Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304
Monique1963 schreef:FemkeVH, NikkiB1991, Saar88, Xyris, Welkom!
knip
En ondanks dat het niet leuk voor je was Saar88 ben ik toch blij dat je het herkent. Ik lees vaak die himmelhoch juichende verhalen over mensen die een nieuw paard hebben. En dan denk ik, ben ik de enige op de wereld? Maar gelukkig voor jou dat jullie een team aan het worden zijn!
knip
maximuss schreef:*komt vanonder meeleessteen*
Je schrijft het allemaal wel heel leuk en luchtig maar je gaat bewust met een paard dat pijn en ongemak heeft op buitenrit???
Iets nieuw of eng, even ruiken en dan benen erin en gaan...
En dan ben jij verwonderd dat er geen respect en weinig vertrouwen is... Het hele relaas is een opeenstapeling van ongevallen en bijna ongevallen en toch is het besef er niet dat je waarschijnlijk niet op de juiste manier bezig bent...
Is ze dominant, imo niet, heeft ze vertrouwen in jou: ook niet, dus neemt ze zelf maar het voortouw om te "overleven".
Ik hoop dat je ergens in het hele verhaal het licht gaat zien en je dan minder gaat blindstaren op die mooie tikker op buiten dit en meer gaat focussen op een jong paard dat ondersteuning nodig heeft...
En nee, een tinker is niet anders dan een ander ras. Het grote probleem met tinker is dat ze vaak gekocht worden door mensen met minder kunde en ervaring omdat het zo'n loebassen lijken en minder imposant (intimiderend) overkomen dan een huppelende warmbloed. Steek een tinker in kundige handen en een hoop "problemen" verdwijnen als sneeuw voor de zon...
maximuss schreef:Wat dacht je van doorgedreven schriktraining in een gecontroleerde omgeving... En dan zowel passief als actief. Passief als in maak haar weide/ paddock zo "eng" mogelijk door er allerlei objecten (dekzeilen, tonnen, paletten enz) in te verspreiden. En actief als in "gewone" schriktraining. En bij een buitenrijpaard ga ik dan verder met rook, vuur, schotvastheid en (groot) verkeer. Altijd al spelenderwijs en uiteindelijk schrikken ze van niks meer.
@ dreamer: je hebt pb ivm concrete casus.
Gebruikers op dit forum: Fair, Granoek, Lisa_western, ulaantje en 13 bezoekers