Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

horsezz578

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 09:00

Ik vind het wel mooi zitten. Het is inderdaad een laars met standaard maten, geen maatwerk, dus daar moet je wel rekening mee houden.
Ik vind hem voor de laarzen en de pasvorm die ik dagelijks zie, echt super mooi zitten! Ik zou er over nadenken om 'm toch te kopen :) :)

16969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 09:51

Ik heb 6 jaar lang 3x per week gereden met mijn petries Olympic , nu gesloopt door ze in de blubber te dragen en de rits gesloopt....... en besloten maar nieuwe te bestellen aangezien ze toch al 6 jaar zijn! dus exact de zelfde besteld

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:11

liekec schreef:
Mag ik even binnenvallen en vragen wat jullie van de pasvorm van deze laars vinden?
[ [url=m/WUG3Zg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5h5xTr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik twijfel omdat mijn voetmaten ongelijk zijn, mijn ene hiel drukt nu echt wel flink tegen de laars. Maat groter gaat mijn ander voet schuiven helaas. Daarnaast ben ik bang dat ze te laag zijn. Ook vind ik ze voor 300 euro een beetje teveel 'kaplaars' lookalike. Ik wil eventueel bij celeris laarzen aan laten meten, omdat ik ze dan zelf kan samenstellen en de pasproblemen van de petrie van de foto ook niet meer. Iemand die weet wat wijsheid is?

Ik vind de pasvorm voor het zicht best goed, maar zelf voel je natuurlijk het beste of dat ze goed zitten. De hoogte van de laars is ook net wat jij fijn of mooi vindt. Zelf vind ik ze voor het zicht niet te laag. Aangezien je ene hiel nu al erg tegen de laars drukt zal ik ze als ik jou was toch niet nemen, nog liever te groot dan te klein. Zelf heb ik wel eens iets te kleine schoenen gekocht en heb deze uiteindelijk verkocht omdat ze me echt niet lekker zaten.

Jiwendy (Blue Hors Zack x Spielberg) L1 + 4

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:09

Lottekuhh_x schreef:
liekec schreef:
Mag ik even binnenvallen en vragen wat jullie van de pasvorm van deze laars vinden?
[ [url=m/WUG3Zg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5h5xTr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik twijfel omdat mijn voetmaten ongelijk zijn, mijn ene hiel drukt nu echt wel flink tegen de laars. Maat groter gaat mijn ander voet schuiven helaas. Daarnaast ben ik bang dat ze te laag zijn. Ook vind ik ze voor 300 euro een beetje teveel 'kaplaars' lookalike. Ik wil eventueel bij celeris laarzen aan laten meten, omdat ik ze dan zelf kan samenstellen en de pasproblemen van de petrie van de foto ook niet meer. Iemand die weet wat wijsheid is?

Ik vind de pasvorm voor het zicht best goed, maar zelf voel je natuurlijk het beste of dat ze goed zitten. De hoogte van de laars is ook net wat jij fijn of mooi vindt. Zelf vind ik ze voor het zicht niet te laag. Aangezien je ene hiel nu al erg tegen de laars drukt zal ik ze als ik jou was toch niet nemen, nog liever te groot dan te klein. Zelf heb ik wel eens iets te kleine schoenen gekocht en heb deze uiteindelijk verkocht omdat ze me echt niet lekker zaten.

Maar dat gaat imo bij rijlaarzen niet op.. Ik heb mijne ook aan de kleine kant gekocht, maar dat komt vooral omdat het leer is en leer normaal gesproken nog best wel uit loopt.. En ondanks dat ik er nu pas een paar keer mee gereden heb merk ik wel dat ik er steeds makkelijk in kom en steeds meer ruimte krijg.
Ik heb ook 2 paar cowboylaarzen. De ene kon ik amper inkomen maar die zitten nu prima, die andere had ik achteraf misschien nog wel een maat kleiner kunnen kopen aangezien die nu wat te ruim zijn.

Luna <3

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 08:19

Mijn petrie Verona's zijn binnen. Echt niet zo lang op moeten wachten (zijn dan ook 'standaard' botten). Deze avond (als het weer het echter toelaat), probeer ik ze uit te paard. Zitten nu nog heel hoog maar moeten nog wat inzakken en dan zitten ze naar mijn mening ideaal.

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:23

Aco schreef:
Mijn petrie Verona's zijn binnen. Echt niet zo lang op moeten wachten (zijn dan ook 'standaard' botten). Deze avond (als het weer het echter toelaat), probeer ik ze uit te paard. Zitten nu nog heel hoog maar moeten nog wat inzakken en dan zitten ze naar mijn mening ideaal.

En, reden ze Lekker?
Ik zit nu op 4.5 week wachten en als het tegen zit nog 3.5 week te gaan. Maar hoop stiekem deze week of volgende week een belletje te krijgen :')

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:37

Rijden zitten ze goed. Voel ik geen druk in mijn knieholte of ergens anders. Enkel het opstijgen is niet zo aangenaam :D

some horses are worth melting for ♥ Olaf

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:43

Iselda schreef:
CalvinenGino schreef:
Top, ik ga vrijdag eens kijken naar de Aachen, en anders toch mr de coventry.. ben benieuwd hoe die in het donkerder bruin uitzien

En, welke laars is het uiteindelijk geworden? Heb je al een keuze kunnen maken?

Ik heb de Petrie Melbourne donker bruin gekozen.
Je kan net kiezen in een maat smaller en hoger (of juist andersom)
Ik wilde niet meer 500 euro uitgeven aan laarzen waar ik 2 jaar mee doen (rij veel)
En deze zijn qua kwaliteit goed, en kosten 220 euro.

Twee dagen stijf geweest mr nu prima mee te rijden.
Moet wel zeggen ik gebruik ze nu alleen voor springwedstrijden, de elastiek aan de achterkant maakt het voor de dressuur iets minder elegant.

Afbeelding

:+ en petrie schoentjes hihi

Calvin :o Vooraltijdmijnnummer1 // Dr: B+1 Spr: L+12 //
Warempel :o // Dr: B+20 L1+25 L2+27 M1+11 M2+12 Z1+22 Z2+18 ZZ-L+3 :D // Spr: B+15 L+7 // SGW: B+4 L+13 M+24 CIC*+2 :D
Vino Terma :o // Dr: M1+29 M2+10 Z1+10 Z2+1 // Spr: L+15 M // SGW: B+4 L+5

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:39

Sinds afgelopen week ook nieuwe Petrie's gekocht! Omdat ze zo duur zijn maar even voor een wat goedkopere uitvoering gegaan (nog € 300 ekkies, maar in de sale met 20% korting € 225 :+) Namelijk de Petrie Firenze; https://www.divoza.com/nl/petrie-rijlaars-firenze

Een van enige die goed om mijn rare maat benen heen past.. Anders werd het aangemeten wat uitkwam op minimaal € 500 ,- Ik ben gewend dat ze hoger in de knieholte zitten maar omdat deze laarzen meer voor het allround zijn, 1 cm korter. Zitten erg fijn om mijn benen heen, mooi aangesloten. Enige jammer is dat ik meer van de hoge dressuurboog ben met het P'tje erop, dat heeft deze helaas niet.

Altijd een Petrie gehad van de vroegere collectie, zonder rits, zonder veter, waar je in moest met van die trekkers, en uit moest met veel geweld met een laarzen uittrekker, haha!

Gek genoeg is mijn kuit weer gemeten op 40 cm, terwijl ik echt niet in mijn oude laarzen kom waarbij de kuit ook 40 cm is... Erg jammer!

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:43

CalvinenGino, elastiek is toch juist ideaal :+ Kan lang aan qua pasvorm! Fijn dat ze zo snel lekker zaten.
Ik vind het een mooi kleurtje ook! :)

Shauniraquel, da's een leuk prijsje zeg. Kan het misschien zijn dat je ze door het elastiek wel past met 40 cm? En die andere niet? Dat kan natuurlijk nog een beetje oprekken..

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:45

Iselda schreef:
CalvinenGino, elastiek is toch juist ideaal :+ Kan lang aan qua pasvorm! Fijn dat ze zo snel lekker zaten.
Ik vind het een mooi kleurtje ook! :)

Shauniraquel, da's een leuk prijsje zeg. Kan het misschien zijn dat je ze door het elastiek wel past met 40 cm? En die andere niet? Dat kan natuurlijk nog een beetje oprekken..

