Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

AlterEvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 18:35

Beste bokt ondernemers,

Onlangs ben ik mijn eenmanszaak begonnen en dan volgt natuurlijk het openen van een zakelijke rekening. Ik ben opzoek naar tips, ervaringen en meningen, ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen.

Wat doet ik met mijn bedrijf? In-/verkoop van goederen (detailshandel), via internet, maar ook 1 op 1 of op de markt. Dus ik verwacht geld via internet en contact geld.

Zelf zit in met mijn prive rekening bij de ABN. Bij het uitzoeken naar bij welke bank ik het beste een zakelijk rekening kan openen kom je heel snel uit bij KNAB qua prijs. Dat wordt ook bevestigd door de laatste special item van MoneyView, ook vertellen ze dat de ABN amro de beste voorwaarden heeft.

Nu kom ik bij een soort 'fork-in-the-road' Knab of ABN want afhankelijk wat je met je bedrijf gaat doen kies je je services en evt. denken aan doorgroeimogelijkheden. Om te voorkomen dat je om de zoveel tijd van bank/rekeningnummer wisselt.

Knab kost 5 euro per maand vast, geen mogelijkheid tot contant geld storten, geen credit card, geen ideal (wel mogelijk via paypro extra kosten), wel 1000 transacties per jaar inbegrepen, 25 euro transactiekoten internationale betaling. schijnt heel klantvriendelijk te zijn van wat ik zo lees.

ABN kost eerste jaar niks en daarna 9 euro per maand (plus wat je nog meer afneemt). Credit card voor 2,30 per maand, mogelijkheid tot ideal betalingen onvangen, contant geld storten, 200 transacties gratis elk jaar, daarna normale kosten. boekhoudkoppeling met bv. exact. oh en schijnt iets minder klantvriendelijk te zijn.

In mijn ogen is ABN de beste optie qua doorgroeimogelijkheden, maar wel wat duurder. KNAB lijkt me goed als je een internetwinkel hebt, maar als je ook contant geld ontvangt dan moet je creatief zijn.

Nu hoor ik graag jullie tips, ervaringen, meningen
Alvast bedankt

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:18

Zo creatief hoef je niet te zijn hoor! Je kan gewoon je cash op je privé rekening storten en dit overmaken naar je zakelijk rekening (bijv. met de omschrijving "Inkomsten markt september").

iDeal hoef je niet af te nemen via je bank, kijk gewoon eens bij Sisow of Molly.

Zelf ben ik heel tevreden met KNAB en ik weet dat er hier meer in het topic zitten die er zo over denken! Zou dan ook niet weten waarom je niet door zou kunnen groeien als je bij KNAB zit als ZZP'er.

AlterEvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 08:13

dank je voor je reactie.

Het zou me in ieder geval aanzienlijk wat geld schelen via KNAB.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 08:25

Hier al een paar jaar KNAB en bevalt echt prima :j

Het grootste nadeel vind ik dat je niet net als bij de Rabo, in 1 keer al je betalingen er uit kan gooien.
Je moet voor elke rekening apart de opdrachten bevestigen.

En dat je steeds je wachtwoord moet veranderen vind ik ook *vloek*irritant want je krijgt geen waarschuwing maar INEENS kan je niet meer normaal inloggen en moet je je huidige wachtwoord intikken en een nieuwe ook.

En tja als je steeds je wachtwoord moet veranderen dan onthoud je dat niet zo makkelijk dus dat moet je dan ergens opschrijven en weer opzoeken. Stomvervelend want dat scherm krijg je altijd op een ongelegen moment -O- Volgens mij is het nu eens in het half jaar, of was het elk kwartaal?

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP met veel info www.barefoot-webshop.nl
Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK.
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm te koop *\o/* Klik hier

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:13

Half jaar volgens mijn. En ja, ik vind het ook irritant. De app vind ik trouwens wel erg fijn, en daar hoef je niet eens in de zoveel tijd je inlogcode te veranderen. Raar eigenlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:55

App gebruik ik niet, ik werk vrijwel altijd op mijn laptop :)

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP met veel info www.barefoot-webshop.nl

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:21

Met de Knab app heb je geen reader nodig, alleen de toegangscode. Dat vind ik erg handig. Als ik achter de laptop zit heb ik mijn telefoon altijd bij de hand en mijn reader meestal niet. Je kan ook de qr code op de laptop scannen met je mobiel en dan met code betalen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:56

Ja en ik doe dus niks met een mobiel, weet de meeste tijd niet eens waar dat ding ligt want ik heb er echt he-le-maal niets mee :P

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:57

Ik doe het alle twee. Ben een alles vreter.

Vandaag puntjes op de I zetten voor de verkoop van manliefs nieuwe boek. Web shop gaat binnenkort online en dan (hoop ik) knallen met die hap.

AlterEvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:49

Dat wachtwoord af en toe veranderen kan ik wel overheen komen. Dan denk ik dat ik KNAB maar moet gaan proberen :D

bedankt voor jullie bijdrages *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:56

Wacht maar tot je ziet hoe ingewikkeld het wachtwoord moet zijn om goedgekeurd te worden :+

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:39

joyce2 schreef:
Zo creatief hoef je niet te zijn hoor! Je kan gewoon je cash op je privé rekening storten en dit overmaken naar je zakelijk rekening (bijv. met de omschrijving "Inkomsten markt september").
Vaak zijn er wel limieten aan hoe vaak en hoeveel je privé af kunt storten. Ligt ook aan de bedragen die je binnen krijgt. Een paar honderd euro is ook zo weer uitgegeven aan boodschappen en een keer de auto voltanken :(

Citaat:
iDeal hoef je niet af te nemen via je bank, kijk gewoon eens bij Sisow of Molly.
Er is zelfs een apart topic over mobiel pinnen:
[STW] Welke mobiele pin?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:42

Wat vinden degenen met een webshop momenteel trouwens de grootste aanrader qua iDeal aanbieder om aan je webshop te koppelen, en waarom?

