[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Steffiee_

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:29

Gister ook weer wedstrijd gereden, instructrice mee om te helpen met losrijden, en wat liep ze rustig en fijn! Tuurlijk wel enigzins spanning, maar niet zoals normaal. Proef zelf ging voor m'n gevoel echt fantastisch, nog wel wat kleine onzuiverheden, de overgangen etc, maar ik was echt heel blij!
Punten vielen me wel een beetje tegen, 188,5 en 189,5 maar mag niet klagen!
( moet alleen eerlijk zeggen dat de jury niet heel geïnteresseerd over kwam... Dat is dan weer jammer...)

Komende week starten we nog een keertje B in Roosendaal, en dan 13 augustus eindelijk eerste L wedstrijd!
Afbeelding

Oja, vriendjelief heeft een ventilator van Makita, en aangezien het gister vrij warm was, hadden we deze in de trailer gezet, Jetje vond het heeeeerlijk <3
Afbeelding

Do not follow where the path may lead,
Go instead where there is no path, and leave a trail!

♥♥♥

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:36

Ziet er goed uit allemaal!

Jammer van de 3e premie droversrun :( dan maar hopen op sportpredicaat!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:24

Bedankt steffie :)

Mooi resultaat zeg! Ahw die foto met die ventilator echt schattig <3

Hanne G Tietse 428 stb sport x Folkert 353 stb sport pref.
Dressuur: B+26 L1+11 L2+21 M1+24
insta: hanne.friesian.mare
[RIJ-ITP] Beter laat dan nooit. Geweldige kans!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:44

hannelover schreef:
Bedankt steffie :)

Mooi resultaat zeg! Ahw die foto met die ventilator echt schattig <3

Ze vond het echt heeeerlijk, toen we klaar waren en terug bij de trailer waren stond ze er voor te slapen :=

♥♥♥

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:23

Zou ik mogen vragen wat voor zadel jullie op jullie fries hebben?
Wij hebben op onze (bijrijd) fries een
Nieuwe versie wintec cair 500 liggen 17.5 inch geloof ik, maar die is helaas te lang .

Wij zoeken een zadel met de volgende eisen:
* middel tot wijde boom maar het liefst verstelbaar aangezien ze 1 maand drachtig is en er mbt bespiering veel gaat gebeuren...
* 17 inch, evt 17.5
* diepe zit
* dressuur zadel
* liefst leer

Het budget is €0 tot ca. 600, het is niet ons eigen paard en de eigenaar rijd zelf niet, dus is niet bereid om een duur zadel aan te schaffen. Tweede hands is dus ook prima en meer toereikend met dit budget.

Dit is puur voor ons dat we kunnen oriënteren wat er te koop is en wat andere hebben op een fries zodat we een beeld krijgen.

Onze zadelmaker had een thorowgood die goed paste maar waar ik echt niet mee rond kwam door de niet diepe zit :') en helaas voor een Fryso is dus geen budget aangezien ik dan zelf mee moet betalen en ik liever geen zadel deel ookal zijn die zadel wel hemels :j

S <3

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:28

Ik heb een euroriding Diamant 18 inch op Jetske liggen, deze had ze al. Moet wel opgevuld worden, maar met een onderlegger eronder gaat het ook prima! Foto staat bovenop de pagina, zadel ligt daar zonder onderlegger voor mijn idee iets voorover, waardoor ik ook voorover kukel

♥♥♥

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:36

Ja die had ik ook gezien en vind ik wel interessant. Die zadels zien er wel goed uit. En mbt achteroverhellen? Ons huidige zadel helde te veel, valt dat met deze mee/recht?

S <3

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:40

Deni11 schreef:
Ja die had ik ook gezien en vind ik wel interessant. Die zadels zien er wel goed uit. En mbt achteroverhellen? Ons huidige zadel helde te veel, valt dat met deze mee/recht?

Je bedoeld dat je de achterkant te ''laag'' ligt? Of begrijp ik het niet helemaal goed?
Voor mijn idee ligt die op Jetske eigenlijk heel goed nu, wel met een onderligger eronder, want het het idee dat hij zonder onderleggen dus van voor wat naar voor duikelt.

