Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Sting

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:20

Ik ben toevallig van de week ook weer begonnen. Gelijk tien minuten, dus m'n heupen voelde ik alweer, haha.
Blijft best prima om te doen, maar veel langer dan tien minuten heb ik het geduld niet voor...

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:13

Ik krijg gelukkig geen blauwe plekken meer! Was bang dat ik die nu weer zou krijgen door mijn 'winterstop'. :')

Shanna
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:15

Heeft er iemand ook voor en nafoto's wat het hoepelen in welke tijd heeft gedaan?

Opzoek naar een Allround fotograaf die door heel Nederland reist? Bekijk mijn online portfolio op http://www.shannajongkind.nl of op mijn facebookpagina of op mijn Instagram!
Of ben je op zoek naar die speciale unieke manier om jezelf en/of anderen vast te leggen? Kijk dan op de facebookpagina of op mijn instagram van Silhouettefotografie.nl!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 07:30

Ik moet ook weer beginnen, maar het is buiten zo koud :')

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:39

Ik heb er 2, eentje van 1,2 kg en ga vanmiddag eentje ophalen van 1,8 kg. Anders kwam die in de container terecht en nu bij mij :)

Vanavond meteen maar eens beginnen :j

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:49

Sting schreef:
Ik ben toevallig van de week ook weer begonnen. Gelijk tien minuten, dus m'n heupen voelde ik alweer, haha.
Blijft best prima om te doen, maar veel langer dan tien minuten heb ik het geduld niet voor...

Tafel aan de kant en voor de TV hoepelen, dan houd je het langer vol. :+

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:10

Shanna schreef:
Heeft er iemand ook voor en nafoto's wat het hoepelen in welke tijd heeft gedaan?

Ik denk niet dat je door alleen hoepelen echt verschil zult zien. Je kunt hoepelen beter zien als hobby of als sport om je conditie te verbeteren. Tenzij je uiteraard sterke buikspieren ontwikkeld door het hoepelen, dan zul je (mits je niet veel vet op je buik hebt) dit wel zien. Ik geloof namelijk niet dat je door een hoepel vet op je heupen zult verbranden want dat moet toch echt vanuit binnen gebeuren.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 13:47

Deze week ook weer begonnen met hoepen 3x gedaan van 20 min wel ff dag ertussen voor de beurse plekken

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:27

Even een schopje. Ik was laatst heel moedig begonnen met mijn nieuwe hoepel van 2.1 kg met knobbels maar die krengen zijn zó pijnlijk dat ik het echt niet meer voor mekaar kreeg en de hoepel permanent naar de hoek van de kamer had verbannen.
Omdat ik het toch weer wil oppakken heb ik een hoepel van 1.8 soft new generation besteld, die wordt hopelijk dinsdag bezorgd. Deze schijnt aanzienlijk zachter te zijn dus dat wil ik wel uitproberen.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 06:26

Ik heb sinds 2 dagen een hoela hoep van 1.8 kg..
Moest wel even video bekijken , want blijkbaar was ik het verleerd.
Leer best snel en moet even door de pijnlijke fase heen. Probeer wel links en rechts te hoopen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:20

Ik ben sinds gisteren ook weer begonnen. Ik heb begin van de zomer mijn sportschool abbo opgezegd en dat begin ik nu te merken :')
Dus een half uur per dag is het doel.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:06

Ik lees hier ook al een tijdje mee, maar het hoepelen lag even een paar maanden stil. Vorig jaar heb ik een Weight Hoop gekocht en al is deze 'maar' 1.2 kg, ik kon er gewoon niet aan wennen. Op een rommelmarkt liep ik tegen een ontzettend fijne dance hoop aan en die gebruik ik nu.

Om de Weight Hoop niet te laten verstoffen heb ik 'm weer in de doos gestopt en inmiddels staat-ie op MP. Misschien dat een van jullie interesse heeft? Hij is dus weinig gebruikt en ik ben er erg zuinig op geweest.

Het is deze in groen/blauw: https://www.hoelahoepwinkel.nl/nl/pr/Fi ... T-1.2-kg/6

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:39

Oh ik red het nog geen half uur hoor. Ben nog maar naar 10 min aan het werken, anders ben ik helemaal beurs .

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:24

Hier vandaag ook weer de hoelahoep gepakt. 15 minuten en dochterlief probeerde met haar eigen mee te doen. Had het al een paar maand niet meer gedaan, kon het wonderbaarlijk goed volhouden :j

Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:50

Zowel links als rechts om? Bij mij gaat linksom nog lastig hoor :=

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:00

Ik heb een hoepel liggen waar ik niks mee doe, die kan gratis opgehaald worden in Oirschot.
De buitenkant heeft wel wat beschadigingen omdat hij in het begin wel eens in aanraking kwam met de muur. :')
Maar hij hoepelt er niet minder om!

