Freiberger / Franches-Montagnes

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:14

Nou ik weet niet hoe het Belker vergaan is vandaag maar ik ben in de wolken!!! :D

Gistermiddag het tuig gepoetst enzo. Uiteraard houdt De Kolonel toezicht. O:)

Afbeelding

Vanmorgen was de wedstrijd. Ik had een hele kleine wedstrijd gekozen zodat het allemaal lekker ontspannen zou zijn. Mijn doel was ontspanning en plezier voor beiden. Dat is gelukt! Hij vond de bak wat spannend hier en daar maar bleef fijn te rijden. Het was gewoon allemaal zó leuk! :D :D Na mijn proeven was ik al in de wolken.

Afbeelding

Bij de prijsuitreiking bleek ik 2x eerste met in elke proef een winstpunt. Leuk natuurlijk maar ik ben echt mega trots op het commentaar dat op mijn protocol staat: 'leuk paard dat veel rust en arbeidsvreugde uitstraalt'. *\o/* *\o/* Dat was nou net mijn doel! Heel tof.

Afbeelding

Jammer dat ik niet meer foto's heb want dan had ik een topic geopend. :D

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:44

Wat gaaf Ir111 gefeliciteerd *\o/* *\o/* _/-\o_

Ik ben tevreden. 6e van de 8 met 187,5. Gewoon fijn ontspannen kunnen rondsturen.

Ir111

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:55

Ziet er netjes uit! Is dat Sav, rond de 57 sec, die even piept?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:09

Ja <3

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:15

Woow knap gedaan hoor dames!!! Ziet er super netjes uit! Wat zitten die knotten er mooi strak in Lr111 :) . Hebben jullie beide B of BB gestart?

Het Freibergerweekend (voor mij dag) was ook erg leuk en vooral super gezellig! :j Ik ben erg enthousiast over de plannen om wat meer en verschillende activiteiten te organiseren met de Freibergers zoals een WE clinic, horseballtraining, TREC les, etc.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:16

Meer dingen is een goede reden om lid te worden, super leuk _/-\o_

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:19

Klinkt leuk die activiteiten. :j Daar ga ik dan zeker tijd voor maken!

Ik heb B gestart. Helemaal echt. :D :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:20

Ik B onecht gestart :+

Fribi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:41

Ir111 en Belker, gefeliciteerd, het ziet er goed uit! Heel erg leuk die foto's en filmpjes. Ziezo, leuke plannen bij de vereniging, wij gaan ook lid worden. WE lijkt mij erg leuk met de mannen.

MonicaLara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:27

Afbeelding
*\o/*
Laatst bijgewerkt door MonicaLara op 28-06-17 10:31, in het totaal 2 keer bewerkt

MonicaLara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:29

Jeetje Belker & Ir111, wat super dat jullie zo fijn gereden hebben! Ze zien er prachtig uit!
Super relaxt beide op de video Belker. En dat in zo'n korte tijd, ik kan me voorstellen dat je blij met Sav d'r resultaat bent. Ik vind het super om te zien. Chapeau!
Ir111, jeetje wat 'n commentaar van de jury, kippenvelmomentje, denk ik! Daar doe je het voor, niet voor de punten maar voor de vreugde!
Hier 'n compilatie afgelopen weekend. Ik ben alleen zaterdag en zondag geweest. Op vrijdag zijn er ook wat foto's gemaakt, deze staan op de FB pagina van de vereniging NVFP.
Ik vond 't hartstikke leuk afgelopen weekend, echt voor herhaling vatbaar. Het was leuk he ZiezoX? Hopelijk in de nabije toekomst weer 'n get together

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:00

Het ziet er erg gezellig uit Monicalara, leuk dat jullie zo hebben genoten. +:)+

Bedankt voor het compliment. Ik geniet ook echt van haar.

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:33

Wat een leuke verhalen allemaal!

Super die wedstrijddebuten van Sav en de Kolonel! Ziet er allemaal goed uit!
Twee hele verschillende types Freiberger ook. Kiara is meer zoals de Kolonel. Wat forser en met flink front. Sav is echt elegant!

Leuk om te horen dat het Freiberger weekend ook goed is geweest. Elke keer neem ik me voor om ook te gaan, maar dan komt er toch weer iets anders tussen. Toch maar wel gaan in 2018!

Ik denk trouwens dat Kiara toch meer naar een waterpaard neigt (hoewel ze niet echt van water houdt haha). Kiara maakt niet snel zomaar contact, je moet haar echt voor je winnen, vind niet zomaar iedereen leuk, kijkt heel vaak lelijk, heel eigenwijs, moet de samenwerking blijven opzoeken. Van de andere kant is ze ook heel lief, ze richt zich steeds meer op mij, vind kinderen leuk, werkt graag bijvoorbeeld in vrijheidsdressuur of is energiek in het bos. In het gewone werk is ze niet zo goed te motiveren. Ben met dat laatste nog op zoek hoe ik dat kan omdraaien. Het lijkt wel alsof ze dan mentaal een beetje blokkeert. Of doe ik dat dan..... (eerst naar mezelf kijken he :) )

Wat leuk dat we allemaal zo'n plezier hebben met onze Freibergers!