♥♥♥

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:50

Steffiee_ schreef:
Deni11 schreef:

bedoeld dat je de achterkant te ''laag'' ligt? Of begrijp ik het niet helemaal goed?
Voor mijn idee ligt die op Jetske eigenlijk heel goed nu, wel met een onderligger eronder, want het het idee dat hij zonder onderleggen dus van voor wat naar voor duikelt.

Ja dat bedoel ik, de achterkant/kussens moeten hoger zijn waardoor het zadel horizontaal liggen. Nu zijn de kussens er niet voor gemaakt om hoger te zijn en licht het zadel hellend naar achter dus de voorkant is momenteel hoger.

S <3

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:46

Ik heb er eentje buiten jouw prijsklasse, een Caprili Munchausen. Als Fryso je wat lijkt kan je dan niet kijken voor een tweedehands? Daar heb ik ook wel goede verhalen over gehoord.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:47

Steffiee_ schreef:
Gister ook weer wedstrijd gereden, instructrice mee om te helpen met losrijden, en wat liep ze rustig en fijn! Tuurlijk wel enigzins spanning, maar niet zoals normaal. Proef zelf ging voor m'n gevoel echt fantastisch, nog wel wat kleine onzuiverheden, de overgangen etc, maar ik was echt heel blij!
Punten vielen me wel een beetje tegen, 188,5 en 189,5 maar mag niet klagen!
( moet alleen eerlijk zeggen dat de jury niet heel geïnteresseerd over kwam... Dat is dan weer jammer...)

Komende week starten we nog een keertje B in Roosendaal, en dan 13 augustus eindelijk eerste L wedstrijd!
[ [url=m/nViAP4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oja, vriendjelief heeft een ventilator van Makita, en aangezien het gister vrij warm was, hadden we deze in de trailer gezet, Jetje vond het heeeeerlijk <3
[ [url=m/ceELvV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo zonde, zo'n goed gevoel en dan een ongeïnteresseerde jury. Jammer!! Wat schattig met die ventilator

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:30

Mijn fryso was 2 jaar gebruikt dus tweedehands maar nog steeds in perfecte staat past precies op Mn paard en ik zit er lekker in was nog steeds wel rond €900 maar was zgan dus je zou ook nog bij de wat duurdere merken naar 2e hands zadels kunnen kijken

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:32

Mag ik mij hier ook melden?
Wat komen er een plaatjes van paarden voorbij zeg!

Dit is Pim:
Afbeelding

klik

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:33

Welkom! Pim mag dr ook wezen <3

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:34

hannelover schreef:
Welkom! Pim mag dr ook wezen <3

Dankje! Jou paard is echt heel stoer!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:37

Bedankt :o

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:40

hannelover schreef:
Mijn fryso was 2 jaar gebruikt dus tweedehands maar nog steeds in perfecte staat past precies op Mn paard en ik zit er lekker in was nog steeds wel rond €900 maar was zgan dus je zou ook nog bij de wat duurdere merken naar 2e hands zadels kunnen kijken

Zijn deze tweedehands fryso zadels ook via fryso te koop? Of is het een kwestie van goed zoeken en dan zelf alles doen en dus ook mijn eigen zadelmaker laten komen/testen?

Edit: laat maar gevonden!

S <3

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:38

Welkom Lau! Ook een hele knappe fries heb je! <3

♥♥♥

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:42

Steffiee_ schreef:
Welkom Lau! Ook een hele knappe fries heb je! <3

Dankje! :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:24

Als het mag wil ik mij ook graag melden met mijn 2 jarige Friese merrie
We gaan 29 juli naar de fokdag in drachten. Hoop dat ze het goed doet :D

Qua zadel, ik rij met een custom zadel met Fairfax singel (op een 3 jarige, niet deze)
Afbeelding
Manen zijn kortgeknipt voor aankoop :( heb haar sinds januari
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:54

Oh wat een leukerd!! Die enerlaatste is écht tof :):)
Maar die afgeknipte manen :wow: :oo

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:09

Hier weer eens een berichtje van deze kant. Sorry dat ik niet veel op anderen reageer momenteel. Hoop dat die tijd weer gaat komen.

