Gastric bypass

Moderators: Polly, Ladybird, ynskek, Hanmar, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:53

...heb je de uitslagen gezien/ een uitdraai gekregen?

(Ik ben af en toe verbijsterd, over de dingen die niet onderzocht worden terwijl het volgens mij belangrijk is....)

Edit: en het hangt uiteraard van het doel af.
Is het bloedonderzoek er op gericht om te kijken of je 'in grote lijnen gezond bent - en dus dit dieet aan moet kunnen' zijn wellicht nul van de 5 onderzocht.
(Kleine valkuil: magnesium in het bloed is nauwelijks te zien. Het simpelste onderzoek is het spul gewoon slikken en als je diarree krijgt bij 5 pillen, doe er dan voortaan 4.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 24-07-17 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Lauratje_88

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:57

Ik heb enkele dagen geleden gesprek met de psycholoog gehad. Het leek toch allemaal in orde.
Hij was de laatste waar ik heen moest nu kan ik terug naar de chirurg (afspraak 31 juli) om alles te bespreken en eventueel al een datum vast te leggen voor de operatie.
Elke dokter/persoon waar ik bij ben geweest heeft een verslag opgemaakt en doorgestuurd naar de chirurg, hij beslist dan.

I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 03:49

Zometeen opstaan en richting Bergen op Zoom: spannend. Lig al sinds 4 uur wakker...pfff...

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-17 17:23

Romeo2007 schreef:
Zometeen opstaan en richting Bergen op Zoom: spannend. Lig al sinds 4 uur wakker...pfff...

En hoe was het vandaag?

Ik ben in totaal tot nu toe 21 kg kwijt voel me echt een stuk beter en het eten gaat ook steeds beter.
Het komt bijna niet meer omhoog en ik voel opzich wel snel genoeg wanneer ik genoeg heb gehad.
Het enige min puntje is dat ik het nu heel vaak heel koud heb.
In de avond in bed word ik gewoon echt niet warm en kom ik niet in slaap als ik mijn kersenpit niet warm maak. Naja meestal doet mijn vriend dit dan omdat ik niet onder de dekens vandaan wil komen haha <3
Ik denk dat ik maar verwarmde deken ga kopen in de zomer haha. Maar ik lig dan echt te rillen !
Verder moet ik eigenlijk nieuwe kleding kopen maar dit vind ik erg zonde!
Sporten doen we nogsteeds zo vaak mogelijk sowieso 1 a 2 x in de week maar we hebben allebei wisseldiensten dus het is wel lastig.
Ik ben heel moe omdat ik maar elke x 1 dag vrij heb van werk en vaak na of voor werk nog ga zwemmen. Maar vanaf vanavond lekker 4 dagen vrij dus kan weer even opladen en natuurlijk ook zwemmen en krachttraining doen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:48

Oh dat koud hebben herken ik heel erg! Kan ook nog wel aanhouden tot je echt langere tijd stabiel op gewicht bent... sorry haha

Kan je niet kleren lenen? Of eventueel wat broeken via mp? Shirts kan je nog wel een x bij een zeeman oid voor een paar euro aanschaffen. Maar dan heb je iig ff een paar setjes weer. Motiveerde mij wel hoor, even een maatje kleiner aan

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-17 18:50

Ja het is een beetje zo dat ik eigenlijk alleen maar in uniform loop. Als ik thuis ben ben ik ben vrij heb ik mijn jogging broek aan. Alleen naar paarden of als we verder het huis uit gaan heb ik normale kleding aan. Maar tegenwoordig werk ik alleen maar of ik ga zwemmen dan heb ik ook mijn jogging broek aan. Vind het dus een beetje zonde Haha

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:37

Even een snelle reactie:
Volgens de chirurg ben ik een voorbeeldige patiënt en ik word volgende week vrijdag al geopereerd!

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-17 19:42

Wooo Zo snel Romeo!
Ik heb echt mega lang op de datum moeten wachten en ik hoorde het ook ineens een week van te voren.
Super spannend maar ook wel heel gaaf!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:48

Ja, heb het traject gewoon in 2.5week doorlopen! Maandag nog eenmaal terug voor de steunkousen en bijeenkomst over de voeding.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:37

Oh wat spannend Romeo! En wat megasnel. Je hebt amper tijd om aan het idee te wennen joh. Heel veel succes de komende tijd +:)+

JustAshley wat ga je goed!!! Ik kan niet wachten tot ik aan de beurt ben :#

PROUD TO BE A FARMER

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:13

Welke spullen namen jullie in je tas mee naar het ziekenhuis? Moet 2 tot 3 nachten blijven

