lusitano praat en foto,s

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:03

Joolien schreef:
Ik meld me hier ook, ik ben al een tijdje stiekem meelezer.
Als ik later groot ben, en genoeg geld heb, wil ik den ik ook een Iberisch ras. Ik ben wel een beetje geinspireerd geraakt door Arne Koets zijn rijstijl, het spreekt me ontzettend aan. Ik ken het ras ook al langer, al is het al een tijd geleden dat ik er eentje gereden heb.
Ik ben ook al op zoek naar een bijrijdpaard hier in de omgeving, maar de enige die ik tot nu toe heb gevonden, staat helaas te ver weg. Dus als jullie nog iemand weten die in de omgeving van Almelo een iberisch ras heeft, of richting historische dressuur rijdt, dan hoor ik het graag :)

Niet in de buurt van Almelo ( omgeving Doetinchem zitten wij) maar wel een Lusitano hengst en regelmatig organiseren wij clinics met Antonio Borba Monteiro in Westendorp. Antonio is een van de "mestres" van de Portugese Hogeschool en is leerling van Guilherme Borba en Nuno Oliveira, aardig historisch ;) . Ook organiseren we clinics Californische / Vaquero stijl met Jeff Sanders in Pesse, Drenthe. Veel historischer dan dat kan bijna niet, dat gaat terug op de Spaanse Conquistadors; overigens zijn Jeff en Arne regelmatig samen aan het "spelen" :D , o.a. met zwaardvechten te paard.

Zie onderschrift voor clinics Antonio en Jeff.

Vogelvrij
Stormjager

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:11

Bedankt voor de tip Elcid, lijkt me erg leuk om 3 juni te komen kijken, dus ik heb het in mijn agenda gezet!

Misschien handig om je onderschrift aan te passen, want de link doet het nu niet omdat her geen spatie tussen zit.

Zijn er nog meer leuke/interessante facebookpagina's wat ik kan delen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:15

Daphneeeej schreef:
Leuk verdunning kleur op verdunning kleur kan ook spanende kleurtjes geven! :+

Als je toevallig een merrie hebt met zo'n fancy kleurtje is het een beetje zonde om er een gewone bruine of een schimmel op te zetten hé. :+
Maar ik verkies wel een enkele verdunning boven een dubbele. Hopelijk komt er iets valks of palomino uit.
Het kan allemaal. Zowel de hengst als Gina dragen vos. En zwart (en verdunningen daarvan) zouden ook mogelijk zijn.

Hengst is trouwens recommended door het apsl.
Een oude Braziliaanse kampioen, een bewezen hengst die veel beweging en een goed karakter vererft.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:33

Erretje schreef:
@eefie: op de koninginnelaan, prive
.

Naar Portugal gaan kan zeker, al moet het transport af van de aankoopprijs.

Ik ben 175, dus 1.40 is wat klein ja denk ik .

De markt voor Lusis is alleen wel slechter dan die voor D pony's. Beter verkopen als knappe D-pony dan als te klein gebleven Lusitano...

Ja over wat bij de prijs inbegrepen zit kun je zelf onderhandelen.

Ik zou zeggen, neem contact op met Lusitana.

Zelf ken ik alleen fokkers uit de hogere prijsklasse dus kan je er verder niet aan helpen. :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:37

@ Welkom Joolien!

@ Luckystory goed nieuws over Gina! Fijn!!

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:42

Joolien schreef:
Alik schreef:
Heeeeyyyy Joooootje, ja jammer he, ik weet verder ook niet echt iemand die wat meer bij jou in de buurt zit :( maar goed misschien meldt iemand zich hier dat zou wel leuk zijn :)

Goed te lezen Luckystory, nu lekker aan de slag met je G-tje en ook een knappe beeb maken met die hengst :D

Jaaa, leek me zo leuk om je peerd te trainen :D Kun je niet wat dichterbij gaan wonen? :P Almelo ofzo :P

Jaa eeehhh dikke doei he, Enschede is zoveel leuker dan Almeloooo, kom jij maar hier wonen :P

Maar zonder gekheid, ik heb nu een nieuwe bijrijdster en damn wat ben ik er blij mee en damn wat moet Guda hard werken en ook nog eens luisteren hahaha oei oei oei ze geeft haar vrijheid onder het zadel niet zonder slag of stoot op maar uiteraard altijd beheerst op de Lusitanomanier :P

Een dag niet geleefd is niet zo lachen

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:06

Joolien schreef:
Bedankt voor de tip Elcid, lijkt me erg leuk om 3 juni te komen kijken, dus ik heb het in mijn agenda gezet!

Misschien handig om je onderschrift aan te passen, want de link doet het nu niet omdat her geen spatie tussen zit.

Zijn er nog meer leuke/interessante facebookpagina's wat ik kan delen.

Bedankt, ik ga het aanpassen. Stuur me even een PB met je mail adres dan zet ik je op de mailinglijst en dan krijg je het tijdschema t.z.t.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:09

@ Alik, ik vind het jammer dat ik jouw mooie zwarte hengst nooit meer heb gezien. Die heb je verkocht toch? Vond dat zo'n schitterend dier.. Ben benieuwd hoe die is nu hij volwassen is.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:27

Jessix schreef:
@ Alik, ik vind het jammer dat ik jouw mooie zwarte hengst nooit meer heb gezien. Die heb je verkocht toch? Vond dat zo'n schitterend dier.. Ben benieuwd hoe die is nu hij volwassen is.