Hier gaat het niet zo heel goed, zoals sommige van jullie wel weten. Ik geniet nog van onze laatste weekjes samen en komend weekend hebben we waarschijnlijk samen nog een fotoshoot, of die week erop. En dan komt het moment van definitief afscheid nemen toch echt steeds dichterbij... Afgelopen weken heb ik ontzettend veel gehuild, het was zo stressvol en onzeker. En schokkend... We hebben nog 2 second opinions gedaan maar er is gewoonweg niets meer te doen. Het is mijn allergrootste nachtmerrie en ik moet een keus gaan maken die ik helemaal niet wil en kan maken. Maar wel moet... Nooit verwacht nu al voor zo een keuze te staan... Mijn allerliefste Famke... Mijn beste vriendin... Wat zal ik haar enorm gaan missen... :(
Deze foto's heb ik zelf een paar dagen geleden gemaakt: (geen goede kwaliteit, zet ze via FB en mobiel erop nu)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Haar blik is echt veranderd.....

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:16

Zuchini schreef:
Oh wat een leukerd!! Die enerlaatste is écht tof :):)
Maar die afgeknipte manen :wow: :oo

Dankje :) ja echt zonde. Was nog korter eerst..
Afbeelding

Ik volg je al een tijdje stilletjes.. Ik vind het vreselijk voor je. Heb zelf mijn soulmate dit jaar ook verloren. Geniet van de tijd die je nog hebt met haar <3 op de foto's lijkt ze echt op...

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:19

Celine_Famke schreef:
Hier weer eens een berichtje van deze kant. Sorry dat ik niet veel op anderen reageer momenteel. Hoop dat die tijd weer gaat komen.

Hier gaat het niet zo heel goed, zoals sommige van jullie wel weten. Ik geniet nog van onze laatste weekjes samen en komend weekend hebben we waarschijnlijk samen nog een fotoshoot, of die week erop. En dan komt het moment van definitief afscheid nemen toch echt steeds dichterbij... Afgelopen weken heb ik ontzettend veel gehuild, het was zo stressvol en onzeker. En schokkend... We hebben nog 2 second opinions gedaan maar er is gewoonweg niets meer te doen. Het is mijn allergrootste nachtmerrie en ik moet een keus gaan maken die ik helemaal niet wil en kan maken. Maar wel moet... Nooit verwacht nu al voor zo een keuze te staan... Mijn allerliefste Famke... Mijn beste vriendin... Wat zal ik haar enorm gaan missen... :(
Deze foto's heb ik zelf een paar dagen geleden gemaakt: (geen goede kwaliteit, zet ze via FB en mobiel erop nu)

[ [url=m/CXtrHM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DB6lt3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PK3y0I.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/W9fuy1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haar blik is echt veranderd.....

Oooh Céline die blik in haar ogen... wat droevig.... krijg er zelf tranen van in de ogen. Neem alle tijd die je nodig hebt!! En als er iets is wat we voor je kunnen betekenen... please praat maar van je af als dat iets scheelt voor je...

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:22

Gezellig Elina :D
En volgens mij zie ik een foto die ik heb gemaakt, die meeting was echt leuk! En Zilver is zo knap, ik ben fan :) Ze heeft een erg aansprekend hoofd vind ik. Ik ben benieuwd hoe ze het gaat doen!

Ik volg jullie inderdaad ook al een tijdje Céline, heel triest hoe het loopt voor jullie ;(
Het lijkt me een regelrechte nachtmerrie, ontzettend veel sterkte gewenst..
De foto's zeggen veel inderdaad..

Hier een Fryso Legacy op mn Fries liggen :)
Ben tot nu toe erg tevreden! Ook hier tweedehands maar nauwelijks gebruikt en heel prima te betalen.
Met een leren Rossner dressuursingel.

Hier staat binnenkort een bloedonderzoekje gepland. Ik heb t idee dat ze hier en daar wel wat aanvulling kan gebruiken omdat ze 24/7 buiten staat nu zonder iets van krachtvoer. Wil ook anders gaan voeren dus moet wel weten wat ze nodig heeft. Ze eet ook zand als ze de kans krijgt, dus denk sowieso wel dat ze iets tekort komt.
Daarnaast lijkt ze al dik te worden van lucht terwijl ze alleen op gras staat en gewoon gereden en gelongeerd wordt. En heeft ze een vrij harde manenkam en vetophopingen hier en daar dus misschien komt er iets uit het onderzoek.
Ze loopt er gelukkig totaal niet anders of moeilijker om.

Why do we only rest in peace? Why don't we live in peace too?