Komend jaar hoop ik dat we een nieuwe webshop online kunnen hebben en dan wil ik er denk ik toch ook iDeal aan koppelen :)

AlterEvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:13

pmarena schreef:
Wacht maar tot je ziet hoe ingewikkeld het wachtwoord moet zijn om goedgekeurd te worden :+

Gelukkig heb ik daar generators/wachtwoordmanager voor, dus dat moet geen probleem zijn :D

Rex_Rolfo schreef:
Citaat:
Er is zelfs een apart topic over mobiel pinnen:
[STW] Welke mobiele pin?

Dank je wel, ga ik ook eens doorlezen.

mazarmalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:06

pmarena schreef:
Wat vinden degenen met een webshop momenteel trouwens de grootste aanrader qua iDeal aanbieder om aan je webshop te koppelen, en waarom?

Komend jaar hoop ik dat we een nieuwe webshop online kunnen hebben en dan wil ik er denk ik toch ook iDeal aan koppelen :)

Mollie sowieso, gebruiken de meeste websites, je hebt je geld binnen een dag en je betaald slechts 29 cent (uit m'n hoofd) per transactie. Goed overzicht en vele mogelijkheden.

http://www.paardensensor.nl- Officiële Nederlandse aanbieder van de Orscana paardensensor!
Meet de temperatuur, het vochtgehalte en de bewegingen van jouw paard!

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:48

Wachtwoord wijzigen is gewoon een veiligheidskwestie :) Ik kan aanraden om met een programma als Lastpass te gaan werken, waarin je compleet veilige wachtwoorden kan genereren en opslaan. Dan hoef je zelf geen idioot ingewikkeld wachtwoord te bedenken en onthouden maar heb je toch een volledig veilig wachtwoord.

Don't look back in anger.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:12

En als je weer moet wijzigen dan weet dat ding het wachtwoord nog? Ik schrijf het altijd maar ergens in een mapje, kan je het tenminste nog terugvinden bij een computercrash :P

Het bedenken van een wachtwoord vind ik niet zo'n probleem, alleen het weer opzoeken wat het ook alweer was, als ik ineens niet meer bij mijn rekeningen kan omdat er per-sé op het meest ongelegen moment heel plotseling een nieuwe ingesteld moet worden _-:(

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:50

mazarmalover schreef:
pmarena schreef:

Mollie sowieso, gebruiken de meeste websites, je hebt je geld binnen een dag en je betaald slechts 29 cent (uit m'n hoofd) per transactie. Goed overzicht en vele mogelijkheden.

Hier sluit ik mij volledig bij aan :j

Neem eens een kijkje bij mijn webshop & blog's: www.ruiterleven.nl

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:15

Senks +:)+

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 07:49

pmarena schreef:
En als je weer moet wijzigen dan weet dat ding het wachtwoord nog? Ik schrijf het altijd maar ergens in een mapje, kan je het tenminste nog terugvinden bij een computercrash :P

Het bedenken van een wachtwoord vind ik niet zo'n probleem, alleen het weer opzoeken wat het ook alweer was, als ik ineens niet meer bij mijn rekeningen kan omdat er per-sé op het meest ongelegen moment heel plotseling een nieuwe ingesteld moet worden _-:(

Ja, want dan laat je dat programma het nieuwe wachtwoord maken en sla je dat op in het programma ;-) Ik gebruik Keepass, al jaren, en vind het ideaal. Het data-bestand met alle wachtwoorden staat in mijn Dropbox, zodat ik hem ook niet kwijt kan raken als mijn computer kapot gaat en daardoor kan ik hem ook aan op mijn telefoon en laptop.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:04

pmarena schreef:

Dit inderdaad :') gelukkig kan je ook een QR code scannen om via de app te betalen kwam ik gisteren achter. En de code van de app hoef je niet te veranderen. Ik doe toch eigenlijk alles via de app.

[o]Da’s godverd*mme ene lieve hond jonge!
De verandering die je zoekt zit altijd in jezelf. 

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:47

Beste Webshoppers, gebruiken jullie PayPal? Wij hebben nu iDeal en Creditcard aan staan. Dat lijkt me voldoende? Of missen we dan echt wat?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:55

Ja ik bied het aan, maar ik verkoop niet veel via mijn webshop. Als consument vind ik het wel fijn als een webshop paypal aanbiedt. Ik heb geen creditcard en met Paypal hoef ik alleen een wachtwoord in te typen ipv pasje + reader te pakken.

Maar als ze het niet aanbieden dan kies ik voor de ideal optie. Het is geen dealbreaker.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:10

Zo dacht ik er ook over Eilish. Dank je voor je snelle reactie.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:29

In het buitenland is pp groter. Ik merk b.v. dat Duitsers het graag gebruiken. Zelfs als ik de extra kosten doorbereken. Voor puur NL lijkt het mij ook niet echt nodig.