Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola
Renee_S schreef:Ik heb een vraagje over de Petrie lengte maten. Ik heb vooramelijk interesse in de Verona, maar de kortste lengtemaat waarin deze komt met mijn voetmaat (38) is 45. Nou heb ik gekeken hoe je deze moet meten (been hoek van 90 graden, onderkant voet tot knieholte), maar als ik het op die manier meet kom ik echt niet boven de 42 uit. maar als ik kijk welke maat de chaps zijn die ik nu heb (Ariat Concord chap, maat SM) die zijn dus lengte 47. Doe ik iets verkeerd met meten? Ik ben 1,70, heb geen absurd lange benen maar ook zeker niet extreem kort. Iemand advies? Bij de epplejeck hebben ze dit model niet dus kan ik ook niet passen, en de andere ruitershop hier in de buurt heeft ook geen Petrie
xIeer schreef:Ik heb zelf tot m'n knieholte gemeten (zittend en staand) en kom uit op een lengte van maar 42 centimeter.. Is hier ook een standaardmaat van? De ariat's zitten qua kuit (omgerekend 35,8 centimeter) wel echt prima. Is hier ook een standaardmaat van? (Maat 39,5/40)
Jiildou23 schreef:xIeer schreef:Ik heb zelf tot m'n knieholte gemeten (zittend en staand) en kom uit op een lengte van maar 42 centimeter.. Is hier ook een standaardmaat van? De ariat's zitten qua kuit (omgerekend 35,8 centimeter) wel echt prima. Is hier ook een standaardmaat van? (Maat 39,5/40)
Deze lengte maat is er alleen wanneer je maat 36 hebt ofzo. Ik heb 4 weken geleden Petries aan laten meten en paste toen opeens goed in lengte maat 46 terwijl toen ik zelf mijn been meette had ik ook 42 cm. De laars zakt ook altijd nog wat centimeters in zeiden ze. Maar ik heb de laarzen nog niet binnen dus weet nog helemaal niet of ze gelijk hebben en passen straks.
CalvinenGino schreef:Top, ik ga vrijdag eens kijken naar de Aachen, en anders toch mr de coventry.. ben benieuwd hoe die in het donkerder bruin uitzien
Aco schreef:Ik heb mijn petrie verona's besteld. Ben eens nieuwsgierig hoe ze zullen zitten. Ze hadden mijn maat niet, enkel een maat kleiner, maar kreeg zo wel een idee hoe hoog de mijne zullen zijn. Ben echt nieuwsgierig hoe ze zullen zitten om te rijden.
Iselda schreef:Aco schreef:Ik heb mijn petrie verona's besteld. Ben eens nieuwsgierig hoe ze zullen zitten. Ze hadden mijn maat niet, enkel een maat kleiner, maar kreeg zo wel een idee hoe hoog de mijne zullen zijn. Ben echt nieuwsgierig hoe ze zullen zitten om te rijden.
Hopelijk zitten ze goed! Zelfde hoogte als die maat kleiner? Welke kleur heb je besteld? En moet je lang wachten?
Ik zit nu op bijna 3 weken, duurt lang!!
VWestra schreef:ik denk bovenaan (onder de knie) dat de laars te ruim is, achterbij de enkel is het leer al gekreukt (zo lijkt het) en tja qua voet. beter iets ruim en dan een zooltje dan te krap denk ik.
Aco schreef:Ze zeiden 10dagen wachten tegen mij... Zit nu aan een 4tal dagen dus ik zal zien. Hopelijk duurt het niet te lang.
De mijne zullen 1cm hoger uitvallen dan de maat kleiner, maar dat komt wel goed uit want nu zaten ze perfect van hoogte maar als ze wat zullen invullen zouden ze te laag komen. Nu zullen ze mooi uitvallen wanneer ze ingereden zijn (denk ik).
Laarzen zijn zwart met de gest in het goudkleurig. Gelukkig maar want alles van mij en mijn paard is zwart en goud.
liekec schreef:Mag ik even binnenvallen en vragen wat jullie van de pasvorm van deze laars vinden?
Ik twijfel omdat mijn voetmaten ongelijk zijn, mijn ene hiel drukt nu echt wel flink tegen de laars. Maat groter gaat mijn ander voet schuiven helaas. Daarnaast ben ik bang dat ze te laag zijn. Ook vind ik ze voor 300 euro een beetje teveel 'kaplaars' lookalike. Ik wil eventueel bij celeris laarzen aan laten meten, omdat ik ze dan zelf kan samenstellen en de pasproblemen van de petrie van de foto ook niet meer. Iemand die weet wat wijsheid is?
Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 2 bezoekers