[FOTO] Je eigen lieve Shetlander/ Mini Paard in the picture!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

kirsten4

Re: [FOTO] Je eigen lieve Shetlander/ Mini Paard in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:40

Gefeliciteerd met Mowgli! :D Y)(^)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:13

gefeliciteerd met Max en Mowgli!

Anderhalve pony in bezit

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:41

Gefeliciteerd met Mowgli!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:33

Goede samenvatting van onze proef vanmorgen. Deedee braaf geconcentreerd aan het werk. Benno die er met veel plezier voor de lol naast liep :') .

Afbeelding

Deedee: dressuur Z+9, vaardigheid M+9 en prestatie sport-AA
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:58

wat een leuke paardjes allemaal <3

dit jaar hebben wij zelf geen veulens, maar onze hengst Yuma heeft een gastmerrie gedekt, ze heeft vorig jaar een week bij ons gestaan , een hele lieve en mooie shetlandermerrie Adette vd Dorpsweg, samen hebben ze een prachtig merrieveulentje gemaakt , gisteren is ze geboren, ze heet Yuma's Kyona ( dat betekend Yuma's klein geluk ) haar roepnaam is Nika, en ik mocht vanmiddag even op kraambezoek komen <3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:04

Wat een schatje! <3

[o]

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:10

netjes, Dennis!
wat een liefje, jolandje! een veulen is al zo schattig maar een shetveulen extra!

Afbeelding
mijn shetje van bijna 5, had m
even de eczeemdeken af en gepoetst en ingesmeerd met Derfen
we zijn helaas gestopt met mennen, hij ging er 2x bokkend vandoor
allemachtig wat gaan ze dan snel %)

Anderhalve pony in bezit

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:03

Afbeelding
Kleine Django gelukkig komt het betere weer er aan om weer heerlijk ritjes te maken {:}

Django <3 Mijn lieve paardje

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:09

heerlijk, evelien! mooie pony!

Anderhalve pony in bezit

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:23

Bammetje, volgende week wordt meneer alweer 11 jaar :oo

Afbeelding

Afbeelding

Ze noemen mij tante omdat medeplichtige klinkt als een slechte invloed.

Murosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:30

Deze kleine dame vierde gisteren haar 24ste verjaardag! Vorige week mocht ze nog mee naar school van mijn dochter die een spreekbeurt deed over pony's. Helaas is haar dat niet zo goed bekomen (ongeveer 10 minuten lopen vanaf huis). Ze was net 2 dagen daarvoor bekapt en is daarna soms wat gevoelig, wat nu dus het geval ook bleek. Sinds dien loopt ze niet helemaal lekker. Hopelijk knapt ze snel weer wat op.
Afbeelding
Afbeelding

En dit kleine mini dametje is "op date" bij een leuk gespikkeld vriendje (foto 1). Hopelijk met een mooi resultaat volgend jaar. Voor wie het leuk vindt om haar te volgen: [KS-MK] Kleine Suzie is op date; stippels, vlekjes of schimmel?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 5
Florentino (v. Florencio)
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 12:48

vanmorgen met Nina samen , Saphira geschoren, wat is ze toch mooi <3 <3 <3

hier net begonnen, is nog te zien hoeveel haar erop zat :j en ze was zó braaf, niet verwacht van ons klein draakje :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sanxjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 23:33

Wat een leuke shetties om te zien allemaal!!

Hierondee zie je mijn verzorgshet Jet (de bruine pony aan de rechterkant) die ik al 8 jaar heb ze is al 23 jaar oud en ze doet het nog super! Ik zou me het niet meer zonder haar kunnen voorstellen! En naast Jet staat Daisy! We hebben niet echt een idee hoe oud ze precies zal zijn Jet en Daisy staan niet bij elkaar en Daisy heb ik nu net pas een jaartje. Deze zomer komen ze beiden voor de kar te staan en bij Daisy komt er een veulen. Ze kunnen samen heel goed met elkaar, waar ik erg blij mee ben want Jet die kan soms nog wel eens een bitch zijn.

Afbeelding

Jet ♡ Pepper ♡ Boy

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:23

Hallo allemaal! Leuk topic.

Dit is mijn Elmootje. Hij wordt zondag alweer 6 jaar en ik heb werkelijk nog nooit zo'n brave, pittige pony gehad. Overigens is dit mijn eerste eigen pony. Alle paarden die ik gereden heb waren verzorgpaardjes. Maar op 25 jarige leeftijd vond ik het tijd voor mijn eerste eigen poowny. Maar dan wel 1 die ik me kon veroorloven (oke, nouja, het is een oeps aankoop geweest). Maar zou echt niet meer zonder hem kunnen! Bijna helemaal zelf beleerd en werkelijk nog geen stap verkeerd gezet!

