Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Sica, Mjetterd, ynskek, Giolli, Dani
linoleum schreef:Waarom eigenlijk eerst bijhouden en pas als je tijdje bijgehouden hebt het gaan aanpassen? Komt op mij over als het voor je uit schuiven en zeggen dat je mee bezig zijn, maar eigenlijk niks wat zoden aan de dijk zet.
Vanavond pizza gehad? Dan pak je als tussendoortje een stuk fruit. Vanavond stuk vlees en flink wat groenten gehad? Dan kan tussendoortje wel een ongezonder toetje zijn.
linoleum schreef:Dan hebben we denk ik een verschillend idee van gezond eten..
finnens schreef:Trysteffie, ontbijten is geen must. Je kunt ook ipv te ontbijten, rond 12/1 u gaan lunchen en dan meer eten. Of ontbijten met bijvoorveeld kwark, dat krijg ik sochtends makkelijker weg. Zou voor iets kiezen wat je lang vol gaat houden, shakes zul je niet je hele leven gaan doen. Nu even zoeken wat werkt.
Emmaa_ schreef:Ik vind het lastige met shakediëten dat je inderdaad een tijdje heel makkelijk weinig kcal kan eten, maar je leert jezelf niet om een gezond patroon te ontwikkelen. Uiteindelijk wil je (neem ik aan) een voedingspatroon voor jezelf vinden waarin je niet meer zo veel aankomt maar stabiel op een gewicht blijft. De rest van je leven shakes drinken is gewoon niet de bedoeling. Waarom niet de balans zoeken en dus de ijsjes en de pizza overslaan maar gewoon een normale maaltijd als lunch eten?
Oh en @trysteffy: als je maar een paar kilo kwijt wilt zou ik dat toch ook lekker in beweging gaan zoeken. Te lui voor de sportschool of bootcamp vind ik zo'n bullshitexcuus. Sporten is gewoon gezond en goed voor je lichaam.
kiwiwitje schreef:Het feit dat het volgens jullie gaat om smoesjes, dat ik meer moeite moet doen en dat soor onzin dat doet zeer ja. Ik heb inmiddels al een paar keer uitgelegd waar ik vandaan kom als het om eten gaat en dat ik niet in de luxe situatie zit dat ik zelf eten kan maken, dat daar aan gewerkt word maar dat dat niet gelijk opgelost is.
Ik probeer mij aan te passen op een manier die voor mij werkt waarbij ik aangeef dat die shakes waar jullie zo over vallen tijdelijk zijn, dat ik daar ook maar 1 maaltijd tijdelijk voor vervang en dat ik vind dat ik geen 7 dagen in de week strak moet eten betekend voor jullie dat ik dagen aan de ijsjes frietjes en pizza zit en vervolgens daar mijn lage aantal calorrieen haal.
Dit heeft niks met direct zijn van jullie kant uit te maken. Dit zijn gewoon domme reacties van mensen die niet lezen. Ik geef nergens smoesjes ik leg uit hoe ik erin sta. Dat ik mijn best doe om mijn behoorlijk slechte eetgewoonten aan te passen en dat dat niet in 1 dag te halen is.
Maar blijkbaar doe ik dan aan smoesjes. Ik vind dat misselijke en serieus vervelende opmerkingen. Ik hoef niet te kijken waarom het mij zo raakt. Ik snap dat prima. Je doet je best om van alles aan te passen en niks is goed. Alles is smoesjes en ineens vreet ik alleen maar smoesjes.
Over mijn thuissituatie en het koken heb je dan ook gewoon je smurf te houden. Wie heeft er gezegd dat mijn schoonouders het een punt vinden als ik kook? Oh nou zeg dat heeft niemand gezegd, behalve de persoon die hier een opmerking over maakte in het topic. Weet jij hoe het hier geregeld is in ons gezin? Wanneer wij thuis komen en weer weg gaan? Wat er met mijn schoonouders afgesproken is? Nee dat weet je niet. Dus zulke opmerkingen plaatsen is echt misplaatst. Als je denkt dat je het nog even lekker uit wil praten staat mn pb open. Voor iedereen die denkt dat ie nog even zn beklag moet doen; be my guest. Bij deze ontstip ik het topic. Gatver.
Tip van de smooties was wel iets. Ik lust dus geen yoghurt(en dergelijke en heb een hekel aan zuur, ook aardbeien MAG ik niet maar wel het proberen waard.)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers