Gastric bypass

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Donna89

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:37

Fijn dat het je mee viel! En dat het achter de rug is haha

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:41

Wat fijn dat het meeviel! Ik heb mijn ervaringen maar niet geplaatst.. dacht dat dat niet zou helpen :=
Wat een nachtmerrie was het.

Ik lees overigens mee hier uit belangstelling. Ben al mijn hele leven aan het jojoen, maar nooit extreem zwaar geworden.
Vind het interessant om hier te lezen hoe het gaat na een GP.

Zelf ben ik vorig jaar 22 kilo afgevallen (tot gezond gewicht) maar nu helaas weer 7 kilo erbij. Deels ook doordat ik last van mijn maag heb (gaat beter als ik eet :D )

Gelukkig niks gevonden trouwens, is een combinatie van teveel thee, de maagmedicijnen die averechts werken, stress en zorgen dat er wat met mijn maag was.

Nu na een heerlijke vakantie en opletten met eten gaat het gelukkig een stuk beter.

Beauti L2 + 10
FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:10

Het viel zo goed mee dat ze al grappend vroeg of ze mij mocht opbellen als er een filmpje moest gemaakt worden. Heb maar vriendelijk bedankt zo plezant was het nu ook weer niet. :')

Ik ben ook al heel mijn leven aan het jojoën het meeste dat ik er heb afgekregen was 17kg en dan moest ik nog een eind, heb wel lang hetzelfde gewicht kunnen houden. Tot ik ontstekingen kreeg in mijn voeten en ik niet meer kon gaan 'snel' wandelen en dan nog eens de stress van een baas die het heerlijk vond om haar werknemers te vernederen en dan nog het verlies van die job en alle zorgen er rond. Toen was het hek van de dam en ben ik terug bij af.

Ik heb de motivatie niet meer om die hele strijd terug te leveren voor het beetje resultaat dat ik had om dan misschien terug bij af te zijn, ik hoop dat de gastric bypass een beetje de stok achter de deur gaat zijn die ik nodig heb. De kleinere maag gaat al helpen en ik krijg nog minstens een jaar begeleiding daarna dus ik hoop dat dat voldoende gaat zijn. Ik ben momenteel terug wat aan het diëten en loop bij een psycholoog om emotie eten tegen te gaan, dus al bij al denk ik dat het uiteindelijk wel goed zal komen.

I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:49

Ik lees nog veel hopen en denken
Je moet wel echt er achter staan en vol aan de bak. Anders red je het niet
(Niet banketstaaf bedoeld ) maar je slaat veel twijfeltaal uit

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:27

@Donna89 dat is waar, je hebt gelijk. Ik kan natuurlijk alleen maar hopen dat de operatie goed gaat. Daarna zal het ongetwijfeld ook hard werken zijn en ik ben bereid dit te doen. Waar ik wel heel zeker van ben is dat er een heel bekwaam team (obesitaskliniek in Reet, België) achter mij staat dat mijn kans op slagen zeker ten goede zal komen, wat de toekomst brengt is alleen maar gissen.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:03

Is het normaal dat mijn maag nog pijn doet van de gastroscopie? Het kan misschien ook stress zijn. Dinsdag als het net gebeurt was heb ik last gehad, gisteren had ik minder/geen last maar het lijkt nu terug een beetje pijnlijker. Nou ja niet echt pijnlijk maar net alsof iets een stukje vast heeft en daar in knijpt.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:09

Ik heb daar toen ook wel even last van mijn gehad, mijn lichaam reageerde zo heftig daarop.
Ik had toen van de gesprongen aders op en boven mijn oogleden, omdat ik zo heftig moest kokhalzen %)
De boel is toen wel even een paar dagen beurs geweest.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:39

Lauratje_88 schreef:
Is het normaal dat mijn maag nog pijn doet van de gastroscopie? Het kan misschien ook stress zijn. Dinsdag als het net gebeurt was heb ik last gehad, gisteren had ik minder/geen last maar het lijkt nu terug een beetje pijnlijker. Nou ja niet echt pijnlijk maar net alsof iets een stukje vast heeft en daar in knijpt.

Ze hebben toch ook een biopt genomen?
Dat is "gewoon" een wondje in je maagwand. Met wat tijd en mazzel groeit het dicht, maar wat wondpijn is normaal.
Lust je dingen als roergebakken luichte koolsoorten...? (Chinese kool, hartjeskool, dat soort spul.) Die helpen om de wond snel te sluiten.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:36

Janneke2 schreef:
Lauratje_88 schreef:

Ze hebben toch ook een biopt genomen?
Dat is "gewoon" een wondje in je maagwand. Met wat tijd en mazzel groeit het dicht, maar wat wondpijn is normaal.
Lust je dingen als roergebakken luichte koolsoorten...? (Chinese kool, hartjeskool, dat soort spul.) Die helpen om de wond snel te sluiten.

Dat lust ik wel, zal ik eens proberen. ;)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:40

Hoi al een tijdje dat iemand nog gereageerd heeft. Vandaag naar de diëtiste geweest. Heel vriendelijke vrouw, ze heeft mij een schema gegeven en goeie tips.
Ook mijn resultaten waren binnen van de suiker en urine test. Mijn suiker en schildklier waardes lagen op het randje maar voor de rest kerngezond.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-17 20:27

Even een mini update van mijn kant want moet morgen vroeg werken.

Het gaat helemaal prima! Soms een vastloper of als ik wat "nieuws" probeer nog beetje misselijk/weeïg erna. Totaal geen trek in eten dus moet me er wel tot zetten maar red wel mijn eet momenten.
Ik zwem nu 2/3 x in de week met mijn vriend 40 baantjes van 25 meter. En dan elke keer zo snel mogelijk! We zitten nu op 33 min.

En ook -15 kg eraf nu ! Ik voel me echt top!
Met mezelf afgesproken dat als er -30 af is dat ik dan op de rug van mijn bijrijd paardje stap! Dus daar werk ik heel hard voor en daarna de rest van de kilo's waar ik hard aan ga werken.
Al met al is mijn leven best een stuk veranderd binnenkort ook ander en leuker werk waar ik weer meer ga bewegen enzo.. dus ik heb niks te klagen!
Gr !!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 07:11

Super goed bezig! Geniet ervan!
Klinkt alsof je ook echt super snel weer herstellende bent, ik heb daar wel wat langer over gedaan Hihi maar alleen maar knap!

Elske❤️

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 19:53

Wat fijn! Ik krijg a.s. dinsdag te horen of ik door mag in het traject en zo ja, welk voortraject ik dan krijg. Heel spannend allemaal!

Afgelopen week al slaaponderzoek gehad omdat ze een vermoeden hebben dat ik slaapapneu heb. Ik heb vreselijk slecht geslapen, maar hopelijk kunnen ze er toch wat mee. Hoop echt dat ik het niet heb, anders mag ik minstens twee maanden geen autorijden en moet ik na een jaar weer gekeurd worden (en dan elke drie jaar :o ) .

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:12

Waarom mag je met apneu niet autorijden.
Heb het zelf gehad ernstig voor de operatie maar nooit een restrictie gehad betreffende autorijden

'Those we loved don't go away... They walk beside us...every day
Unseen, unheard , but always near... still Loved , still missed and still so dear

https://www.facebook.com/Van-het-Echwel ... 913319721/

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:29

Wat ze mij verteld hebben over de apneu is dat als je regelmatig op de bank in slaap valt of in de auto dat je dan dus niet mag autorijden. Je krijgt met de CPAP ook een boekje mee waarin apneu uitgelegd wordt (althans ik kreeg in het Antonius Ngein een boekje mee). Het hangt dus af van de mate van apneu.

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 22:00

Ik breek ook weer even in. Soms actief geweest in het topic. Ik ben iets te licht voor een maagverkleining en kom dus niet in aanmerking. Heb het Slotervaart gebeld en heb de 13e een afspraak op de obesitaspoli om te praten over hoe of wat. Dit omdat afvallen al 4 jaar niet meer lukt en ik al 14 jaar probeer af te vallen. Ben benieuwd wat ik kan verwachten.

Nucari's Romeo (Nucari x Marieke) L2 + 0
Total Nero (Total US x Vivaldi) onbeleerd

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:32

Tjeu wat lijkt me dat een verschrikking: 14 jaar proberen en de laatste 4 jaar nul resultaat...!

Met wie heb je een afspraak?
Want dit lijkt me echt iets om eens goed uit te zoeken!