Maarr... Nu al weeeeeken op zoek naar een leuk, niet kinderachtig MINIhoofdstel. Dat blijkt toch een haast onmogelije taak! Iemand tips? Ik geloof dat ik inmiddels ieder duister hoekje van internet al afgezocht heb. Maar niks naar mijn smaak (of budget. Ik ga namelijk geen 100-300 euro betalen voor een hoofdstel. Zo duur was Elmo nog niet eens)

Afbeelding

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:02

Leffroi schreef:
Hallo allemaal! Leuk topic.

Dit is mijn Elmootje. Hij wordt zondag alweer 6 jaar en ik heb werkelijk nog nooit zo'n brave, pittige pony gehad. Overigens is dit mijn eerste eigen pony. Alle paarden die ik gereden heb waren verzorgpaardjes. Maar op 25 jarige leeftijd vond ik het tijd voor mijn eerste eigen poowny. Maar dan wel 1 die ik me kon veroorloven (oke, nouja, het is een oeps aankoop geweest). Maar zou echt niet meer zonder hem kunnen! Bijna helemaal zelf beleerd en werkelijk nog geen stap verkeerd gezet!

Maarr... Nu al weeeeeken op zoek naar een leuk, niet kinderachtig MINIhoofdstel. Dat blijkt toch een haast onmogelije taak! Iemand tips? Ik geloof dat ik inmiddels ieder duister hoekje van internet al afgezocht heb. Maar niks naar mijn smaak (of budget. Ik ga namelijk geen 100-300 euro betalen voor een hoofdstel. Zo duur was Elmo nog niet eens)

[ [url=m/QHg6jM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een mooie pony zo voor de kar <3

Heeft de minihorseshop niet wat leuks voor je ze hebben wel een paar mooie hoofdstellen in hun assortiment

Django <3 Mijn lieve paardje

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:01

Minihorseshop heeft wel wat leuks maar niet echt wat ik zoek of niet al heb. Het is vaak te simpel of te kinderachtig. Had vandeweek een hele mooie bruine, rondgenaaide hoofdstel met lakneusriem besteld omdat ik eindelijk een perfecte in maat Shet had gevonden. Maar ook die is nog veelste groot...

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:18

leffroi, Susan Bijl heeft echt prachtige dingen voor mini's , hoofdstellen en tuigen, heel chic en goed materiaal, ik weet geen prijzen , moet je maar even vragen, je vind haar onder de naam wel op facebook

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 19:32

@Leffroi: kijk eens bij nikahorseproducts, daar hebben ze een heel chic hoofdstel! En een paar in minishet geloof ik.
Let wel op; deze had ik besteld: http://www.nikahorseproducts.nl/index.p ... hness.html

Práchtig en hij was qua lengte van het hoofd goed, maar de neusriem (en sperriem) kon echt niet strak genoeg om de neus heen en ook de keelriem was veel te lang. Ook mochten de bakstukken misschien iets hoger (niet echt goed op gelet omdat hij toch al niet pastte). Er was geen ruimte meer voor gaatjes extra erbij en ik vind het ook zonde om er 10gaatjes bij in te moeten maken als het wel kon :+
Ik heb een shet van 80cm die normaal in alles maat minishetlander heeft. Haar oude hoofdstel ging kapot en was ook maat mini shetlander, al moesten daar ook 2 gaatjes bij in maar verder pastte hij perfect. Bovenstaande had ik dus ook in mini shetlander besteld, maar was dus veeel te groot in mijn geval. Dus je moet even kijken of dat wat zou worden met die van jou. Moet zeggen dat mijn shet in principe zelfs veulenhalsters nog past, dus ze heeft ook gewoon echt een klein hoofd :') Mini shet halsters moeten ook echt wel op een van de strakste gaatjes.