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:36

Afbeelding

Gister even een klein geluksmomentje samen <3

In het begin wel eens proberen te hardlopen samen met Casti, maar dat ging niet echt. Hij ging of heel hard (te hard voor mij) of hij viel uit draf en ging stilstaan, en vond het gewoon stom.
Gister zei mn hardloopvriendinnetje af dus ik besloot na 1.5 jaar toch maar weer eens een poging te wagen. En wat was dat leuk!!! Schijnbaar snappen we elkaar nu veel beter, en we hebben heerlijk door de diepe plassen in het bos lopen rennen. Fascinerend hoe mega Casti zn focus op mij was en hoe fanatiek hij ook was. Had hem zo ongeveer zonder touw mee kunnen nemen voor m'n gevoel :p

Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:41

Wat tof! Mooie voeten heeft Casti. :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:24

:wave:

Wij hebben dit weekend allemaal leuke dingen gepland en georganiseerd! Als eerste de vakantie, camping in Frankrijk geboekt én een super leuke camping gevonden in Saignelégier (ik kan die naam maar niet onthouden, hoe spreek je dat uit!? := :o ). De camping daar heeft vrije plaatsen en we mogen een vuurtje maken bij de tent. Hoe leuk is dat? :D :D Wij hebben er zin in! :):)

Verder nog twee wedstrijden gepland. Ietsje grotere wedstrijden dan de eerste. Ik ben benieuwd hoe ik dat ga vinden. :)

En verder studeert De Kolonel voor renpony. Ik heb geen bak dus ik rij altijd in één van de weilanden. Langs 1 van de kanten van de wei ligt de tuin/erf van de buren. Terwijl ik daar langsrij piept er ineens iemand van achter de heg omhoog. :') De Kolonel deed zijn 100 meter sprint in record tijd. _O- Aan het eind van de wei stopte hij, niet omdat ik het vroeg maar gewoon omdat hij niet verder kon. :oo Ik kon wel merken dat al mijn zitlessen nu zijn vruchten afwerpen, ik weet zeker dat ik eerder wat uit balans geraakt was maar nu kon ik gewoon prima zitten en meedoen met De Kolonel. Hij bleef wat opgewonden dat ritje maar hij ging eigenlijk heel fijn lopen. Was een stoere rit voor ons beiden. :D

Ik moet nog de laatste week school door zien te komen, vrijdag twee dikke toetsen en daarna is het klaar voor de komende zes weken. Heerlijk, even geen schoolstress... :z

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:35

Klinkt goed Ir111. Lekker paarden kijken en genieten.

Goed gedaan Ziezo. Leuke foto van jullie voeten.

Ik heb zondag meegedaan aan een buitenrit met trec oefeningen. We hebben genoten. Nog een keurige klassering ook. En Sav was zoet. Op het laden op de terugweg na

Samen onderweg
Afbeelding

Met beker water uit de ene emmer in de andere emmer gooien
Afbeelding

Voetbal uit het veld werken
Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:41

Wat leuk Belker! Waar was dat? Is Sav braaf buiten? Zo ja dan zou ik het leuk vinden om een keer samen af te spreken voor een buitenritje, in mijn schoolvakantie heb ik wat meer tijd en kan ik De Kolonel wel een keer opladen om naar je toe te komen.

Als jij dat ook leuk vindt natuurlijk. :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:09

Dit was door de WPE georganiseerd. We vertrokken vanaf de Maxima manege.
Sav is super braaf buiten. 2 x een trein achterop gehad en de eerste keer galoppeerde ze 3 passen. Daarna deed ze niks meer :+

Kom je naar de Veluwe dan?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:21

Ben je al verhuisd!? :oo

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:16

Haha spannend verhaal Lr111! Meestal gaat het wegrennen wel goed, maar het bochtje wanneer de vluchtpoging in gang wordt gezet is vaak funest :P Super cool dat je wat meer gaat starten enzo! We horen wel hoe het gaat?(:

Belker, tof! Hier is eind van de maand ook een introductie TREC training, maar dan ben ik helaas net op vakantie. Lijkt mij ook leuk eens te doen! Fijn dat Sav dat allemaal zo braaf doet zeg... Maarem, trein achterop? :o Zij lijkt trouwens een beetje op Casti nu ik deze fotos zie. Een wat lichter type.

Gister lekker met vriend en Casti naar Hoenderloo gehobbeld om Ijs van Co te eten. Had weer moeite om meneer niet in het kraampje te laten duiken met het grote hoofd :Y) Gelukkig kreeg hij wel een hoorntje.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:11

Nee, 16-7 ben ik wel over. Geef maar een gil voor die tijd. We rijden graag buiten.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:11

Heerlijk Ziezo. Ik zie Casti al gaan. Sav zou dat ook doen :D

mivanjine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:42

Afbeelding

Afbeelding

zo mijn gaston mercier, ik heb er nog niet veel gebruik van gemaakt want ik lag een maand geleden naast Joliefleur en achteraf bleek het nog al een blessure te zijn . Er staat echt wel een koppie op......we zijn het niet altijd met elkaar eens :D

mivanjine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:50

lr 11 wat zijn zitlessen? zou ik denk ik ook wel kunnen gebruiken, deze week bokkespringend door de bak (een vlieg ofzo) vervolgens met sprongen en staart omhoog voor een hengst ..... ik kan die zitlessen wel gebruiken, wat doe je dan precies?

Belker heb jij de mickklem hoofdtuig? ik heb die van gaston mercier maar vind het geen fijne... misschien handig voor buitenritten maar ik rij meer bak en dan vind ik niet ha,dig. Ik heb een tweede merrie die enorm haar hoofd schudt dus ben van plan zon mickklem te bestellen, is dat wat jij hebt?