PS.: ik word niet echt vrolijk van de advertentie die hieronder opduikt. ("Voor maar 50 euri per maand...")

[o]

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:21

Janneke2 die advertentie ziet niet iedereen, ik zie bij steeds vliegendekens omdat ik pas via google erop gezocht heb.

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 07:51

Ik heb een afspraak op de polikliniek obesitas tijdens het spreekuur bij het Slotevaart. Kom 2 kg te kort voor BMI 40.
Probeer nu veel te drinken en iets meer te eten zodat ik voor volgende week donderdag die 2 kg erbij heb.
Ik kom nu dus niet in aanmerking, heb net wel het Slotervaart gebeld en uitgelegd dat ik waarschijnlijk verkeerd gemeten heb en alsnog bmi 40 heb. Maar de dame wilde de afspraak niet verzetten omdat de arts waar ik volgende week naartoe ga me alsnog kan doorverwijzen. Hoop dus niet dat ze door hebben dat ik bewust nu aan het aankomen ben.

Het lukt me gewoon niet meer om af te vallen. Heb altijd een soort trek en ben nooit verzadigd na een maaltijd. dit geeft zo'n onbevredigend gevoel. Waar letten ze op tijdens de psychologische screening? Of je mentaal stabiel bent?

Overigens, een aantal pagina's geleden gaf ik aan dat ik 22 kg te licht was, maar dat klopte niet. Ik had mezelf rijk gerekend met mijn gewicht -O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:46

Romeo2007 schreef:
Ik heb een afspraak op de polikliniek obesitas tijdens het spreekuur bij het Slotevaart. Kom 2 kg te kort voor BMI 40.

Het lukt me gewoon niet meer om af te vallen. Heb altijd een soort trek en ben nooit verzadigd na een maaltijd. dit geeft zo'n onbevredigend gevoel.

Dat is een hormonaal tekort, dat NIET opgelost gaat worden door in de maagwand te snijden.

Vraag de internist of wie je maar te spreken krijgt het hemd van het lijf over de weefsel hormonen ghreline en leptine.
Die maken dat je honger hebt - of je juist voldaan en verzadigd voelt.
En vlak het belang van de mondflora niet uit (die krengen die suiker eisen).

Maar wel heel rot, dat je dat prettige gevoel van verzadiging nooit voelt....!!!!
(Maar aangezien dit niets met mechanisch vol zitten van doen heeft: laat je maagwand niet verminken vanwege een inmiddels achterhaalde denkfout.)

[o]

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:31

Janneke2 schreef:
Romeo2007 schreef:

Het lukt me gewoon niet meer om af te vallen. Heb altijd een soort trek en ben nooit verzadigd na een maaltijd. dit geeft zo'n onbevredigend gevoel.

Dat is een hormonaal tekort, dat NIET opgelost gaat worden door in de maagwand te snijden.

Vraag de internist of wie je maar te spreken krijgt het hemd van het lijf over de weefsel hormonen ghreline en leptine.
Die maken dat je honger hebt - of je juist voldaan en verzadigd voelt.
En vlak het belang van de mondflora niet uit (die krengen die suiker eisen).

Maar wel heel rot, dat je dat prettige gevoel van verzadiging nooit voelt....!!!!
(Maar aangezien dit niets met mechanisch vol zitten van doen heeft: laat je maagwand niet verminken vanwege een inmiddels achterhaalde denkfout.)

ik neem dit mee!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:39

Prima!

[o]

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:27

Ik mag door! :)
Ik ga het voortraject in bij de psycholoog, dat duurt 3 maanden. Dit bestaat uit 6 groepsbijeenkomsten van 2 uur. Ik ben heel erg benieuwd, 31 juli heb ik de eerste groepsbijeenkomst al en als het goed is 6 oktober de laatste :) .

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:18

Rinske schreef:
Ik mag door! :)
Ik ga het voortraject in bij de psycholoog, dat duurt 3 maanden. Dit bestaat uit 6 groepsbijeenkomsten van 2 uur. Ik ben heel erg benieuwd, 31 juli heb ik de eerste groepsbijeenkomst al en als het goed is 6 oktober de laatste :) .

Gefeliciteerd! Wat fijn. En bij welk ziekenhuis?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:01

Tweesteden in Waalwijk :) .