Jaa precies, dat denk ik ook! Een rits erin zetten, was alleen niet genoeg, moest dan ook een driehoek uit waar elastiek in kwam. Dus dat kwam uit op dezelfde prijs, anders ik 2 rijlaarzen! :')

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

LisaLounda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:43

Wauw wat komen hier mooie rijlaarzen voorbij! Ik denk dat het tijd is voor nieuwe rijlaarzen :P

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 00:11

Zag op Facebook dat Van Huet een actieve heeft lopen van €100,- korting op maatlaarzen van het programma Customize Your Boots.
Misschien interessant voor iemand hier? Ik heb ook bij hem mijn laarzen aan laten meten en geen moment spijt van gehad. Wat een vakman en service!

♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥ [ITP] Fortune Cookie, my fairytale
[ITP] Fortune Cookie mijn sprookje!

Fortune Cookie L2+5

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:27

*\o/* net een mail dat ik ze kan ophalen *\o/* beetje jammer dat ik aan het werk ben. Morgen maar proberen of ik ze voor het werk kan ophalen!

Cilinco ZZZ + 1
Bling Bling B ZZL "eindstand"
Dowan Z2 + 7 "eindstand"

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:44

Noor17 schreef:
*\o/* net een mail dat ik ze kan ophalen *\o/* beetje jammer dat ik aan het werk ben. Morgen maar proberen of ik ze voor het werk kan ophalen!

Oeh, maak je foto? :D
Hoelang heb je moeten wachten?
Edit: Ik zie t al, je had ze vlak na mij besteld. Ik hoop dat mijne er ook snel zijn Dan!

Jiildou23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:56

Mijn laarzen zijn er potverdikkie nog steeds niet. Op 8 mei laten aanmeten en ze hadden het over een wacchttijd van 4 weken, maar blijkbaar hebben ze het bij Petrie heeeeeel erg druk want het duurt al een stuk langer dan 4 weken.

Lach en de wereld lacht terug!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:00

Meestal is het ook 6/8 weken

Practice makes perfect, I'm still tryna learn it by heart
.
Jillatre -> M1+4

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:00

Jiildou23 schreef:
Mijn laarzen zijn er potverdikkie nog steeds niet. Op 8 mei laten aanmeten en ze hadden het over een wacchttijd van 4 weken, maar blijkbaar hebben ze het bij Petrie heeeeeel erg druk want het duurt al een stuk langer dan 4 weken.

Ai... Zelf ontworpen? Tegen mij zei ze 8 weken zet ik erop, maar het kan dus met 4-5 weken zijn, als je geluk hebt. Is er niet ook zoiets tegen jou gezegd?
Ben je er al achteraan geweest?
Wel echt zuur dat je zolang moet wachten ...

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:03

Bij mij werd er 8 weken gezegd en daar zat de kerst nog tussen en het was precies 8 weken!
Vind dat best snel, wil wel dat ze goed gemaakt worden. En als je kijkt naar Celeris daar wacht je een half jaar :P

♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥ [ITP] Fortune Cookie, my fairytale
[ITP] Fortune Cookie mijn sprookje!

Fortune Cookie L2+5

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 15:25

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag opgehaald en meteen een rondje mee gereden. Vooral het lopen is echt een hel maar het rijden ging best goed. Ze zitten super dus ik ben er erg blij mee en maar 5 weken op gewacht :D

Cilinco ZZZ + 1
Dowan Z2 + 7 "eindstand"

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:38

Mooi! Is het mat of lak?

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 18:08

Normaal. Alleen door het kalfsleer glimt het wat meer.

Cilinco ZZZ + 1
Dowan Z2 + 7 "eindstand"

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 19:54

Heel mooi!Extra harde schacht?

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:55

Yes!

Cilinco ZZZ + 1
Dowan Z2 + 7 "eindstand"

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:33

Mooi zeg! Fijn dat ze ook gelijk zo goed zitten :) Bij mij zijn de petries weer iets meer op de langebaan geschoven, heb nu namelijk geen paard om te rijden :')