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-17 20:34

O ik moest 1 nachtje blijven. Ik had 1 paar kleding mee want dat was toch te lastig om om te kleden. 2 schone onderbroeken. Sloffen voor als je daar moet gaan wandelen. Wat blaadjes om te lezen maar ik kon het toch niet lezen na al die morfine Haha. Tanden poets spul. Mijn eigen kussen want ik kan niet zonder. Oplader van je telefoon. Verder verwacht niet dat je je daar gaat vervelen want je snapt toch ff niks van het leven Haha

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:47

Ik had tablet mee om serie te kijken tijdens het wachten tot ik aan de beurt was. Moest er om 7 uur zijn en was om 2 uur aan de beurt.
Verder beetje het zelfde als hier boven staat

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:03

Vandaag om 18u weet ik meer. Ik zal laten weten hoe het ging. Ik ben wel nerveus :o

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:22

Succes Laura!! Ben benieuwd hoe het gaat.

Kaulitz, jij moest 27 juli voor onderzoek toch, is daar nog iets uitgekomen?

PROUD TO BE A FARMER

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:25

Woehoe weer een stapje verder.
21 augustus intake.
Ik hoop zo dat ik (weer) in 1 x goedgekeurd wordt...

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-17 16:28

Jullie gaan lekker allemaal !

Ik had vanochtend ook een feestje want de weegschaal geeft 2 cijfers achter de comma aan ipv 3 jeeejj!!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:50

Ik heb vandaag de eerste groepsbijeenkomst gehad, het was fijn! Huiswerk meegekregen en over twee weken is de volgende bijeenkomst :).

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:51

Gefeliciteerd JustAshley! Lijkt me een heerlijk moment *\o/*

PROUD TO BE A FARMER

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:05

Ah juist terug van de dokter. De datum is 14 september geworden. Het kon vroeger maar we gaan 1 september verhuizen en wou eerst rustig zitten voor dat ik geopereerd zou worden. Dus 5 september een voorbereidend gesprek doen (wat, waar, wanneer) en de week voor de operatie aan een proteïnedieet beginnen. Ik zie ernaar uit!

@JustAshley Proficiat!! Dat moet leuk zijn!!

@Rinske Leuk dat het fijn was. Nog veel plezier op de bijeenkomsten.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:36

Gefeliciteerd met je datum Laura, en verstandig om eerst rustig te verhuizen. Spannend hoor en ook al snel!
Rinske fijn dat je bijeenkomst goed ging. Hoe gaat zoiets in zijn werk?

PROUD TO BE A FARMER

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 03:26

cissi schreef:
Succes Laura!! Ben benieuwd hoe het gaat.

Kaulitz, jij moest 27 juli voor onderzoek toch, is daar nog iets uitgekomen?

Sorry voor het laat reageren hier op mensen! Drukdrukdruk..

Heb vrij weinig van het onderzoek meegekregen, maar maag zag er keurig uit gelukkig!

Ze hebben wel biopten afgenomen van mijn darmen en word ook nog mijn dikke darm besproken, vermoedelijk zit hier een knik in en dat veroorzaakt de diarree icm de buikkrampen..

Vrijdag terug naar de MDL-arts dus ben heel erg benieuwd

@Laura Proficiat met je datum!

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:09

Okee, fijn dat je maag in elk geval goed was! Hopelijk vinden ze iets wat makkelijk te verhelpen is want dit lijkt me niet fijn! Succes vrijdag!

PROUD TO BE A FARMER

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:36

@Kaulitz Succes nog!! Hoop dat het snel opgelost is.

Ik heb wel een vraag voor de mensen die al een gp hebben laten doen. Hoe zit het eigenlijk met veloverschot? En dan vooral de borsten? Ik heb vrij grote borsten en heb wel schrik dat ik met theezakjes eindig.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:04

Ik krijg een buikwandcorrectie sta al op de wachtlijst dit icm littekenbreuken dus daar ben ik binnenkort van het overhangende vel af.
Mijn armen noem ik Juliana armen dit omdat ze net zo heen en weer gaan als bij Juliana als ze zwaaide
Borsten ach ja wat heb ik wel en een 18jarige niet tussen mijn borsten.

Spoiler:
Mijn navel

'Those we loved don't go away... They walk beside us...every day
Unseen, unheard , but always near... still Loved , still missed and still so dear

https://www.facebook.com/Van-het-Echwel ... 913319721/