Afbeelding

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:03

tylando schreef:
Zowel links als rechts om? Bij mij gaat linksom nog lastig hoor :=

Ik kan alleen linksom :+

Als ik rechtsom wil lijk ik wel een junk die geen controle heeft over haar eigen lichaam. _O-

Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:59

:D

Heb ik dus andersom ook

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 15:49

Zijn er hier nog mensen actief?
Ik heb al jaren lang last van pijn in mijn onderrug en een dubbele hernia gehad. Nu ben ik daarvan aan het revalideren en dacht dat dit wel iets was voor de soepelheid. Op internet zon aankooptest gedaan en daar kwam uit; massagehoelahoep van 1,7 kg en 110 Doorsnee. Toevallig stond er 1 op marktplaats en die heb ik vandaag opgehaald bij de post. Men wat is dat ding groot. Met anderhalf rondje ligt hij aan de grond. Moet denk ik nog heel veel oefenen. Welke maat gebruiken jullie? En konden jullie het meteen vanaf het begin?

Kamulet † & Zizi-Top <3 <3 <3.
Meet my New Girl! Zizi Top!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 20:13

In het begin kon ik het ook niet was echt opbouwen.
Volgens mij is de mijne ook dezelfde doorsnee alle fitness hoelahoeps zijn groter dan kinderhoops5 zeg maar

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:14

Mag ik deze nog een keer naar boven schoppen?
Ik had bedacht dat in het gevecht tegen de kilo's hoelahoepen wel een leuke oefening zou zijn, zowel cardio als core training, da's precies wat ik hebben moet. Via zo'n testje kwam ik op een hoepel van 1.8 kg. uit dus die op Marktplaats gescoord. Nu was ik er als kind best goed in dus ik ging er van uit dat ik dit zo kon... viel dat effe tegen! Na de eerste zwiep gaat'ie rechtstreeks naar de grond en ik houd 'm nog geen halve draai zelf omhoog.
Zijn hier mensen die het ook écht níet konden en nu wel en wat denken jullie, moet ik misschien toch eerst een lichtere? Of heeft het met m'n dikke buik te maken waardoor ik geen uitstekende heupen heb waardoor'ie boven blijft? Wat ervaringen en/of bemoedigende woorden zou wel fijn zijn, zoals het nu gaat zie ik mezelf geen 10 of 20 minuten hoepelen binnenkort maar het leek me nou juist zo leuk.

Natural forces within us are the true healers of disease. ~ Hippocrates

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:37

Francis schreef:
Mag ik deze nog een keer naar boven schoppen?
Ik had bedacht dat in het gevecht tegen de kilo's hoelahoepen wel een leuke oefening zou zijn, zowel cardio als core training, da's precies wat ik hebben moet. Via zo'n testje kwam ik op een hoepel van 1.8 kg. uit dus die op Marktplaats gescoord. Nu was ik er als kind best goed in dus ik ging er van uit dat ik dit zo kon... viel dat effe tegen! Na de eerste zwiep gaat'ie rechtstreeks naar de grond en ik houd 'm nog geen halve draai zelf omhoog.
Zijn hier mensen die het ook écht níet konden en nu wel en wat denken jullie, moet ik misschien toch eerst een lichtere? Of heeft het met m'n dikke buik te maken waardoor ik geen uitstekende heupen heb waardoor'ie boven blijft? Wat ervaringen en/of bemoedigende woorden zou wel fijn zijn, zoals het nu gaat zie ik mezelf geen 10 of 20 minuten hoepelen binnenkort maar het leek me nou juist zo leuk.

Het heeft echt even tijd nodig hoor! Wellicht instructiefilmpjes kijken via YouTube oid? Mijn ervaring is dat je gauw teveel doet. Als je je lichaam teveel beweegt, dan valt de hoepel al heel gauw naar beneden. Het is dus echt van belang dat je goed voelt wat de hoepel doet om hem op de juiste momenten een duwtje te geven.

Succes, niet opgeven! T komt wel :)

Marena van Steenbergen, M1+8

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:45

thanks, dus volgens jou geen lichtere nemen?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:23

Mij lukte het eerst ook echt niet.

Nú hoepel ik lang achter elkaar. Heeft echt wel aantal weken geduurd hoor.

Moet wél zeggen dat ik makkelijker hoepel als ik met blote buik en vooral een hele lage broek of enkel ondergoed aan heb.

Als er tegen je gezegd wordt dat het tussen je oren zit, wees dan maar blij!
Is het tenminste aangetoond dat er iets tussen die oren zit..

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:28

Ik doe het idd ook in m'n ondergoed en dan een lang glad hemdje er over zodat ik de hoepel niet rechtstreeks op m'n huid heb.
Ik heb net toch ook een lichtere van MP gekocht, kijken of ik daar eerst de slag mee te pakken krijg en daarna met de zware.