Nou dank je, hij is ook erg regelmatig in mijn gedachten, hij is destijds nog vrij snel doorverkocht en ik heb nog niet de moed gehad om uit te vinden waarnaartoe en hoe het nu met hem gaat. (dat heeft dan weer vooral met mijn priveomstandigheden te maken) :o

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:35

Soms kun je het dan ook maar beter loslaten en hopen dat hij gewoon terecht is gekomen bij iemand die helemaal gek met hem is... :(:) Hij had in elk geval alles mee om een uit te groeien tot een fantastisch paard.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:55

ja klopt op zich ga ik daar ook wel een beetje van uit en er komt ook wel een moment dat ik hem wel op ga zoeken want uiteindelijk ben ik toch te benieuwd ook :) Het was/is ook zo'n heerlijk dier.

Vogelvrij
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:57

Alik schreef:
ja klopt op zich ga ik daar ook wel een beetje van uit en er komt ook wel een moment dat ik hem wel op ga zoeken want uiteindelijk ben ik toch te benieuwd ook :) Het was/is ook zo'n heerlijk dier.

Waarom had je m ook alweer verkocht?

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:58

Welkom Jolien! Sorry ik ken ook niemand in omgeving Almelo..

Leuk dat het hier steeds drukker wordt *\o/*

Dat lijkt me een prachtige combi, hoe doen de bloedlijnen het samen? Gaby heeft ook een valk hengst staan in Nederland, wellicht ook een optie voor je, al is Vencedor natuurlijk wel een hele knappe met mooie resultaten!

En een plaatje voor de leuk ;)
Afbeelding

H. Lusitano Horses
Hèrmes do Hanoï, Urtiga, Isabella H. & Branca

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:06

Leuke foto van Hermes met een mooie lucht op de achtergrond! Hoe gaat het met hem?

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:08

Joolien schreef:
Alik schreef:

Waarom had je m ook alweer verkocht?

Op zich had ik Guda gefokt voor de verkoop maar daar kwam niemand op en uiteindelijk was het chronische gebrek aan geld de reden dat ik iets moest en is Diaz degene geworden die ik heb verkocht.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:12

rider schreef:
Leuke foto van Hermes met een mooie lucht op de achtergrond! Hoe gaat het met hem?

Heel goed! *D We zijn heel rustig aan wat stukjes galop aan het oppakken. Merken wel dat hij soms nog wat last heeft van zijn buik, als hij wat meer gaat dragen valt hij nog erg terug in tempo. Maar dat komt vanzelf, we gaan vooruit, ik kan weer heerlijk met hem rijden en hij groeit met de week, zowel in het werk als in de breedte ;)

Hier een filmpje van 18 feb, vind het er nu alweer heel anders uit zien hihi, maar dan hebben jullie een beetje een idee. Ik weet overigens niet of hij zichtbaar is daar de video van mijn Facebook pagina komt!

Edit: Hmm geen video, voor de geïnteresseerde wel hier te vinden: https://www.facebook.com/HLusitanoHorses/
Laatst bijgewerkt door Eefiepeefie op 07-03-17 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

H. Lusitano Horses
Hèrmes do Hanoï, Urtiga, Isabella H. & Branca

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:15

Wow dat gaat ineens snel hier!

Welkom jolien!
Ik weet hier nog wel een stal met een aantal merries waar vaak nog wel een fijner bijrijder wordt gezocht, maar dat is ook een beetje uit de richting...

Lucky story, fijn, goed nieuws!
En spannend een veulentje bij gina fokken!

Fijn dat Hermes goed gaat!

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:16

Ziet er goed uit op dat filmpje Eefiepeefie

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:17

Iemand nog een Lusitano kopen? :') pff kon die van mij vandaag echt weer achter het behang plakken met rijden vandaag. Word weer even tijd voor vakantie denk ik.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:18

Even een tijdje niet of minder rijden en lekker longeren, langeteugelen etc?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:19

Nouvel schreef:
Even een tijdje niet of minder rijden en lekker longeren, langeteugelen etc?

Was juist al idd minder aan het rijden en had weer longeerwerk opgepakt. Maar hij is weer echt niet te pruimen :( Denk dat ik hem misschien maar weer 1 a 2 weken vrij af geef.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:20

Kennissen van mij hebben twee paarden staan, waar die van jou ook staat Eef.
Die rijden altijd over en weer vanuit België. Vriendin van mij verzorgt die paarden als ze thuis staan.
Die mensen zijn precies toch ook heel content van die stal daar ;)

Eefiepeefie schreef:
Dat lijkt me een prachtige combi, hoe doen de bloedlijnen het samen? Gaby heeft ook een valk hengst staan in Nederland, wellicht ook een optie voor je, al is Vencedor natuurlijk wel een hele knappe met mooie resultaten!

Qua bloedlijnen geen idee eigenlijk.
Vencedor lijkt mij een beetje een mengelmoes qua bloedlijnen. En Gina is dat ook eigenlijk.
Voor één of andere reden kan ik geen link plaatsen met de bloedlijnen maar Gina vind je terug als "Gina RS"
En Vencedor is "Vencedor ret".

Enige waardoor ik nog aan Vencedor twijfel is zijn maat. Hij is niet groot. (1m58 volgens stamboek) En Gina is ook maar een kleintje. (1m56 ofzo)
Wie is die van Gaby?
Ik ben zelf wel van België, Vencedor staat niet ver uit mijn buurt. En ik 'ken' zijn eigenaresse ook. Dus het praktische speelt ook wel mee in de keuze. ;)

Hoe heette hij nu weer Alik?

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:24

Mijn hengstepony heette Diaz met fokkertoevoeging AEY :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:27

Alik schreef:
Mijn hengstepony heette Diaz met fokkertoevoeging AEY :)

Ja... Zelfs zijn naam is mooi!! <3 ;)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:29

Doe anders eens een fotootje om ons te herinneren? O:)