Geen mooie foto, maar als je goed kijkt zie je dat hij te ruim blijft zitten om de neus, en dan heb ik hem hier zo strak als het kon aangetrokken, er zaten daar niet eens gaatjes meer.
Afbeelding

Ze hebben ook nog andere hoofdstellen geloof ik, wie weet vallen die anders. Echt jammer want vond deze zo chic!!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 19:45

Leffroy, premiera heeft ook een shet hoofdstel. De premiera monaco :) . Wij hebben deze ook en is echt super chique.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:00

kirsten4 schreef:
@Leffroi: kijk eens bij nikahorseproducts, daar hebben ze een heel chic hoofdstel! En een paar in minishet geloof ik.
Let wel op; deze had ik besteld: http://www.nikahorseproducts.nl/index.p ... hness.html

Práchtig en hij was qua lengte van het hoofd goed, maar de neusriem (en sperriem) kon echt niet strak genoeg om de neus heen en ook de keelriem was veel te lang. Ook mochten de bakstukken misschien iets hoger (niet echt goed op gelet omdat hij toch al niet pastte). Er was geen ruimte meer voor gaatjes extra erbij en ik vind het ook zonde om er 10gaatjes bij in te moeten maken als het wel kon :+
Ik heb een shet van 80cm die normaal in alles maat minishetlander heeft. Haar oude hoofdstel ging kapot en was ook maat mini shetlander, al moesten daar ook 2 gaatjes bij in maar verder pastte hij perfect. Bovenstaande had ik dus ook in mini shetlander besteld, maar was dus veeel te groot in mijn geval. Dus je moet even kijken of dat wat zou worden met die van jou. Moet zeggen dat mijn shet in principe zelfs veulenhalsters nog past, dus ze heeft ook gewoon echt een klein hoofd :') Mini shet halsters moeten ook echt wel op een van de strakste gaatjes.

Geen mooie foto, maar als je goed kijkt zie je dat hij te ruim blijft zitten om de neus, en dan heb ik hem hier zo strak als het kon aangetrokken, er zaten daar niet eens gaatjes meer.
[ [url=m/JaKn9b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze hebben ook nog andere hoofdstellen geloof ik, wie weet vallen die anders. Echt jammer want vond deze zo chic!!

Oh wauw, blij dat je het zegt. Zat inderdaad te twijfelen tussen deze en die bruine die ik besteld had. Maar deze dan ook idd in mini formaat. Hij heeft ook veulenhalstertjes die misschien net iets te groot zijn. En dat heeft hij niet eens een belachelijk klein hoofdje, maar toch...

@Jolandje bedankt voor de tip! Ga ik haar even opzoeken. Ben benieuwd. Want op zoeken op falabella kan ik ook niks vinden..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:01

Calice schreef:
Leffroy, premiera heeft ook een shet hoofdstel. De premiera monaco :) . Wij hebben deze ook en is echt super chique.

Ik weet nu wel dat gewoon 'shet' ook te groot is. En niet een beetje, maar gewoon té. Heb inderdaad wel 1 hele mooie gezien van premiera, maar weet zo even niet meer of die ook in mini formaat was. Had een paarse frontriem en was rond de 60 euro dacht ik. Zal zo even kijken of ik hem terug kan vinden.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:54

Leffroi schreef:
kirsten4 schreef:

[ [url=m/JaKn9b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wauw, blij dat je het zegt. Zat inderdaad te twijfelen tussen deze en die bruine die ik besteld had. Maar deze dan ook idd in mini formaat. Hij heeft ook veulenhalstertjes die misschien net iets te groot zijn. En dat heeft hij niet eens een belachelijk klein hoofdje, maar toch...

@Jolandje bedankt voor de tip! Ga ik haar even opzoeken. Ben benieuwd. Want op zoeken op falabella kan ik ook niks vinden..

En wie weet heeft jouw pony wel net een ander hoofd, dat het dus wel past, maar dan weet je dat inderdaad :) Je kunt ook altijd bestellen en retour sturen. Succes met je zoektocht! Ik ga nu toch maar eerst kijken of mijn oude toch nog gemaakt kan worden en anders is mijn zoektocht dus ook nog niet over :')

xdaniejelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:41

Mijn lieve mini Pippie, een 6 jarige merrie van ongeveer 95cm. Sinds 2 dagen in mijn bezit! *\o/*
Afbeelding

Lanoes Marloes Dancer (RIP) Milo (Dressuur L2+9) Pippie Kita
Instagram: @Lanoeska & @thedogpicasso

CassieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:50

Wat een leuke paardjes allemaal! Ik verzorg nu iets langer dat 2 jaar allemaal mini's. Momenteel zijn ze met zijn 12. Hengstje (Rens) is wel eens rond gegaan over bokt vgm. Iemand zocht de vader :9

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:40

wat een leukerds komen er weer voorbij!
hier mijn shetje weer eens:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
lekker rollen, hij mocht namelijk even zijn eczeemdekentje af
nog stevig gepoetst en ingesmeerd met Derfen :(:)

Anderhalve pony in bezit