daar veel rigoureuzer in mogen zijn. En dat we ook echt de ondergeschoven hielen mogen wegvijlen tot we ze kunnen plaatsen waar ze horen. Ook al lijkt daar misschien geen plek voor in de voet. (Mijn bekapster is daar iets voorzichtiger in) Zo wordt de hefboom over haar hoefkatrol-gebied meteen een stuk kleiner.
Ze heeft zelf nu ook de platte voet bijgewerkt om duidelijk te maken wat we moeten doen. En dat gaf meteen al een verschil. Dat moeten we nu consequent gaan bijhouden en dan zou de hoef binnen een maand of 2 toch duidelijk moeten veranderen.
En verder wil ze dat ik haar begin te trainen en ga inrijden. Volgens haar geen reden om dat niet te doen. En ze moet haar lijf weer leren gebruiken zoals het bedoeld is, zonder te compenseren.
Genoeg huiswerk dus. :o
Ze liep aan het eind wel al een stuk beter. Dus ik heb er nu wel weer wat moed op. Misschien dat ik het inderdaad toch nog maar een kans moet geven?

Trouwens ik zat er al een tijdje over te denken. (al helemaal door dat peesblessure gedoe)
Maar ik ga haar ook laten dekken, denk ik.
Deze kerel heb ik op het oog voor haar:

Afbeelding
Tijd om dat maar eens concreet te gaan afspreken. :)

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:49

Welkom, Joolien. Ik heb je even een pm gestuurd over historische dressuur. ;)

Luckystory, wat een fijn nieuws! En wat leuk dat je een veulentje wil fokken. :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:41

Welkom Joolien! Zeewolde is ook beetje ver weg van almelo.. Hopelijk komt er iets leuks op je pad om mee aan de slag te kunnen gaan.

Luckystory: Knappe hengst is het een bruine of een valk?

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:54

Heeeeyyyy Joooootje, ja jammer he, ik weet verder ook niet echt iemand die wat meer bij jou in de buurt zit :( maar goed misschien meldt iemand zich hier dat zou wel leuk zijn :)

Goed te lezen Luckystory, nu lekker aan de slag met je G-tje en ook een knappe beeb maken met die hengst :D

Een dag niet geleefd is niet zo lachen

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:00

Ik zit ook compleet uit de richting Joolien.

De hengst is een valk.
Net als mijn merrie ;)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 07-03-17 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Vogelvrij
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:00

Alik schreef:
Heeeeyyyy Joooootje, ja jammer he, ik weet verder ook niet echt iemand die wat meer bij jou in de buurt zit :( maar goed misschien meldt iemand zich hier dat zou wel leuk zijn :)

Goed te lezen Luckystory, nu lekker aan de slag met je G-tje en ook een knappe beeb maken met die hengst :D

Jaaa, leek me zo leuk om je peerd te trainen :D Kun je niet wat dichterbij gaan wonen? :P Almelo ofzo :P

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:02

Leuk verdunning kleur op verdunning kleur kan ook spanende kleurtjes geven! :+